Więź Krwi - Świat magii

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda na jutro

Więź Krwi

Ostatnio na stronie pojawiło się wiele artykułów poświęconych miłości. Zastanawiano się czy Harry miłością pokona Lorda, co znajduje się za zamkniętymi drzwiami w Departamencie Tajemnic. Pomyślałam więc, że warto przypomnieć, jak to wszystko się zaczęło i co sprawiło, że Harry przeżył atak Voldemorta.. A odpowiedź jest łatwa, to miłość.

W ocaleniu chłopca pomogły wyjątkowo potężne starożytne czary- Więź Krwi. Istotą tych czarów jest to, że zaczynają działać, kiedy ktoś poświęca swe życie za ukochanego członka rodziny. Takie nadludzkie poświęcenie stwarza długotrwałą i silną ochronę osobie, której życie zostało ocalone. Tego szczególnego zaklęcia nie można po prostu rzucić. Jego działanie rozpoczyna się z chwilą, gdy inny, żyjący członek rodziny zaakceptuje uratowanego i przyjmie go do swojej rodziny i domu. Ze względu na tajemniczość i potęgę magia starożytna, a w tym Więź Krwi, jest znana tylko garstce czarodziei. I w tym właśnie Dumbledore widział ogromną szansę na przeżycie Harrego.

Profesor zdecydował się rzucić zaklęcie Więzi Krwi na Harry'ego. Osobą dopełniającą moc zaklęcia została ciotka Petunia, która przyjęła chłopca pod swój dach. Tak długo jak Harry mógł traktować dom Dursleyów jak swój, tak długo rozciągała się nad nim magiczna ochrona. Jednak chłopiec nie miał by szans gdyby nie ofiara Lily.

Myli się ten kto myśli, że te starożytne czary "włączają" się automatycznie gdy jedna osoba ginie za drugą. Nic obłędniejszego. Cała istota i trudność zaklęcia polega na tym, że czar ten wymaga celowego i świadomego rzucenia na członka rodziny, a sytuację komplikuje fakt, iż dodatkowo potrzebny do tego jest inny członek rodziny. Osoba ta musi przypieczętował zaklęcie.

Oto fragment "HP i ZF", obrazujący tę sytuację:
"Ale wiedziałem też, gdzie jest jego [chodzi o Voldemorta] słaby punkt. I podjąłem decyzję. Miałeś być chroniony mocą starożytnej magii, którą on dobrze zna, którą pogardza i której, właśnie dlatego, nie docenia. Mówię oczywiście o tym, że twoja matka oddała za ciebie życie. Zapewniła ci przez to trwałą ochronę, której on nigdy się nie spodziewał, ochronę, która płynie w twoich żyłach do dziś. Zawierzyłem więc krwi twojej matki. Powierzyłem ciebie jej siostrze, jej jedynej pozostałej przy życiu krewnej...
Ale cię przygarnęła i w ten sposób przypieczętowała zaklęcie, które na ciebie rzuciłem. Ofiara twojej matki uczyniła z więzi krwi najmocniejszą tarczę ochronną, jaką mogłem ci zapewnić.
Dopóki możesz nazywać swym domem miejsce zamieszkania człowieka, w którego żyłach płynie krew twojej matki, dopóty Voldemort nie może cię tam tknąć ani wyrządzić ci krzywdy. On przelał jej krew, ale ta krew wciąż płynie w tobie i jej siostrze. Jej krew stała się twoim schronieniem. Wracasz tam tylko raz w roku, ale jak długo będziesz to miejsce nazywał swym domem, nie może ci tam wyrządzić krzywdy."

Miłość to potężna moc.

P.S. Wesołych Walentynek
Więź Krwi
Tiara 14/02/2007 17:42
Czytano 3093 razy
Liczba komentarzy - 37
jimenez dnia 14/02/2007 17:55
Bardzo na czasie (Walentynki) i bardzo fajnie. Daję Wybitny... ;D
ksiezycowa dnia 14/02/2007 17:58
o jezu ale to nuuuudne
Mila dnia 14/02/2007 18:21
Art ogólnie mi się podoba. Ale nie zgodzę się z Tobą. Według mnie to właśnie te czary włączają się automatycznie. Bo gdyby tak nie było Czarny Pan zdołałby zabić Harry'ego zaraz potem, jak pozbył się jego rodziców. A Petunia tylko "przypieczętowała" zaklęcie Dumbledore'a. A jego zaklęcie miało to na celu, że Voldi nie mógłbynic nic zrobić Harry'emu, kiedy ten przebywał u Dursley'ow! To było zaklecie Dumbledore'a.
Tamto zaklęcie NA PEWNO włącza się automatycznie!
Nuda dnia 14/02/2007 18:21
Bardzo inetresujacy art!Przeczytalam kawalek i dalej mi sie nie chcialo ;/.Spojrzalam kto go napisal , zobaczylam , ze Tiara.Wiec postanowilam przeczytac do konca xD.Niektore arty strasznie na mnie dzialaja (zamulaja xD).Daje wybitny ;].
Nuda dnia 14/02/2007 18:22
A arty Tiary wyjatkwowo do mnie trafiaja ;].Pozdrawiam.
H_P dnia 14/02/2007 18:35
jak dlamnie zadługo troszke ale ok
Madzia_lily dnia 14/02/2007 18:39
Super.
Jednak myślę tak jak Mila-te czary "włączają się" automatycznie.
Art na czasie i ogólnie spoko.
Tiara dnia 14/02/2007 19:34
Do Mili: bardzo długo szukałam materiałów na ten art. i treści w nim zawarte nie są moim wymysłem, tylko rzetelnie zdobytą wiedzą. Jeśli uważasz, że czar działa automatycznie to bardzo proszę poprzyj to jakąś konkretna wiedzą, a nie swoim przypuszczeniem czy zdaniem, bo to nie jest art. z cyklu Teorie i przemyślenia...
Co do opinii Ksieżycowej: jeśli chcesz kogoś skrytykować to proszę wysil się chć troszke i napisz cos konstruktywnego, bo tylko na takiej krytyce mi zależy. I czekam z niecierpliwościa na twój art.
Tiara dnia 14/02/2007 19:48
Ach H_P, Twój komentarz mnie rozbraja...
paulah88 dnia 14/02/2007 20:08
Zgadzam sie z mila i nie trzeba tego udowadniac! wystarczy wydedukowac z ksiazki! jak wytlumaczysz to ze zaklecie podzailalo czy Avadzie kedavrze?? Przeciez Dumbledore nie wykorzystal pieciu sekund dzielacych smierc matki do ataku Lorda na chlopaca! zaklecie przypieczentowano aby Harry byl bezpieczny domu, w swiecie mugoli. A nie dlatego zeby Voldi nie mogl go dotykac. Tylko chodzilo o to zeby nie mogl wlamac sie do niego do domu i go zabic.
Anitka dnia 14/02/2007 20:39
Och Tiaro.Jakbyś była rozsądna nie krytykowałabyś osób które mają racje.I to widać jak wielka.Nie rób z siebie uparciucha upierając się przy swoim.
wojob3 dnia 14/02/2007 20:53
niepodoba mi sie ta notka za bardzo
OlEsKa14 dnia 14/02/2007 21:27
Powiem tyle, że ten art bardzo mi sie podobałsmiley
Voldemort III dnia 14/02/2007 21:39
Fajny art, trochę się rozpisałeś. Daję P
Mila dnia 14/02/2007 21:57
Tiaro nie twierdzę, że nie przyłożyłaś się do tego artu, że nie szukałaś materiałów, że to są Twoje wymysły tylko po prostu mówię, że ten czar MUSIAŁ "włączyć się" od razu, bo inaczej Harry byłby juz martwy! Bo gdyby tak nie było Czarny Pan zdołałby zabić Harry'ego zaraz potem, jak pozbył się jego rodziców. to jest konkretna wiedza. kazdy to poprze, Ale to nie znaczy ze nie podoba mi sie Twój art
Peeves dnia 14/02/2007 22:00
art niezly ale zgadzam sie po czesci z Anitka
Patrycja dnia 14/02/2007 22:29
"Nic obłędniejszego."??? Co to jest? Wiesz co to jest "obłędne"? Obłędne to wspaniałe, świetne... To co miałaś na myśli to "nic bardziej błędnego". Tak to powinnas napisać.
Tiara dnia 15/02/2007 09:22
No tak Patrycjo, ta literówka, zdecydowanie pomniejsza wartość i zaciera sens całego art. Dobrze, że na to zwróciłaś uwagę i dziękuję za wytłumaczenie...
Jeśli chodzi o "włączanie się" zaklęcia, to czy nie przyszło Wam na myśl, że ono zostało rzucone dużo wcześniej ( już po poznaniu przepowiedni)zanim Lord zabił Lily i również wcześniej, licząc się z taką ewentualnością, Petunia zgodziła się przygarnąć dziecko swojej siostry. Nie jestem uparciuchem, poprostu mam swoje zdanie a wasze mnie nie przekonuje, a jeśli chodzi o rozsądek to zdecydowanie mi go nie brak.
Zmorek dnia 15/02/2007 09:36
Bardzo ciekawy i dłuuuugi smiley Duzo napisane i wyjasnione smiley
emilcia1994 dnia 15/02/2007 13:40
Super art. Nie rozumiem czemu czepiacie się Tiary. Ona się namęczyła. Ja daję W
emma_13 dnia 15/02/2007 15:26
tak, ale trzeba tez pamietac o tym ze voldemort odrodzil sie z krwi Harry'ego, ale art jest nawet, nawet.
Iryt dnia 15/02/2007 16:10
Harry_Potter1200!!! NIE SPAMUJ!!! Robisz śmietnik w komentarzach!!!
Cho Chang2 dnia 15/02/2007 16:39
Harry ...1200 nie spamuj!!! Tiaro super artykuł. Zresztą jak zawszesmiley
monika_black dnia 15/02/2007 16:44
Harry_Potter1200, nie szkoda ci klawiatury?!
Fleur-Delacour dnia 15/02/2007 18:28
Harry_Potter1200 nie nudzi Ci się ???
A ogolnie co do Art to tak masz całkowitą
racje Harrego chroni miłość a ten kto UWAZNIE
czytał wszystkie książki ten wie że w każdym tomie jest poruszane to piękne słowo jak
'' Miłość '' i pewnie w 7 tomie tym na którego tak bardzo czekamy smiley zwycięży miłość zwycięzy dobro !
Wieze w to !!

A za Art daje Powyżej oczekiwań !! xD
Fleur-Delacour dnia 15/02/2007 18:54
Peeves dnia 15/02/2007 20:44
jak ktoś zaraz czegoś nie zrobi to po prostu człowiekowi krzywdę zrobię, opanuj się i przestań spamować... są inne sposoby na zdobycie punktów lub także wkurwianie ludzi
gimikis dnia 17/03/2007 22:40
to już było wiadome... i powinnaś bardziej uważać na słownictwo, ale dobra nasza, masz ode mnie Z
cieszyniak dnia 17/04/2007 21:18
głupie!, nie podoba mi sie
stiffler dnia 06/09/2007 22:06
spoko art. ale tylko PO... troche nudne i jak dla mnie zakręcone z lekka ;/
martynkaaa dnia 26/11/2007 13:15
świetny art smiley jak mnie sporo inf, jakoś szczególnie nie zwróciłam uwagi na to o czym pisałaś kiedy czytałam książkę.. smiley
Hermiska dnia 31/07/2008 11:44
całkiem przyjemnie sie czyta ;p
Hermiska dnia 31/07/2008 11:44
całkiem przyjemnie sie czyta ;p
Hermiska dnia 31/07/2008 11:44
całkiem przyjemnie sie czyta ;p
Hermiska dnia 31/07/2008 11:44
całkiem przyjemnie sie czyta ;p
Hermiska dnia 31/07/2008 11:44
całkiem przyjemnie sie czyta ;p
Ana_Black dnia 16/05/2010 18:47
Ciekawy artykuł, nawet nie pamiętałam, że jest takie zaklęcie jak Wieź Krwi. smiley

Hermiska - co ci odbiło?smiley Jeden komentarz ci nie wystarczy? Dziwię się, że jeszcze nie dostałaś warna albo co najmniej ostrzeżenia.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 54% [7 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 38% [5 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 8% [1 Głos]
Nędzny Nędzny 0% [Żadnych głosów]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

mikisoft
(Magię mam we krwi)
26/05/2012 10:35
Dzien dobry smiley

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 01:02
siema;p

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 01:01
Pa ;]

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 01:01
Ja Was i tak kocham! ;*

xD

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 01:00
a to dlaczego?smiley i dlaczego dopiero teraz?

Smierciojadek
(Gotuj z Jadkiem jajka)
26/05/2012 00:58
Mam dosc loska po dzisiaj : (

Vovero
(#SWAG)
26/05/2012 00:56
Dobranoc! smiley


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter