Co ze Skrzatami Domowymi? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

cinta mobi

Co ze Skrzatami Domowymi?

Skrzaty Domowe w powieści J.K Rowling odgrywają znaczącą rolę i są bardzo pożytecznymi stworzeniami w czarodziejskim środowisku. Usługują one czarodziejom, ich rodzinom i bliskim, a także pracują w SMiC Hogwart. Zatrudnione są tam jako pomoc w kuchni oraz sprzątają w dormitoriach i innych zakątkach zamku. Z książki znamy takie Skrzaty Domowe jak: Zgredek, Mróżka, Bujdka i Stworek. Każdy z nich w pewien sposób przyczynił się do ukształtowania historii zawartej w książce.

Oglądając cztery z powstałych i wyemitowanych dotychczas filmów zobaczyć możemy tylko jednego Skrzata jakim jest Zgredek i tylko w jednej z czterech ekranizacji. Zastanawia mnie dlaczego reżyserzy nie chcą umieszczać w tychże filmach Skrzatów Domowych. Zmusza ich to nawet do rzeczowych błędów i nieuwzględniania ważnych książkowych wydarzeń. Na przykład w Czarze Ognia widzimy jak Neville Longbotom daje Harry'emu skrzeloziele, w książce zaś robi to Zgredek.

W tym samym filmie nie pokazana jest chociażby scena w której rozgrywa się afera z różdżką Harry'ego i Skrzatką Mróżką. Urwany jest także wątek stowarzyszenia WESZ powstałego dzięki Hermionie. Widzowie nie zobaczą również żadnego ze Skrzatów w ekranizacji książki "Harry Potter i Zakon Feniksa".

Mam nadzieję, iż w Księciu Półkrwi pojawi się Stworek, ominięcie tej według mnie znaczącej postaci filmowej byłoby niewybaczalne :D.
Co ze Skrzatami Domowymi?
Wood 10/04/2007 19:46
Czytano 2031 razy
Liczba komentarzy - 79
uosiu_potter dnia 10/04/2007 19:55
No racja, ale to przecież Stworek okłamał Harrego. to przez niego Harry poleciał do Ministerstwa. Pominięcie tego to duży błąd
Sweet Luna_xD dnia 10/04/2007 20:00
dobry art daje PO poniewaz gdzies juz takie podobe czytałam smiley
Carola3000 dnia 10/04/2007 20:01
Art świetny!! Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Art godny podziwusmiley Daję W
Cho Chang2 dnia 10/04/2007 20:02
Masz racje. Ale co zrobisz??? Artykuł fajny.
Harry Potter2 dnia 10/04/2007 20:11
wlasciwie to tak za malo tych skrzatow w filmach o HP powinno byc ich wiecej
lolass dnia 10/04/2007 20:16
zgadzam sie z toba lecz niektore skrzaty sa troche ... bezczelne!!!!!!!!
zyrafa12 dnia 10/04/2007 20:18
ale Stworek musi być w tym filmie w końcu odgrywa ważną role (mam nadzieję że Kłębolot też będzie) ale na pewno jak zawsze coś pominąsmiley
Pawel_155 dnia 10/04/2007 20:19
oklamal go bo nie musial mo mowic prawdy bo nie byl jego panem wiec to tez zaleta
Krzyychu dnia 10/04/2007 20:21
nudny art... ale zgodze się z jednym... powinni zrobić w tych filmach skrzaty! niedługo durslkeyów nie bedzie!
Dorcas Meadows dnia 10/04/2007 20:24
biedne skrzatyt domowe ale jakos trzeba sobie radzic... smiley
Inka dnia 10/04/2007 20:25
Szkoda mi tych skrzatów domowych maja role slug!!!!!!!!!!!smileysmiley
Authvrennil dnia 10/04/2007 20:26
nudny art i nic nie wnoś co pujdziemy protwestowac by skrzaty występowały w harrym potterze....
szopen14 dnia 10/04/2007 20:30
Porazila mnie ta roznica ze skrzelozielem...ale w 6 czesci powinien pojawic sie stworek...art. ciekawy daje W gdyz jest to celna uwaga na brak skrzatow
illmonte dnia 10/04/2007 20:52
Sam temat ciekawy, szkoda, że nie jest bardziej rozwinięty - od autora ;-)

Osobiście uważam, że Stworek jest bardzo ważną postacią w " HP i Zakonie Feniksa". Natomiast jest jeszcze ważniejszą, gdyby wcześniej mowa była (tzn. w filmach - obraz i mowa) o WSZY. Albowiem, jak wiecie, Dumbledore wyjaśnia czy też poprzez swoje słowa nadaje mocy sprawie położenia skrzatów domowych - tego kim są dla czarodziejów, czym jest owa złota fontanna w Ministerstwie Magii, itd.

Tak więc, odrobinę spójne jest to że skoro WSZY nie pokazują w filmach to i Stworka też nie, jakkolwiek szkoda.
Ponieważ Zgredka (właśnie dzięki filmowi) uważam za "niunię" taką trochę kochaną.
Pozdrawiam
Aevenien dnia 10/04/2007 20:53
art bardzo fajny daję Psmiley
Asiula_HP dnia 10/04/2007 20:59
bardzo fajny art!smiley faktycznie, nie dobrze jak pomijają skrzaty domowe w filmach... uważam, ze odgrywaja nieraz dość znaczącą role... zwłaszcza Stworek...
Draco Malfoy dnia 10/04/2007 21:01
Po prostu fajny artykuł
Kai dnia 10/04/2007 21:12
Święta racja.smiley
R_Lupin dnia 10/04/2007 21:19
Masz racje, skrzaty powinny być traktowane na równi z czarodziejamu.
Art fajny, daje P
cieszyniak dnia 10/04/2007 22:04
chyba trudno byłoby zrobic skrzata (chociaz udało sie to w 2 czesci), ale tez może nie mieli czasu?
majuneczka77 dnia 10/04/2007 22:26
Fajny art. tylko troche sie pogubilas w temacie. Zgadzam sie z Toba w 50% ...smiley Daje PO
Silver dnia 10/04/2007 22:37
No dokladnie. W 5 czesci filmu powinien byc stworek po to on sciemnil harremy ze syriusz wyruszyl do ministerstwa. wiadomo co bylo potem
Lilusia dnia 11/04/2007 09:52
ciekawy temat artykuł fajny dam cie P
Moony dnia 11/04/2007 09:58
No fakt, trochę te biedne skrzaty są w filmach ignorowane. A szkoda, bo to całkiem ciekawe postacie.
gryfka dnia 11/04/2007 11:36
wood masz racje artykol swietny... uwielbiam skrzaty domowe w hp, daja temu swiatu taki inny image... daja cos od siebie sa inne, zgredek byl bardzo fajnie zrobiony, dtylko dlaczego tak malo scen bylo ze skrzatami?? osobiscie chcialabym zobaczyc mrozke jak juz pracuje w hogwarcie, a stowarzyszenie wesz?? za duzo omijaja w filmach niestetysmileysmiley
DaRoN dnia 11/04/2007 13:35
moze latwiej jest im robic film ebz skrzatow smiley
daje P
Daniel_R dnia 11/04/2007 15:00
Może nie chcą robić skrzatów, aby znowu czasem jakiś skrzat nie przypominał polityka jakiegoś...smiley Daję P
wiktor dnia 11/04/2007 15:03
A slyszeliscie ze ktos tam mowil ze zgredek do putina czy tam kogos jest podobny?
Tonia dnia 11/04/2007 16:53
Właśnie! Te fily są kręcone niezgodnie ze stowarzyszeniem WESZ!!!! Dyskryminacja Skrzatów Domowych!!!
beatus dnia 11/04/2007 17:23
Heh no ja byłam ciekawa jak zrobią poszczególne skrzaty zawiodłam się troszkę i szczerze mówiąc obraziłam się częściowo na te filmy... Też mam nadzieję, że przy przyszłych produkcjach postacie skrzatów się pojawiąsmiley Skrzaty GÓRĄsmiley W dajęsmiley
coral dnia 11/04/2007 17:52
masz racje...
Lilusia dnia 11/04/2007 18:10
bardzo fajny artykuł
PomyLuna dnia 11/04/2007 18:18
Skrzaty są po prostu dyskryminowane. PO
Dumbledore99 dnia 11/04/2007 20:42
dobre i daję P tak jest Psmiley
hogwarciak dnia 11/04/2007 20:53
maloo skrzatach daje P
Cho Chang123 dnia 11/04/2007 21:50
ja lubie te skrzatysmiley
Zmorek dnia 12/04/2007 21:21
Napisałbym identyczny artykol ale nie zostal przyjety!!!! DLACZEGO??!?!?!?!?!?!?!?!?!?
Smierciojadek dnia 22/04/2007 19:10
nom prawda, ale gdyby w filmie pokazywano wszystkie wątki to hoho
Angela Davis dnia 02/05/2007 13:57
Zgredek musi zostać pokazany!! bo jest ważnym bohaterem
kajablack dnia 05/05/2007 18:16
szkoda ze Zgerdka nie ma w 4 czesci filmu ...
oswald dnia 12/05/2007 07:59
chciałbym mieć skrzatasmileysmiley
Hermiona Granger 1993 dnia 31/05/2007 16:44
skrzaty są fajne... smiley a art spoczko smiley
Fenix dnia 31/05/2007 20:01
Biedne te Skrzaty. Art niezły. Popieram WESZ i daję W.
abra_kadabra dnia 20/06/2007 21:55
Choć w filmie pominęli WESZ (przez co Hermiona nie będzie w 5 szyła czapeksmiley), nie powinni pomijać Stworka. Po pierwsze musieli by się nieźle wygimnastykować, by wysłać Harrego do Ministerstwa bez tej znaczącej postaci. Po drugie, kto wie jakie miejsce zajmie Stworek czy Zgredek w 7 części?
Ginny__Weasley dnia 25/06/2007 16:51
Niektore skrzaty są slodkie smiley
kasiunia149 dnia 20/07/2007 14:10
bez sensu jest to usuwanie wątków książki niektóre są naprawdę bardzo istotne
TomMarvoloRiddle dnia 01/08/2007 22:35
W filmie nie chcą robić sobie problemu ze skrzatami ponieważ jest przy tym dużo pracy. Po co maja stwarzać komputerowo skrzata jak np. w czarze ognia mogą go zastąpić Nevillem. Uważam że nie powinni zmieniać żadnych faktów ale cóż taka jest właśnie ich rola. I niestety musimy pogodzić się z tym że film nigdy nie będzie dokładnym odzwierciedleniem książki.
Pomylunaa dnia 02/08/2007 23:06
Ostatnio byłam w kinie na HP i ZF i z tego co pamiętam pokazali Stworka ale nie było to związane ze sceną w której Stworek okłamał Harrego więc równie dobrze mogło by go tam nie być. Poprostu pokazali dobie skrzata na "odczepke" . Niestety w filmach o Harrym Potterze pomija sie wiele szczegułów które potem mają swoje konsekwencje. A szkoda bo film traci klimat.smiley
Ursiss dnia 03/08/2007 22:23
Myślę, że skrzatów nie chcę się im po prostu robić (trzeba je zaprojektować, zanimować i wogule) Pozatym na pewno niewygodnie się z nimi gra. Jak byście się czuli mówiąc do pomarańczowej piłeczki na patyku? Wygodniej im zastąpić go inną postacią, chociaż brak Zgredka w epizodzie ze skrzelozielem, oraz Mróżki podczas MŚ bardzo mnie zabolał
T_O_N_K_S dnia 11/08/2007 22:45
To prawda że skrzaty często są pomijane. W ekranizacji V części Zgredek nie pokazał Pokoju życzeń, a w IV tomie Zgredek nie dał Harry'emu skrzeloziela. Wybaczcie, ale nie będę pisała tych wszystkich innych przypadków pominięcia skrzatów domowych w ekranizacjach Herry'ego Potter'a.
Nimfadora Lupin dnia 29/08/2007 22:30
MASZ śWIęTą RACJę!!!!!! TEż MNIE TO WKURZA. W FILMIE ZGREDEK ZOSAł ZASTęPYWANY PRZEZ NEVILLA. W CZWARTEJ CZęśCI I W PIąTEJ. SłYSZAłAM żE DLATEGO ZGREDKANIE ZROBILI BO W FILMIE BYł PODOBNY DO PUTINA
gnebi dnia 01/09/2007 14:40
Czy ty naprawde chcesz żeby te filmy trwały 5godz. ??? Pokazywanie, że skrzeaty pracują w kuchni jest dla filmu nieistotne. Zgadzam się, że w filmie pomijająwiele ważnych rzeczy ale o skrzaty bym afery nie robila. za artykuł dam POsmiley
Radosna Hermiona dnia 21/09/2007 20:16
W to nie dam... ale PO to masz;D
I_am_Lord_Voldemort dnia 05/10/2007 11:46
Poprostu ksiazki są za dlugie zeby wszystko w filmach umiescić... Ja mam taką płyte z jakiejs gazety (kulisy magii Harry Potter i Czara Ognia czy jakos tak) i tam mowia ze gdy chcialo sie wszystko z ksiazki zamiescic film trwalby okolo 18h. ;] wiec masz odpowiedz czemu skrzatow nie zamieszcza sie w filmach smileysmiley
Diana_Di dnia 06/10/2007 20:54
Dla mnie najbardziej wkurzające jest to, że nie było nic o WESZ bo można by się pośmiać xD, ale zgadzam się z tobą, że skrzaty odgrywają ważną rolę w książkach.
Hermiona1111 dnia 29/10/2007 20:25
No może dlatego, że wklejanie animacji do filmu jest pracochłonne.smiley
Hermiona1111 dnia 29/10/2007 20:39
Świetny art tak poza tym.
_Cho_Chang_14_ dnia 16/12/2007 16:39
Masz świętą rację, bo ja nie nawidze jak wycinają fragmenty książki z filmów, albo zmieniają ich treść. Wtedy zmienia się cały wątek danej sytuacji... W filmie HPiZF pobili wszelkie rekordy, naprawdę. Arcik fajny smiley W
kajah1 dnia 22/12/2007 08:48
To trochę dziwne, że w książce jaet tak dużo tych skrzatach domowych, a w filmach prawie ich nie ma.
AngieMegEvans dnia 06/01/2008 15:33
Szkoda ze nie bylo mrozki w czarze ognia to po prostu niedorzeczne!!
Lord Voldemord-czarny pan dnia 21/01/2008 19:54
A co do WESZ sie zapisałaś??
żartuje wiem ze są pomijane
Malwa dnia 15/02/2008 20:42
Skrzaty są pomijane, bo da się scenariusz wymyślić bez nich, a są robione komputerowo, więc to kosztuje. Może z Komnaty Tajemnic mieli mniejsze zyski w Rosji i postanowili, że powrót Zgredka to zły pomysł? Może rząd rosyjski zagroził filmowcom procesem? Kto wie...
karolina530 dnia 26/03/2008 12:47
Mojm zdanie skrzaty zostały pominięte ponieważ,w książce jest zadłużo wątków i gdyby zostały one umiejszczone w filmie to ekranizacja byłaby zadługa.Mam nadzjeje,że w kolejnych częściach znajdzie się miejsce chodzby na mały wątek z skrzatem.
kenobi23 dnia 04/05/2008 16:29
Fajny wątek skrzaty powienny byc bo jak juz pisal Wood usluguja ludziom itp, i do tego umieją jeszcze niezle czarowac bez różczki przykład: Na końec filmu w drugiej czesci HP jak rąbnał Lucjusza Malfoy'a
Ala10 dnia 21/05/2008 19:59
Gdyby chciano przedstawić wszystkie drobne wątki z książki, film trwałby spokojnie z 5 godzin.
Poza tym film nie musi być zgadzać się z książką w każdym aspekcie. W pierwszej części jest dużo rozbieżności dla przykładu.
Kiara_01 dnia 02/09/2008 20:19
Fajny art ale co do Stworka to przeciesz nie byl taki zly ... przeciesz staal sie do rym skrzatem gdy dostal od harrego podrubke Horkruksa ... za art daje PO i znikam smiley
Emjot dnia 23/12/2008 17:16
To za dużo roboty dla speców od efektów specjalnych.
Rydzuuu dnia 13/03/2009 18:36
Nie chce im się robić animacji. Ale w IS być może nie pominą wątku Stworka.
agata95 dnia 03/04/2009 20:35
ciekawy artykuł, słuszne spostrzeżeniasmiley) daję W
Diana_Di dnia 30/05/2009 13:04
Jak dla mnie ta kwestia też jest dosyć istotna więc się z Toba zgadzam. Bardzo jestem ciekawa jak teraz uda się scenarzyście i reżyserowi wpleść nagle z powrotem wątek Zgredka, który został pominięty wg mnie bardzo niesprawiedliwie i zupełnie bez jakiejkolwiek logiki.
Mambozza dnia 04/06/2009 16:57
W końcu coś fajnego czytam... Dla mnie odpowiedź jest jasna. Efekty specjanle nic dodać nic ująć. Za art P
Jasiu3 dnia 06/07/2009 22:17
coś ci się pomyliło ponieważ w filmie Harry Potter i Zakon Feniksa jest pokazany Stworek, skrzat domowy rodziny Blacków
kermit dnia 10/08/2009 00:10
musze przyznać ze zgadzam sie z dziewczynami zgredek został potraktowany chamsko dajcie mi zgredka spowrotem
HermionaKana dnia 17/08/2009 20:53
Mnie też zawsze denerwowało pomijanie skrzatów domowych w filmach. One są przecież bardzo ważne! A Zgredka w pozostałych częściach zawsze zastępują Neville'em. Bardzo fajny art daję W
ssylwia dnia 07/12/2009 18:47
fajny wątek PO
zdolna czarownica dnia 27/02/2010 15:05
bardzo podoba mi się twój art
Luniaczka-x3 dnia 17/07/2010 21:32
A tak dla informacji to Stworek pojawił się w "zakonie Feniksa" ale w epizodzie czy dwóch
I najprawdopodobniej Zgredek będzie w IŚ.
Cho_ dnia 27/09/2010 19:58
Brak WESZy w czwartej części jest dla mnie niewybaczalny. Sądze, że stowarzyszenie powinno zająć się sprawą pomijania skrzatów w filmach.smiley
Snape123 dnia 15/06/2011 16:24
Mówisz tu o ważnej sprawie moim zdaniem niechce im sie robić efektów specjalnych.Skrzaty domowe trzeba zaprojektować w komputerze a im sie nie chce wolą pominąć kilka ujęć bo po co to robić skoro HP i tak ma dużą oglądalnośćsmiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 39% [15 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 55% [21 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [1 Głos]
Nędzny Nędzny 0% [Żadnych głosów]
Okropny Okropny 3% [1 Głos]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Kyinra
(Prorok Codzienny)
23/05/2012 01:06
Oj, ten wiek to i tak umownie, wiadomo, ze sie nie bedziemy zachowywac jak pietnastki : (.

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 01:06
Wielki powrot mwahahaha. Ej to moze ci z rocznika Draco beda rok starsi od nas? Chociaz nie... bo Potter bylby starszy XD

Christina
(Świetny czarodziej)
23/05/2012 01:05
ja nie chce byc taka mloda...

Kyinra
(Prorok Codzienny)
23/05/2012 01:05
Mi pasuje. Polowa szostej klasy, tak? No, dla Christi piatej.

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 01:05
Mi pasuje :>

Christina
(Świetny czarodziej)
23/05/2012 01:05
nazywam sie Christina JOhnson i mam 15 (?) lat ;D

Mistrzyni_Afrytow
(Prawdziwa osoba magiczna)
23/05/2012 01:05
Okej. Ale niech bedzie PO imprezie, juz w Hogwarcie, pierwszy dzien zajec po przerwie swiatecznej. Pasuje?


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter