Dursleyowie, a Harry Potter... - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

aktualna pogoda w karpaczu

Dursleyowie, a Harry Potter...

Pewnego dnia zebrało mi się na pożądne myślenie, abym mógł sobie odpowiedzieć na pytanie: "Dlaczego Dursleyowie gardzą Harrym Potterem"? Otóż przypominając sobie początkowe zdarzenia w książce pt. "Harry Potter i Kamień Filozoficzny', kiedy to Albus Dumbledor "podrzucił" małego Harry'ego swojemu wujowi i ciotce, powiedział wtedy "że będzie mu tu najlepiej i dzięki temu przeżyje". W miarę upływu zdarzeń w książce można zdać sobie tak naprawdę sprawę jaki jest stosunek Dursleyów do Pottera oraz czym to jest spowodowane. Otóż Harry jest synem jedynej siostry Petunii Dursley, Lily, która jak wiadomo została czarownicą, w związku z tym , gdy mała Lily chodziła do szkoły rodzice zwracali dużo większą uwagę na Lily niż na Petunię, i to jest jeden z czynników wpływających na stosunek Dursleyów do Harry'ego Pottera, gdyż nie chcieli mieć nic wspólnego z siostrą Petunii, dlatego nigdy o niej nie wspominano. Drugi ważny czynnik zachowania Dursleyów,to to , że Harry jest czarodziejem, i z tym nie mogli sobie najbardziej poradzić. Dursleyowie nie mogą znieść inności innej osoby, zwracają tylko uwagę na swoje zachowanie, uważają się za lepszych od innych. Za wszelką cenę starają się wyperswadować Harry'emu pójście do Hogwartu, chcą, żeby był choć w miarę normalny, lecz zawsze mówili, że całkowicie normalny nie będzie, ale pożadne lanie powinno mu wystarczyć.
Dursleyowie, a Harry Potter...
szczotaok 27/12/2006 17:55
Czytano 2637 razy
Liczba komentarzy - 52
Lukas Snape dnia 27/12/2006 18:28
To jest wiadomesmiley
melancholia dnia 27/12/2006 18:40
ukas ma racje, nic nowego nam nie napisałas. Nawet bez głębszego zastanowienia, można dojąć do wniosku dlczego Harry był traktoway przez Dursley'ów tak a nie inaczej..
You know who dnia 27/12/2006 18:40
Yyyy no wiesz Ameryki nie odkryłeś...
Zajac dnia 27/12/2006 19:00
Noo. Raczej to było wiadome dla wszystkich którzy nawet obejrzeli tylko film o Harrym Potterze.W pierwszej części było mówione. smiley
Lily dnia 27/12/2006 19:08
niestety popieram moich przedmówców...
kaola_- dnia 27/12/2006 19:21
coz...
o stosunku Petuni do Lily i Jamesa mozna sie dowiedziec z 1 tomu, wtedy gdy Harry poznal prawde o swoich rodzicach.
A zauwazmy, ze Dursleyowie to takie typy, krórzy nie lubili nikogo tylko siebie. Nie mieli zadnych przyjaciól
Herma dnia 27/12/2006 20:16
Zgadzam się Ameryki nie odkryłeś
Niedzwiedz dnia 27/12/2006 21:33
Heh a moze po prostu Petunia zazdroscila Lili jej "niezwyklych" umiejetnosci i teraz sie "odgrywa" na Harrym smiley
PietroX dnia 28/12/2006 04:06
Hipoteza Niedzwiedzia jest bardzo mozliwa, wprost mysle, ze to o nia chodzi, tylko to chyba nie jest najwazniejsza rzecz, ktora ma zwiazek z pokonaniem Czarnego Pana, prawda?
adasko0011 dnia 28/12/2006 15:01
a nie mozliwe nawet mugol (bez obrazy) na to wpadl...
hermiona--granger dnia 28/12/2006 16:06
zgadzam się z moimi przedmówcami
paulah88 dnia 28/12/2006 18:10
gleboko rozmyslales???smileyno to chyba masz jakis problem...bo to przeciez wszyscy, bez wyjatku wiemy!! bekowy jestes...
oizz dnia 04/01/2007 16:08
martin19969 dnia 05/01/2007 18:35
art jest spokosmiley
Cho Chang2 dnia 10/01/2007 19:08
Troche brutalna jest koncowka, ale art fajny.
Black Lilly dnia 22/01/2007 22:01
to raczej oczywiste dlaczego Harry jest okrutnie traktowany
ain_eingarp dnia 28/01/2007 18:10
jeśli chodzi o sam temat... no cóż. dursleyowie nigdy nie chcieli mieć nic wspólnego z jakąkolwiek domniemaną przez nich "nienormalnością" a do tego doszła jeszcze nienawiść i zazdrość Petunii w stosunku do Lily... nie ma sie co dziwić że Harry nie był chcianym osobnikiem w ich domu! pozdrawiam ;D
Madzia_lily dnia 28/01/2007 19:42
Dursleyowie byli całkowicie normalni i nie lubili ludzi którzy są od nich choć trochę inni...
Nic nowego nie powiedziałeś...smileysmileysmileysmiley
Natalka184 dnia 01/02/2007 08:53
Może Petunia też chciałabyć inna, ale wstydziła się przyznać...
SparklingAngel dnia 05/02/2007 12:29
ok. zgadzam się z wami ale gdyby Dursleyowie mu powiedzieli że jest bohaterem itp. to zachowywałby się jak Malfoy ;] byłby zakochany w sobie i byłby na 100% przyjacielem Malfoya. No więc lepiej że nic mu nie mówili ;]
Peeves dnia 09/02/2007 23:09
Schronienie w domu Dursley'ów polegało na starożytnej magii, magii miłości tak uwielbianej przez Dumbledore'a i na więzach rodzinnych. Choć stosunek Dursley'ów do Harrego nie miał większego tutaj znaczenia, to mógłby wiele zdziałać. Gdyby jednak ył inny mielibyśmy zupełnie innego Harrego niż teraz czego bym nie zniosła
gimikis dnia 22/03/2007 17:49
Ale mi porzšdne myœlenie... Sam na to wpadłeœ??? Nie chce mi się wierzyć...
wiktor dnia 23/03/2007 16:12
Fajny artykuł, ale taki troche jakby... nie przykuwajacy uwagi czytelnikow
gwiazda dnia 30/03/2007 20:46
każdy chyba o tym wie bez urazy ale nieco nudne. a co z dziadkami harrego? to by było dziwne jakby umarły obie strony nie?Z i to ledwo wyskrobane sorka
Gruba Dama dnia 22/04/2007 10:06
yyy...chyba wszyscy którzy czytali, lub oglądali Harrego Pottera wiedzą o tym...smiley
kajablack dnia 07/05/2007 10:37
oj oj oj chyba wiadomo dlaczego nim gardza,co za głupie pytanie;p dałabym n ,ale lepiej nie ocenie...
chrapak_kretorogi dnia 17/06/2007 16:37
no to wedzieliśmy... ja przez chwile miałam wrażenie (tak na poczatku... jak byłam mała i głupia) że dursleyowie sa albo zazdrośni o zdolnosci Harru'ego albo uważają ze swiat magii jest zły, no i próbują "ratować" go.. nie to głupie co pisze.. nie wazne. takie tam bzdury.. no wal mozna było sie bardziej postarać i poszukac czegos... bo w końcu "przebaczyli" harryemu i pozwolili mu wrócić na wakacje jak nadmuchał ciotke... i ten wyjec... i to ze petunia w koncu postanowiła ze harry zostanie... no cóż... myśle ze jednak byly w niej jakies uczuia pozytywne wobec siostry i jej syna.. inaczej moglby go nie przyjac... ale to zrobili mimo ze nie kubili innych (lepszych) od siebie... ja bym tak do konca nie skreślałam dursleyów.. czasami sa nawet OK... czasami...
Maugo777 dnia 06/07/2007 09:27
to jest przeciez oczywiste...
sTWorEk93-93 dnia 06/07/2007 20:52
To sa po prostu zaawansowani MUGOLE, ktorzy nienawidza niezwyklych rzeczy itd.

Daje Okropny---odpowiedz jest w ksiazce itd.

za krotki

i temat oczywisty, do rozwiazania
Filemona dnia 14/07/2007 18:10
To oczywiste. Po za tym napisales "nie mogą znieść inności innej osoby".smiley Daję PO.
dlamniekonkretxd dnia 14/07/2007 20:39
Na ten stosunek wpłynęła zazdrość Petunii i tak naprawde strach przed tym, że Harry ma możliwości o których im się nawet nie śniło - proste. Daje Z.
Oczarowana Meg dnia 08/08/2007 11:15
Zgadzam się z Peeves. Harrry wiele wycierpiał mieszkając z Dursley'ami, ale Dumbledore starał mu się to później wynagrodzić. Dursley'owie byli po prostu przerażeni to całą "magią". Dla nich ten cały magiczny świat był nie do ogarnięcia przez ich spetryfikowane mózgi A Harry..hmm...może nie było mu z nimi łatwo, ale był bezpieczny. A tylko to się wtedy liczyło. Dumbledore wiedział, że jeśli stracą Harry'ego, to równocześnie stracą jedyną szansę na unicestwienie Lorda Voldemorta. Ehh...rozpisałam się sorka smiley
T_O_N_K_S dnia 12/08/2007 13:25
To przecież oczywiste, że Dursleyowie gardzą Harym, bo jest czarodziejem, a oni nienawidzili osób, którzy nie są normalni(oczywiście wg. nich).
Veela dnia 08/09/2007 22:19
dursleyowie gardzili magią gardzili więc i harrym
Lily_Evans11 dnia 30/09/2007 18:39
To Vernon gardził magią.A Petunia się go tylko słuchała. Ona lubiła magię, ale to ukrywałą (wiadomo to przecież z 6 tomu).
Fleuretta dnia 22/10/2007 17:39
nic nowego nie odkryłaś, wystarczy przeczytać uważnie 1 część
nieztejbajki dnia 28/12/2007 23:09
praktycznie niczego się nie dowiedziałam,
wszystko jest w 1 tomie.

co najwyżej to skróciłaś.


daję N.
Royal dnia 09/01/2008 19:01
Ciekawy artykó.... Pełen Informacji
Daje W =)
agata95 dnia 03/04/2009 21:22
Parę błędów... wiadomości ciekawe, ale oczywistesmiley
daję Z
Rose Potter dnia 16/06/2009 16:43
Zastanawiam się, po co pisałąś. Nic ciekawego nie wniosłaś. Tyle wie każdy. Nie czytając książki można łyło to wywnioskować. Myślałam, że dowiem się czegoś ciekawego, a tu lipa...
Oski_m dnia 16/07/2009 22:40
Gardzą nim bo Petunia mu szczerze zazdrości, tak samo jak zazdrościła matce Harrego
Auraya dnia 26/07/2009 16:01
Nic specjalnego ten artykuł...
Każdy może dojść do tego samego wniosku.
Z tym, że ja gdybym miała w rodzinie czarodzieja nosiłabym go na rękach ; D
ssylwia dnia 07/12/2009 22:25
coż niczego nowego nie wniósł ten art. a wszystkie twoje wnioski były opisane w książce i nie trzeba było się nad nimi zastanawiać
PaulinaRiddle dnia 12/12/2009 15:26
Trochę nudnę i chyba każdy fan Pottera [ zawet taki średnio zorientowany ] wie dlaczego Dursley'owie nie lubią Pottera..
zdolna czarownica dnia 27/02/2010 16:55
oczywiście, że to jest powodem takiego poniżania Harry'ego w domu u Dursley'ów
Elaine dnia 04/03/2010 20:42
bo się go boją. i wszystkiego co wykracza poza "normalność". proste i logiczne... nie wysiliłeś się...
Foszek dnia 06/03/2010 23:29
No jakbyśmy nie wiedzieli. Brawo! Cóż za odkrywcza teoria! Harry to dla nich wypierd mamuta, nad czym tu się rozczulać?
Cho707 dnia 23/04/2010 17:50
Zgadzam się z artykułem. smiley
Chociaż właściwie to stosunek Dursley'ów do Harry'ego można łatwo wywnioskować z książki.
Trochę mało się dowiedzieliśmy nowych rzeczy...
Według mnie Z to sprawiedliwa ocena.
Panna Diggory dnia 25/05/2010 19:44
No racja. smiley
Gwynedd dnia 14/08/2010 16:16
Okropny artykuł i taka też ocena. Przejdźmy do wyjaśnień:

1. Dumbledore podrzucił Pottera Dursleyom z tego powodu, że mieszkając u Dursleyów do siedemnastych urodzin miałby zapewnioną w dalszym ciągu ochronę Lily
2. Był czarodziejem, co dla Dursleyów było czymś nienormalnym i niedopuszczalnym (według mnie w większości uprzedzenie do czarodziejów wniosła do tej rodziny Petunia)
3. Odnośnie jeszcze punktu drugiego, lecz trochę zejdę z tematu - Dursleyowie chcieli wysłać go do Stonewall i "wyplenić z niego te niebezpieczne bzdury" - wynika z tego, że tak naprawdę do Harry'ego jako osoby nic do mieli, a jedynie do jego czarodziejstwa i chcieli z niego zrobić "normalnego człowieka".
O.
Famous-Smile dnia 26/08/2010 13:39
Nic nowego... Za bardzo się nie wysiliłeśsmiley Osmiley
My-lai dnia 23/07/2011 12:19
Artykuł mówi o bardzo oczywistej sprawie i nie dowiedziałam się niczego nowego, dlatego tak jak z resztą większość daje Z.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 5% [1 Głos]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 10% [2 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 35% [7 Głosów]
Nędzny Nędzny 15% [3 Głosów]
Okropny Okropny 35% [7 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

losiek13
(I Love Helen)
23/05/2012 21:39
Fejsbuk...

Esey
(Abhorsen)
23/05/2012 21:37
NEVER

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 21:37
A, nie.

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 21:36
Czy mam rozumiec ze chat juz posty? smiley

alette
(*:)
23/05/2012 21:35
No tak, wszyscy rozumiemy - stare, dobre czasy itd.

scorpius
(Uczeń czarodzieja)
23/05/2012 21:34
Po prostu czytalem arty bez logowania sie

scorpius
(Uczeń czarodzieja)
23/05/2012 21:34
Po prostu czytalem arty bez logowania sie


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter