Używanie czarów - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Używanie czarów

Cały czas w Hogwarcie mówią że podczas wakacji kiedy uczniowie są poza szkołą nie można używać czarów. Harry'ego za użycie czarów omal nie wyrzucono ze szkoły. No dobra. Ale czytając jeszcze raz I tom zastanowiła mnie wypowiedź Hermiony. Zacytuję:

"Próbowałam kilku prostych zaklęć, tak dla wprawy, i wszystkie podziałały."
Tak tylko gdzie próbowała? Są tylko dwie opcje:

- w pociągu (w co wątpię)- jeśli próbowała w pociągu to nie mam zastrzeżeń.

- w domu (bardziej się chylę ku tej teorii)- tu już mam zastrzeżenia. Skoro w domu, to dlaczego nie wyrzucili jej z Hogwartu skoro kilka razy ćwiczyła zaklęcia? Harry'ego omal nie wyrzucono za to że czarował Skrzat Domowy.

A może dopiero co przyjętych uczniów Hogwartu nie obowiązuje taki przepis? Wątpię. Może to były takie banalne zaklęcia że ministerstwo jej nie ukarało ostrzeżeniem? Pozostaje nam tylko zgadywać. Czekam na wasze opinie co do tego artykułu. Chcę poznać wasze zdanie więc czekam na wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Używanie czarów
Black Lilly 23/02/2007 21:15
Czytano 852 razy
Liczba komentarzy - 38
Fleur-Delacour dnia 23/02/2007 21:15
pierwsza fajny art
Fleur-Delacour dnia 23/02/2007 21:16
za bystrość daje W
Iryt dnia 23/02/2007 21:20
"Próbowałam kilku prostych zaklęć, tak dla wprawy, i wszystkie podziałały."
To było chyba tylko w filmie, nie? Ja nie wiem nie mam pierwszego tomu smiley
ginny92weasley dnia 23/02/2007 21:37
spoko daję P
Araya dnia 23/02/2007 21:38
Dawno to zauważyłam i się nad tym zastanawiałam. Byc może Rowling się pomyliła, a może rzeczywiście te zdanie jest tylko w filmie (książkę czytałam dawno, więc już nie pamiętam smiley ). Trzeba sprawdzic.
paulinkazgedyminka dnia 23/02/2007 21:41
daje W. Ciekawy art :]
MrozkaHeo dnia 23/02/2007 21:44
Tez mnie to zastanowilo.Moze wszystko sie wyjasni w ostatniej czesci ale watpie ,bo to taki szczegol.
Mila dnia 23/02/2007 22:02
Tak, to jest jedna z niezgodności. Ale watpie zeby sie w VII tomie wyjasnila. No co innego jesli tak jak napisalas chodzilo o pociag...
Madzia_lily dnia 23/02/2007 22:06
To było w książce!!
Mówi to wtedy, jak Ron próbuje zmienić sierść parszywkowi w pociągu, czy jakoś tak...
Jestem za tym, że to były takie małe zaklęcia, że ministerstwo nawet ich nie wyłapało. Bo np. Jak Harry użył w trzeciej części, zaraz po napompowaniu ciotki zaklęcia "Lumos", to nic mu nie zrobili...
Black Lilly dnia 23/02/2007 22:13
Co do wątpliwości co niektórych...
cytat pochodzi z książki HPiKF str. 114. zaczyna się w piątej linijce. Sorry ze nie napisałam tego w arcie ;] zapomniałam.
Peeves dnia 23/02/2007 23:56
Hermiona jako czarownica urodzona w rodzinie mugolskiej nie mogła wiedzieć o takich przepisach... dopiero się dostała do szkoły... więc chyba dlatego jej nie ukarali, co do wykrywania zaklęć mimo tego, że ministerstwo nie jest wstanie wykazać kto rzucił zaklęcie wiedzą jedynie gdzie je rzucono (w przypadku Hermiony nie ma to znaczenia, bo mieszka wśród mugoli) art fajnysmiley
Cho Chang2 dnia 24/02/2007 08:26
Mi się zdaje, że do 11 lat ich to nie obowiązuje. Dałaś przykład Hermiony, a ja dam jeszcze 2.
1. Harry w pierwszym tomie wypuścił węża z zoo.
Też nie został ukarany, a to przecież były czary. Ale mi się zrymowało...
2. Tom Riddla jak był w sierocińcu, to przecież też używał czarów, ale bez różdzki.
Mogę nawet wam udowodnić, że bez różdzki też sie liczą np. zgredek- on wtedy uzywal czarow bez różdzki, a Harry dostał list z MM. To chyba na tylesmiley
Cho Chang2 dnia 24/02/2007 08:33
Sorry za błędy. Miało być Tom Riddle i w ostatnim zdaniu powinno byc bez "na".
Kate_Luis dnia 24/02/2007 08:35
no to jeżeli dodajemy jeszcze jakieś przykłady to ja dodam swój:
gdy Ron był mały bliźniaki zamienili jego misia przytulankę w pająka.
H_P dnia 24/02/2007 08:57
Tom Riddla jak był w sierocińcu, to przecież też używał czarów, ale bez różdzki.
Tak, to jest jedna z niezgodności. Ale watpie zeby sie w VII tomie wyjasnila. No co innego jesli tak jak napisalas chodzilo o pociag...
Patrycja dnia 24/02/2007 11:08
Tak. A w filmie 3. Harry używał zaklęcia Lumos, alby oświetlić sobie książkę w nocy. Wydaje mi się, że zakaz na używanie czarow odnosi się tylko używania ich wobec kogoś. Tak samo Petunia mówiła, że Lily jako uczennica jeszcze zamieniała szklanki w szczury, żeby poćwiczyć. Tak mi się tylko wydaje
Lilusia dnia 24/02/2007 11:53
ja uwielbiam czaaaaarrryyyyyy
ginny-potter dnia 24/02/2007 11:58
różnie to jest może to filmowcy sie pomylili ale z tymi zakleciami rzucanymi przez hermione to sama nie wiem nie zgadzam sie z peeves poltergeist hermiona mimo że była z rodziny mugoli to znała sie na prawie czarodziejów lepiej niz niejeden dorosły mag w koncu to hermiona jest mózgowcem w serii HP. i nie sądze by o tym nie wiedziała... to tylesmiley
ksiezycowa dnia 24/02/2007 12:04
no masz racje nigdy sie nad tym nie zastanawialam smiley ciekawe dlaczego jej nie wyrzucili jha mysle ze ona te zaklecia cwiczyla w domu...
Kasiunia dnia 24/02/2007 12:16
Mam pytanie jak mieli ją wywalić z Hogwartu skoro ona jeszcze tam nigdy nie była, a jeśli chodzi o wypowiedź Patrycji ,,Harry używał zaklęcia Lumos, alby oświetlić sobie książkę w nocy". to taki fragmęt był tylko w filme.
Natalka184 dnia 24/02/2007 12:22
Wydaję mi się że oni otrzymują taki zakaz dopiero po roku w Hogwarcie, bo np. wyjeżdżając na święta do domu nikt takiego zakazu nie dawał... Nie mogli ukarać Hermiony za coś o czym nie wiedziała...
Nuda dnia 24/02/2007 12:37
Mozna bylo napisac wiecej przykladow.Sądze, ze czarodzieje do 11 roku zycia nie sa karani.Bo moze byc tak, ze nie wiedza, ze nimi sa smiley.
GiNeVrA dnia 24/02/2007 13:01
KASIUNIA: taki fragment byl tylko w filmie,ale inny nie a mianowicie po mistrzostwach w Quiditchu [?] Hary & CO mieli biegnac do lasu i wtedu Harry & CO uzyli zaklecia LUMOS a przecierz to bylo jeszcze przed rozpoczeciem semestrusmiley
a z drugiej strony to bylo zagrozenie zycia .........

;]
fajny art, moze byc
Alexxia dnia 24/02/2007 13:07
podobnie było w HP i CO, gdzie podczas wycieczki Harrego, Ron'a i Hermiony po wodę zobaczyli oni wielu czarodziei m.in małego chłopca który użył różdżki swojego ojca aby rzucić zaklęcie powodujące nagły wzrost ślimaka... Na pewno duże znaczenie ma także Ministerstwo Magii ,które "wybiera" komu to puścić płazem, a komu wysłać ostrzeżenie... Bardzo dobrze widać to na przykładzie Harrego w tomach 2,3,4 i 5... Wszystko zależy od ministerstwa Magii... smiley
Brawa dla autorki za bystre spostrzeżenie
hermiona22 dnia 24/02/2007 15:04
chciała bym umieć czarować. fajny art.
paulah88 dnia 24/02/2007 16:17
N otak ale przez przyjsciem do skzoly ona nie weidziala ze nie wolno jej uzywac czarow to po pierwze po drugie skro to byly cwiczenia z ksiazek to nie sadze zeby za to wyrzucali i to przez rozpoczeciem roku skozlnego....
Anitka dnia 24/02/2007 16:42
Może jej ktoś pozwolił.NIE WIEM!!!!!!!!!!!
Babcia Frania dnia 24/02/2007 17:07
w końcu oni jeszcze nie wiedzieli , ze niemogli czarowac smiley? albo Hermiona... kłamała smiley chciałą sie podlizac cwaniara smiley
vampir dnia 24/02/2007 17:27
jak Harry pod poduszką ćwiczyłzaklecie LUMOS i nikt go nei nakrył, to ciemu mieli by nakryc Hermionę? Poza tym, to hcyba działą tak, że nie wolno uzywać czarów nam ugolach albo cosw tym stylu.
demelza_robins dnia 24/02/2007 18:49
dobre.przecież ktoś powinien sprawdzać czy nie ma błędów w ksiażkach.mnie ten art zaintrygował i zauważyłam też inne.daję W
Ginny_Weasley12 dnia 24/02/2007 20:24
nigdy nie zwrocilam na to uwagi. ale racja, jak ona mogla? a np. gdy w na wakacjach harry nadmuchal swoja ciotke (w 3 tomie) to minister ez nic nie zrobil. ale tam mamy wyjasnione dlaczego...
CzarnyPan dnia 24/02/2007 21:31
daje Z bo art taki sobie ale pisz wiecej zeby bylo z czym porownac^^
adrian33d dnia 06/04/2007 01:20
daje Z bo art taki sobie
psz dnia 07/04/2007 14:56
skad miala wiedziec ze nie mozna czarowac po za szkola??
CiastkO dnia 08/05/2007 16:10
no no nosmiley
kajablack dnia 14/05/2007 17:02
według mnie to głupi zakaz ,kazdy powinien móc uzywac czarów pozaszkoła,po to sa chyba czarodziejami,prawda??!!
OLCIA dnia 21/06/2007 14:55
rany czepiacie sie tego co nie trzeba...choc moze faktycznie coś w tym jest
mal_granger dnia 25/07/2007 19:20
PARE RAZY SIE NAD TYM ZASTANAWIAŁAM A MOŻ HERIONA UŻYWAŁA ZAKLĘCIA ZAMKNIĘTA W POKOJU I NIE WIDZIAŁ TEGO ŹADEN MUGOL BO JAK HARRY ZOSTAŁ OSKARRZONY TO W POKOJU BYLI MUGOLE I MOGLI TO ZOBACZYĆ
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 31% [4 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 31% [4 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 38% [5 Głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Żadnych głosów]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Nacia1234
(Szef departamentu)
21/11/2008 20:28
[LINK]
Tylko mi sie wydaje, czy on tutaj jest taki... mlody? xD

Mistrzyni_Afrytow
(Pracownik Ministerstwa Magii)
21/11/2008 20:27
Wlasnie! Czy to moja wina, ze jestem jaka jestem?^^

Ale ja tez chce mordowac. Za ten .... leb, jesli wiesz o co mi chodzi ;>

Nacia1234
(Szef departamentu)
21/11/2008 20:27
[LINK]
zaraz Omre! Jak ktos mogl tak zaniedbac JEGO galerie?

Potter_H_2
(Mugol)
21/11/2008 20:27
dzisiaj by byla premiera pottera... jeba** gno**

Sunshine
(Prefekt Naczelny)
21/11/2008 20:26
Paluch, wymordujmy! xd

dawaj namiary, jutro zginie. Nie beda mi mojego Palucha odgadywac ;>

Vemyana
(Prefekt Naczelny)
21/11/2008 20:26
Wolalam jak admini na SB byli na zielono. Ewentualnego neona latwiej by bylo przepedzic. Chyba.

Claire
(Dark Vampire)
21/11/2008 20:25
Nie, ja mysle o tym, ze dzis premiera Twilight. I chce wylapac mnostwo nowych scen.


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter