Opowieść o braciach Peverell - Antiochu, Cadmusie oraz Ignotusie, mówi o spotkaniu ze Śmiercią, opowiedzianym dokładnie w książce 'Baśnie Barda Beedle'a'. Mimo, że w serii o Harrym Potterze przez czarodziejów jest traktowana jako zwykła bajka, główni bohaterowie przekonują się, że to nieprawda.
Legenda mówi, że bracia Peverell natrafili na rzekę, przez którą jeszcze nikt nie przeszedł - dbała o to sama Śmierć. Trzech wędrowców jednak wyczarowuje most, który pomaga im przez rzekę przejść. Rozgniewana śmierć postanowiła dać im to, czego sobie zażyczą (?). Najstarszy pragnął niepokonanej różdżki, drugi mocy, która wskrzesiłaby jego ukochaną, najmłodszy zaś, najsprytniej wybrał - coś, co pomogłoby schować się nawet przed Śmiercią.
Mimo, że wtedy udało się braciom przed nią uciec, jak wszyscy śmiertelnicy w końcu zostali przez nią złapani. Antioch, właściciel Różdżki został zamordowany, Cadmus popełnił samobójstwo, gdyż ukochana wcale nie powróciła do świata żywych. Ignotusa najpóźniej Śmierć zabrała - najmłodszy z braci dobrze korzystał z daru i umiejętnie uciekał przed wszelkim zagrożeniem.
Kiedy jednak już wszyscy bracia zginęli, Insygnia zniknęły wraz z nimi i nikt nie wiedział, co się z nimi stało.
Historia każdego z Insygniów.
Czarna Różdżka (ang. Elder Wand), wykonana z czarnego bzu o rdzeniu z włosa testrala, zabrana została przez mordercę Antiocha. Nie wiadomo co się z nią działo przez wiele pokoleń, pierwszym znanym nam właścicielem po Antiochu jest Gregorowicz, wytwórca różdżek. Zostaje mu ona jednak skradziona przez Grindelwalda, a później trafia w ręce Albusa Dumbledore'a, który swojego dawnego przyjaciela pokonał w walce. Kolejną osobą, w której ręce weszła Czarna Różdżka, był Draco Malfoy, który rozbroił Dyrektora pod koniec 6-ego roku, jednak Dracon nie miał o tym pojęcia, Różdżka trafia więc do grobowca Dumbledore'a, z którego wykrada ją Lord Voldemort, myśląc, że ta będzie mu posłuszna. Zabija Severusa Snape'a, mordercę Dyrektora, który według niego był właścicielem Różdżki.
Kiedy Harry Potter pokonuje Draco Malfoya, różdżka należy do niego, co pomaga mu zniszczyć Riddle'a, kiedy już się zorientował.
Kamień Wskrzeszenia (ang. Ressurection Stone), kamień mający moc przywracania zmarłych do życia. Jak się okazuje, Kamień nie jest aż tak wspaniały, jak myślano. Cadmus popełnił samobójstwo, gdyż nie mógł się pogodzić z faktem, że jego ukochana nie wróci do jego świata. Kamień ukryty był w pierścieniu, z którego Tom Riddle zrobił swojego pierwszego horkruksa. Późniejszym właścicielem Kamienia był Albus Dumbledore, który, jak wiadomo, horkruks zniszczył, lecz Kamień ukrył w zniczu podarowanym w testamencie Harry'emu Potterowi. Harry wskrzesza jego, swoich rodziców, Syriusza i Remusa Lupina, którzy, choć nie opuszczają 'drugiego świata', obiecują mu, że będą towarzyszyć do końca. Nim Złoty Chłopiec oddaje się w ręce Voldemorta, upuszcza Kamień i nie zamierza go potem szukać.
Peleryna Niewidka (ang. Invisibility Cloak), należąca do Ignotusa Peverella peleryna, która umożliwia bycie niewidzialnym bez czarów - różni się od później tworzonych (z włosów demimozy) peleryn tym, że się nie niszczy, czary na nią nie działają, a ten nałożony na nią nigdy nie wygasa. Jako, że Ignotus jest przodkiem Harry'ego Pottera, peleryna dostaje się w jego ręce przechodząc z ojca na syna.
Źródła: Wikipedia.pl oraz 'Insygnia Śmierci' J.K. Rowling
Kyinradnia 13/12/2008 19:44 O, Vaire, postarałaś się, nie powiem. Mnie nie dość, że nie chciałoby się pisać takiego dość emm... encyklopedycznego artykułu, to jeszcze zapewne byłby tragiczny. Cóż, mimo, że ten jest jak już napisałam, a właściwie nie napisałam, ale wywnioskować można, że jest bardzo dobry. Czemu bardzo dobry, a nie celujący? Ano bo parę, że tak powiem "potyczek" wyłapałam. Zresztą - wszystko poniżej.
Rozgniewana śmierć postanowiła dać im to, czego sobie zażyczą (?).
Zamiast tego pytajnika, powinno być uzasadnienie. Nie pamiętasz? Śmierć chciała upozorować nagrodę. To znaczy, wkurzyła się, ale chciała wyjść na dobrą i wręczyć im to czego pragną. Zresztą, powinnaś wiedzieć o co mi chodzi xP. Co ja, wyrocznia jakaś?
Kiedy Harry Potter pokonuje Draco Malfoya, różdżka należy do niego, co pomaga mu zniszczyć Riddle'a, kiedy już się zorientował.
Średnio chce mi się wymyślać inną wersję tego zdania, ale strasznie nie podoba mi się ostatnia część zdania. Poza tym, jest powtórzenie "kiedy". To do Ciebie niepodobne. Bywa, bywa, uniżenie przepraszam xD
Oprócz tego ciągłe powtarzanie słowa "kamień". Ja wiem, że to nazwa, ale zamiennik na pewno by się znalazł. Ojj, masakra w ogóle, jak mogłam?
Tyle, wydawało mi się, że tego było więcej. Jak sobie przypomnę co jeszcze, to zedytuję ;].
O Vaire, musiałam coś wytknąć, żeby nie pisać "Fajny art, daję PO" xD
Mopsikdnia 13/12/2008 20:16 Bardzo fajny artykuł. Warto też wspomnieć iż Harry nie chce Czarnej różdżki. Używa Jej tylko do naprawienia swojej różdżki która została złamana podczas wizyty w Dolinie Godryka
Monia Grangerdnia 14/12/2008 12:14 Artykuł długi i ogólnie fajny, chociaż Kyinra ma trochę racji. Trochę jest nowego, ale niewiele, bo większość dało się wyłapać z książki. Dam PO.
Że niby rację w czym? Możesz pisać ciut więcej? Nic Ci nie będzie! K.
ARIANA1996dnia 14/12/2008 16:38 Ciekawe bardzoo.. nie obraż się, ale to trochę tanie ... nudzące monotonne. ale muszę przyznać- robisz wra żenie
Kinga21041993dnia 14/12/2008 17:29 Artykuł ogółem ciekawy. Chociaż fakt faktem to wszystko można było przeczytać w HPiIS lub BBB.
Harry wskrzesza jego, swoich rodziców, Syriusza i Remusa Lupina, którzy, choć nie opuszczają 'drugiego świata', obiecują mu, że będą towarzyszyć do końca.
Wydaje mi się, że Harry nie wskrzesił Dumbledore'a. Podczas 'wędrówki' do zakazanego lasu pojawił się 'duch' Lily, James'a, Syriusza i Lupina.
Amortencjadnia 14/12/2008 20:00 hmm.. encyklopedycznie, zwięźle, ale zawarte wszystkie istotne szczegóły. Dużo powtórzeń, aczkolwiek chyba ciężko byłoby znaleźć zamienniki, więc wybaczam XD
,,Kiedy Harry Potter pokonuje Draco Malfoya, różdżka należy do niego, co pomaga mu zniszczyć Riddle'a, kiedy już się zorientował."
Tutaj nie mogłam się nie doczepić- to zdanie jest lekko zagmatwane. Sądzę, że należy jedynie zamienić kolejność zawartych informacji i lekko zdanie przeredagować.
Jeżeli chcesz, żeby artykuł łatwiej i bardziej zrozumiale się czytało, to używaj krótszych i mniej złożonych zdań.
ogólnie doceniam zaangażowanie i chęć podjęcia się tego tematu, więc oceniam na PO. Pozdrawiam :*
bellatrix666dnia 14/12/2008 21:33 art bardzo mnie się zpodobał. zawarłaś w nim najważniejsze informacje. nawet dobrze się go czyta, acz kolwiek zgadzam się z niektórymi poprzednikami, że pojawiło się trochę powtórzeń i pare niepoprawnie sformułowanych zdań. doceniam twoją ciężką prace, którą włożyłaś w napisanie tego artu. daję ci " P "
Kyinradnia 14/12/2008 21:45 Kinga21041993, a czy gdzieś pisze, że wskrzesił Dumbledore'a? Oczywiście, że nie! Ani w tym artykule, ani w książce!
Wszystko można było przeczytać tu, wszystko można było przeczytać tam, a TU jest wszystko zebrane do kupy i chyba mi nie powiecie, że oczekiwaliście jakiś wyrąbanych w kosmos informacji? Nie no, jak tak, zawsze można dopisać, że Czarna Różdżka to dawna proteza ręki Grindewalda, Peleryna Niewidka to płat skóry pupci niemowlaczka zmarłego syna ciotki wujka ojca chrzestnego Harry'ego, a kamień wskrzeszenia do kawałek wątroby Rona. Tego chcieliście? Przecież o tym w książce nie było! W BBB też nie. =.=
Nie chcę Was obrażać, ale naprawdę jesteście idiotyczni.
Kinga21041993dnia 14/12/2008 22:18 Droga Kyinro jeżeli jesteś taka wszechwiedząca ( w co szczerze wątpię ), taka och ach to z łaski swojej czytaj dokładnie komentarze jak i cały artykuł. Cytuję jeszcze raz :
Kamień ukryty był w pierścieniu, z którego Tom Riddle zrobił swojego pierwszego horkruksa. Późniejszym właścicielem Kamienia był Albus Dumbledore, który, jak wiadomo, horkruks zniszczył, lecz Kamień ukrył w zniczu podarowanym w testamencie Harry'emu Potterowi. Harry wskrzesza jego, swoich rodziców, Syriusza i Remusa Lupina, którzy, choć nie opuszczają 'drugiego świata', obiecują mu, że będą towarzyszyć do końca.
"(...)Harry wskrzesza jego" hmm... z tego zdania wnioskuję iż Harry wskrzesza Dumbledore'a, bo jak inaczej można to zrozumieć? Harry wskrzesza kamień? Harry wskrzesza sam siebie? A może Harry wskrzesza Voldemorta?
Kyinradnia 15/12/2008 10:19 O, a tu się przyznam bez bicia do własnego błędu, że wcześniej nie zauważyłam słowa 'jego'.
Tyaa, fakt Dumbledore'a nie wskrzesił, a przynajmniej sobie nie przypominam, ale to już chyba błąd Vaire w tym wypadku.
Cytat z Wikipedii (źródła):
Później w jego posiadanie wszedł Dumbledore; ukrył go w złotym zniczu i zapisał Harry'emu w testamencie. Harry odnajdując go przywraca do życia rodziców, Lupina i Syriusza i rozmawia z nimi o śmierci.
Czyżby było tu zrozumiane, że Harry odnajduje i wskrzesza Dumbledore'a?
Swoją drogą schlebiasz mi mówiąc, iż jestem wszechwiedząca, czego ja nigdzie nigdy nie powiedziałam, nie mówię i mówić nie będę.
Czyżby było tu zrozumiane, że Harry odnajduje i wskrzesza Dumbledore'a?
Niee, to mój błąd, że wskrzesza Dumbledore'a, nie zauważyłam tego, kiedy sprawdzałam cały artykuł. Jeśli lub kiedy będę miała możliwość edytowania artykułów, na pewno zmienię.
Ktoś u góry pisał, że pisałam zbyt złożonymi zdaniami i niektóre wątki były lekko zagmatwane - zgadzam się, bo wiem, że nie lubię krótkich, prostych zdań. Mam zwyczaj pisania trochę dłuższych. Jednak wszystkie są logiczne więc to nic takiego. Dzięki za komentarze, choć wszyscy piszecie to samo ;p.
I nie zapomnij, że to wszystko było w 'HP i IŚ' i w 'BBB', następnym razem musisz się bardziej postarać xD. K.
nb993dnia 15/12/2008 17:05 "Kiedy Harry Potter pokonuje Draco Malfoya, różdżka należy do niego, co pomaga mu zniszczyć Riddle'a, kiedy już się zorientował."
Bardzo rzuca się w oczy powtórzenie "kiedy".
Informacje zwięzłe, konkretne, poprawne. Nie zbyt przypadł mi do gustu twój styl pisania, bardzo prosty. Ale o gustach się nie dyskutuje.
Określenie "Złoty Chłopiec" też nie brzmi szczególnie ciekawie, zapewne nie miało zrobić furory, ale mimo to wypadło jakoś marnie.
Ogółem art niezły.
Emma_Wdnia 15/12/2008 19:14 W książce obrazek insygniów był inny, ale teraz to jednak mało istotne. Ogólnie art mi się podobał. Ciekawie napisany i to w artykułach lubię. Ale za obrazek dam PO
Żart !!!
ksenofiliuslovegooddnia 16/12/2008 09:22 Super! Artykuł na baaardzo wysokim poziomie. Myślę, że jeśli nadal będziecie robić tak ostrą selekcje, to chyba będziecie musieli sami pisać artykuły Daję W z dużym plusem.
Halszka_dnia 16/12/2008 12:56 Wszystko poprawnie i tak dalej ( no może poza tym dumbledorem ; D ), ale jakoś nie podoba mi się styl w jakim jest napisany.Po prostu jakiś taki mało ciekawy.
Oczywiście wiem, że taki artykuł nie powstaje ot tak i sama pewnie nie napisałabym lepiej...
dlatego dam Z
ddddddddnia 18/12/2008 16:04 Ciekawy artykuł, napisany ciekawym stylem, ale mógłby być dłuższy. Myślę, że P, to wystarczająca ocena.
Fred-Weasleydnia 21/12/2008 11:55 ZA dużo tu nie napisałes przecierz kazdy wie (chyba ze nie przeczytał książki) jaka jest ich historia
kajah1dnia 21/12/2008 12:44 Już w szóstej części była wzmianka o braciach Peverell ) Art ciekawy i myślę, że warty przeczytania
Insygniumdnia 21/12/2008 15:34 dużo pracy w ten artykuł wpakowałaś. Jednak za mało tych poznanych faktów. Jakbyś się przyłożyła mogłabyś zdobyć więcej informacji. Ogólnie mi się podoba... za braki minus. Daje Nędzny
Martussxddnia 21/12/2008 16:27 Hm. Moim jakże skromnym zdaniem, wart uwagi i przeczytania. Pominę kilka 'rzeczy', które mi się nie spodobały, żeby później nie obrwać. Widać, że włożyłaś w niego dużo pracy. Z czystym sumieniem dam Powyżej Oczekiwań.
hermig13dnia 21/12/2008 21:22 Bardzo przeciętny art, aczkolwiek nie sądzę bym napisała coś lepszego, nadającego się do encyklopedii. Daję Z.
Miriam1593dnia 23/12/2008 11:59 artykuł bardzo mi się podoba... widać, że włożyłeś w to dużo pracy... dużo informacji, fajnie napisany, zawiera wszystkie potrzebne wiadomości, przyznam się że długo szukałam tej bajki na różnych stronach internetowych.... naprawdę fajne i nie wiem dlaczego inni się czepiają
krysiaa2204dnia 25/12/2008 17:53 artykuł mi sie podoba, dobrze że ktos to opisal, na Twoim miejscu dodałabym tylko zakończenie historii czarnej różdżki, to jedyny błąd jaki zauważam
oluss94dnia 27/12/2008 10:49 Tak zgadzam się z krysiaa2204 Gdyby zostało dodane zakończenie historii czarnej różdżki naprawdę opowiadanie byłoby świetne ...
Ale to tylko mały błąd Daję W
alecto252dnia 27/12/2008 16:32 Myślę, że za mało się postarałeś...
Mogłeś bardziej to rozwinąć.
Ale ogólnie to dam ci Z
Pozdro ; *
jonny164dnia 27/12/2008 17:01 niezły artykuł... insygnia opisane osobno... dobry pomysł... Nie mogę sie doczekać filmu... tylko że Warner chce zarobić puszczając go w dwóch częściach...i to w odstępie roku!!! Ale może przynajmniej będzie bardziej szczegółowy niż pozostałe...
MissPotterdnia 27/12/2008 20:45 Krótko, ale fajnie. Nie opisuje za szczegółowo, dobre dla kogoś, kto jeszcze nie czytał. Mi się podoba, krótki opis z sensem. ja też już czekam na film
HermionaGranger12dnia 28/12/2008 15:04 Artykuł bardzo dobry, ale było, że tak powiem "potknięcie".Napisałeś że gdy najstarszy brat stracił różdzkę nie wiadome było co się z nią działo to błąd. W 7 tomie napisane było,że różdżka przechodziła z rąk do rąk po przez morderstwo,a w 7 części na stronie 426 pisze jak różdżka przechodziła z rąk do rąk ślad urwał się na Arkusie i Liwiuszu. Po nieobecności dopiero potem różdzka trawiła do Gregorowicza itd.
Atlantydadnia 29/12/2008 14:14 Artykuł fajny. Niestety nie udało mi się jeszcze przeczytać Baśni, ale sądzę że te informacje są z 7 części "Hp i insygnia śmierci". Dobrze jest sobie to wszystko przypomnieć=)
moniachangdnia 29/12/2008 15:38 Nieźle się musiałaś nad tym napracować.
Ale w opisie Kamienia Wskrzeszenia non stop używałaś słowa "kamień". Myślę, że możnaby było znaleźć inne określenie. Artykuł był długi i sensowny, więc nie widzę żadnych oporów, żeby dać ci P.
zuzka1528dnia 29/12/2008 17:19 Fajny art. jednakże każdy kto przeczytał 7 to wie to wszystko bardzo dobrze. Ale i tak bardzo fajnie i czysto rozpisane. Daję P
mal_grangerdnia 30/12/2008 14:45 Kesa11 i Anny mają rację mimo iż art. jest składny i ciekawy to całkowicie z WIKIPEDI cóż dałabym nawet PO tyle że to niestety nie twój art. .... Przykro mi następnym razem postaraj się napisać ze swojej głowy....POWODZENIA masz dar do pisania, musisz wykorzystać!!! Moglibyście nie pisać tak, jakbym żywcem skopiowała z Wiki i tu wkleiła lub popełniła jakąś zbrodnię? Skoro wy znacie to wszystko na pamięć to trzeba było wcześniej napisac o tym artykuł!
Pozdrawiam,
E-V.
Feltonownadnia 31/12/2008 15:16 Bardzo mnie ciekawi czy sama to napisałaś. Hmmm... Ale nie bede cie oskarżać o kopiowanie.
Art całkiem niezły. Daję Z. Nie skopiowałam ani zdania z Wiki czy z książki ;///
Herma_22dnia 01/01/2009 00:11 Art ciekawy
tylko mogłaś niektóre wątki rozwinąć bardziej
ale mnie się podoba
daje W
Patricia Holednia 01/01/2009 20:03 Podoba mi się. Artykuł cudowny. Pozdrawiam autorkę mam nadzieję że nie tylko ten artykuł napisała Piszesz naprawdę świetne arty:*
ain_eingarpdnia 01/01/2009 22:17 Hmm, pewnie ktoś już o tym wspomniał, ale obrazek trochę, jakby nie patrzeć, się różni od tego w książce, ale w sumie to artykuł, trzeba spojrzeć na jego treść
Więc, no... niezbyt to odkrywcze. Można było to odrobinę 'luźniej' napisać, bo wygląda na skopiowane skądś, ale jest zadowalająco.
JulitaKdnia 02/01/2009 10:20 A mnie się tam podoba! Artykuł dość długi, bez błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych, a to już naprawdę dużo! Były co prawda małe potknięcia, o których zresztą pisali moi przedmówcy. (powtórka słowa ,,kamień'', jedno ze zdań nieco źle ułożone) Poza tym praca bardzo dobra. I jeszcze jedno: błagam, nie piszcie, że to wszystko było w książce ,,HP i Insygnia Śmierci'', albo, że praca jest dobra, ale ponieważ nie lubicie encyklopedycznych artykułów postawicie ocenę niżej, bo to zaczyna być już śmieszne. Owszem, ff też są potrzebne, no ale przecież i te ,,nudne, encyklopedyczne'' arty również. No ale to juz tak na marginesie. A co do oceny to postawię PO.
Lavendiidnia 02/01/2009 14:02 Ej, ten znak Insygniów Śmierci jest jakiś dziwny.
W książce, nad tytułem rozdziału "Opowieść o trzech braciach", jest obrazek, przedstawiający Znak Insygniów Śmierci narysowany przez Ksenofiliusa Lovegooda i myślałam, że to oficjalny znak...
Daję PO
Emjotdnia 04/01/2009 12:18 "Pierwszym znanym nam właścicielem po Antiochu jest Gregorowicz, wytwórca różdżek. Zostaje mu ona jednak skradziona przez Grindelwalda" to mi trochę nie pasowało. Przed Gregorowiczem byli m.in. Egbert Zuchwały, Emeryk Zły, Godelot, Hereward, Barnabasz Deverill, Loksjas, Arkus i Liwiusz. Dopiero później wpadła w ręce Gregorowicza.
agusia xddnia 27/01/2009 13:19 Podoba mi się artykuł. Wszystkie informacje, które w HPiIŚ są porozrzucane po całej książce, tutaj są zebrane. Był jeden błąd stylistyczny. I Gregorowicz nie był pierwszym znanym posiadaczem Czarnej Różdżki. W książce są podane imiona innych właścicieli, mówił o nich chyba Ksenofilius Lovegood.
Narcyza1989dnia 02/02/2009 15:17 przyłanczam się do opinii "Agniesia xd"
a co do właścicieli czarnej różdżki to Gregorowicz był wyszczegulniony tylko dlatego ze pokonał go Dumblidore a nie dlatego ze byl pierwszym jej posiadaczem
Miss_Hermionadnia 27/02/2009 14:38 Art super. Wszystko co powinno być zawarte ;D
Wgl historia Insygniów mnie fascynuje...kiedy przeczytałam książkę to one cały czas mi po głowie chodziły, a najbardziej interesujący jest ten kamień no i peleryna
pewerelldnia 13/05/2009 19:18 jak myślicie, dlaczego hermiona w swojej magicznej torebce z kolralików (7 tom) nie upchnęła chociaz odrobiny jedzenia, żeby potem zwiększyć magicznie jego ilość? dlaczego nie mogła przrywoływać jedzenia np. z nory czy kuchni hogwaru? (dumbeldore wyczarował u dursleyów miód madame rosmery, te szklanki też leciały pzrez pół anglii?) czy nie modgła kupić jedzienia mugolskiego, np. jakichs zupek w proszku i schować ich w torebce,zeby je powikszyć? rozumiem,ze autorka chciała tym niedostatkiem jedzienia zwiększyć i tak wielkie niedostatki i cierpienia bohaterów, ale te kl opotuy z jedzieniem wydają mi sie trochę naciągane....
Bart2dnia 15/05/2009 15:50 pewerell ona pod peleryną niewidką skradła coś do jedzenia ze sklepu i zostawiła pieniadze na ladzie
Natikadnia 08/06/2009 20:38 Dobry art. Z Insygiów Śmierci chciałam bym, mieć pelerynę-niewidkę, bo niepotrzebny mi Kamień Wskrzeszenia za nikim nietęsknię, bo oni wciąż żyją. A Czarna Różczka to same kłopoty.
Harry_Dziedzicdnia 18/06/2009 19:57 fajny art. ja daje W
z insygniów chciałbym mieć pelerynę niewidkę gdyż czarna różdżka to same kłopoty a kamień wskrzeszenia sprawił by tylko że ja i przyzwani byśmy się męczyli
misiek107dnia 05/08/2009 16:07 Od razu widać, że na podstawie, nie uważam żebyś cokolwiek przepisywała.Zdania kojarzą sie z takimi jak w książce, ale większąść w zdaniu jest pozmieniana.Art bardzo ciekawy.Czy jest spisane z wikipedii? Raczej nie bo o ile mi wiadomo na wikipedii nie ma o tym za wiele więc nie było by za bzrdzo co przepisywać.Daje W.
Luke James Potterdnia 30/08/2009 08:00 Dobry artykuł, tylko chyba znak insygniów jest błędny. Wyglądał troszeczke inaczej, ale poza tym dobrze.
Jessica Clarkednia 14/10/2009 13:43 Czy E-Vaire wam cos zrobiła? Nie? To do cholery przestańcie sie jej czepiać. Napisała to co chciała, i moim zdaniem wszystko jest ok. Skoro pisze, że nie skopiowała, to nie skopiowała, ludzie! Opisy swietne, naprawdę. Poza tym ludzie mają prawo do błędów.
Ana_Blackdnia 22/03/2010 12:13 Fajny artykuł, z tym wskrzeszeniem Dumbledore'a to musiało ci się pomylić z rozmową Harry'ego z Dumbledore'm na King's Cross po śmierci Harry'ego.
Snakeeednia 01/05/2010 11:10 Artykuł dobry, długi i ciekawy. Jak już wspomniel moi poprzednicy, można by było się czegoś doczepić, ale i tak daję P.
remus1999dnia 08/07/2010 12:10 To dosyć ciekawe. Wiadomo że ,,Opowieść o Trzech Braciach" jest powszechnie znana wśród czarodziejów jako bajka. Jeśli jednak te wszystkie przedmioty są prawdziwe to prawdopodobną i przerażającą tezą która się potwierdza jest to że Śmierć stępuje na ziemie i to w ludzkiej postaci.
demililydnia 12/07/2010 13:26 Ja myślę, że ta śmierć jako postać nie istniała naprawdę. Sądzę, że ci trzej bracia po prostu postanowili stworzyć trzy bardzo potężne przedmioty magiczne, a reszta jest legendą, bo jak to w baśniach: trochę prawdy, trochę zmyślenia
My-laidnia 23/08/2010 21:39 Bajka o tych braciach jest wspaniała, ma w sobie to coś. Nie to co takiego typu śmieci co Kopciuszek czy Czerwony Kapturek które się czyta dzieciom na dobranoc.
99olcia07dnia 16/01/2011 17:43 Tak, historia o Insygniach Śmierci i Peverellach mnie niezwykle zainteresowałaś, a Ty zrobiłeś (aś) świetne podsumowanie, w postaci czegoś ciekawego, nie zanudzając mnie na śmierć!
Dam W, a co mi szkodzi, a artykuł supcio!
Wiktoria2012dnia 13/02/2011 15:54 Art. ciekawy można się dużo dowiedzieć. Błędów nie widziałam xD Tylko nie jestem pewna co do znaku insygniów (czy jak tam to się pisze).
moody7dnia 22/04/2011 18:15 Hermina Granger12, nie zgadzam się z tobą, ze różdżka trafiła do Gregorowicza, Bo należała do Dumbledore'a.
draconka_dnia 05/06/2011 10:32 Świetny art, oczywiście W! Insygnia i opowieść o trzech braciach jest jednym z najbardziej ciekawych wątków całej powieści HP! Tajemnicza i zagadkowa. Ale dziwne jest, że Dumbledore był w posiadaniu tych 3 przedmiotów. Rowling mogła to jakoś inaczej ubrawić.
Fred14dnia 25/07/2011 13:38 Insygnia śmierci są super ale najlepsza jest peleryna niewidka
silverunicorndnia 19/08/2011 02:07 Nie zachwycający artykuł... ale nie jest masakrycznie. pozmieniałabym parę rzeczy.
gabikulinskadnia 29/09/2011 14:41 dzięki za ten artykuł jest naprawdę extra
harry snapednia 05/10/2011 19:31 Nie spodziewałem się takiego artykułu extra stawiam W
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter