Wycięte fragmenty - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda online

Wycięte fragmenty

Rowling często dokonywała niewielkich poprawek w swoich książkach, już po premierze angielskiego wydania. Najczęściej dotyczyły one mało istotnych kwestii. Jednak w części VI pojawiły się istotne różnice miedzy angielskim a amerykańskim wydaniem. Tym razem różnice dotyczą bardzo ważnej sceny-rozmowy Dumbledora z Malfoyem, poprzedzającej śmierć dyrektora.

Nikomu chyba nie trzeba przypominać, jak kończy się VI tom HP. Kluczowym momentem książki jest śmierć dyrektora a poprzedza ją rozmowa Dumbledora z Malfoyem. Pojedynek słowny nauczyciela z uczniem jest bardzo istotny. Dyrektor widząc słabość chłopca stara się go przekonać aby przeszedł na stronę dobra. Draco wyznaje dyrektorowi, że musi być posłuszny woli Voldemorta, ponieważ w przeciwny razie Lord zamorduje jego i jego rodziców. Dumbledore proponuje więc chłopcu opiekę i pomoc w ukryciu się.

Wersji amerykańskiej oraz w wydaniu polskim profesor nie podaje szczegółowego planu pomocy Malfoyowi, jednak w pierwotnym wydaniu angielskim czytamy o konkretnym planie jaki miał na myśli dyrektor, a jest nim sfingowanie śmierci chłopca. Oto fragment, w którym wycięte zdania są ujęte w nawiasy :

"(Nie może cię zabić, jeśli już będziesz martwy). Przejdź na właściwą stronę Droca, a ukryjemy cię tak, że nikt cię nie znajdzie, uwierz mi. Co więcej, mogę jeszcze tej nocy wysłać członków Zakonu Feniksa do twojej matki, żeby i ją ukryli. (Nikogo nie zaskoczyłoby to, że zginąłeś próbując mnie zabić - wybacz szczerość, ale Lord Voldemort prawdopodobnie tego się właśnie spodziewał. Nie zaskoczy go to, że w odweciezabiliśmy twoją matkę, sam przecież tak postępuje)."

Pytanie brzmi, dlaczego Rowling usunęła te zdania z kolejnych wydań? Czy stwierdziła, że stanowią zbyt czytelną podpowiedź , iż śmierć Dumbledorea została sfingowana na użytek Voldemorta? A w takim razie czy nie oczywistym staje sie fakt, dlaczego to właśnie Snape, zaufany podwójny agent, zabił Dumbledora?

No cóż, to tylko jedna z teorii...
Wycięte fragmenty
Tiara 02/02/2007 11:43
Czytano 2174 razy
Liczba komentarzy - 29
Madzia_lily dnia 02/02/2007 12:06
Jestem pierwsza!!!
O tym już słyszałam, ale nie pomyślałam, żeby napisać o tym arta.
Nie wiem dlaczego Rowling usunęła te, zdania, ale można się domyślać...
Asiula dnia 02/02/2007 12:48
Artykul ok....nidy o tym nie slyszalam...ale ten blad w tytule...powinno bc fragmeNty....P
Cho Chang2 dnia 02/02/2007 13:14
Po co je usuwa?? Fajny art i zgadzam sie z Asiula...
Tiara dnia 02/02/2007 13:25
Strasznie Was przepraszam za ten błąd w tytule. Jeśli kogoś to uraziło to wybaczcie...
Jeśli to możliwe to prosze o poprawkę kogoś z administracji.
emilcia1994 dnia 02/02/2007 14:28
Ciekawe. Słyszałam o tym już. Można o tym poczytać w wilkipedii. Ale art ok
Harry-Potter3 dnia 02/02/2007 14:47
Artykuł Bardzo ciekawy lecz nie można się zgodzic z jedną kwestią cytuje A w takim razie czy nie oczywistym staje sie fakt, dlaczego to właśnie Snape, zaufany podwójny agent, zabił Dumbledora?
Za kilka dni postaram się ukończyć artykuł na ten temat serdecznie zapraszamsmiley
Tiara dnia 02/02/2007 15:23
Czekam z niecierpliwością na Twój art.
James_Potter dnia 02/02/2007 15:29
slyszlem juz to dawno tam bylo cos jeszcze ale nie pamietam co
E-Vaire dnia 02/02/2007 15:32
Super... nie wiedziałam o tym! Rowling chyba za dużo wygadała ;]
Natalka184 dnia 02/02/2007 15:48
Chyba był już taki art... Ale bardzo mi sie podoba, fajny i fajnie byłoby gdyby śmierć Dumbledora rzeczywiście była sfingowana. Tylko ten portret w gabinecie...
Nuda dnia 02/02/2007 16:04
Bardzo fajny art.Ja tam wczesniej takiego nie widzialam.Daje do myslenia ... ;-).
Lilka dnia 02/02/2007 16:13
genialny artykul naprwde nie mialam pojecia o tym trafne spostrzezenie!!smileysmiley
monika_black dnia 02/02/2007 16:19
Dobry art. Szczerze mówiąc, to nie miałam pojęcia, że w kolejnych wydaniach te zdania były usunięte. Dobrze wiedzieć.
Mila dnia 02/02/2007 17:02
Ja też o tym nie wiedziałam. Pewnie się kapnęła, że za dużo zdradziła...smiley
lily vel ruda dnia 02/02/2007 18:30
juz o tym slyszalam... i zgadzam sie z toba!
Lenusia15 dnia 06/02/2007 21:57
nie no to zmienia w ogóle postać rzeczy smiley to ja mam nadzieję ze tak własnie bedzie, bo chce by Dumbel zył a Snape był dobry [o ile dobrze zrzumiałam arta, to o to w nim chodzi]
Black Lilly dnia 08/02/2007 22:34
szkoda że usunęła ten fragment. Ale może miała jakis pomysł na VII czesc a to by psuło efekt
69Lady_LaLa96 dnia 10/02/2007 20:45
Pewnie myślała, że są bez sensu. Dużo pisarzów/pisarek coś skreśla podczas pisania książki.
Peeves dnia 10/02/2007 22:15
Snape, choć bardzo go lubię, jest dla mnie jedną z najbardziej oszukańczych postaci i po nim mogę się spodziewać wszystkiego
TomV dnia 23/02/2007 10:38
Ciekawe... bardzo ciekawe...
Teoria o sfingowanej śmierci... nie wiem do końca co o tym myśleć...
Syriuszka dnia 25/02/2007 19:05
No cóż znając panią Rowling miała w tym jakiś cel jaki nie wiem moze i jest tak jak pisze Tiara albo nie chciała robić jakiś złudnych nadzieismiley
demelza_robins dnia 16/03/2007 20:19
Powiem jedno:NIE
toma13 dnia 30/03/2007 18:08
Demelza co nie ?? nierozumiem ale spoko art. i też o tym nie wiedziałem
Granger2 dnia 06/05/2007 14:55
ja też nie ale szkoda
Angelina Johnson dnia 13/05/2007 19:59
to ma jakis sens. Moze tym samym Dumbledore chce pomoc Draco??
Harry Dawid Potter dnia 16/01/2008 22:08
Oto właśnie chodzi. Śmierć dyrektora była ukartowana. On żyje i sie ukrywa.
Czeka aż nabierze sił i nadejdzie odpowiedni moment.

DAJE

Wsmiley
Evi dnia 25/03/2008 14:32
Usunęła je, bo najwyraźniej uznała, że nie są aż tak niezbędne w książce czy fabule. Częstow w wywiadach wspomina, że miała wprowadzić jeszcze kilka wątków do fabuły, ale ostatecznie je pominęła. Najwyraźniej w tym wypadku było tak samo. Ale powtarzam pytanie, które już komuś wcześniej zadałam... Nie macie się czego czepiać?
Tomek_Potter dnia 25/06/2009 11:21
ładny art.. daje W za twoją wspaniało mysloność xdd !
Devis dnia 17/07/2009 20:56
Hm to ostatnie zdanie że zabiją matkę Malfoya mogło za tym zdecydować, to nie w stylu Zakonu Feniksa
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 18% [2 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 64% [7 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 9% [1 Głos]
Nędzny Nędzny 0% [Żadnych głosów]
Okropny Okropny 9% [1 Głos]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Izabeluna
(Różdżka w mojej ręce to patyk)
26/05/2012 11:04
Jestem nowa. Witam wszystkich ;-)

mikisoft
(Ja latam...)
26/05/2012 10:35
Dzien dobry smiley

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 01:02
siema;p

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 01:01
Pa ;]

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 01:01
Ja Was i tak kocham! ;*

xD

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 01:00
a to dlaczego?smiley i dlaczego dopiero teraz?

Smierciojadek
(Gotuj z Jadkiem jajka)
26/05/2012 00:58
Mam dosc loska po dzisiaj : (


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter