Wymyślanie Zaklęć - Świat magii

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda dlugoterminowa

Wymyślanie Zaklęć

Gdy czytałam HP6 zastanowiła mnie pewna rzecz. Gdy Severus uciekał z Hogwartu, a Harry go gonił i rzucał w niego zaklęciami, Snape krzyknął: 'Potter, używasz przeciwko mnie moich zaklęć?' W HP był również opis podręcznika księcia półkrwi: 'Na marginesie strony kilka słów było pokreślonych, a pod spodem znajdowało się skończone zaklęcie - Sectum Sempra'.

Słowa Severusa i opis jednej ze stron podręcznika jasno sugerują, że Snape wymyślił owe zaklęcie. Czy to oznacza, że każdy w świecie czarodziejów może wymyślić zaklęcie? Czy każde słowo coś oznacza? Jeśli tak, to używając różdżki i wypowiadając przypadkowe słowa, można oczekiwać, że coś się stanie.

Zakładając, że moja teoria jest prawdziwa, przychodzi mi na myśl jedna rzecz - W 'Opowieściach z Narni' znajduje się informacja o czarodziejce, która poznała zaklęcie, powodujące koniec świata. Jeśli takie zaklęcie rzeczywiście istnieje i taka osoba jak Severus będzie wypowiadała przypadkowe słowa, z użyciem różdżki to jest minimalne prawdopodobieństwo (ale jednak jest), że trafi ona na zaklęcie, kończące świat.

To takie filozoficzne rozmyślania, które z wielkim prawdopodobieństwem nie znajdą się w HP7. Chciałabym jednak zwrócić waszą uwagę na to ile zakończeń HP powstaje w głowach Potteromaniaków. Bez wątpienia w książkach Rowling musi być to 'coś', skoro tyle osób jest nią oczarowanych. Nie jest to nic złego. Pomyślcie, czy gdyby nie książki o HP to tak wielu z nas pisałoby jakiekolwiek dzieła literackie (oprócz tych koniecznych, na język polski)??? Dzięki HP literatura odrodziła się na nowo i to powód dla którego JKR powinna być z siebie dumna!!!

Dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania. 
Wymyślanie Zaklęć
Elizabeth Potter 08/04/2007 19:51
Czytano 2873 razy
Liczba komentarzy - 43
Lilusia dnia 08/04/2007 19:53
no niezły
i widziałam na jednej stronie podobny artykuł
OlEsKa14 dnia 08/04/2007 19:54
Heh pierwszasmiley Art podoba mi sie jednak brakuje w nim czegoś...
adrian33d dnia 08/04/2007 19:54
Jak wiadomo Severus był dobry w a nawet bardzo dobry w czarnej magii więc bez problemu coś wymyślił a co doo innych to kto wie????
bestia dnia 08/04/2007 19:54
Bardzo ciekawe zagadnienie.
Snape musiał być mądrym dzieckiem.
Za art. Daje PO
P.S
PIERWSZA!
Flegma dnia 08/04/2007 20:04
Art ciekawy. Tyko zastanawiam sie czy kazde slowo powoduje wywolanie jakiegos zaklecia, czy sa jakies specyficzne..??? Nie wiem. Pewnie Rowling nie udzieli nam odpowiedzi na to pytanie..
Sweet Luna dnia 08/04/2007 20:08
no to jest racja np. ktos moglby wymyslic zaklecie przywracajace zycie...
wiktor dnia 08/04/2007 20:08
Fajny artykuł. Myślę, że może aby stworzyć zaklęcie potrzeba jakiegoś innego zaklęcia.
Harry Potter2 dnia 08/04/2007 20:20
no ok a jak by tak hary macham swoja rOZdrzka i powiedzial cos co wywolalo by to zaklecie usmiercajace inne niz "AVADE KEDAVRA" i blisko byl by Ron np. i wtedy bylo by dopiero wiec ja mysle ze dopiero porzadny czarodziej moze sam stworzyc zaklecie
paulah88 dnia 08/04/2007 20:44
fajne! i rzeczywiscie! aczkolwiek wydaje mi sie ze zaklecie to powstalo z dwoch roznych i wymaga to wielkiej pracy i mozolnych cwiczen!! pozatym sa to tylko zaklecia niewerbalne wiec tym bardziej! dlat5ego sadze ze calkiem nowych zaklec nie da sie stwoerzycsmiley
Mateusz199 dnia 08/04/2007 21:09
Podoba mi się twój art smiley,daje W smileysmiley
ginny92weasley dnia 08/04/2007 21:32
ciekwy art... supcio dam ci Wsmiley
majuneczka77 dnia 08/04/2007 21:41
Ja uważam, że, aby skonstrułować jakieś zaklęcie, trzeba uważnie je łączyć. To prawda, że Severus był bardzo wybitnie uzdonionym dzieckiem w świecie Magii, więc jego ślęczenie nad książkami mogło go doprowadzidź do stworzenia zaklęcie..smiley Za art. daje Z..smiley Bo mi się podobał..smiley Ale, ale..smiley
Lenusia15 dnia 08/04/2007 21:54
Art spoko! Ale rozwaliło mnie to z tym końcem świata! Heh nie żeby to było co złego bo mi sie to spodobało, ale wyobraźiłam sobie Snape'a który stoi z wyciągniętą różdżką i krzyczy:
-Słoik
-Miotła
-Czapka
-Pomidor
-KOniec Świata! - i buch świata nie ma!
heh Daje W
gimikis dnia 08/04/2007 22:02
Nie zastabnawiałam się nad tym, ale przyznaję, że masz rację. Daję Ci Wybitny, bo nie tylko wyraziłaś tu swoje przypuszczenia, ale także ROZWINĘŁAŚ swoje myśli - nie tak jak niektórzy...
Jack Weasley dnia 08/04/2007 22:17
hmm... czytałem trochę o zaklęciach i znalazłem to że (znaczna) więkrzość zaklęć pochodzi z połączonych ze sobą łącińskich snów... tak więc dajmy na to że chcę wymyślić własne zaklęcie przywracajce życie... 2 słowa (np.) animavi (ożywić) i vita (życie) wynik - animivita (można wymyślić co innego... ja tylko "przykładuję"smiley i powiedzmy ten czar mógłby poskutkować, ale jest jeszcze przynajmniej 5 innych możliwości... nie wiem co wy na to ale dla mnie to logicznesmiley
EthacridiniLactas dnia 08/04/2007 22:46
Art jest dosc dobry, nizly styl choc mozna go jeszcze podszlifowac. Co do tresci, to przeciez zaklecia nie wziely sie znikad. Ktos musial je powymyslac. Wydaje mi sie jednak, ze wymyslaniem zaklec zajmuja sie czarodzieje dosc potezni. Co to Severusa to chyba nie ma watpliwosci, ze jego zdolnosci przerastaja zdolnosci niejednego czarodzieja. Jezeli chodzi o ten koniec swiata zgadzam sie z Lenusią15. Nic dodac nic ujac. Za art jestem w stanie dac Z.
tina ledung dnia 09/04/2007 10:05
mi sie zdaje że tylko czarodzieje dosyć potężni mogą tworzyć zaklęcia. opowieści z Narnii nie mają zbyt dużo wspólnego z Harry'm Potterem. Ale co do magii książek to się zgadzam. Dzięki właśnie tej serii zauważyłam, że warto czytać książki.
R_Lupin dnia 10/04/2007 10:30
Artykuł jest fajny, ale to prawdopodobieństwo na zaklęcie powodujące koniec świata jest raczej nikłe
Matirix dnia 13/04/2007 20:03
Gdzieś juz widziałem ten artykuł. Fajny.
kajablack dnia 05/05/2007 10:08
nie wiem czy kazdy moze sobie wymyślać zaklęcia,no ale z tego co wiem to Severus był barrdzo uzdolniony.
oswald dnia 09/05/2007 18:40
taki samart widziałem chyba na feniksie.activ
Zenek13 dnia 05/06/2007 18:25
ale Snape był dobry w czarnej magi to mogl sobie wymyslic jakies zaklęcia ...
DamianSikora100 dnia 20/07/2007 16:36
Sectumsempra którą wymyslij książe półkrwi(Snape) to jest zaklęcie pomiędzy Avada Kedavra a Cruciatus.Snape więc musiał kochać czarną magię. Daje Z. I jeszcze Dumbledore wymili (może) zaklęcie przywracające życie (najprawdopodobniej przywróci Lily i Jamesowi Potterom) a Harry i Ginny wyciągną Syriusza za zasłony i w ten sposób go ożywią
_Harry_Potter_ dnia 25/07/2007 11:45
śmieszne to jest troszkę...smiley...ale też ciekawe...smiley
areczek38 dnia 24/08/2007 15:14
Daję "W", świetny artykuł, zaklęcia to tak naprawdę kilka słów po łacinie, więć jeśli Snape znał łacinę to mógł wymyślać zaklęcia a tak przy okazji to on nie jest zły w siódmej części wynika, że Dumbledore mówił Snapeowi, żeby ten go zabił, a Snape tak naprawdę był dobry, tylko, że Voldemort go zabije
Testralik dnia 29/08/2007 13:44
Trochę zmieniłaś temat w połowie artykułu, najpierw Snape i wymyslanie zaklęć, później Harry Potter i jego fenomen i tak dalej. :?
Myślę, że jesli ktoś chce wymyślić musi być naprawdę zdolnym i pracowitym magiem. Formuła zaklęcia najczęściej nawiązuje do jego działania, na przykład 'lumos' (światło) powoduje, że różdżka oświetla ci drogę, lub 'reductio' (od razu kojarzy mi się z redukowaniem, usuwaniem) powoduje usunięcie, zniknięcie czegoś. Trudno więc wymówić nieświadomie jakieś zaklęcie i spodziewać się zupełnie czegoś innego.
Zgadzam się z panem Polkowskim, który napisał kiedyś, że dziwi się, zę w Hogwarcie nie naucza się łaciny, bo to w niej pisane są zaklęcia.
stiffler dnia 06/09/2007 22:01
no cóż bardzo ciekawa teoria, ale wg mnie to trzeba być bardzo doświadczonym czarodziejem żeby wypowiadać niektóre zaklęcia, bo efekt może być inny od oczekiwanego, a co dopiero je samemu pisać .. a moze trzeba byc swiadomym tego co sie chce osiągnąć wypowiadając zaklecie a zwykłe słowa ot tak sobie powiedziane wcale go nie "aktywują"??
martynkaaa dnia 26/11/2007 13:07
ciekawa teoria ;] hehe, pomyślcie - zakończenie książki byłoby ciekawe : Przypadkowy czarodziej będzie sobie machał różdżką nagle wypowie jakieś nieistniejące słowo i nastąpi koniec świata Ale generalnie art fajny, chociaż uważam, że tylko naprawdę zdolni czarodzieje potrafią wymyślać zaklęcia. smiley
Marcin_Linek dnia 04/02/2008 21:27
Bardzo ciekawa teoria... chyba przystąpię do wymyślania własnych zaklęć hehehe
emce danicel dnia 02/03/2008 21:51
Nie Sectum Sempra tylko Sectusempra (z pamięci pisze). Może wypowiadane na chbił trafił słowa zadziałają tylko jeśli ma sie predyspozycje do życenia go np. czrnomagiczne dla tych którzy się tym parają ale nie moga już wymyślić zaklęć dobrej magii i na odwrót
emce danicel dnia 03/03/2008 16:07
Sorry już sprawdziłem to jest Sectumsempra
Ala10 dnia 21/05/2008 22:02
Co do wymyślania zaklęć to pewnie wymaga to pewnej wiedzy. Jak u nas stworzenie kolejnej mieszaniny chemicznej czy wynalazku.
Ciekawy artykuł
luna203 dnia 26/05/2008 14:44
jest ok
Rose Potter dnia 20/06/2009 21:12
Artykuł fajny. Będzie za to W.
Ja jednak wtrące swoje trzy groszę. To nie jewst tak, że jeżeli będzie się wypowiadać jakieś słowa trzymając różdżke to powstanie zaklęcie. Nie. Aby stworzyć zaklęcie potrzeba dużo pracy. Możliwe, że kazde słowo ma magicza moc, ale musi być odpowiednio połączone z innym słowe. Wtedy ich magia się łączy i powstaję zaklęcie. Nawet chyba sam Severus mówi, że stworzył tylko kilka zaklęć. I dodał, że sa to zaklecia słabe, które aby stworzyć potrzebował sporo czasu i odpowiedniej mocy. Miał do tewgo jakieś predyspozycje. Oczywiście czasmi mówiąc słowa zamiast formuły zaklęcia, da się czasami coś wyczrować.
Majaaaaa dnia 23/07/2009 22:27
rzeczywiscie, nigdy o tym nie myslalam... smiley dajeW
Selena Snape dnia 01/08/2009 21:32
Ja daję PO. Myśle że Severus mogl wymyślic zaklęcie skoro Fred i George Weslay'owie mogli sami stworzyc nowe slodycze ktore powodują np. krwotok lub wymioty
DrAcO_MaLfOy_1997s dnia 05/12/2009 17:24
dam W bo podoba mi się artykuł...
olga786 dnia 24/01/2010 19:14
dobrze że ci 'żli' nie są zazwyczaj za mondrzy botaki Voldzio jak by wynalazł coś całkiem całkiem to napewno nie było by końca świata ( bo czym by miał władać?) ale coś strasznego mugł by zrobić
zdolna czarownica dnia 26/02/2010 23:15
nawet o tym nie rozmyślałam...chociaż muszę powiedzieć że bardzo podobają mi się twoje przemyślenia. <W>
Freya 20 dnia 23/04/2010 00:12
Ja jednak myślę, że wymyślanie zaklęć, to nie taka prosta sprawa. Zauważ, że Snape wiele razy przekreślał dane słowa... Nie mam pojęcia, na czym polega taki proces. Jednak musi to być skomplikowana rzecz i sądzę, że nie każdy mógłby tego dokonać.
Ale Twój art jest ciekawy i godny przemyślenia. smiley
Ana_Black dnia 18/05/2010 18:00
Ciekawe, też myślę że wymyślanie zaklęć to ciężka sprawa... no i trzeba mieć jeszcze słownik łaciński, bo to głównie z łaciny biorą się nazwy zaklęć. smiley
311alexa311 dnia 17/07/2010 18:43
Fajny i ciekawy artykuł, ale jednak czegoś w nim brakuje daję Psmiley
Vallerine Black dnia 16/09/2011 20:34
Ciekawy artykuł. Ale rzeczywiście, też o tym myślałam. Nie wiem jak wymyśla się zaklęcia, może trzeba wymyślić sobie formułę, i jak ma działać, a różdżka sama to zrobi i zapamięta, że takie zaklęcie istnieje od tego momentu?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 36% [9 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 48% [12 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 12% [3 Głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Żadnych głosów]
Okropny Okropny 4% [1 Głos]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 11:16
bry

Izabeluna
(Różdżka w mojej ręce to patyk)
26/05/2012 11:04
Jestem nowa. Witam wszystkich ;-)

mikisoft
(Ja latam...)
26/05/2012 10:35
Dzien dobry smiley

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 01:02
siema;p

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 01:01
Pa ;]

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 01:01
Ja Was i tak kocham! ;*

xD

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 01:00
a to dlaczego?smiley i dlaczego dopiero teraz?


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter