Dlaczego nie? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda dla narciarzy

Dlaczego nie?

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego niektórzy uważają, że książki o przygodach Harr'ego Pottera i jego przyjaciół są złe i należy zabronić ich czytania?
Mnie zawsze dziwiło takie podejście. Nie przeczytaliście tych książek, nie zancie ich więc co możecie wiedzieć na ten temat - odpowiadałam.
Postanowiłam więc bliżej przyjżeć się tej sprawie.
Jestem wychowawcą na koloniach i obozach dla dzieci. Ponieważ dobrze znam przygody Harry'ego pracuje na obozie szkoły magii. Na tym obozie nader często zdarza się że przyjeżdża dzieciak, który wierzy że posiada magiczne zdolności potrafi czarować i latać na miotle. Kiedy spoglądam na takie zachowanie dzieci z boku to zaczynam uważać że z tymi książkami jest rzeczywiście coś nie tak. Ale przecież to tylko książka - rzecz nabyta.
Właśnie!!! NABYTA. Dzieci przecież nie zarabiają pieniędzy to rodzice kupują im wszstko czego potrzebują m.in. książki o Harrym Potterze. Chcę podkreślić, że to nie w książkach trzeba upatrywać przyczyn takiego, a nie innego zachowania u dzieci. Winę za takie postrzeganie świata przez dziecko ponoszą prawie wyłącznie rodzice. Obecnie dzieci wychwują się same - mamy i taty nie ma w domu bo pracują. wolą więc kupić dziecku gre komputerową, książkę żeby miało co robić i się nie nudziło. Takiemu młodemu człowiekowi wydaje się wtedy, że wszystko co zobaczy na ekranie komputera i przeczyta jest prawdą. A to juz jest przyczyną złego zachowania.
Dlatego uważam, że gdyby rodzice poświęcili więcej czasu swoim pociechom nie było by problemu i dyskusji na temat czy wolno "to" czytać czy nie.
W swoich książkach J.K. Rowling pokazuje, że najważniejszymi wartosciami w życiu człowieka jest miłosć i przyjaźń, które mogą zniszczyć nawet największe zło. Autorka pokazuje że książki też mogą być fajne i cool. Ta powieść zaszczepia w tych młodych ludziach chęć do czytania do poszukiwania coraz to nowszych pozycji. Rozbudza wyobraźnię. Życie bez wyobraźni byłoby czarno - białe.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że przekonałam nieugiętych co do wartości tych książek.
Dlaczego nie?
Meg Potter 22/06/2007 14:05
Czytano 8894 razy
Liczba komentarzy - 74
Smierciojadek dnia 22/06/2007 14:25
mnie nie musisz przekonywać, bo całkowicie się z tobą zgadzam xD
Ludzie są różni, nic się nie poradzi...
jest dużo ksiązek o magii, ale to saga o Potterze jest ta najlepszą xD zresztą dzieci to dzieci, bawią się, gdyby to byli dorośli to spoko, ale tacy w podstawówce czy gimnazjum...
czasem nie kapuje starszych...
Art jest całkiem ładnie napisany, raczej bez błędów.
Moony dnia 22/06/2007 14:45
Oczywiście, że masz racje! Młodemu człowiekowi czasem ciężko jest odróżnić rzeczywistość od fantazji czy dobro od zła. Ale od tego właśnie są rodzice. A jeśli oni nie mają czasu na rozmowę z dziećmi, a później winę za ich "dziwne" zachowania zrzucają na książki czy filmy, no to tylko można się popukać w głowę i współczuć takim dzieciakom.
Woodmanka dnia 22/06/2007 15:47
Mnie nie trzeba przekonywac do tego, ze to rodzice przede wszystkim sa odpowiedzialni za swoje dzieci i za to co one robia. Zwalanie winy na ksiazki to tchorzostwo. Zgadzam sie z toba i daje W
Thonks dnia 22/06/2007 16:19
No napewno w dzisiejszych czasach rodzice poświęcają za mało czasu dzieciom. I masz rację, że gdyby nie to mogłoby nie być tych wszystkich dyskusji na temat tego, że dzisiejsza młodzież nie odróżnia świata realnego od tego z gier komputerowych!

PS: Bardzo ładnie napisałaś tą końcówke!
Dziedzic Gryffindora dnia 22/06/2007 16:23
W sumie ten artykuł jest o niczym. Ja kiedyś się nad tym zastanawiałem. Ale co tam o mnie... Bardzo ładnie napisane, treść mało zachęcająca, ale za pomysł daję Ci : P
herma_007 dnia 22/06/2007 17:49
Bardzo mi się podoba i całkowicie się z Tobą zgodzę
ale ja nie kupiłam książek dlatego bo rodzice nie mieli dla mnie czasu.....
eragonseba dnia 22/06/2007 18:21
Ja tam nie mam sieczki w głowie,i nie myślę że mam magiczne zdolności.Ale po co to pisać???To oczywiste.Daje Z.
Strzyga dnia 22/06/2007 18:43
Nie no świetny art i to całkowicie ukazujący prawdę o tym jak należy postrzegać takie wybujałe zachowania czytających HP
Herma33 dnia 22/06/2007 19:02
No cóż Meg, masz niestety rację, z tym, że rodzice nie poświęcają swoim dzieciom zbyt dużo czasu. Nie potrafią już wychowywać, bo sami są strasznie zagubieni. Rozdarci pomiędzy robieniem kariery, a rodziną. Dorośli mają ze sobą tyle problemów, a co dopiero mówić o dzieciach, które we współczesnym świecie poruszają się zupełnie po omacku. Nic dziwnego, że rozumieją go po swojemu, bo nikt ich nie prowadzi.q
Ginny Potter 2 dnia 22/06/2007 19:44
Rodzice nie zawsze kupują nam książki ale nie ,którzy mają książki z bibliotek szkolny jak i publicznych. Każdy człowiek posiada swą wyobraźnie ,nie którzy nawet "mieszają" wyobraźnie z realistycznymi wydarzeniami szczególnie dzieci.Przy tym zachowują się gorzej bo są dalej w "transie".I przez to pokolenie młodych sprawia gorsze wrażenie u starszych co ,też wpływa na ich wiedzę.
Herma95 dnia 22/06/2007 20:21
Ja tez nie wiedziałam, że są dzieciaki, które uważają, że umieją latadc na miotlesmileyAle się zgadzam
michalowska1 dnia 22/06/2007 20:45
sa takie obozy?? gitnie a tekst oceniam na wybitny no cóż snape dałby najwyżej zadowalający zgadzam sie z autorka trekstu pozdro potteromaniaków
LordEmek dnia 22/06/2007 21:39
graulacje tez nad tym myślałem ale nic mi do głowy nie ptrzychodziło wiec dałem sobie spokuj a tu nagle takie fajne podejście mi tam rodzice zawsze duzo czasu poświecali. Moja mama nawet czytała harrego pottera nie przeczytała tylko ksiąze półkrwi i jej sie to spodobałosmiley
emilcia1994 dnia 22/06/2007 21:56
Ja... jako osoba bardziej zaliczająca się do dzieci (13 lat) niż do rodziców, zgadzam się z Tobą. Moja mama poświęca mi tyle czasu ile trzeba, to ja chcę czytać Harry'ego Potter'a. Jest jednak trochę prawdy w tym, że to jest przeklęte. Ja mam na swój sposób mój własny świat, chyba jak każdy kto przeczytał Harry'ego Potter'a i polubił jego przygody. Co więcej jeszcze nie dawno, twierdziłam, że czytanie innych książek niż Harry Potter to zbrodnia i jest to złe. Ale już nauczyłam się odpoczywać od Potter'a i bandy- czytam inne książki i jestem z siebie zadowolona. Polecam to każdemu.

----EDIT----
Właśnie szukam jakiś fajnych ofert na allegrosmiley
Kathrina Shingo dnia 22/06/2007 23:07
Hmm.... ja chyba jestem jedną z młodszych na tej stronie (12 i 2/3 lat) Zgadzam się z Tobą. Chociaż myślałam o tym wcześniej. No cóż, na pewno każdy z nas nie ma magicznych zdolności, choć chciałby mieć. Bo kto by nie chciał? No ale skakać z 10 piętra na miotle myśląc, że się poleci to przesada. Gdzieś o tym słyszałam.... ^^ Dam P
Gruba Dama dnia 23/06/2007 14:43
Książki wcale nie są złe. Wiadomo, że małe dziecko zazwyczaj ma rozbudowaną wyobraźnię i wierzy w to, co jest napisane. Sądzę, że czesto wiele z takich dzieci jest poprostu nieszczesliwych, chciałoby, aby taki świat istniał i sądzą, że byłby dużo lepszy od tego rzeczywistego. Wcale się nie dziwię, gdyż wiele dzieci poprostu nie ma wesołego dzieciństwa i mogą utożsamiać się z Harry`m, który jest w podobnej sytuacji. To tylko moje przypuszczenia. I mimo, że ja juz nie jestem takim małym dzieckiem, przyłapuję samą siebie, na tym , że czasami myślę " Fajnie by było żyć w takim świecie" bo to żeczywiście byłoby fajne :-)

Artykuł bardzo dobry. Cieszę się, że ktoś go napisał :-]
olek23 dnia 23/06/2007 17:31
dyskusje na temat "wolno czy niewolno" były i będą... kilka osób czepiło się HP zaczęło rozpuszczać ploty i teraz dużo osób się nad tym zastanawia... albo może to być po prostu reklama - książka jest dobra i czego jeszcze chcieć więcej - przecież zakazany owoc lepiej smakuje...
moim zadaniem lepiej jest jak dzieciaki siedzą grzecznie, czytają HP(a są to książki przy których można się zatracić i oderwać od rzeczywistości) i co najwyżej odstawiają szopki o tym, że chciałyby chodzić do hogwartu... przecież magia jest teraz w co drugiej bajce czy grze!! jeśli rodzice zabiorą im książki to znowu powrócą do bezustannego pukania przy kompie w jakieś strzelaninki, albo będą na okrągło gapić się w telewizor i oglądać ciągle te same bajki przy których pozom przemocy w HP to puszek (; ...
krokusik dnia 23/06/2007 18:17
wiesz co masz to polowy racje bo tak naprawde on sie tylko bawil a pozatym to jest ksiazka fikcja i my to wiemy wiec nas nie obrazaj co ty sobie myslisz ze jestesmy niedorozwinieci okej niekturzy (najczesciej mlodsi) bawia sie w Harrego ale to nic zlego co nie przeciez jak dorosna (niedo konca no wiecie kilka lat) to beda wiedziec ze to fikcja sory ze cie obrazilam ale naprawde ty mi to zrobiles
napisze jeszcze trohe do ciebie ale i tak daje W bo nasi rodzice maja dla nas za malo czasusmiley

i jeszcze cos to jest prawda lecz nipowinismy sie zrazac do ksiazki bo to nie problem ksizki tylko rodzicuw ja mam 11 lat i wiem ze to fikcja hociaz harego czytam od 8 lat wiec wiesz
Ginny363 dnia 23/06/2007 20:58
Bardzo trafna uwaga, zgadzam się z toba w zupełności. Jeśli ktoś twoerdzi że Harru jest zły to nie książka jest zła tylko on sam...smiley
koktajlik dnia 23/06/2007 22:23
to zależy jak dziecko do tego podchozi, jeśli dziecko nie umie odrórznićrzeczywistościod fikcji to ksiązki o przygodach HP faktycznie mogą bć dlaniego niebezpieczne. Np. słyszałamod przypatku kiedy to dziecko wierząc że umie latać skoczyło z balkonu.
Można też uwarzać, ze namawia ona do satanityzmu, zwarzają, że we wszystkich 6 tomach niema mowy o Bogu. Ten wąłśnieargument urzywa moja mama, której takze nie podoba sie ta książka. Ale mysle, że przynajmiejwpołowie przekonał jąfakt,zeHP byłamoją lekturom w 5 klasie szkoły podstawowej. Ja i takbardzo lubieprzygody harrego pottera.
Ginny__Weasley dnia 23/06/2007 22:42
Babcia mojej kolezanki uwaza ze za duzo tam przemocy Ja sie z tym nie zgadzam xD Art świetny ;D Daję W
Levander0013 dnia 24/06/2007 12:24
Przeczytałam w jednej gazecie,że Jan Paweł 2 popierał Harrego Pottera a Benedykt 16 jest przeciwny tej książce
hermoina529 dnia 24/06/2007 18:17
na początku arta jest pytanie. Ja naprzykaład do podstawówki chodziłam do katolickiej szkoły(to nie był mój wybór) i tam było zabronione czytanie hp, bo tam jest magia. i to był jedyny powód. ja oczywiście i tak czytałam harry'egosmiley
xXHeRmIoNaXx dnia 24/06/2007 18:53
daję W i oczywiście popieram. nie rozumiem dlaczego ludzie (zwłaszcza kościół) potępiają czytanie harrego pottera!!! to tylko fikcja! fikcja wymyślona przez autorkę. pozdro dla wszystkich potteromaniaków którzy myślą podobnie
zuza_ dnia 24/06/2007 20:02
No to po części prawda...
ale czasami również HP jest NIBY zły,demon,AVE itp.ze względu na to, że niby to jest o demonach itp.(tak uważa Watykan) co jest tak poronioną bzdurą że aż strach !!!!
ale artykuł jest bardzo przekonujący smiley
dominika108 dnia 24/06/2007 22:09
Fajne, najlepsze było z tym lataniem na miotle smiley U mnie mój kolega z ulicy tak zafascyniował się harrym, że ważył w piwnicy eliksir wielosokowysmiley przepis był w komnacie tajemnic jak cośsmiley
Magnus Walter dnia 25/06/2007 00:11
Wiecie, co? Daję "W", a komentarz wyśle artykułem. Nazbierało mi się już kilka stron, więc nie ma sensu publikować tego w komenatarzu. Ale "W" się należy smiley
Syriusz__Black_ dnia 25/06/2007 00:29
Art podoba mi sie. no i rodzice i moi koledzy i kolezanki Harry Potter jest najlepszy i jest dobry! osoboscie znam osobe w wieku 21 lat ktora jest fanka HPsmiley
Emma_Watson_17 dnia 25/06/2007 09:21
Przemoc Ginny__Weasley? Żadnej przemocy nie ma! A tak wogóle ta babcia twojej koleżanki czytała tą książkę? Napewno nie! Art powyżej oczekiwań!
emma_13 dnia 25/06/2007 10:13
bardzo fany artukuł, denerwują mnie osoby, które mówią, że dzieci nie powinny czytać tych książek bo źle na nie działaja, a przecież te osoby w ogóle nie czytały książek o HP, osobiście uważam, że do książek fantastycznych takich jak HP, trzeba podchodzić z umiarem i humorem, nie można wszystkiego brać na poważnie......daje W
Arthur Weasley dnia 25/06/2007 12:30
Nie wiem...może boją się książek bo boją się o młodszych czytelników któży wezmą miotłę i zaczną latać smileysmiley
severus_snape dnia 25/06/2007 12:40
czepili się harry'ego pottera!!! Niech się czepią eragona albo opowieści z narnii!! Co to ma być!! Nie widzę zadnej róznicy!! Nie. Ja i tak bede czytal. Ponad wszystko!!
Carola3000 dnia 25/06/2007 15:22
Masz racjęsmileyJestem za!smiley Czytałam już dużo artykułów, np. Dlaczego tyle ludzi nie lubi Harr'ego, Niektórzy są na nie, Co im zrobił Harry! itp. ale teraz Ty napisałaś artykuł, który doskonale argumentuje tosmiley Brawo jestem pełna podziwu
DF dnia 25/06/2007 15:38
Art ten jest bardzo mądry i powinien się znajdować w wielu gazetach (żeby jak najwięcej osób go przeczytało).Daję W.
Asiula dnia 25/06/2007 20:58
Jasne, ze rodzice kupuja książkę...
Ale jest cos takeigo jak biblioteka szkolna, czy miejska, albo jakas tam inna...
Tam Harrego dostanie każdy...choć czesto trudno ją dostać...
Więc to jest tak różnie...
Ale mimo to rodzice powinni sprawdzać co czytają ich dzieci, czytac razem z nimi, albo osobno... W koncu o Harrym tyle sie mówi dobrze i źle, więc rodzice takiego dziecka powinni mieć swoje zdanie....
Tłumacyzć, ze to tylko fikcja...
pani Norris dnia 25/06/2007 21:43
Często się zdarza że książkę tę krytykują osoby które jej w ogóle nie przeczytały!!!! To jest chore!!! Jest wiele książek o magii a oni sie uczepili tej bo jest najpopularniejsza!!! Zgadzam się z DF : ten art powinno przeczytać jak najwięcej ludzi to może w końcu się od Harrego odczepią..
haymusa dnia 26/06/2007 15:02
Zgadzam się z panią noriss i innymi, ludzie są różni. Ale niech nie narzucają innym swoich przekonań jak nie chcą to niech nie czytają i po kłopocie. Nie to nie łaski bez.
touch_me dnia 26/06/2007 19:12
mnie tam tez nie trzeba przekonywac bo ja od poczatku tej serii ksiazek pokochalam te ich wszystkie przygody
forever__together dnia 27/06/2007 09:23
Całkowicie się z toba zgadzam...

To nie książki są złe...

Ja każdą część po trzy razy przeczytałąm, ale jakoś nie czuje się jakby we mnie demony wstąpiły...
Nie rozumiem ludzi, którzy uważają, że książki o przygodach Harrego są złe...

A niby na jakiej podtawi można tak sądzić???

Może to daltego, że w powieści występuje wątek śmierci???

Zgadzam się z tobą...

książka to rzecz nabyta... I koniec...

A za tak wspaniały artykuł dostajesz Wybitny
lily potter12 dnia 27/06/2007 18:07
a mojej koleżance nie wolno czytać i oglądać harre'go pottera ,bo niby jest zbyt straszny a przecież koniec 6 klasy !!!!! ? biedna,oj biedna
ginny3 dnia 27/06/2007 23:50
Jak czytam Harrego to też jestem w całkiem innym świecie. Własciwie jak wyszła 6 to wogóle nie można ze mną było pogadać bo cłąy czas czytałam. To taki słodki nałog.

Jak napisałaś o dzieciach które myślą że są czarodziejami to....myslę ze póki wierzą w takie rzeczy i mają bujną wyobraźnie to niech z tego korzystają zanim staną się zapracowani i zabiegani jak ich rodzice.
Misiak2 dnia 29/06/2007 10:02
Dobrze napisane. To zależy od psychiki dziecka wykształconej przez m.in. rodziców. Daje W.
lukas0609 dnia 29/06/2007 15:16
od psychiki dziecka i od rodziców niektórzy od razu nie czytając nawet kilku stron HP osądzają go ze jest zły , taka prawda
illmonte dnia 29/06/2007 21:42
Jeśli artykuł ten budzi większość tak obszernych komentarzy, to znaczy że wart jest uwagi, albo porusza jakiś ważki problem.
To chyba pozytywne.
ola_potterka dnia 30/06/2007 11:57
Zgadzam się z tobą. Ta książka pozwala "oderwać się" od rzeczywistości, ale wiadomo, że to nie jest prawda... chociaż ja bym chciała być czarownicą, posiadać magiczne zdolności i uczyć się w Hogwarcie smiley
rafalek1993 dnia 30/06/2007 23:09
ja sie calkowicie z toba zgadzam Harry Potter to
najlepsza ksiazka jaka przeczytalem
Iwcia14 dnia 01/07/2007 12:00
Seria HP jest zdecydowanie najlepszą serią książek o magii... Nigdy nie wyobrażałam sobie Bóg wie czego... Nigdy nie myślałam, że mam jakieś nadprzyrodzone zdolności, ale bardzo polubiłam tą serą...
Teya dnia 01/07/2007 20:31
tytuł: "dlaczego nie?". Wielu odpowiedziałoby : "Bo tak." Ale prawidłowa odpowiedź to: "Bo nie." A przynajmniej tak powinno być
misia5000 dnia 02/07/2007 14:56
Całkowicie się zgadzam. Problem tkwi w ludziach nie w książce. Ja sama bardzo bym chciala umieć czarowa i latać na moiotle ale to raczej niem0orzliwe, ale zaraz! mamy wolny kraj... to już Marzyć nie wolno? Daje W za samo poruszenie tematu i odwagę; wielu ludzi bało by się poruszyc temat podważający czyjeś zdanie
Ginny19 dnia 02/07/2007 20:00
Iwcia14, masz rację, ale ja np. mam koleżankę, która właśnie tak uważa(że ma nadprzyrodzone zdolności)
HP WYMIATA!!!smiley
marti-tina dnia 14/07/2007 14:54
jeśli komuś w HP coś przeszkadza, mimo, że go nie czytał, niech w końcu sięgnie po tą cudowną powieść i stwierdzi czy HP na prawdę jest taki zły!!!smiley
Mad-Eye Moody dnia 30/07/2007 19:26
Problem książek o HP jest taki, że autorka dokonała rozróżnienia pomiędzy złą magią, tzw. czarną a dobrą, którą można nazwać białą. Kościół tak się "czepia" Rowling właśnie ze względu na to. Według Kościoła magia zawsze jest zła- czarna, a jeśli seria tych książek jest przeznaczona m.in. dla najmłodszych. którzy, jak wspomniał autor artykułu są podatni na treści zawarte w powieści, styczność z taką lekturą jest dla nich zgubna
Oliss dnia 26/08/2007 13:48
Książkom o Harrym Potterze sprzeciwiaja sie glownie najwieksi katolicy :/ Wystarczy przeczytac strone 666 w HPiCO
Asik dnia 04/09/2007 21:04
Zawsze najbardziej denerwowali mnie ludzie, którzy nie czytali HP a mieli największe ale co do Treści Książki.
A z tym opacznym rozumieniem treści przez dzieciaki jest zeczywiście różnie. JA zaczynałam czytać HP w 6 podstawówce i uważam, że to nie było za szybko, bo osoby w tym wieku już rozumieją i zauważają prawa rządzące rzeczywistością. Ale dzieciaki w 1 czy 2 podstawówce mogą mieć z tym na prawde problem. Osoby w takim wieku nie zauwazają w HP ukrytych wartości takich jak miłość, przyjażń czy szlachetność, oni zauważą przede wszystkim magię we wszystkich jej przejawach dobrych i złych. Najgorsze jast kiedy zatracaja rzeczywistość i zaczynają bezwarunkowo identyfikować się z czarodziejami . Dlatego bardzo wazne jest to zeby rodzice rozmawiali z dzięćmi o tym co czytająi zeby potrafili wytłumaczyć swoim pociechom,to że największą zaletą HArrego nie jest to, że potrafi czarować czy latać na miotle, tylko to, że jest szlachetny i potrafi poświęcic się dla swoich przyjaciół.
Takie jast moje skromne zdaniesmiley
emma weasley dnia 18/11/2007 18:53
eheh masz całkowitą rację. ja na szczęście ( lub nieszczęście ) nie próbuje latać na miotle
potteria dumbledor dnia 26/11/2007 19:08
Powiem wprost. Mam 10 lat i czytałam HP (wszystkie części). Mój tata uważa HP za głupkowatą bajeczkę która niszczy dzieci.
Fakt nie czytał ale ma dowody.
Podobno chłopak (pewnie niedorozwinięty:rolsmiley
wyskoczył przez okno i się zabił po przeczytaniu HP.Powiedział że umie lataćsmiley
PS.
poprawka dla tego chłopaka-HP latał na miotle
Luna15 dnia 28/03/2008 22:34
^^ zgadzam sie z niektórymi opiniami
Ale ja lubie HP!Ale nie rozumiem ludzi ,którzy nie czytali tych ksiażek a z góry mówią że ich nie lubią
Jest też drugie wytłumaczenie!Oni To poprostu zwykli MUGOLEsmiley
isabelle99 dnia 29/03/2008 16:59
Zgadzam się z tobą całkowicie. Teraz młodzież wcale się nie rozwija. Gdy powiem np. mojej koleżance co ostatnio czytałam, łapie się za głowę i mówi- Głupia jesteś? Po co tracić czas na takie badziewie? Mówię wam. Masakra. A u mnie u domu wszyscy są uprzedzeni do HP. Tylko ja odstaję od tradycji i bardzo się z tego cieszę.
Caner dnia 22/04/2008 16:39
Mieszkam na wsi i u mnie w szkole czytanie HP to obciach, ale są osoby które łamią stereotypy i ja nalże no nich należe i sie z tego ciesze, bo czym by był świat bez HPsmiley
Ktos13 dnia 09/05/2008 19:14
No rzeczywiście... Rodzice nigdy nie przyznają się do złego wychowania i wolą zwalać winę na coś innego, czyli gry komputerowe lub książki. Ale i tak Harry nie na się czegoś większego obrazie obawiać bo (wg. mnie)większy nacisk że to jest złe jest na grysmiley.
Emjot dnia 31/12/2008 14:50
Caner, ja mam podobnie. Do mojej szkoły chodzą idioci, którzy mówią słowa typu: dziołchy, ino. Ludziom Hp się nie podoba bo Rowlingowa zbija na tych książkach kokosy!
natigranger dnia 15/01/2009 16:48
Emjot to znaczy że tyś jest gorol, a my są hanysy. To gorole godają o zarabianiiu kokosów. Jak sie nie podobo to sie wypisz ze szkoły. A wogole po twoim stylu pisania poznać żeś je gorol/gorolica.
natigranger dnia 15/01/2009 16:50
a właśnie sam Benedykt XVI za bycia kardynałem twierdził iż książki z serii Harry Potter są złe etc. etc. ... .
Hermiona__ dnia 03/02/2009 15:22
Książki o Harrym Potterze czytam wiele razy i zawsze do nich wracam bo mają w sobie coś takiego że zawsze chcesz do nich wrócić.

Dużo razy słyszałam jak mówiono że książki o HP są złe, głupie itp. ale większość osób się wypowiadało co tej książki nawet nie wzięło do ręki.
Kada dnia 18/05/2009 16:02
ja też się zgadzam.... nie cierpię jak ktoś uważa że wszystkiemu jest winien Harry Potter.... Może najwyższy czas by rodzice patrzyli co dają dzieciom do rąk i w jakim one są wieku... nie mam tu na myśli wszystkich, ale po prostu niektórzy przesadzają
Aniulek_g dnia 27/06/2009 15:40
Moja nauczycielka o reli gii mówi,ze Harry Potter jest naszym wrogiem i przez niego się zmieniłam w zachowaniu.Według mnie Harry Potter odzwierciedla walkę dobra i zła.Pokazuje czym
prawdziwa jest miłość i przyjaźń.Za artukuł daję ci wsmiley
kristal16 dnia 01/07/2009 21:07
Zgadzam się bez wątpienia. Przyjaźń, miłość i dobro są na porządku dziennym w książkach ROwling. Prawdą jest, że dzieci myślą sobie, że mog latać, bo Harry też potrafi, ale jednak wiadomo, że trzeba sie odbić z ziemi, a nie np. wyskoczyć z okna...
OrbiEmir dnia 16/08/2009 15:00
Zgadzam sie z Toba. Ladnie napisane.
Klara_W dnia 31/08/2009 16:01
Naprawdę bardzo dobry art. Stylistycznie i tematycznie. Moim zdaniem dzieci mogą żyć w świecie magii, to normalne, ale niech wiedzą, że to jest książka. I choćby była to najbardziej przekonująca książka wszechczasów to skakanie z okna na miotle źle się kończy.
Mimo to ja ciągle żyję w magicznym świeciesmileyNie twierdzę, że umiem latać ale...magia jest wśród nas i nie chodzi tu tylko o zaklęcia, ale o to ,co pani Rowling wychwala w swoich książkach:miłość i przyjaźń
kamil7124 dnia 25/02/2010 20:11
Wiesz co? Ostatnio, w szkole mieliśmy religię, toczyła się jakaś tam dyskusja o anime, bajkach typu pokemon (parę osób z klasy dyskutowało o tym z panią), jak tamci przerwali, to się spytałem co ona sądzi o czytaniu książek takich jak właśnie Harry Potter. Wg. niej, nie ma problemu w czytaniu takich rzeczy, (tak samo jak w oglądaniu anime smiley ), jeśli czytający dojrzeje do ich przeczytania - po prostu musi być na tyle dojrzały, żeby nie mylić fikcji z rzeczywistością, itp. I ja całkowicie się z nią zgadzam smiley No, ale nie można oceniać całej książki na przykładowo 13+. Czytając miesiąc temu pierwszą część, w gruncie rzeczy, książka mnie nie poruszyła. Tak samo było z Komnatą Tajemnic. Trójka już mnie naprawdę wciągnęła, i wyjawiła dużo "sekretów Pottera", których nie było w filmie. Zakon feniksa i Książę Półkrwi, aktualnie są chyba najbardziej "na moim poziomie", a jak wczoraj (hmm, dzisiaj, bo czytałem do drugiej w nocy) kończyłem Insygnie Śmierci, nie mogłem się oderwać od lektury, na lekcjach jeszcze rozmyślałem o książce smiley (tutaj zapewne mógłbym być rok starszy ^^)
Cho707 dnia 24/04/2010 17:55
Ja tez sądzę, że takie podejście do Harry'ego Pottera to głupota. A co do dzieci, które
udają, że latają na miotłach to... Co w tym złego? Wielu ludzi ma takie nawyki naśladowcze. Szczególnie dzieci. Ja też, jak miałam z 8 lat, bawiłam się w Harry'ego.
smileysmileysmiley
Meropa97 dnia 22/06/2010 14:05
Ciekawe , ciekawe. Stawiam PO.
Bellatrix Lastrange045 dnia 20/09/2010 18:48
Nienawidzę jak ktoś mówi że HP nie można czytać.
To że ktoś ma coś z głową i próbuje potem latać na miotle to nie powód dla którego trzeba potępić książkę. Moja siostra ma 6 lat, oglądała wszystkie części, wie że to fikcja i nie robi głópich rzeczy.
99olcia07 dnia 12/11/2010 12:36
No samaa nie wiem... Przecież dzieciom wolno się bawić, prawda? A do rodziców nie ma co się przyczepiać, to nie ich wina... Ludzie mówią, że HP jest głupi i zły, nie biorąc do ręki tych książek, to nie fair, prawda? Niech zostaną na tym świecie normalni ludzie z normalnym podejściem do ZMYŚLONYCH książek... Dałabym O, ale ładnie sformuowany art., więc N...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 80% [70 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 13% [11 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 6% [5 Głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 Głos]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Sann
(Słońce Esia)
23/05/2012 21:06
Losiu, ja tez mowilam o sierpniu smiley

Sann
(Słońce Esia)
23/05/2012 21:05
Nie wiem, jak Es, ale z tego, co gadalismy, wynika, ze on tez, ale sie zobaczy smiley Ja na 99% smiley

Andrzejster
(eXtreme-Fusion Ninja)
23/05/2012 21:05
Tiaa dobranocka... Na pewno ;]

losiek13
(I Love Helen)
23/05/2012 21:05
Ej, u mnie lipiec odpada ;( Mozemy sie ustawic w sierpniu?

gnebi
(Świetny czarodziej)
23/05/2012 21:05
sann - czat jak mozesz q;

alette
(*:)
23/05/2012 21:04
No pewnie. Nie wiem kto bedzie chcial, ale dla mnie bardzo aktualne.

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 21:04
Christi, zyj. smiley


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter