Czym grozi czytanie Harry'ego Pottera? - Inne

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

pogoda dlugoterminowa karpacz

Czym grozi czytanie Harry'ego Pottera?

Fragment audycji Radia Maryja z dnia 30.07.2007. - Czym grozi czytanie Harry'ego Pottera?:

Wypowiada się "autorka wielu licznych, bardzo poczytnych książek dla dzieci", Pani Małgorzata Nawrocka.

Ojciec Prowadzący: -Jakie elementy Harry Potter, tak bardzo okrzyczany zawiera w sobie, które nie pozwalają rodzicom, aby właśnie tę lekturę, wbrew całej kampanii reklamowej, polecić najmłodszym?

M. N.: -Ja myślę ojcze, że na temat Harry'ego Pottera otarło się bardzo wiele mitów, które są wygodne wydawcy, natomiast kłócą się ze zdrowym rozsądkiem rodzica, który chociaż trochę pokusi się o refleksje na temat tej książki. Po pierwsze rozpowszechnił się mit, że jest to taka książka o walce dobra ze złem, taki nowoczesny model baśni, więc dlaczego nie. Należałoby wyprostować pierwszą tezę. Tutaj nie ma w tej książce, w tej serii nie ma w ogóle dobra w chrześcijańskim naszym rozumieniu. Teza Pottera jest taka, że dobre jest tylko to, co jest magiczne, lub coś, co ma jakieś magiczne podłoże. Natomiast wszyscy bohaterowie, co z magią nie mają kontaktu, nie mają przodków, magicznych korzeni, nie mają upodobań ani pasji tego rodzaju to są po prostu jacyś życiowi nieudacznicy, dziwni ludzie, nazwani tam hasłem "mugole", w ogóle z poza świata, z poza marginesu, dzisiaj to byśmy pewnie "szósty świat" nazwali. Także albo "mach", albo wcale. To wcale nie jest, powiedziałabym, no, do walki dobra ze złem przesłanka właściwa, żeby tak to rozpatrywać. Kolejna rzecz, jedyna fantastyczna rodzina pokazana tam, model od wieków, od Adama i Ewy utarty to jest rodzina magów. Wszystkie rodziny ludzkie pokazywane w tych tomach Rowling to są rodziny patologiczne, wyśmiane, obśmiane, pokazywane w karykaturalny, satyryczny sposób. Nikt, kto tę książkę czyta nie utożsamia się więc z modelem rodziny nam znanym, przez nas akceptowanym, tylko jedyne co tam jest ciekawe to właśnie magowie, ich miłość, przyjaźń, ich pasje. Świat normalnych ludzi tam w ogóle nie jest brany pod uwagę jako coś, czym warto się zainteresować. Jeszcze jeden mit. Ja myślę, że jest to bardzo ważne, żeby to głośno jeszcze raz, kolejny na antenie Radia Maryja powiedzieć. Porównuje się Harry'ego Pottera z książkami typu "Opowieści z Narnii", pojawiają się tutaj nazwiska Lewis, Tolkien i usytuowuje się tę książkę w panteonie tego typu literatury. Nic bardziej błędnego. Potter nie ma nic wspólnego z symboliką, głębią Tolkiena, czy Lewisa, czy jakiejkolwiek innej książki, która wykorzystywała w historii literatury motyw baśni, czy motyw magiczny, ponieważ do tej pory w literaturze, w doskonałej literaturze dziecięcej, młodzieżowej, światowej, polskiej, wszelkiej, czarami nie zajmowali się ludzie. Występowały elementy magiczne, byli czarodzieje, wróżki, nimfy, driady, krasnoludy, nie wiem co tam jeszcze, istoty nie realne, ale tak jak powiedziałam istoty. To nie byli ludzie. Jeżeli mieli cechy dobre, takie autorzy pokazywali, przypominali naszych chrześcijańskich aniołów. Dobra wróżka pomagała Kopciuszkowi, Krasnoludki pomagały Sierotce Marysi i to było jakby czytelne z chrześcijańskiego punktu widzenia. Natomiast dychy złe w baśni tradycyjnej pokazywane były wyraźnie z cechami diabelskimi. Czasem właśnie miały rogi, pazury, widły. To było czytelne, jasne. W Harrym Potterze po raz pierwszy ludzie zaczęli zajmować się czarami i w skutek tego świat dobra i zła w tej książce został podzielony właśnie w taki sposób, że ten kto się czarami zajmuje jest dobry, ten kto się czarami nie zajmuje jest zły.


Usłyszałem tą audycję i jestem zszokowany takim odbiorem dzieła literackiego, które na świecie sprzedano w ilości 325 mln egzemplarzy w 2007 roku i przetłumaczono na ponad 50 języków. Sądzę, że te liczby nie świadczą o tym, że na świecie rośnie liczba satanistów, którzy swoją wiedzę opierają na Harrym Potterze, lecz rośnie zainteresowanie "książką", jako przedmiotem, w którym możemy znaleźć wspaniałe przygody przyjaciół, poświęcających się w walce ze złem. Według mnie to jest prawdziwe przesłanie HP, dzięki któremu powieść ta jest tak popularna i zawładnęła sercami młodych czytelników.
Czym grozi czytanie Harry'ego Pottera?
Marcus_Hannington 04/08/2007 02:06
Czytano 8612 razy
Liczba komentarzy - 170
megido dnia 04/08/2007 04:10
Nie warto nawet tracić słów na ta kobiete i jej wypowiedz, zreszta jeden wart drugiego. W końcu w JAKIM inny radiu można było to usłyszeć jak nie u Ojca dyrektorasmiley
Ginny Potter 2 dnia 04/08/2007 07:59
jedno powiem i tylko jedno
PO CO SIĘ TYM PRZEJMOWAC
O.prof.hab.mgr.Rydzyk jest po prostu porabany

PS.Pomóżmy biednemu czyli Rydzykowi by mógł kupic złote felgi do swojego Mercedesa .... xD
luussiaa17 dnia 04/08/2007 08:15
ten kto naprawde przeczytal HP nie mogl wypowiedziec sie w ten sposob o tych ksiazkach...
krychu1991 dnia 04/08/2007 09:35
Szczerze,to mam tego dość!Idioci,którzy nie znają Pottera myślą,mże on jest zły.A wiecie po co?Dla kasy!Pieprzeni materialiści!
Serdecznie NIE POZDRAWIAM walniętego Rydzyka i durnej Nawrockiej
P.S.Daje PO
herma_007 dnia 04/08/2007 10:21
tak, zszokowało mnie to, CZY TY SłUCHASZ TEGO śWIńSTWA? Jakby co to HP został przetłumaczony na 64 języki...

A teraz troszkę krytyki: Tę babę chyba prąd kopnął. Przecież to prawda, że ludzie "naszego pokroju" są śmieszni itp. itd. przecież normalny człowiek nie śmiałby się z biednej rodziny ale niestety na ziemi mało jest ludzi normalnych, więc J.K.Rowling opisuje szczerą prawdę...Np. Vo9ldemort, zajmuje się magią i co jest dobry? Wcale nie, a zdaniem tej szlamy TAK....
fanka_potter_love dnia 04/08/2007 10:22
o meen TRAGEDIA, a czemu to niby nie czepiaja sie innych ksiązek o magii i diabłach(jak to ta miła pani nazwała)??? są o wieeele gorsze ksiażki !!! Potter jest świetny i nie bed e rezygnowac z niego bo mówi tak ojciec Rydzyk!!!!!!!! A może nauczę się czarować albo wylecę przez okno na miotle?? hehe NIEPRAWDOPODOBNE...smiley smiley smiley
wawrzus19 dnia 04/08/2007 10:51
Ojciec dyrekto może sobie w d... pogrzebać. Tylko sobie nerwy popsułem.
You know who dnia 04/08/2007 10:53
Całej audycji można wysłuchać tutaj:
[LINK]
Stefa dnia 04/08/2007 10:54
Myślałam, że umrę ze śmiechu, gdy plotła o krasnoludkach i sierotce Marysi. Żałosne... Ja jestem żarliwą katoliczką, ale te poglądy Radia Maryja i w ogole całego duchowieństwa już mi zaczynają brzydnąć. Moja babcia już się nasłuchała tych głupot o Harrym i oczywiście w nie wierzy... Dobrze że moi rodzice nie widzą w tych książkach nic złego...
Asiula dnia 04/08/2007 11:50
Słuchałam tego... więc teraz nawet nie czytałam.
'Przyjaźń dwóch satanistów' - a wydawałoby się, że ta pani umie liczyć, ale nie! Od kiedy to Harry, Hermiona i Ron to dwie osoby?
Czy każda ksiązka ma być wzorowana na dziełach Lewisa i Tolkiena? .... xD
Ogólnie było się z czego posmiać... no bo wkurzac sie nie ma na co... z takimi ludźmi się nie wygra... aczkolwiek każy sięz nich śmieje i tak chyba byc powinno. xD
Lilo dnia 04/08/2007 11:55
O na litość Co za durna baba ! Tak w nawiasy pani autorko bajek dla dzieci krasnoludki pomagały Królewnie śnieżce a nie sierotce marysi! Ale poza nawiasem to coś wam wszystkim powiem LUDZIE WYPARLIŚMY SIĘ SWOJEJ WIARY W BOGA A PRZYJELIŚMY SZATANA BO CZYTAMT HP ! STRZESZCIE SIĘ smiley Matko niech ona nie robi śmiechu! Jestem szatanistką gdzie mój plakat z diabłem i trzema szustkami? I wiecie co ueszcze Dursleyowie są rodziną patoligiszną! I jeszcze w książce o Harrym raz na jakieś `10 ston powinien być wkręcony opis dnia idealnej rodzinki mugoli! CHORA BABA JA BYM CHCIAŁA Z NIĄ POGADAĆ!smiley
do Hermy_007 nazwanie jej slamą to skaza! Nie rób tego więcej ! dziękuje.
halfblood_price dnia 04/08/2007 12:38
Lol! Po pierwsze czemu do HP muszą się przyczepiac chrześcijanie a nie nieweirzący.
Po drugie Radio Maryja jest porąbane
Po trzecie ta ksiązka to tylko fikcja
Po czwarte to kopciuszka sie nie przyczepiają
Po piąte sprzedano 350 mln egzemplarzy(tak mi sie wydaje)
anka_potteromanka dnia 04/08/2007 12:53
Heh, to jest śmieszne. Co ta.... pani sugeruje? Mamy natychmiast przestać czytać te książki, bo one nas zgarszają? Hahaha. ?Żałosne i zabawne zarazem
honda dnia 04/08/2007 13:16
też miałam okazję słyszeć tą audycję i aż mnie skręcało ze złości.... a tak poza tym to chyba ta baba naprawde nie wie o co chodzi....
dominika108 dnia 04/08/2007 14:07
Radia Maryja słuchaja same starsze zdegenerowane warstwy społeczeństwa, które nie mamja co robić. Jeyt jedynie własnym polem Rydzyka do manipulacji politycznych. Twierdze, ze juz dawno powinni je zlikwidować!!!
fanclub dnia 04/08/2007 14:56
Jak to mówili Fred i George ,,Nawrocka nażryj się gnoju" artykuł bardzo fajny ale troche podniósł mi ciśnienie.Jak można uważać że czytanie harrego Pottera może w jakiś sposób szkodzić?!?!?To chore...Przecież to jak odbieramy tą książkę to tylko i wyłącznie zależy od naszej wyobraźni.To że PANI Nawrocka ma upośledzoną wyobraźnię i jest tak realna że aż się żyć odechciewa to jej sprawa i niech nie miesza w to Pani Rowling i Harrego Pottera!!!
JuLLLieTTa dnia 04/08/2007 15:02
Hp jest to książka która uczy nas o świecie którego my tu nei mamy ciągnie nas do tego ponieważ my tego nie znamy.Ten świat jest nam obcy i w ten sposób go poznajemy .I szczerze powiem ta książka jest git i nikt innej takiej nie zrobi .Serdeczne gratulacje dla J.K.Rowlingsmiley Za jej wyobraźnie. Psmileysmileysmileypowinna dostać złoty medalsmileysmiley
Ginny363 dnia 04/08/2007 15:29
Zgadzam sie z Tobą w zupełności. Właśnie o tym w tym chodzi o przyjaźń a nie o dobro i zło. Ta wypowiedź mi się bardzo nie podobała, czy ta osoba wogóle czytała HP????smileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
Luna-pomyluna dnia 04/08/2007 15:34
zgadzam sie z tobą ...a tak wogóle to po co oni sie mieszają w Pottera jeszcze im mało czy co???juz mam naprawde tego dosyc jeszcze niedługo zacznnie sie kłotnia pomiedzy fanami HP a kościołem a pośrodku bedą stali rodzice...to jest poprostu śmieszne
Syriusz_Harry_Remus_ dnia 04/08/2007 16:06
ehhh ona sama jest porąbanasmiley
ksiażki Hp nigdy w reku nei miała
mysli ze jak se ja przeczytamy to my odrazu SATANISCI
sorry ale ja nie nosze nei wiem czego i nei jestem satanista smiley
fanka_Pottera dnia 04/08/2007 16:26
Szkoda gadać...Co oni już nie wymyślą
Niech tylko ktoś zabroni mi czytać HPa szybko pożałuje...smiley
Oczywiście zgadzam się z Tobą w zupełnoścismiley
l_a_p_a dnia 04/08/2007 16:53
Tak sie właśnie zastanawiam, czy im sie naprawde nudzi.... oni są jacys POPIEPSZENI naprawde nie mają nic do roboty tylko pisać jaki to Harrt Potter jest zły, dziwi im się... naprawde i szlag mnie trafia jak słyszę lyb czytam o czymś takim, to są po prostu antyfani.
I jeszcze jedno przecież Narni to jest bardzo podobne do Harrego ale oczywiści Narni to według tej głupiej baby dobra ksiązka.
W Harrym Potterze nic nie pisze typu, jeśli "ktoś się czarami nie zajmuje to jest zły" to jest jakaś paranoja , jeszcze pare artykułów i moi rodzice zabronia mi czytać książke Rowling
Ginny_xD dnia 04/08/2007 16:56
M. Nawrocka-autorka bardzo poczytnych książek dla dzieci??????? Musze pamiętać żeby nigdy nie kupić ani jednej z jej książek!!!!!!!!!!! Nie mogę wytrzymać gdy słyszę podobne bzdury od ludzi którzy nawet nie mieli książki w reku lub przeczytali pierwszy tom i będąc pod presją znajomych stwierdzili ze to chłam. Nienawidzę tej baby i na szczęście nie będę pewnie nigdy na nią musiała patrzeć bo nie słyszałam o żadnej jej "poczytnej" książce. Krew sie we mnie gotuje jak słyszę te powtarzane przez ludzi słówka: satanizm,czarna msza, mieszanie dzieciom w głowach, nieodróżnianie dobra od zła. Ale na szczęście my wiemy ze to NONSENS.!!!!

A tak sobie pomyslalam?? czy te poczytne ksiazki Nawrcokiej sa az tak złe ze musi obsmarowywac o niebo lepsze od siebie autorki zeby nie czuc sie gorszą?? Podejrzewam że tak. Wstretna baba! OLD BAT! Cha,cha,cha!
HPfanka dnia 04/08/2007 17:28
To wszystko co ta szanowna pani powiedziala jest baaardzo ponaciągane.
pewnie lepsze sa kryminaly w ktorych trup wala sie na każdej stronie i horrory?? ;/
takie osoby jak ^ napewno nie zgłabiły sie w HP i poprostu jnic na ten temat nie wiedzą!!
sam-wiesz-kto dnia 04/08/2007 18:01
ten babsztyl po prostu zazdrości JKR że jest znana na całym świecie i że odniosła tak wielki sukces.Bo ja nawet bajeczek tej Nawrockiej nie czytałam i moje dzieci w przyszłości też nie będą ich czytały bo widzę że ta baba ma nierówno pod sufitem
Monarcha dnia 04/08/2007 18:06
o ja cię kręcę ona chyba spadła na głowę przynajmniej z 10 piętra. Co to za brednie o magicznych podłożach i magicznych bohaterach. ona wogóle wie co mówi
radcliffe7 dnia 04/08/2007 18:21
Jaaasne, normalnie ojca dyrektora powinni wylać za prowadzenie tego typu audycji. Ci ludzie są chorzy, a kościół niedługo zawładnie światem.
hermion@116 dnia 04/08/2007 18:21
ja nie rozumiem dlaczego niektórzy ludzie są źle nastawieni do tej książki, przecież JKR napewno nie miała na myśli by poniżać ludzi którzy nie posiadają daru magii, po prostu czarodzieje są w tej ksiazce na pierwszym miejscu, i to ze Dursleyowie są opisani jako źli rodzice dla harrego to nie znaczy ze inni ,,mugole" są źli !!! fajnie że to napisałes, bo ja to radia maryja nie słucham i bym się o tym wywiadzie nie dowiedziała daję P
radcliffe7 dnia 04/08/2007 18:22
Jak ta durna baba nawrocka ma coś do pottera, to ma też coś do mnie. Jakbym ją spotkała, to... Byłoby po niej .
Dziedzic Gryffindora dnia 04/08/2007 18:42
Co za chore babsko! Nie miałaś tej książki w rękach i bluzgasz na te książki!? Co za babsko..:/
Asik dnia 04/08/2007 20:44
Wredne wstrętne babsko!!!!!!Jak tak mozna nie czytać książki i jeszczeu udawać że się ma na ten temat jakieś zdanie!!!!
no a wspomianego radia i osoby OJCA DYREKTORA nie chcę komentowac bo brak słów na rakich ciemnych ludzi.CIEMNOGRÓD i tyle!
syriusz01 dnia 04/08/2007 21:25
a ja tam jestem katolikem . wierze w Boga, ale nie przeszkadza mi to w tym ze lubie harrego, a tak poza tym to 3 słowa do księdza prowadzącego <hu. ci w d...>
Padfoot dnia 04/08/2007 22:19
porypana baba tak jak i rydzyk! no ale coz jak sie slucha radia marysia.
pewnie ojciec dyrektor sie wnerwia ze HP ma wieksze dochody niz jego radio
szlag mnie trafia jak czytam cos takiego ale mozna sie posrac ze smiechu! nawrocka nazryj sie gnoju i w radiu marysia sa sami kretynismiley!
P.S. czy czasem czarodzieje we Wladcy Pierscieni nie byli ludzmi???
brzenek5 dnia 04/08/2007 22:28
Cała ta sekta rydzyka, dotychczasowy rząd, i co rusz jakieś nowe afery. Powoli zaczyna mnie to wk...denerwować, i to bardzo a z natury jestem spokojny.
Anne_Moore dnia 04/08/2007 23:58
Zawsze najbardziej Pottera czepiają się ci, którzy go nawet nie przejrzeli. :/
Nie zgadzam się z wypowiedzią p. Nawrockiej, ponieważ wg mnie w książkach o HP jest bardzo wyraźnie pokazany motyw walki dobra ze złem. I nie rozumiem, dlaczego wg tej pani np. Voldemort miałby być rogaty czy z kopytami.
Asiula_HP dnia 05/08/2007 00:10
OMG!!! ale sie zbulwersowałam! zresztą jak zawsze jak czytam takie rzeczy smiley żal.pl...

"Wszystkie rodziny ludzkie pokazywane w tych tomach Rowling to są rodziny patologiczne, wyśmiane, obśmiane, pokazywane w karykaturalny, satyryczny sposób."
A czy, chociażby, rodzice Hermiony są wyśmiewani lub postrzegani jako rodzina patologiczna?? tak samo rodzina Deana Thomasa?? O której, fakt, nie wiemy za wiele, ale nie jest wspomniane, żeby była to rodzina nienormalna??!! NIE!

"Świat normalnych ludzi tam w ogóle nie jest brany pod uwagę jako coś, czym warto się zainteresować."
Ależ oczywiście, że nie, prawda??!!smiley oprócz tego, że Artur Weasley jest postacią, która żyje poznawaniem kultury, przyrządów i wszelkich innych rzeczy mugoli to oczywiście - nie!

Że nie wspomnę już o ewidentnej walce dobra ze złem, o wygrywającej wciąż przyjaźni i o sile jaką przyjaźń ze sobą niesie!!!

A pani M. Nawrockiej gorąco polecam DOKŁADNIE przeczytać całą serię HP zanim po raz kolejny wypowie sie na ten temat!

PS. Wydaje mi się, że Rydzyk tak jedzie na Harry'ego i Rowling, bo zazdrości jej, że ma więcej kasy od niego i że ją stać na nowy helikopter i nowiusieńką wille z basenem na wybrzeżu jakiegoś ciepłego kraju smiley i że Jo zarobiła te pieniadze legalnie, a nie ukradła... smiley
Darth_Crevan dnia 05/08/2007 08:45
Autorka chyb nie zauważyła, że saga HP, promuje pewne uniwersalne cechy, które zawsze są widziane w pozytywnym świetle(nie tylko u czarodziejów).
Kiedy się widzi, że ludzie tak myślą, to aż ciśnienie skacze... Ale artykuł dobry, daje P.
Meg Potter dnia 05/08/2007 09:53
Nie wiem jak jest u was ale w mojej okolicy Radia Maryja słychaję tylko mocherowe berety więc czym my sie w ogóle przejmujemy. Pozatym Ojciec dyrektor już dawno stracił swój autorytet wsród ludzi jak i wsród Kościoła. A ta kobieta poprostu chciała się w radio usłyszeć i to wszystko. Pozdrawiam wszystkich
Ewelka dnia 05/08/2007 10:32
W mojej okolicy tylko starsze panie i to tylko niektore sluchaja RM a nikt o zdrowych zmyslach nie wiec nie mamy sie czym przejmowac
Carola dnia 05/08/2007 12:26
rece opadaja poprostu przy takich babsztylach.. tragedia poprostu.. Kościół katolicki od dłuższego czasu krytykuje Harry'ego Pottera i maja takie samo zdanie jak ta babka.. próbowałam nawet jednego księdza przekonać ale wyszła z tego tylko ogromna kłótnia nic wiecej. uparł sie i koniec."Potter jest zły szatan itd." smiley
ja sie tam tym nie przejmuje wolny kraj każdy czyta co mu sie podoba tylko wkurzajace jest to ze Rydzyk i jego świta pchaja sie wszedzie smiley
ja nie wiem czy jeszcze do nich nie dotarło ze wiekszość ludzi ma w nosie co mowia??
sory ale zawsze sie wkurzam jak słysze Radio Maryja i odrazu mi sie z mocherowymi beraetami kojarzy smiley
daje ci W i pozdrawiam smiley
Hermiona Potter123 dnia 05/08/2007 12:57
Tej babie chyba na mozg cos padlo. Niech idzie sie leczyc do szpitala psychiatrycznego. To jest wymyslona ksiazka, a nie rzeczywistosc czy cos w tym rodzaju. Dla mnie Harry Potter jest, byl i bedzie supcio ksiazka i zadna nawiedzona baba nie bedzie mi mowic czy mam ja czytac czy nie, bo mam ja gdziessmiley
Ireth dnia 05/08/2007 13:09
Co za babsztyl!!!!!!!!!! Wszystko musi być albo dobre albo złe ! Albo bóg albo szatan! Zresztą! Taką osobą nie warto się przejmować! Jest przeraźliwie podobna do Petuni Dursley!!!!
Hermiona000 dnia 05/08/2007 16:20
nie wiem czemu większość ludzi nie widzi prawdziwych wartości??? no bo przeciaz Harry Potter nie jast jakąś tam ksiązką przeraklamowaną ale ksiązką która pokazuje miłość przyjażń dobro i zło ni i pokazuje jak to mozna odróżniać..... tak se myślałam i doszłam do wniosku ze Rowling zrobiła jak to sia robi z małymi dziećmi bo przecież małe dzieci uczą się przez zabawe albo pokazuje się to nauke metaforycznie, i moze właśnie tak zrobiła rowling, pakazała młodzieży i dziecią włąśnie te wszystkie dobre w złe zeczy przez świat magi zeby mozna było lepiej zrozumieć nasz prawdziwy świat. i jesli ta baba mówi takie zeczy to znaczy ze nic nie rozumnie, albo po prostu jest głupia i nigdy nie przeczytała ani słowa z tej książki.
PomyLunka dnia 05/08/2007 17:13
Czy ta pani czytala wogole Hp? Bo mam wrazenie, ze nie?? "kto się czarami zajmuje jest dobry, ten kto się czarami nie zajmuje jest zły."Wow!!Jestem zaskoczona, caly czas myslalam ze Voldemort jest zly i jest to czarny charakter ksiazki...ale coz, kazdy moze sie mylic>lol<...ale serio, ten artykul to troche przesada...to tylko ciekawa ksiazka, jak wiele innych, cos co przyciaga dzieci i doroslych do czytania, odciaga o dkomputrea a to jest fajnesmiley Nie rozumiem takich ludzi, przeciez harry jest fajna ksiazka, a dzieciakom podoba sie magia:0od zawsze bylo tak ze wiekszym sukcesem cieszyly sie bajki o magii, bo to jest cos innego od zwykle zycia...i sory, ale ta pani z artykulu moim zdaniem wypowiada sie na temat na ktory chyba nie powinna sie tak wypowiadac....dla mnie osobiscie to lekka przesada...smileysmiley
KatieBell dnia 05/08/2007 21:01
fajnie ;p jak ostatnio oglądałam z mamą wywiad jednej kobieciny ktora mowila że hp to niebezpieczna ksiażka i że dzieci od niej głupiejż ty myślałam ze moja mama (jak coś to jest polonistką wiec zna sie na tym troche) zaraz spadnie z fotela ze śmiechu. Bo taka jest prawda, gdyby nie HP to zapewne nadal dzieciaki i młodzież by nie czytała! Ja rowniez nie lubialam zabardzo czytać, ale kiedy pierwszy raz dostalam charego potera to nie moglam oczu oderwac i wszystkie 4 części przeczytałąm w 4 tyg więc niech przestaną gadac bzdury że HP jest nie bezpieczny i ogłupiajacy bo juz się tego słuchac nie da. I szczerze nadal niewiem co kościól ma przeciwko. A ciekawe czy Jan Paweł 2 by sie czepiał tej książki:/ Więc na przekór tym wszystkim bzdetom o HP będe to czytałą jeszcze bardziej zawzięcie ;p Hłehłehłe lubie robić na złość ;p smiley
Hardodziob dnia 05/08/2007 21:35
Założe się że ta stuknieta baba ma ponad 70 lat
Herma95 dnia 05/08/2007 22:07
No coż... Wiele jest ludzi, którzy sądzą, że Harry
jest niebezpieczny, niereligijny itp. Ale każdy ma własne zdanie.
Ale p. Małgorzata N. trochę przesadza...
Hermiona161 dnia 05/08/2007 22:13
jejku ta baba jest porąbana... wszystko przekręca i mówi tak żeby pasowało jej i tym wszystkim ludziom, którzy dali się omamić rydzykowi... osobiście uważam że gorszy jest rydzyk niż HP, bo HP to zajefajna książka, a "ojciec redaktor" ma ful kasy i dba tylko o interesy i dobry samochód a dopiero na dalszym planie stawia chrześcijaństwo...
Nimfadora Tonks93 dnia 05/08/2007 22:32
Super. Czyli zdaniem p. Nawrockiej, jestem groźną satanistką i trzeba mnie odizolować, bo czytam Pottera. Żadna jakaś tam Nawrocka nie będzie mi mówić, jaka książka jest dobra a jaka nie
lily1992 dnia 06/08/2007 09:53
Czemu jak ktoś napiszę coś fajnego to wszyscy mu zazdroszczą? żałosne
najaranalala dnia 06/08/2007 10:07
Tą babę co to powiedziała z miejsca powinien grom z jasnego nieba trafić. To oburzające żeby coś takiego powiedzieć Ta baba chyba nigdy nie przeczytała żadnej części Harrego Pottera! Każdy może mieć własne zdanie o tej SUPER książce, ale ona to już wszystkie granice przekroczyłą! Mi się ta książka bardzo podoba i nadal będę ją czytała
Gejbibejbi dnia 06/08/2007 11:40
Żal. Ona jak taka religijna to na pewno nawet Hp w rekach nie miała! Ale się ubawiłam i te krasnolutki z sierotką marysią lol! Żenada
kubamilan dnia 06/08/2007 11:49
mowie wam... one mają wąty do nas ze jestesmy maniakami na HP a same są opętane przez Rydzyka... a HP rzeczywiscie ma więcej zalet niz wad... bo co sie stanie nawet jezeli ktos sobie wyobraza ze sam jest w magicznym swiecie?? to tylko wyrabia wyobraznie.. - bo przecierz nie wyjde na ulice , nie wezme kawalka patyka i nie zaczaruje w przechodniego "avada kadavrą"
babki od Rydzyka --> [LINK] żal.pl
Jus-tynka dnia 06/08/2007 11:53
Gada głupoty, a nawet, zapewne, tego HP nie przeczytała!!!!!! No nie rozumiem... Jak można pleść takie bzdury
nie sądze, by z HP wyroslo pololenie SATANISTÓW!!!! To poprosu czysta zazdrość, że Rowling jest bardzo popularna i bogata dzięki tym tomom!
A jak by zrobiła Rowling "chrześcijańskiego Pottera" to islamowi i innym religiom by się nie podobał! On musiał byś uniwersalny, nie rysować w książce żadnych poglądów religijnych!
A co do pojecia dobra i zła to się w ogóle z tą "panią wszechwiedzącą" się nie zgadzam! Dobro, według mnie, w HP to nie jest tylko posiadanie magicznych zdolność, ale umiejętne z nich korzystanie. Ale NIE torturowanie mugoli ( ludzi poza magicznych), NIE zabijanie innych za pomocą czarów!!! ZŁO w tej książce to sam LORD VOLDEMORD, który zabija, torturuje, niszczy, wykorzystuje, omamia mugoli i innych czarodziejów!
Nie czytała- to niech SIĘ NIE WYPOWIADA! Same bzdury... ŻAŁOSNE!
Ech, ta pani Nowacka jest żałosna
Jus-tynka dnia 06/08/2007 11:59
KaieBell ma całkowitą rację! Czy młodzież by czytała tak dużo w tych czasach książek, skoro jest telewizja, komputery itp. rzeczy! Nie! To najbardziej wciągająca książka jakokiedykowliek czytałam!
(przeprawszam za rozdwojenie ych komentarzy, ale to mi przyszło na mysl po opublikowniu tamtego komentarza)
Habibi dnia 06/08/2007 13:08
wkurzyłam się.jestem dorosła i moja córka czyta h.p.zabieram ja na każdy film i bedzie ogladała,grała i czytała ile jej sie spodoba.ja nie widze w nim nic złego a jesli czegos nie rozumie tłumaczę jej.idiotka z tej baby,niech se wsadzi te gadki w buty,będzie wyższa.!!!smiley
Hermiona_Granger134 dnia 06/08/2007 13:24
Przesadziła no nie wiem ale myślę tak samo ja Jus-tynka a może Jo jest niewierząca albo wierzy w inna religia
LunaLovegooood dnia 06/08/2007 14:18
aha jasne pewnie zamiast HP powinniśmy czytać "bardzo poczytne książki pani Nawrockiej " może są poczytne np dla Rydzyka! ale i tak nic nie przebije HP !!!
Oczarowana Meg dnia 06/08/2007 17:37
Niech się babciunie cieszą, że ich wnuczki sięgnęły po książkę, a nie rozbijają się po blokowiskach z butelką gingera w łapie. Wiem, że to dosyć mocne stiwerdznie Mnie oczarowali bohaterowie tej książki i uważam, że jest naprawdę genialna. Mam dużą wyobraźnię i ja w swojej główce napisałam już trochę rozdziałów smiley
michalowska1 dnia 06/08/2007 20:54
<wyrazenia za kktore najnormalniej na swiecie dostalabym warna> TO CHORE, TO KSIAZKA JAK KAZDA INNA TYLE ZE O WIELE LEPSZA
maxime dnia 06/08/2007 21:26
Och... Czy ta kobieta wie co to znaczy - dobra książka? Przecież to jest fantazja! Ona uważa, że nie można pofantazjowac we WŁASNYCH książkach? Przecież o to chodzi, aby przenieśc się w zupełnie inny, odmienny od szarej rzeczywistości świat. To J. K. Rowling napisała te książki i one są takie jak pani Rowling chce (czyli świetne).
maxime dnia 06/08/2007 21:32
PS. Myślę, że ta Nawrocka popsuła sobie opinię przez obrażenie najlepszej książki na świecie. A wy jak myślicie? Może ona jest po prostu zazdrosna, że sama nie potrafi napisac tak wspaniałej książki.
natiq dnia 06/08/2007 22:48
żenujące... większość krytyków HP nie miała tej książki w ręku.
a tak swoją drogą, to jeśli oni (Nawrocka i "Ojciec Dyrektor"smiley chcieli przekazać ludziom w wieku ok. 30-40 lat (bo to w tym wieku ma się dzieci czytające) że Harry Potter to zło, to mogli to zrobić na łamach mediów skierowanych do takiej właśnie grupy odbiorców... bo Radia Maryja słuchają raczej ludzie starsi, którzy po HP i tak by nie sięgnęli, a wpływu na dzieci i wnuki już raczej nie mają...
olek23 dnia 07/08/2007 10:19
"Nikt, kto tę książkę czyta nie utożsamia się więc z modelem rodziny nam znanym... " -czy ona naprawdę myśli, że w realnym świecie wszystko jest takie dobre i ładne ....yyyy szkoda mi słów bo zaraz mnie coś weźmie i mogłabym brzydko wyrazić się o tej pani.... !!!!!!!!!!!!!!
Lily K dnia 07/08/2007 14:41
Jeśli ktoś sie wypowiada na temat jakiejś książki, to niech ja najpierw przeczyta. To oczywiste, że ta baba nie przeczytała tomów Harry`ego. Zresztą ... szkoda słów
z@bol1294 dnia 07/08/2007 14:49
Okropne babsko! nie czytała książki i się zachowuje jak by była ne wiem jak mądra. Tak samo uważa nasza babka od religii. Mugole są źli czy jak to tam było, a czarodzieje dobrzy?? Żal mi jej... HP to jedne z lepszych książek ale moźże musimy czytać siedmiu krasnolódków i kopciuszka. Od razu się za to biorę. Az krew mi się gotuje. RYDZYK DO GARA!!smileysmileysmileysmileysmileysmiley ajaj biedni ludzie...
000vitaminka000 dnia 07/08/2007 16:02
brak mi slow na ta kobiete !!!
przeczytalam wszystkie czesci HP, ogladalam tez filmy i jakos nie przestalam chodzic do kosciola, nie przestalam wierzyc w Boga i wogole nie zamienilam sie w jakas satanistke.
Niech ona mi tylko poda jakies przyklady osob, ktore pod wplywem HP staly sie ZŁE
Mysle, ze po prostu pani Nawrocka jest zazdrosna o to, ze to nie ona napisala tak swietnej i ciekawej ksiazki...
to tyle smiley
przemo69 dnia 07/08/2007 17:18
taką facetke za szmaty i odr azu wywalić skopać a dalej już nie powiem ;] aż mnie mdliło kiedy to czytałem łe...
Miss Jadeit dnia 07/08/2007 17:25
Wiadomo, że zawsze znajdą się ludzie, którym nic się nie podoba i szukają dziury w całym, czepiając się wszystko. Nie warto się tym przejmować, bo widzicie - mimo tylu antyfanów Rowling nadal pisze książki o Harrym Potterze. ( a w zasadzie pisała, bo w Anglii wyszła już ostatnia część).
Daję Z, bo dużego wglądu w pisanie tego artykułu nie miałeś.
Sabrina dnia 07/08/2007 20:59
ciekawe czy ta pani wogóle ma pojęcie o czym mówi...;/

Moim zdaniem nie ma żadnego...

A ja zanim się na jakiś temat wypowiem to stram się najpierw z nim zapoznać. Po tym co tu przeczytałam widzę jasno i wyraxnie że ta kobieta wcale nie czytała harryego a jeżeli już to tak pobieżnie jak ja FARAONA ;/

Żenujące... Niech Radio Maryja zajmie się już lepiej polityka...
plapla dnia 07/08/2007 21:06
Ja tam uważam, że to jest okropne tak mówić o książce, która nie ma w sobie nic do zarzucenia.
maxime dnia 07/08/2007 21:34
Ta cała Nawrocka to chyba tylko widziała okładkę tej książki przez szybę w księgarni. Chyba nie wie nawet kim był Harry Potter.
Woodmanka dnia 07/08/2007 21:42
Żeby tylko szanowna pani Nawrocka książeczkę naszą ukochaną otworzyła i przeczytała, to byśmy mogli na ten temat porozmawiać. A że pani coś usłyszała od kogoś (też niezbyt mądrego widocznie) to bardzo mi przykro... A ojciec Rydzyk to niech sie schowa, bo to przygłup.
kobieta Freda dnia 08/08/2007 07:47
ta baba jest POWALONA!!! chodzi po prostu o to że Rydzyk cieszy się mniejszą popularnością niż HP. Ach, ta zazdrość...
kobieta Freda dnia 08/08/2007 08:32
Ja mam małe pytanko: czy od czytania HP można dostać wysypki? A moze biegunki???
luna_pomyluna dnia 08/08/2007 11:58
nie mam nic do Radja Maryja, do o. Rydzyka niestety dużo... ale dlaczego oni wszyscy mają coś do Pottera ?!?!?!?! nawet nie czytałam całych tych bzdur... sorry, ale mam swoje zdanie na temat Harrego i go nie zminie... mam gdzieś tych walonych psychologów, oprócz mojej mamy która jest pedagogiem ds. rodziny i jakoś bez problemowo czyta Harry'ego... a przy okazji to pozdro dla mojej mamy smiley za arta daje Z bo troche mnie od tego zemdliło...
Kate_Luis dnia 08/08/2007 14:13
no tak faktycznie, Voldemort musi być dobry, bo zajmuje się magią. my po prostu nie zrozumieliśmy książki, a ta pani wyprowadza nas z błędu
a poza tym kto by chciał czytać książkę, w której ciągle by się modlili i chodzili do kościoła. matko, ci ludzie w radiu maryja na serio nie mają co robić.

oh i zapomniałam. jak byłam mała i mama czytała mi królewnę śnieżkę to zawsze do głowy przychodziły mi same głęboko religijne tezy i przenośnie

[komentarz czystko ironiczny, jeżeli ktoś owej ironii nie poczuł]
ewella dnia 08/08/2007 17:09
Co za idiotka się wypowiadała, nawet nie fatygowałam się by przeczytać te bzdury do końca. Najlepiej jest nie przeczytać książki i wyrażać swoje głupie opinie. Bo taka jest Polska
krol_13 dnia 08/08/2007 17:51
popieram autora i przedmówców w 200% i nie rozumiem tych wszystkich zazdrośników którzy sprzeciwiają się HP
W
marti-tina dnia 08/08/2007 18:43
zgadzam się z autorem. to jest tylko książka, fikcja literacka!!!!! ci ludzie, którzy czepiają się Harry'ego po prostu mają za dużo wolnego czasu
Jassmin dnia 08/08/2007 18:52
To są kompletne głupoty. Po przeczytaniu pierwszego zdania, już wiedziałam, że polecą tu oszczerstwa w stronę Harrego Pottera, bo czego można się spodziewać po niby "chrześcijańskim" radiu maryja.
Harry Potter PL dnia 09/08/2007 08:22
teraz potwierdza sie teorria ze na swiecie są ludzie i taboretysmileysmileysmiley tak powalonej baby jeszcze nie widzialem. Niech sie lepiej wezmie za czytanie HP albo chociaz jakiejs fantasy np Wladce Pierscieni i przestanie zrzędzic smileysmileysmiley
Maurus dnia 09/08/2007 09:12
Niczym niegrozi czytanie HP xD Mugolka jedna xD DO askabanu ją ! ! !
JackAssia dnia 09/08/2007 17:06
ja też zgadzam się z Maurusem!!!! do azkabanu xD glupia baba i tyle. jak dla mnie książki Pani Rowling są o 100000 razy lepsze od Tolkiena czy Lewisa. nie zna sie na ksiązkach, a tą swoja chora wypowiedzia nie zmnieni tego ze hp jest swietna ksiazka i wlasciwie prawie wszyscy ją uwielbiaja. ona jest po prosatu smieszna. zal. zgadzam sie z autorem artykulu w 100 procentach. daję W.
Shaman dnia 09/08/2007 17:31
Pozdrawiam wszystkich zwolenników Ojdyra Rydzyka. Pamiętajcie: nie czytajcie Potera, ani go nawet do ręki nie bierzcie bo do piekła pójdziecie. A pani Nawrockiej radzę kupić luźniejszy beret bo ten co ma za mały jest i jej łeb uciska o czym dobitnie świadczą jej jakże mądre wypowiedzi. Jak to czytałem to do głowy przychodziły mi tylko trzy, a właściwie cztery, słowa do ojca prowadzącego. A mianowicie: ch... wam w d... .

Na koniec chciałbym jeszcze pozdrowić babcie z lokalnego kółka różańcowego i mojego szanownego księdza proboszcza którego mam głęboko w d... .

I jeszcze chciałbym się tylko dowiedzieć kiedy ten wasz Bóg się wreszcie zlituje i piorun trafi w to cholerne Radio Maryja.
Pomylunaa dnia 09/08/2007 17:51
O cholera. Krew mnie zalała poprostu.
Ta baba jest niekompetentna i chyba nie rozumie przesłania HP.
W takim razie wstydze się być chrześcijanką, bo dla Koscioła jeśli książka nie posiada "wyraźnych" motywów chrześcijańskich to jest zła i namawia by wyznawać szatana. Nie no poprostu super. Może ta baba powinna doszukać sie głębszych refleksji co do przekazu HP. Ja przeczyczytałam 6 tomów o przygodach Harrego i nie zamierzam zmieniać wyzania. Moim zdaniem świat magii jest metaforą naszego świata, a książka na pewno nie ma na celu ośmieszenia zwykłych ludzi tylko jej istotą jest motyw WALKI DOBRA ZE ZŁEM. PRZECIEŻ TAK OCZYWISTĄ RZECZ NAWET PIĘCIOLATEK OD RAZU ZAUWAŻY. No ale tu sprawdza się dobre stare polskie przysłowie: " zapomniał wół jak cielęciem był". Ta babka najwidoczniej zapomniała jak to było gdy była dzieckiem, radziłabym jej przeczytać "Małego Księcia".
Nawet nie przyszło mi do głowy, że można tak odebrać książki o HP.
Dla mnie ta babka jest idealnym odpowiednikem Umbrige
Już najbardziej wkurzyło mnie ( łagodnie mówiąc ) jak ten babiszon odwoływał się na przykłady "Władcy Pierścieni" i "Opowieści z Narnii". Najwyrażniej Kościół sam sobie dorabia własną ideologię do każdej książki bo jak potwór ma rogi to jest juz od razu żywym diabłem tak?? Wychodzi na to, że przedstawiciele wielmożnego Kościoła ( nie mówię, że wszyscy ) są zwykłymi idiotami bo wszelkie znaki wiary muszą mieć wyraźnie podane na talerzu , a czasem to co jest najcenniejsze jest głęboko ukryte. ( Stąd nasuwa się wniosek, że HP nie jest przeznaczony dla debili, którzy nie doszukują się głębszych wartości.)
A ten kto naprawdę wierzy ( a nie pierdzieli głupoty i zgarnia za to kasę ) wszędzie doszuka się Boga.

Ale się rozpisałam, kurde z nerwów chyba.
lisiczka92 dnia 09/08/2007 19:39
napewno ne czytala a taki bzdety wygaduje!!!! ludzie!! to jesat tylko ksiazka!! nikt z teog powoduy nie bedzie probowal latac na miotle!!
ArtusL dnia 09/08/2007 21:01
aż żal mi tej kobiety. Biedna postradała zmysły i nie wie co mówi
olenka@g dnia 09/08/2007 21:38
To co mówi to babsko jest chore zgadzam się całkowicie z autorem tego artykułu daję w...
Gladrag dnia 09/08/2007 22:10
Ta pani jak słychać musiała czytać książkę,ale za wiele z niej nie zrozumiała...W przedszkolu uczą takich rzeczy...
Paulincia dnia 10/08/2007 12:07
ta baba to jeszcze jedna osoba która nie czytała wszystkich tomów a osądza książkę tylko po tym co usłyszała od innych ludzi i ja myślę że skoro ona jest autorką książek to pewnie pisze jakies pierdoły typu ''Czerwony kapturek'' itdsmileysmileysmiley
AMP1995 dnia 10/08/2007 15:08
ha ha ha strasznie się uśmiałam smiley
ten artykuł pokazuje że ludzie którzy potępiają HP są strasznie śmieszni teraz wiem dlaczego ój dziadek nie lubi Pottera choć nie przeczytał nawet jednego rozdziału takich ludzi powinno się zamykać w izolatce z wszystkimi częściami HP żeby zobaczyli jak się mylą
paranormal dnia 10/08/2007 18:38
jak to ludzie się nie zajmowali wcześniej magia, a Gandalf z Władcy Pierścieni i mu podobni? , a ta cała Czarownica Z Narnii też chyba była troche magiczna
janusz21k dnia 11/08/2007 15:33
mówi tak bo Harry Potter ją wygryzł z rynku ona widziała kawałek filmu w telewizii i się przestraszył po nocach płacze jędza jedna udusić ją
Sylar dnia 11/08/2007 16:49
Po pierwsze to TA kobieta nie czytała ani Harrego, ani "Opowieści z Narni", ani żadnej książki Tolkiena bo niemówiłaby, że ludzie tam nie czarowali ( Gandalf psem chyba nie był ). Po drugie Ojciec Dyrektor sam nawołuje (według tegom co tu się dowiedzieliśmy) do okultyzmy nazywając żonę prezydenta "czarownicą",co miało miejsce jakiś czas temu.Po trzecie nie słyszałem żeby po przeczytaniu Harrego Pottera ktoś stał się satanistą, a najlepiej jak zamkneliby to całe RM.
GinnyPotter dnia 12/08/2007 11:23
Podobnego steku bzdur nie słyszałam. Ta bab ka jest gorzej niż szurnięta.
P.S.: Brawo janusz
mbolek dnia 12/08/2007 15:48
wydaje mi sie ze ci ktorzy czytaja harry'ego mają oczy bardziej otwarte na świat, nie są tak naiwni i spostrzegają świat w innym znaczeniu
mroq dnia 12/08/2007 17:33
Przeczytałem początek i już mi się zrobiło niedobrze.. czyżby była zazdrosna?.. "autorka wielu licznych, bardzo poczytnych książek dla dzieci" ciekawe, że pierwszy raz o niej słysze.. ale trzeba się pogodzić z tym, że tacy ludzie niestety są
i będą.. smiley)
Hermiona12 dnia 12/08/2007 21:36
A więc tak...teraz to ja ja sprostuję.
Pierwszy cytat "Występowały elementy magiczne, byli czarodzieje, wróżki, nimfy, driady, krasnoludy, nie wiem co tam jeszcze, istoty nie realne, ale tak jak powiedziałam istoty. To nie byli ludzie."
Czy czarodzieje to nie ludzie?Czy jak to ona nazwała istoty?
Drugi cytat "Tutaj nie ma w tej książce, w tej serii nie ma w ogóle dobra w chrześcijańskim naszym rozumieniu. Teza Pottera jest taka, że dobre jest tylko to, co jest magiczne, lub coś, co ma jakieś magiczne podłoże. "
Czy Voldemort był dobry?Przeciez był czarodziejem.
Trzeci cytat "Natomiast wszyscy bohaterowie, co z magią nie mają kontaktu, nie mają przodków, magicznych korzeni..."
A Hermiona przecież jej rodzice byli mugolami.
Czwarty cytat "W Harrym Potterze po raz pierwszy ludzie zaczęli zajmować się czarami "
W większości baśni jest mnóstwo czarów.I nie zajmują się nimi tylko jak ona to powiedziała magiczne istoty.Ludzie także.Podałabym wam troche więcej sprostowań ale mama każe mi się odczepić od komputera.Na koniec chciałabym wspomnieć że wątpię żeby ona chociaż jedno zdanie przeczytała z tej książki.
Co do artykułu daje PO.Czegoś mi w nim brakowało.
roy8 dnia 13/08/2007 16:10
co do harrego radio maryja ma schiza. oni tam jacys pogieci oni wszystko interpretuja tak zeby wyszlo na to co im sie podoba. bdb art.
Ciupek dnia 13/08/2007 16:17
ten artykuł to stos bzdur to co ta baba powiedziała nie zgadza się z treścią książek o hp niech najpierw przeczyta hp a dopiero potem się wypowiada i zgadzam się z autorem tego arta że dzięki hp czytamy coraz więcej książek ja zanim przeczytałem hp to czytałem tylko lektury obowiązkowe i nigdy mi się nie zdarzyło żebym przeczytał wszystkie zadane do przeczytania lektury a po przecytaniu hp w roku szkolnym nie przeczytałem tylko 2 tomu krzyżaków bo nie zdążyłem
Nimfadora Lupin dnia 13/08/2007 16:22
Co za wredne głupie babsko Jeżeli ma dzieci to ja im bardzo współczuje, że by mieć taką głupią matkę... Jak ona śmie takie idiotyczne rzeczy wygadywać. Zazdrośnica, też chciałaby tyle kasy co Rowling, beztaleńcie. Jak ona może takie głupoty też gadać na temat Opowieści z Narnii i książek Tolkiena. Ciekawe o czym ona pisze???
Raziel dnia 13/08/2007 17:21
Wkurzają mnie taki tematy jezu co sie może stać czytając książke nic jeśli nie jest sie psycholem smiley
martunia23 dnia 13/08/2007 17:26
księza ,chyba zaden się nie zgadza i potępia harrego Pottera bo jest magi i sami dopatrują się rzekomych motywó szatanskich,
auror14 dnia 13/08/2007 20:46
To kretynka, która zwyczajnie zazdrości Rowling, popularności i uczciwie zarobionych pieniędzy, a poza tym jest zbyt tępa by wogóle zrozumieć, oczym jest ta książka. Radio Maryja, LPR i mohery to banda tępaków i kretynów. Ale spoko: Giertycha wyrzucili, mohery są stare to wymrą, a przy odrobinie szczęścia może i Radio zamknąsmiley
bellatrix_lestrange dnia 18/08/2007 20:49
Zgzdzam się z moim poprzednikiem! Pawnie ona nawet nie prubowala czytać Harry'ego!!
edytawollnik dnia 26/08/2007 16:50
Wcale nie zgadzam się z tym podziałem na dobro i zło
elisabeth dnia 28/08/2007 23:48
Szanowna Pani Nawrocka,
na pewno marzy o sławie Rowling.
Zazdrosne babsko,
a Rydzyk?
Jeszcze gorszy, słów mi brak.
Jak słyszę takie bzdury to , szczeże mówiąc
od razu przeszłabym na ateizm albo racjonalizm filozoficzny.
Dobrze napisane. ;-D
daje W .
ladydark dnia 03/09/2007 20:03
pani nawrocka .. hm.. wyslalaby ja na jakas terapie.. bez urazy.. ale zgadzam sie z powyzszym... ona zazdrosci i tyle.
ladydark dnia 03/09/2007 20:03
pani nawrocka .. hm.. wyslalaby ja na jakas terapie.. bez urazy.. ale zgadzam sie z powyzszym... ona zazdrosci i tyle.
weasley1 dnia 13/10/2007 16:11
ja popieram ladydark
weasley1 dnia 10/11/2007 19:33
a tak dam PO za te zawiadomienie
emma weasley dnia 15/11/2007 14:35
jak ta baba mogła tak powiedzieć.!!!!!??? Ona jest zwyczajnie zazdrosna!!!! Pewnie sama nigdy nie stworzyła czegoś co byłoby dobre chociaż w jednej milionowej tak świetne jak Potter!!! a po za tym jej książki są okropne nie polecam ich. Przeczytałam jedną żeby zobaczyć tylko jak pisze. A o rydzyku to się lepiej nie wypowiadam , bo nie można kląć a inaczej bym nie umiała.
emma weasley dnia 15/11/2007 14:58
nooo ja się nie dziwię że to babsko trzyma z rydzykiem bo sama pisze książki o religijnej treści więc księża ja lubią. smiley ehhhhhh szkoda gadać .......
emma weasley dnia 16/11/2007 22:47
"autorka wielu licznych, bardzo poczytnych książek dla dzieci: a to chyba wymyślili NIKT z mojej szkoły nawet o niej nie słyszał kiedy Harrego czyta połowa
emma weasley dnia 20/11/2007 18:16
ale nie zauważyła że u tolkiena są ciągłe walki i obrzydliwe stwory ni o gandalfie tez nic nie wspomniała
hmmmmmmm
bella dumbledore dnia 23/11/2007 20:40
Od harrego nikt się nie zabił
niech się czepia spidermana
Poza tym w harrym jest duzo oparte na starych prawdach
buch dnia 11/02/2008 22:03
Szzcerze mówiac irytują mnie ludzie którzy w ten sposób sie wypowiadaja mam dla nich taka mala rade
"NIE CHCESZ NIE CZYTAJ"
POZOSTAW OCENE INNYM
nie sadze aby byli oni objektywni
a po za tym naslal bym na ta kobiet zgredka i by miala pozamiatane!!!
paulka95 dnia 03/03/2008 19:26
To jest po prostu chore! Czy oni naprawdę myślą że po czymś takim nagle przestaniemy czytać Harrego??? Po co coś takiego wogóle mówić?! Tylko się naraża ta baba, że będą ją "obgadywać w niezbyt przyjemny sposób"!!! Ja tam nic takiego nie zauważyłam, a jak jej się nie podoba to niech nie czyta!
Klemenciol dnia 05/03/2008 17:53
Sorry, ale ta baba jest stuknięta. Przesadziła!
Daje PO smiley
Hermiona713 dnia 11/03/2008 21:06
Pani Nawrocka czy jak tam pani jest... W KSIążKACH LEWISA DZIECI UżYWAłY MAGICZNYCH PRZYDMIOTóW, CIESZYłY SIę Z TEGO żE ROBIą KOMUS KRZYWDę I żE ZWYCIężAJą- A hARREMU NAWET CZARNEGO PANA BYłO żAL!!! CZY PANI TEGO NIE WIDZI??
Hermiona713 dnia 11/03/2008 21:09
mi tylko szkoda tych księży co nic do Harrego nie mają bo tylko koledzy "z seminarium" źle na nich patrzą smiley
Lili-Rose Potter dnia 19/03/2008 19:14
To mnie właśnie irytuje! Nie dość, że mówi o książce której zapewne NIE CZYTAŁA to od razu zakłada, że jeżeli są tam wątki magi, bitwy itp. to odrazu ta książka jest zła !! Matko, ludzie puknijcie się czasem w głowe zanim zaczniecie gadać takie głupoty!!!
Cho_ dnia 21/03/2008 15:11
Chciałabym napisać trochę o sierotce Marysi i jej dobrych chrześcijańskich krasnoludkach. W sierotce Marysi było wyraźnie napisane że krasnoludki to duszki POGAŃSKIE. Z opowieści Koszałka-Opałka dowiedzieć się można było że krasnoludki uciekły z ludzkich domostw po chrzcie Polski bo usłyszały dzwony kościelne.
Nie tylko z krasnoludkami się nie zgdzam, ale nie chce mi się tyle pisaćsmiley. Ni erozumiem tej kobiety.
Wezousty dnia 25/03/2008 11:39
Brak mi słów! ta kobieta ma chyba "nieco" zawężony tok rozumowania i pojmowania wielu rzeczy! Ciekaw jestem ile ona czasu spędziła na doszukiwanie sie czegoś co mogłaby podporządkować pod swoją już na pewno z góry ustaloną interpretacje.
Przecież to jest literatura ,a tam każdy autor może zamieścić w swojej książce co tylko zechce! Czy według tej pani każda książka musi nieść ze sobą jasne chrześcijańskie,pełne pięknych ideologi przesłanie i powinna być wypełniona pełnymi cnót i miłości do wszystkich i wszystkiego bohaterami???! Bo według mnie napewno NIE!
Hermiona xD dnia 28/03/2008 20:26
Boże mój kochany jak tak można wogóle napisać;/;/;/;/(chodzi mi o te babe)nie lubie jej ciekawa jestem czy ona chociaż przeczytała te książki że tak o nich niesprawiedliwie pisze...nie trawie takich ludzi co to nie przeczytali Harrego Pottera i śmią wydawać takie opinie...znaczy może i ona to przeczytała ale czy każda książka musi mieć jakieś jasne dobre mądre i chrześcijańskie przesłanie żeby móc ją czytać?? chyba NIE...pytałam mojego kuzyna księdza czy musi tak być i co sądzi o Harrym Potterze i on powiedział że to prywatna sprawa każdego i że to nie ma nic wspólnego z wiarą katolicką... po drugie jakby ta baba przeczytała "sierotke Marysie"to ciekawe czy by o niej to samo napisała
Magnus Walter dnia 29/04/2008 17:11
Ja myślę ojcze, że na temat Harry'ego Pottera otarło się bardzo wiele mitów, które są wygodne wydawcy, natomiast kłócą się ze zdrowym rozsądkiem rodzica, który chociaż trochę pokusi się o refleksje na temat tej książki.

No cóż. Moja mama jest stuknięta i brak jej zdrowego rozsądku, bo nie podziela pani zdania... niestety. W przeciwieństwie do pani pokusiła się o przeczytanie trzech pierwszych części (i kawałka czwartej), więc myślę, że raczej posłucham mojej mamy, która przeczytała książki, aniżeli pani, która tego nie zrobiła, dobrze?

Po pierwsze rozpowszechnił się mit, że jest to taka książka o walce dobra ze złem, taki nowoczesny model baśni, więc dlaczego nie. Należałoby wyprostować pierwszą tezę. Tutaj nie ma w tej książce, w tej serii nie ma w ogóle dobra w chrześcijańskim naszym rozumieniu. Teza Pottera jest taka, że dobre jest tylko to, co jest magiczne, lub coś, co ma jakieś magiczne podłoże. Natomiast wszyscy bohaterowie, co z magią nie mają kontaktu, nie mają przodków, magicznych korzeni, nie mają upodobań ani pasji tego rodzaju to są po prostu jacyś życiowi nieudacznicy, dziwni ludzie, nazwani tam hasłem "mugole", w ogóle z poza świata, z poza marginesu, dzisiaj to byśmy pewnie "szósty świat" nazwali.

No cóż. Przecież mugole to tumany i oczywiście Gryfoni, Puchoni i Krukoni z Dumbledore'em na czele uważają ich za tumanów, obiboków i ogólnie "nie fajnych kolesi, bo nie są magiczni" ;/. No i oczywiście Dumbledore nie kojarzy się nikomu z kimś bardzo, bardzo dobrym, a Voldemort z kimś bardzo, bardzo złym pod względem chrześcijańskim (opętanie HP w V. części - zły duch, który opęta i zniewala ludzi).

Wszystkie rodziny ludzkie pokazywane w tych tomach Rowling to są rodziny patologiczne, wyśmiane, obśmiane, pokazywane w karykaturalny, satyryczny sposób. Nikt, kto tę książkę czyta nie utożsamia się więc z modelem rodziny nam znanym, przez nas akceptowanym, tylko jedyne co tam jest ciekawe to właśnie magowie, ich miłość, przyjaźń, ich pasje.

Primo: To jest fantastyka. Jak będę chciał sobie utożsamić się z rodziną "nie magiczną" to poczytam "Anię z Zielonego Wzgórza".
Secundo: Trudno, by w książce o czarodzieju opisywano pasje mugoli .
Tertio: Jedynie Dursleye zostali ośmieszenie w IV. części, a przez wszystkie tomy raczej nie doszukałem się czegoś "tak wybitnie obrażającego mugoli", bym aż zapłakał i rzucił książką w ścianę, drąc się przy tym: "Zła Rowling!".

Porównuje się Harry'ego Pottera z książkami typu "Opowieści z Narnii", pojawiają się tutaj nazwiska Lewis, Tolkien i usytuowuje się tę książkę w panteonie tego typu literatury. Nic bardziej błędnego. Potter nie ma nic wspólnego z symboliką, głębią Tolkiena,

Tu się zgadzam. Tolkien to mistrz, a Rowling mogłaby mu co najwyżej nogi myć.

czy Lewisa, czy jakiejkolwiek innej książki, która wykorzystywała w historii literatury motyw baśni, czy motyw magiczny, ponieważ do tej pory w literaturze, w doskonałej literaturze dziecięcej, młodzieżowej, światowej, polskiej, wszelkiej, czarami nie zajmowali się ludzie.

Boziu. Nie wiem, jaką głębię mają "Opowieści z Narnii" według tej pani, bo na ogół nie widzę tam żadnej "głębi".
Jakie baśnie? Gdzie jest "głębia"? W "Czerwonym Kapturku" czy "Kopciuszku"? A może w "Opowieści Wigilijnej"... a nie, to nie baśń. Jedyna (no... nie jedyna) książka z FANTASY, gdzie jest głębia to Eragon. Zresztą. O czym my tu mówimy? O BAŚNIACH czy o FANTASY, bo "Harry Potter" tym pierwszym nie jest.

Występowały elementy magiczne, byli czarodzieje, wróżki, nimfy, driady, krasnoludy, nie wiem co tam jeszcze, istoty nie realne, ale tak jak powiedziałam istoty.

Już to widzę. Wróżki latające sobie po Londynie jak gdyby nigdy nic w orszaku nimf i driad... muhahahahaha.

To nie byli ludzie. Jeżeli mieli cechy dobre, takie autorzy pokazywali, przypominali naszych chrześcijańskich aniołów. Dobra wróżka pomagała Kopciuszkowi, Krasnoludki pomagały Sierotce Marysi i to było jakby czytelne z chrześcijańskiego punktu widzenia.

Hermiona pomaga Harry'emu.
Skrzaty pomagają Hermionie i GD.
Jakoś nigdy nie myślalem o dobrej wróżce jako o Aniołku...

Natomiast dychy złe w baśni tradycyjnej pokazywane były wyraźnie z cechami diabelskimi. Czasem właśnie miały rogi, pazury, widły.

Buhahahaha! Już to widzę, jak w filmie Voldek goni Potterka widłami i wymachuje rogami...

To było czytelne, jasne.

Dla mnie czytelnym jest to, że Voldemort zabija bez skrupułów, ma czerwone oczy, bladą cerę i zabił rodziców. Nie potrzebuję "rogów", by wiedzieć, że ten koleś jest zły i myślę, że trochę lepiej rozgarnięte dziecko w wieku 7-8 lat już w literaturze też będzie umiało to rozróżnić.
Po za tym... nasz kochany Dumbledore ma bujną, długą brodę. Jest miły, wyrozumiały, spokojny, cierpliwy... Czy potrzebne są mu skrzydła Anioła? A może miałby być Bogiem lub Jezusem z orszakiem Archaniołów? Wtedy, Instytucja Kościoła posądzałaby Rowling o kopie Chrystusa Zamrtwychwstałego...

W Harrym Potterze po raz pierwszy ludzie zaczęli zajmować się czarami i w skutek tego świat dobra i zła w tej książce został podzielony właśnie w taki sposób, że ten kto się czarami zajmuje jest dobry, ten kto się czarami nie zajmuje jest zły.

No cóż. Dobro i zło to pojęcia względne, jednakże w świecie czarodziejów też jest zło i źli są ci, którzy czarami się zajmują. prawda? Gwałcą, mordują, kradną etc. Gdyby tylko świat mugoli byłby zły to po co Azkaban?



Proste? Proste. Ciekawe, co by teraz powiedziała Wielce Szanowna Małgorzata N. ze swoim Wszechmocnym Idolem, Jedynym Stworzycielem i Założycielem Radia Maryja oraz TV TRWAM, Zastępcą Boga i Przywódcą IV Rzeszy Pospolitej Ojczulkiem Dyry-Dyry, Rydzykiem-Ryzykiem Tadeuszem Rydzykiem... z ks. prałatem Jankowskim na czele;
"- Chcemy księdzu coś pokazać!
- Co? Fiuta?
...
- Uważa ksiądz, że to jest dobre?
- Ale przecież ta groźba [zabójstwo] nie została spełniona, więc o co chodzi?"

Niech założy rozgłośnie radiową Jankowski-Maryja-Rydzyk... to będzie hit.

Teraz komentarze Użytkowników.

Lara dnia 08/04/2007 03:59
Omg żal niech się ta baba stuknie w łeb....pewnie nigdy książki hp w ręce nie miała....


Może mniej ostro? Ale, prawda. Nigdy nie czytała HP (poza wybranymi fragmentami, m.in.: Z III. i V. części, choć i tak przeczytała to na "skoki" ).
izka_cz dnia 12/08/2008 19:51
Marcus_Hannington, zgadzam się z tobą całkowicie. Ja również słyszałam tą audycję w całości, i prawie cały czas się śmiałam, albo prychałam z niedowierzaniem, gdy słyszałam wypowiedzi szanownej pani Nawrockiej. Jestem ciekawa, czy przeczytala ona chociaż jedną część w całośći. Jedny słowem żenada, ale coż, ludzie są różni.
-_-ginny-_- dnia 26/08/2008 10:38
Ta baba jest jednym słowem nienormalna,jak można było powiedzieć takie bzdury o HP?! Odrazu widać że nigdy Pottera w ręce nie miała....co ja mówię pewnie nigdy nawet okładki książki nie widziała...daje W. A tak poza tym to moja mama WOGLE nie podziela pani zdania.Bo moja mama przeczytała wszystkie części i to 2 razy i bardzo jej sie podobały.
I nie wiem czemu strasznie mi się z Umbirge kojarzy xD
kalina0707 dnia 31/08/2008 18:50
Nienawidzę jak ktoś wypowiada się na temat o którym nie ma pojęcia, a oto mamy tego przykład! Tak samo jest z Hip-Hop-em i Rapem. Ludzie myślą, że jak ktoś go słucha to odrazu musi kraśc i zabijać, a nawet jednej piosenki nie słuszało. Tu jest tak samo! Zresztą co mnie kościół obchodzi ostatnio dosztam do wniosku, że jakbym ich słuchała to nie mogłabym jeść, pić, odcinać włosów, oddychać itd....
zuzia32 dnia 22/10/2008 17:54
Ale bzdury... Tej Nawrockiej sie chyba pomieszało w głowie... No bo ona nie czytała tych książek a je krytykuje...Jak można sugerować, że skoro ktoś czaruje to jest zły??? Przecież Harry, Ron i Hermiona czarują i co? Są źli?? NIE!!!
Emjot dnia 18/01/2009 21:56
To jest śmieszniejsze niż arty Aniki.smiley
Szanowny Rydzyk (ble) już przesadza. Nie dość, że gada od rzeczy to jeszcze niedługo zacznie namawiać do palenia tych książek.
_Lunia_Lovegood_ dnia 29/01/2009 15:19
Wszystkie rodziny ludzkie pokazywane w tych tomach Rowling to są rodziny patologiczne, wyśmiane, obśmiane, pokazywane w karykaturalny, satyryczny sposób.
Całkiem się z tym "zgadzam", Dursleyowie, rodziny Harrego, Hermiony, Rona, Deana, i wogóle wszystkich bohaterów tej książki to czysta patologia.
Świat normalnych ludzi tam w ogóle nie jest brany pod uwagę jako coś, czym warto się zainteresować.
zależy, jaką rodzinę uważa się za normalną.
Głupia, stara, nawiedzona baba. Pewnie ani razu nie widziała HP na oczy.
Za arta daję W.
Paula D dnia 13/03/2009 18:12
Przecież ta książka jest napisana po to, żeby dzieciaki mogły się spotkać z "magią" w swoim życiu. Jak chcą poczytać o losach "normalnych" ludzi to niech idą i czytają krzyżaków. Jeśli wybierają Harrego to decydują się na fantastykę i świat czarodziejów, a nie Maćka z Bogdańca.
miko6 dnia 23/03/2009 18:28
NIE WIDZIAŁAŚ HP NA OCZY!!!
SelenEllectoXentia15 dnia 06/05/2009 09:31
Nie zgadzam się z tym, że ludzie, którzy nie są w jakiś sposób powiązani z magią są w książce traktowani jako gorsi. Np. Ted Tonks był postacią pozytywną mimo iż nie miał zdolności czarodziejskich. I wcale nie był patologiczny...
Trochę, delikatnie mówiąc zbulwersował mnie ten art....
misiek107 dnia 21/05/2009 15:25
_Lunia_Lovegood_ skoro uważasz że to książka patologiczna to po jakiego grzyby się udzielasz na tej stronie!
aga_13 dnia 24/07/2009 21:07
żal mi tej baby i tyle smiley
Viva dnia 13/08/2009 16:45
Albo mi. Mam 10 lat, śnili mi się dementorzy, wojny i Voldemort, a nikt mi nie zabronił wczytywać się w Harry'ego. smileysmiley
Tomek_Potter dnia 20/08/2009 22:31
Żal to jest naprawdę najbardziej wkurzający art ( pod względem radia maryśka ) powiedzmy mało kto do oglądał ale może. Jest taka książka EGZORCYZMY ANNALIS MICHAEL w których dziewczyna jest opętana przez demony ksiądz próbuje ją uwolnić za pomocą rytuału.. a każdy wie że rytuał jest po części rzeczą paranormalną. I jakoś o tym nikt nie wspomni.. w Harrym Potterze chodzi o to samo " wypędzenia zła która używa czarnej magi przez białą magie..a propo zgadzam się kikoma osobami a szczególnie Ginny Potter 2 .. a widziałem w jakimś artykule że jest napisane " Harry Potter namawia do praktykowania magi, czyli zła " LUDZIE CZY W KSIĄŻCE PISZE ŻEBY UPRAWIAĆ MAGIA " owszem mozna sie pobawić że niby rzucasz czary ale czy to jest grzech ?
Tomek_Potter dnia 21/08/2009 15:28
Sory że pisze nowy komena ale chce dodać że u nas w Parafi było kazania w którym wypadły słowa " Harry Potter wysłannik szatana " NA jeden z lekcji Religi zaczęliśmy gadać o HP katechetka przeczytała 3 pierwsze tomy nie Znalazłą w tym nic złego poszła do księdza i chyba się udało bo już nigdy nie wspominał o HP.
anetta92 dnia 15/09/2009 20:37
Ta pani chyba ma w głowie niepoukładana albo jak ktoś powiedział żółć się jej namózg rzuciła.Porównuje Władce Pierścieni z Harrym... W harrym przecież też są skrzaty, gobliny, centaury... A Tolkien też przedstawił człowieka w swojej trylogii... Po prostu tego nie rozumiem :/
ds1000 dnia 20/11/2009 14:27
daje o
Iris dnia 21/11/2009 21:06
Hmmm...
Po pierwsze to nie znam tej "cudownej" bajkopisarki Nawrockiej. Po drugie jestem gorliwą chrześcijanką, chodzę do kościoła i śpiewam na oazie, ale czytam HP. Po trzecie ten komentarz sz.p. Nawrockiej był po prostu głupi i nieprzemyślany... Po co tu w ogóle porównywać książki Lewisa, Tolkiena i Rowling (cudnych zresztą pisarzy). Po czwarte to nawet moi rodzice i dziadkowie się z tego śmieją...
Panu dyrektorowi kończą się chyba tematy...
Pozdrawiam :*
olga786 dnia 24/01/2010 20:54
czy tylko mi się tak rozszeżyło? dobra nie ważne wg. mnie to nic, dla mnie najważniejsza jest moja opinia i będe się jej trzymać nawet wtedy kiedy świat przestanie
F HP dnia 01/03/2010 18:36
Nikt nie będzie mi dyktował co ja moge czytać i oglądać a czego nie moge

Ta baba jest porąbana !!!
adelahp dnia 13/03/2010 15:50
każdy am swoje poglądy. Ja wierze w Boga, nie wierze Harrego z nim i nie mam zamiaru... mam nadzieję, ze dobrze się wyraziła. to dla mnie książka, piękna, ulubiona, ale książka... wiem, że niektórym może tak odbić, że myślą, że świat magiczny jest prawdą, ale żyję w przekonaniu, że jest to książka czytana przez mądrych, znających życie ludzi, dla których jest to przyjemność. Zwracam się więc do takich ludzi: nie przejmujcie się opinią innych, nie ważne co ktoś o ans myśli, ale jaka jest prawda.
smiley
adelahp dnia 13/03/2010 15:51
sorki za przejęzyczania smiley klawiatura odmawia posłuszeństwa smiley
nie oceniam artykułu, bo to opinia kogoś z zewnątrz...
Sys3k dnia 15/03/2010 15:04
Harry Potter ( ksiazka ) przyciagneła bardzo wiele młodych ludzi , ktorzy mało czytali ( Mnie )
Teraz jestem przy Zakonie Feniksa i chce skonczyc na insygni.
Ana_Black dnia 02/04/2010 17:06
No tak, całe Radio Maryja! Rydzyk niech się wypcha! Że w Harry'm Potterze za zło uważa się mugoli? To w takim razie może dyrektor powie, gdzie w tej książce pisze, jakoby Voldemort był dobry? A może to mugol? Ta pani chyba pominęła pewne słowa Syriusza z Zakonu Feniksa: Świat wcale nie dzieli się na dobrych i złych. Każdy ma w sobie tyle samo dobra, co zła. Człowiek sam musi zdecydować, którą drogę wybierze. Myślę, że kościół jest trochę zazdrosny, bo Harry Potter ma niemal tak wielką poczytność, jak biblia (Ojczulku Rydzyku, co prawda, niemal każdy ma w domu biblię, ale nikt jej nie czyta, stoi zakurzona na półce. No, może z wyjątkim starych babinek w moherowych beretach - słuchaczek Radia Maryja.)
PomyLuna Lovegood dnia 12/07/2010 11:51
szkoda mi tej baby ;/ A ten cały kościół i Rydzyk czepia się czego się tylko da. żal szkoda mi słów po prostu na to coś
Cyna dnia 02/08/2010 13:27
kto się tym przejmuje ....?
Huge Fan dnia 17/08/2010 00:45
Głupia, stara, nawiedzona baba. Pewnie ani razu nie widziała HP na oczy.
dobrze ujęłaś to Lunia ! Jejuu, ale to są głupie banialuki ! I wgl bez sensu ! Tylko żeby się pośmiać z ciemnoty Radia Maryja
My-lai dnia 24/08/2010 09:59
Nie warto takich głupot słuchać. Zawsze znajdą się tacy, co będą coś do fantastyki mieli, tak dla zasady.
Za art daje PW
Famous-Smile dnia 30/08/2010 14:19
Harry Potter to tylko wytwór wyobraźni, a ta kobieta robi z niego nie wiadomo jakiego szatana!smiley
wampirzyca dnia 17/10/2010 13:04
brak mi slow na ta babe, kto to w ogole jest? Jakas nic nie warta kobieta, ktora zazdrosci pani Rowling sukcesu? No nie, do prawdy, tylko sie posmiac z glupoty ojca rydzyka i jego radia.
Bellatrix Lastrange045 dnia 11/12/2010 23:13
Grrr... Niedobrze mi się robi jak takie coś czytam. Ta baba chyba na łeb upadła. Ogólnie radio maryja jest pojeb...
Bellatrix Lastrange045 dnia 11/12/2010 23:13
Grrr... Niedobrze mi się robi jak takie coś czytam. Ta baba chyba na łeb upadła. Ogólnie radio maryja jest pojeb...
Hermionjna dnia 02/02/2011 23:35
Nie chce mi się już nawet komentować. Mogliby dać Harremu spokój.
Wikcia_p dnia 22/02/2011 09:01
Durna ,zazdrosna baba ! Jej książek nie czytają ,to od razu musi komuś dopiec. Masakra. Jak już ktoś napisał ,niech radio Maryja zajmie się lepiej polityką !
Pozdrawiam ;**!!
Ps. Czego ty słuchasz człowieku .
bluewrOtki dnia 12/04/2011 08:47
ta jasne . ja przeczytałam wszystkie części , z tego zakon feniksa w 2 noce , więc niech ta kobieta mi nie wyjeżdża z takimi tekstami !! .
strasznykolec dnia 16/04/2011 16:40
ale ta baba głupia jest pewnie zakonnicą i to ze w książce nie ma wątków religijnych to od razu książka jest zła a te baśnie są dla dzieci od 1-5/6 lat a nie ona upadła na łeb i tyle a jak mój dziadek słyszał tą audiencję a ja wtedy czytała HP wyprawił mi kazanie że ta książka jest zła i wgl. i to przez tą głupią babe a ja słyszałam w tym jego kazaniu (bo reszta dla mnie brzmiała bla bla bla) słowa: ,,zła'', ,,nie chrześcijańska'' , ,,nie dla dzieci'' jak to nie dla dzieci ? bo niby dorośli będą zafascynowani lekturą w której jest magia itp. jej wypowiedź okropna przysporzyła sobie tylko (przynajmniej na tej stronie) wrogów

P.S. chciałaby użyć na niej ,,Avady''
strasznykolec dnia 16/04/2011 17:01
pewnie jakby zobaczyła ta baba te komentarze powiedziałaby coś w stylu : ,,HP jest szkodliwy dla rozumu,dzieci zamiast czytać baśnie wolą Pottera i potępiają mnie o to że chce dla nich dobrze''
prezia828 dnia 19/05/2011 14:13
To pewnie jakaś charłaczka, która się pokłóciła z rodzicami!!!
Nie czytała Pottera to niech się nie wypowiada, a tak w ogóle to sam Harry powiedział, że mugole nie są źli...
A Voldemort to niby dobry!!

TA BABA JEST OKROPNA!!!

ale art sam w sobie genialny, daję W
Daredevil dnia 12/06/2011 11:45
Wkurza mnie ta babka.! Aż mi się nie chciało kończyć czytać tych bzdur.!
isahara dnia 26/07/2011 17:54
Czy pani ...nawet nie chce mi się pisać tego nazwiska....Nawrocka wie, że sam Ojciec Święty Benedykt XVI, przyznał, że książki o Harrym Potterze niosą ze sobą dobro??? A może była pani zbyt zajęta obrażaniem tej książki i tym samym obrażaniem pani Rowling? A więc, dla pani wiadomości: POMIMO, ŻE KOŚCIÓŁ SPRZECIWIAŁ SIĘ TEJ KSIĄŻCE, DOSZEDŁ DO WNIOSKU, ŻE NIESIE ONA ZE SOBĄ MIŁOŚĆ I DOBRO. MAM PROŚBĘ DO PANI NAWROCKIEJ: NIECH PANI DOKŁADNIE, ALBO W OGÓLE PRZECZYTA TĄ KSIĄŻKĘ! SAMO ZŁO! NAPRAWDĘ ŚMIESZNE!! A WIE PANI ŻE TO WŁAŚNIE CI MUGOLE DURSLEYOWIE, A NIE CZARODZIEJ HARRY BYLI ŹLI?! A NIE WIE PANI, ŻE ISTNIAŁO COŚ TAKIEGO JAK ZAKON FENIKSA, KTÓRY WALCZYŁ Z VOLTEMORTEM I CZY PANI WIE, ŻE PAN WEASLEY UWIELBIAŁ MUGOLI I RAZEM Z RODZINĄ I PRZYJACIÓŁMI WALCZYŁ O PRAWA DLA NICH? A WIE PANI, ŻE MATKA HARREGO ODDAŁA ZA NIEGO ŻYCIE BO GO KOCHAŁA? A WIE PANI, ŻE HARRY MIAŁ OJCA CHRZESTNEGO? TAK, CHRZESTNEGO! POWINNA PANI WIEDZIEĆ Z CZYM SIĘ WIĄŻE BYCIE CHRZESTNYM! Z CHRZTEM! A MOTYWEM PRZEWODNIM KSIĄŻKI BYŁA WALKA ZE ZŁEM! A CI, KTÓRZY BYLI ZA ŚMIERCIĄ MUGOLI, BYLI POSTACIAMI NEGATYWNYMI! Sądząc po bzdurach o których pani powiedziała, twierdzę, że stan pani umysłu jest w bardzo złym stanie, więc nie jestem pewna, czy pani wie co oznacza słowo ''negatywny''. Ta książka jest jedną z najwspanialszych książek i nie mówię tego jako fanka, tylko MUGOL! Radzę się skonsultować z lekarzem. Najlepiej, niech pani zabierze ze sobą Rydzyka i Natanka.
Dziękuję za tą...yhym...''błyskotliwą'' wypowiedź. Dawno nie byłam taka oburzona i swojego zdania nie zmienię!
PS. w takim razie niech pani obraża autora Kopciuszka, Calineczki, Dziadów, albo pozwie Tolkena, za to, że napisał Władcę pierścieni.
isahara dnia 28/07/2011 13:52
Aha, jeszcze jedno! Gdyby nie było Pottera i innych bestsellerów, a tylko książki pani Nawrockiej, to ktoś na świecie w ogóle by czytał?? Proszę pani! Zapomniała pani, że zazdrość to grzech!
Lirella_Ravenclaw dnia 01/08/2011 21:03
Ja jestem człowiekiem spokojnym, ale tę kobietę potraktowałabym Cruciatusem, i mam to w pewnej części ciała, że za to idzie się siedzieć do Azkabanu. Wdech, wydech. Lirella, nie denerwuj się. No nie, nie mogę. Nie piszę dalej, bo bym zaczęła sypać łaciną i moderatorzy by mnie objechali.
A za art masz Z, bo jest dobry, ale nie powyżej moich oczekiwań smiley
Puszka dnia 05/08/2011 20:18
Durny babsztyl! to co w wieku 14 lat mam czytać muminki???
filius3flitwick dnia 16/08/2011 13:53
Kiedyś przez przypadek widziałem w księgarni książki (jeśli można to coś tak nazwać) Nawrockiej. To chabeta wśród literatury, nie mają żadnego sensu i nic nie wnoszą do świadomości ludzkiej. Gorąco odradzam każdej osobie, która nie chce zwymiotować w sklepie po wzięciu tego do ręki.
Całemu Radiu Maryja i Ojcowi Dyrektorowi życzę zejścia z tego świata w męczarniach.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 30% [20 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 43% [29 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 9% [6 Głosów]
Nędzny Nędzny 7% [5 Głosów]
Okropny Okropny 10% [7 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Mistrzyni_Afrytow
(Prawdziwa osoba magiczna)
23/05/2012 01:15
Ja tez!

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 01:13
Haha, ej, KOCHAM WAS!

Kyinra
(Prorok Codzienny)
23/05/2012 01:13
To chodzcie, tak sie podniecilam ze i tak teraz nie zasne, to podkrece sie bardziej na chacie.

Mistrzyni_Afrytow
(Prawdziwa osoba magiczna)
23/05/2012 01:13
haha, no wez! Zabijesz mnie latwiej niz kedavra ;>

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 01:12
Mistrzyni, emocje jak przy smazeniu kielbasy

Christina
(Świetny czarodziej)
23/05/2012 01:12
chat? nie nadazam odswiezac...

Kyinra
(Prorok Codzienny)
23/05/2012 01:12
Ale moga byc juz nieaktualne. Trzeba napisac od nowa.


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter