Harry Potter - wzorowy bohater? - Postacie

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafię wybrać pomiędzy I a II częścią, film funkcjonuje najlepiej jako całość

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona część

Spodziewałem/am się czegoś innego, zawiodłem/am się

Okropny!

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

americancowboy.com

Harry Potter - wzorowy bohater?

Każdy z nas Potteromaniaków przynajmniej w 80% uważa, że Harry Potter to wzorowa postać w książkach Joanne Kathleen Rowling. Jeśli tak myślimy to z pewnością mamy rację, ale ja chciała bym zwrócić waszą i swoją uwagę na reszcie 20 procent waszej oceny o Harrym Potterze.
Otóż mieliśmy przyjemność i wielką satysfakcję przeczytania już sześciu tomów przygód naszego bohatera Harrego. I jak dotąd miałam przyjemność wysłuchania komentarzy na temat postawy Pottera, np:

-'' Harry Potter to super bohater...''
-'' Wiesz ten Potter to naprawdę miał ciężkie życie a jednak jest taki fajny..''

Tak to właśnie takie komentarze( oraz wiele, wiele innych) mogę od was usłyszeć. Niestety jednak zawsze mam swoje tzw. ''pięć groszy do wtrącenia''.

Ciekawi mnie to, że Harry Potter nie jest w 100 procentach wzorowym bohaterem. Ma on swoje wady, które możliwe, że ktoś zauważył, ale poprzez szacunek do Pottera nie chce ich roztrząsać.

Niekiedy w książce o przygodach Harrego Pottera mogliśmy zauważyć jego egoizm, wyższość, lub co gorsza jego złe traktowanie przyjaciół, osób bliższych.

Bardzo często bywało tak, że Potter przy ciężkich wydarzeniach życiowych, zamykał się w sobie, tłumił w sobie emocję, przy czym potrafił ranić swoich przyjaciół( np. odrzucając ich pomoc, lub co gorsza ranić ich uczucia). Stawał się wtedy egoistą i jak książka dała nam jasno do zrozumienia- Harry myślał, że tylko On się liczy, że to co on odczuwa jest w danym momencie jedyną ważną sprawą i, że, gdy jemu coś się dzieje to cały świat powinien koło niego skakać jak małpy w Zoo.

Myślę, że takim zachowaniem( dość często występującym w książce) Harry Potter pokazuję nam swoją drugą twarz, swoją drugą ciemną stronę siebie. Z jednej strony jest to tak, jak by było dwóch Potterów, gdzie jeden jest dobry, a drugi zły.

Bardzo mocno przepraszam za to, że mój artykuł jest tzw. ''sztywny'', ale niestety napisałam go takiego, ponieważ chciałam podejść do tego tematu bardzo poważnie, co jak sama uważam mi się udało.

Nie proszę o łagodne oceny, lecz o wasze prawdziwe komentarze chodź by miały być one najgorsze z najgorszych...Za wszystkie gorąco dziękuje..:)
Harry Potter - wzorowy bohater?
majuneczka77 08/04/2007 09:03
Czytano 4908 razy
Liczba komentarzy - 35
Ginny_Weasley12 dnia 08/04/2007 10:10
przeciez nikt nie jest idealny.. ale fakt faktem, ze harry czasem wkurzyl mnie swoją egoistoscią. nindalf_black: a np. kiedy szedł do zakazanego lasu, albo zeby oddac smoka hagrida bratowi rona, lub w nocy szedl, by spojrzec w magoczne zwoerciadlo ain eingarp... moglabym jeszcze wymieniac duzo... za art P
miharu dnia 14/04/2007 19:53
Myślę, że w innych warunkach Potter mógłby bardziej "rozwinąć" swoje negatywne cechy.
A co by na przykład było, gdyby dostał przydział do Slytherinu? Mógłby być całkiem innym człowiekiem, inne jego cechy zaczęłyby być ważne, inne by się bardziej uwidoczniły, inne zanikły.. Tak, to ciekawe.
Gruba Dama dnia 06/05/2007 13:25
Chyba nie ma takiego bohatera, który byłby na 100% bezbłędny...zawsze znajdzie się jakieś "ale". Co do Harrego to na prawdę jest to świetny bohater...ciekawa jestem czy Ty...mając takie ciężkie przeżycia poradziłabyś sobie z tym wszystkim. Bo moim zdaniem wiele osób załamałoby się...jednak on jakoś sobie daje radę...i do tego jest dobrym przyjacielem.Mimo, że czasami 'wyżywa' sie na znajomych...i nie jest wzorowym uczniem. Przynajmniej nie jest nudny (smiley) Takich ludzi to ze świecą szukać...
pakaszaka dnia 22/08/2007 11:13
nie no hermionka teraz to przesadziłaś nie było by z jak narazie 6 wydanych tomówo HP żeby była nieudana pod względem ratowania kogoś przezwyciężania voldemorta albo śmierciożerców jasne że miał ogromną pomoc od dumbledorea hermiony czy rona ale jego zasługi są ogromne SLUPSKA PAKA HERMIONY GRANGER
Luke James Potter dnia 10/09/2009 18:28
Harry nie jest bohaterem wzorowym. Tacy nie istnieją. Potter zapisał się na kartach historii magii, ale właściwie nie ze swojego wyboru.
olga786 dnia 31/01/2010 17:26
Nikt nie jest idealny ani wzorowy i Potter też się nie zalicza do idealnych i wzorowych jest naprawde dobry ale nie wzorowy i idealny!
xszaroburoiponurox dnia 16/02/2010 13:03
Nie piec groszy tylko trzy grosze sie mowi . xd lol .
Mi ksiazka nie dala nic do zrozumienia - to osiagnela autorka .
Tak fajnie , że sie przyznalas ze jest sztywny - bo jest . A po za ty m co sie dziwicie . Przeciez przez 17 lat w Harrym tkwiła czesc duszy Voldemorta .O to chodziło autorce .
Daje Z .
Ana_Black dnia 17/02/2010 13:03
Nikt przecież nie jest idealny i wzorowy, a do tego w Harry'm przez 17 lat tkwiła cząstka duszy Voldemorta, dzięki czemu był niestety jednym z horkruksów. Daję P.
misiek107 dnia 20/02/2010 20:55
Co racja to racja nikt nie jest idealny ale przeżycia z dzieciństwa go nie usprawiedliwiają a po za tym nie sądzę żeby ta cząstka go pogarszała. Na przykład w pitej części pokazał i to bardzo swoją ciemna stronę. Przecież to nie była wina Rona i Hermiony że nie mogli do niego pisać a on się wyżywał na nich jak by nie mógł na czymś innym. Kiedy użył sectumsembre to było przecież głupie chociaż nie do końca ale przecież nie musiał uzywać zaklęć tylko dlatego że pisało tam "na wrogów". Przecież w tedy kiedy przyjechał do kwatery zakonu wykrzyczał im że to przecież on zrobił to wszystko co się stało i można było z tego wywnioskować że Zrobił to sam czyli uważał się za pępek świata. Po powrocie z Munga poszedł i sie odizolował jak by to mu wczyms pomogło rozumiem dzień samotności aby przemyśleć sprawe i znowu nie pomyślał onich tylko o sobie, bo przeciez gdyby uważał ich za swoich przyjacół to by wiedział że pomogą mu a nie będą myśleć że jest jakims zabójcą prawda? Przecież on Hermione doprowadzał do płaczu kilka razy tylko dlatego że musiał sobie pokrzyczeć. W siódmej części pozwolił odejść ronowi bo tamten miał naszyjnik i go poniosło i nie potraił go zrozumić?
Poniosły go emocje i co może by go od razu tam zabił bo poniosły go emocje? Nie jestem przeciwnikiem harrego pottera ale jako postać to za nim nie przepadam. Teraz piszecie że nie idealny a innym razem piszecie że jest doskonały i bez skazy. Art dobry więc daje P.
zdolna czarownica dnia 24/02/2010 20:30
W Insygni śmierci Potter pozwala Ronowi ot tak odejsc sobie, nawet nie probowal go powstrzymac. chociaz Hermiona i Ron tz nie sa swieci bo mowili za plecami Harry'ego ze myslieli ze Harry ma jakis plan dotyczacy ich wyprawy.

w moim komencie mozna dopatrzec pare bledow stylistycznych.

Daje P
Yasmina dnia 23/03/2010 16:02
Do wtrącenia to chyba trzy grosze, a nie 5. Harry Potter nie jest moją ulubioną postacią. Wydaje mi się, że jest wykreowany specjalnie dla dzieci : samotny, żeby mu wspłczuły, ale dobry, aby dzieci postępowały tak jak on.
Cho707 dnia 23/04/2010 20:21
Zgadzam się z artykułem, bo ja też nie postrzegam Harry'ego jako idealnego i wzrorowego bohatera. Nie chodzi o to, że go nie lubię. Wręcz przeciwnie. Ale sądzę, że Harry był też zwykłym nastolatkiem, który ma również problemu sercowe itp. I za to cenię sobię tę książkę!!! smileysmileysmiley
narcyza27 dnia 26/04/2010 20:47
Tak zgodzę się z Tobą, Harry w pewnych sytuacjach tak sie zachowuje , jest troche egoistą. Ale każdy ma swoje wady i zalety.
Cieszę się że przyznałaś że ten artykuł jest sztywny to prawda. Szczerze to mi nic nie dała książka do zrozumienia sądze że autorka chciała abyśmy zrozumieli Harry`ego. Ale przecież gdyby wszyscy bohaterowie byli tacy idealni to książka byłaby nudna !!! daje Z art. nie podobał mi się za bardzo smiley
karoline84 dnia 24/05/2010 21:55
art dość krótki mogłaś opisać coś więcej i trochę powiewał nudą ale dam Z bo postarałaś się to widać
daniel190495 dnia 28/05/2010 15:48
Świetny artykuł... Zasługuje na POWYŻEJ OCZEKIWAŃ... Natomiast zgodzę się z wieloma innymi osobami, że Harry nie zawsze był idealny i czasami był w tych filmach nie do zniesienia...smiley
vulnero dnia 14/07/2010 11:16
"choćby" nie "chodź by" smiley
nie znam i chyba nie poznam człowieka idealnego. nie wiem czy tacy istnieją.
Co do przeżywania smutku - nie każdy ma odwagę i potrzebę rozmawiania o tym, woli stłumić to w sobie.
co do złego traktowania przyjaciół... Kto tego nie zrobił choć raz ?
pracę oceniam na Z.
Sylwia_Potter dnia 17/07/2010 21:04
A ty jakbyś była w TAK trudnych życiowych sytuacjach, np. stawianie sie przed kimś, kto wielokrotnie próbował cie zabić, to twoja rakcja byłaby podobna.
Grzesiek Potter dnia 19/07/2010 15:00
piszecie tu o Harrym on był jak to ujełaś w 80% dobry a pomyślmy w ilu % my jesteśmy dobrzy, może ja załapie to 30%
kristal16 dnia 23/07/2010 17:12
A ja mysle, ze nie ma "jakby dwoch Potterow". Potter jest jeden, bo nie ma ludzi idealnych. Kazdy ma wady i zalety. Potrzebne sa te zle cechy, poniewaz wtedy Harry bylby bezbarwny...
sami_wiecie_kto_ dnia 29/07/2010 11:19
Nie ma ludzi idealnych i Harry też taki nie był. Rowling dobrze zrobiła tworząc go właśnie takiego. Gdyby Harry nie miał żadnych wad książka byłaby mniej "wybuchowa" i mniej śmieszna.smiley
Kerle dnia 30/07/2010 20:21
Jaki idiotyczny artykuł. Jak już wszyscy zdążyli zauważyć - nikt nie jest idealny. Przecież Harry też przeżywał młodzieńczy bunt tzw. "dojrzewanie". I wolę trochę egoizmu z jego strony niż słodzenie typu High School Musical czy coś w tym stylu. To, że miał słabsze chwile nie oznacza, że od razu jest na poziomie Voldemorta. Wiem o co ci chodziło, ale - przynajmniej moim zdaniem - nie udało ci się tego dobrze nam przedstawić. Nędzny.

Estetycznie ładnie napisane.
Brenda dnia 30/08/2010 20:57
och, a mnie strasznie wkurzył tylko jeden raz - jak się wydarł na Lupina w 7 tomie , ale potem okazało się , że wszystko dobrze się skończyło i już mnie nie wkurza ;D
artykuł mi się podoba, daję Z, bo krótki i moim zdaniem za bardzo po Harrym pojechałaś, miał prawo się czasem powściekać ;D
Ginevra_Ginny dnia 05/11/2010 20:26
Ja tam go lubie baardzo, ale wiem przecież, że każdy człowiek ma wady. To jest przecież oczywiste według mnie! Był bardzo dobrą postacia, ale ja uważam, że gdyby tylko był grzecznym chłopczykiem to by było to nudne!
karoo_95 dnia 12/12/2010 18:47
A ja bardzo się ciesze, że Harry czasem pokazywał tą gorszą stronę, dzięki temu łatwiej jest się z nim utożsamić, nikt z nas nie jest idealny a jeżeli kogoś lubimy bierzemy pod uwagę wady i zalety, gdy nie dostrzegamy tego drugiego można zacząć wątpić czy aby na pewno znamy danego człowieka.Wady to nie odłączna część osobowości człowieka, nawet bohatera książkowego. nie wiem po co tyle hałasu wokół jego wad.
rafalkrol10 dnia 21/12/2010 15:10
był też przypadek jak Ron mówił zazdrościł mu że jest wybrańcem a Harry darł się na niego że że on stracił rodziców i nie ma mu czego zazdrościć (mała niezgodność z drugiego akapitu)
Harrisa Riddle dnia 23/12/2010 00:12
- No to teraz się zacznie...
Wiesz co wam (fanom Harrego) powiem... Draco... on... jest taki... no czy ja wiem? Ty tego nie zrozumiesz. Tak jest wredny, nazywa Harmionę "szlama" jest pozerem itp. Nie znacie go tak blisko jak ja! On mnie chyba zabije jak wam to powiem *szepnęła* ale co mi tam! Wredny Draco to tylko powłoka. Pod spodem jest miły, dobry, niedoceniony syn bogacza, który cały czas każe mu być lepszym. On ma już tego dość. Ron jest w licznej, biednej rodzinie i na pewno zazdrości Draco bogactwa... Tak. Ma "tyyle" kasy.. ale na co mu kasa skoro rodzice, jego jedyna najbliższa rodzina, wogóle się nim nie interesuje. Ojca interesują tylko co było na lekcji i ile pkt. stracił... Tak.. em... Chodzi mi o to że Ron ma to co najważniejsze - miłóść - a on tego nie otrzymał. Na początku myślał, że jak bedzie taki, jaki był to może humorem i wredotą podpożądkuje sobie Slytherin, by mógł do kogo otworzyć usta. I owszem miał. Ale o czym mógł rozmawiać? O Jego smierci *spojrzała na Harrego* Ha - No... Ale znowu zbaczam z tematu (jak moja mama xD) No więc...chyba rozumiecie...

F&G(podsłuchiwali to o miłości) - No... zabujałaś się! smileysmiley

D&Ha - . . .
Hermionjna dnia 04/02/2011 13:27
Ja lubię takiego Harrego, jaki jest. W powieściach Rowling występują naprawdę czarne charaktery, a Harry po prostu dał się ponieść emocjom.
ElectroVip dnia 17/06/2011 00:58
Jeny a co miał ryczeć zaraz czy co? Jak mi się coś dzieje to też nie informuje o tym całego świata.
Artykuł nie za bardzo dobry nawet powiedziałbym: nędzny. Dlaczego? Otóż pierw mówisz że zamykał się w sobie odrzycając ich pomoc a zaraz potem że chciał by wszyscy nad nim skakali jak małpy w Zoo, dziwnie wg mnie jakoś to napisałeś...
karola0310 dnia 22/06/2011 13:09
Moim zdaniem Harry jest dobrym chłopakiem ,ale jest w nim cząstka zła ,którym obdarzył go Lord Voldemort. Dlatego czasami dziwimy się z jego zachowania.
Pechowa dnia 26/06/2011 18:40
Harry jest ok, nic do niego nie mam. Jest dobrym przyjacielem, ma dobre serce. Nie zgadzam się, że jest w nim cząstka zła, bo przecież ona pękła, kiedy Harry zabił Voldemorta. Pozdrawiam i daję wybitny
isahara dnia 14/07/2011 11:33
Właśnie! Każdy z nas popełnia jakieś błędy, nie? Nikt nie jest idealny i J.K. Rowling dobrze o tym wiedziała tworząc postać Pottera. Każdy z jego przyjaciół, wrogów i opiekunów miał swoje wady. Nie uważam jednak, że istnieje dwóch Harrych-zły i dobry. Ma wady, ale jest pozytywnym bohaterem. Myślę, że to Draco Malfoy jest i zły i dobry. Ale to jest tylko moje zdanie...Powtarzam raz jeszcze: NIKT IDEALNY NIE JEST!
McGonagall Profesor dnia 25/07/2011 14:46
Żaden bohater nie powinien być idealny,
moim zdaniem, to że jest egoistą uczłowiecza go, gdyby nie miał skazy byłoby to wręcz straszne.

Egoizm to zła cecha to prawda, ale Harry nie jest zły, nie byłoby ludzkie być bez skazy.

Trzeba też mieć na uwadze, że przez 17 lat miał cząstkę Voldemorta, to także mogło mieć wpływ na jego charakter.
pokemon1997 dnia 19/08/2011 17:50
No tak nie jest Idealny ale przecież nikt nie jest taki cudowny, pokazuję nam drugą maskę siebie ponieważ każdy taką ma i powienien bo jak by był przesłodzony to chyba nie był by taki odważny co ? no moim zdaniem dobrze że jest taki artykuł pokazujący drugą Twarz Har'ego . ; p ale i tak bardzo go Szanuję i lubię jest super aktorem i człowiekiem smiley)
pppm dnia 20/08/2011 19:23
Po pierwsze nikt nie jest idealny, to prawda ale uważam, że czasami zachowuje się jak cham.
Uważam, że Ron i Hermiona to wzorowi przyjaciele, bo to znoszą w miarę oksmiley

Bardzo dobry artykuł W
Kondzio4040 dnia 12/09/2011 19:19
-nikt nie jest idealny Harry jak wszyscy co czytali lub oglądali filmy wiecie wzbierał swoje emocje a póżniej ranił innych

a artykuł był całkiem fajny
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 21% [8 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 37% [14 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 34% [13 Głosów]
Nędzny Nędzny 8% [3 Głosów]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

PLUSHACK
(Nauczyłem się czarować)
09/02/2012 11:34
siemandero szanownym HP maniakomsmiley

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 11:20
no...dzien dobry...

gnebi
(Świetny czarodziej)
09/02/2012 09:40
Czesc Pluszak.

PLUSHACK
(Nauczyłem się czarować)
09/02/2012 06:53
Gooooooood Morning HPnet smiley

yersinia
(Ja latam...)
08/02/2012 23:07
Tez sie zaraz bede zmywac. Na razie smiley

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
08/02/2012 23:06
ja sie ide kapac, dziewczeta XD
moze pozniej jak wroce, to jeszcze ktos bedzie ;> ;*

alette
()
08/02/2012 23:06
Dobra robaczki. Ja lece, bo oka mnie pieka... xD A musze miec jutro sile. Na razie : *


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter