Nicolas Flamel i Albus Dumbledore - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

pogoda w karpaczu

Nicolas Flamel i Albus Dumbledore

Nicolas Flamel i albus Dumbledore znai są ze swoich wspólnych dzieł alchemicznych. Wyprodukowali Kamień Filozoficzny, który później znalazł się w Hogwarcie. Chciałbym zwrócic uwagę na pewną rzecz. Wiadomo mi, że Dumbledore miał ok 150-dzieśąt lat. W HPiKF pisze:

''Kamień Filozofów pojawia się w wielu doniesieniach historycznych, ale jedyny Kamień, któryistnieje do dziś, jest w posiadaniu pana Nicolasa Flamela, wybitnego alchemika i miłośnika opery. Pan Flamel, który w ubiegłym roku obchodził swoje sześcset sześcdziesiąte piąte urodziny, prowadzi spokojne życie w hrabstwieDevon, razem ze swoją żoną Perenellą (sześcset pięcdziesiąt osiem lat).'' (229s.)

Wynika z tego, że Flamel ma 665 lat, a Dumbledore 150lat. Jak to możliwe, że razem odkryli Kamień? Chyba, że Flamel przed odkryciem Kamienia miał inny sposób na dłuższe życie. Tego nie wiem.

Napiszcie co wy sądzicie na ten temat.

PS: To mój pierwszy art, więc proszę o wyrozumiałośc.
Nicolas Flamel i Albus Dumbledore
Draco Malfoy 23/03/2007 11:34
Czytano 4047 razy
Liczba komentarzy - 64
Zona Valdzia dnia 23/03/2007 11:36
Spoko...Wszystko o tym wiadomo z pierwszej części Hp.Art takisobie...nawet ciekawy...
Zona Valdzia dnia 23/03/2007 11:37
A no i ja tam nie mam żadnej swojej teorii na ten temat...Może i tak było jak mówisz...
demelza_robins dnia 23/03/2007 11:50
skąd Ci wiadomo że Dumbledore miał 150 lat?Tam jest napisane(nie pisze, tylko jest napisane, poprawiam twój błąd) tylko o Flamelu.Może i to prawda, ale wątpię.A co do wyrozumiałości to mój pierwszy artykuł był oceniony tak jak kto sądził i dobrze.(czy wolałbyś\wolałabyś żeby ktoś oceniał twój artykuł, że jest piękny i wspaniały, a myślał co innego?ja nie)
E-Vaire dnia 23/03/2007 11:54
150 czy nie Dumbledore nie mógł stworzyć z nim kamienia. Dumbledore miał dużo wiedzy napewno nie za młodych lat... powiedzmy 40. Nicholas miał wtedy 555 lat. Jak bez Dumbledore'a dożył tylu? To nie jest możliwe... może Jo nie pomyślała o tym?
toma13 dnia 23/03/2007 12:01
poprostu Rowlng sie pomyliła każdemu sie zdarza smiley ale artykuł spoko
wigglesik dnia 23/03/2007 12:29
Rowling się zagapiła moim zdaniem. Chyba że Flamel najpierw jakoś inaczej przedłużył sobie życie
dementor dnia 23/03/2007 12:40
Ja nie mam pojęcia, ale trafna uwaga.
Pawel_155 dnia 23/03/2007 12:55
Moze sie pomylila a moze nie moze odkryl on w jakis inny sposob na przedluzenie zycia tylko jaki
Lord Voldemort 007 dnia 23/03/2007 13:06
dementor ma rację ale ja sobie nie wymyśliłem żadnych opinii jak to czytałem.
Albus12 dnia 23/03/2007 13:16
Moim zdaniem to nie jest błąd autorki!!
Nicolas Flamel był alchemikiem, może znał jakieś sposoby żeby dłużej żyć!!
Np. krew Jednorożca, dzięki niej Voldemort w pierwszej części utrzymywał się przy życiu.
TAk też mógł zrobic Flamel. Dokładnie nie wiemy czy Dumbledore ma 150 lat !!!! Może miał podobnie jak Flamel około sześciuset! Kamień Filozoficzny mogli wynaleźdż w młodości!!
Może Dumbledore trzymał sobie jeszcze trochę tego płynu, żeby wkońcu gdy przyjdzie na to odpowiedni czas odejść w spokoju wiedząc że nic już nie może zrobić.

Sory za błędy jeżeli jakieś byłysmiley
Draco Malfoy dnia 23/03/2007 13:26
To, że ma 150 lat odkryłem w pewnym FAQ.
chimera dnia 23/03/2007 13:48
hmmm... nie mam pojęcia co napisać, nigdy się nad tym nie zastanawiałam... Ale raczej popieram Albusa12... To nie wina autorki... artykuł ciekawy...
Peeves dnia 23/03/2007 14:00
Albus wątpie by Flamel użył krwi jednorożca, bowiem jak dowiadujemy się z pierwszej części jest to czyn niegodny, bestialski i może się na niego odważyć osoba na wskroś zła nie mająca nic do stracenia, gdy pozbawi się życia coś tak niewinnego będzie się wieść smutne życie przeklętego.... nie uważam że Flamel, przyjaciel na wskroś dobrego Dumbledore'a zdobył się na coś takiego
wiktor dnia 23/03/2007 14:09
yhy! RACJA!
goldynka dnia 23/03/2007 14:11
być może jest to błąd autorki.. art niezły, daję Z smiley
Krzyychu dnia 23/03/2007 14:15
nie wydaje mi sie zeby dumledor miał 150 lat
michcio dnia 23/03/2007 14:23
spox art
Harry Potter123 dnia 23/03/2007 14:37
Myslę że miał horkusa.A póżnej go zniscił
rafalek06 dnia 23/03/2007 14:39
demelza robins wiadomo ze dubledore ma 150lat!! jesli nie wiesz twoja strata....art. niezły a powiem ze dobrysmiley
Magdalena dnia 23/03/2007 14:40
Ja popieram zdania kolegów
Limonka dnia 23/03/2007 15:30
Oni nie wynaleźli razem kamienia! Flamel zrobił go sam! Te ich wspólne dokonanie alchemiczne to 12 sposobów wykorzystania smoczej krwi...Macie JKR za taką głupią? xD
Ginny Potter dnia 23/03/2007 15:56
Limonka ma rację oni robili tylko doświadczenia alchemiczne Flamel mógł wynaleźć kamień duż dużo wcześniej
wiktor dnia 23/03/2007 16:00
pewnie cale zycie piwo kremowe pil smiley
nimfadora-tonks dnia 23/03/2007 16:01
daje W jak na 1 art. to dobrze napisany racja Flamel musiał mieć inny sposób na długie życie trzeba wziąść pod uwaga że Flamel nie był wcale taki młody takie badania to efekt długoletnich badań
z@bol1294 dnia 23/03/2007 16:04
jak na pierwszy to spoko się nie wypowiem bo nie pamiętam pierwszej części bo nie mam czasu czytać smileysmileysmileysmileysmiley
E-Vaire dnia 23/03/2007 16:30
Albus12 Dumbledore miał około 150 lat i tego można się dowiedzieć z książki!!
Cho Chang2 dnia 23/03/2007 16:33
To wszystko wiadome z 1 czesci... i w dodatku jest krotki...
HermionaXXX dnia 23/03/2007 16:56
Artykuł jest taki sobie. A co do tego, że Dambledor ma 150 lat to zgadzam sie z autorem tego artykułu. Ale za art daję Z. smiley.
Madzia_lily dnia 23/03/2007 17:02
Ja zrozumiałam, że Flamel sam wynalazł Kamień Filozoficzny, a Albus nie pił eliksiru życia, bo nikt go nie zabił, a czarodziej nie może umrzeć z powodu choroby, albo ze starości (prawie). NIGDZIE w ksiązkach o Hp nie znalazłam zdania, że Albus wyprodokuwał Kamień Filozoficzny na spółę z Flamelem (nawet jest zdanie, że "Jedny Kamień jest w posiadaniu w tym momencie Nickolasa Flamela"smiley, więc Art uważam za bezsensowny.
Dumle-dore dnia 23/03/2007 17:05
skoro flamel był alchemikiem to mógł sam zrobić kamień a potem mógł go ulepszyćDumbledore np. że dziala dłużej itp.
Authvrennil dnia 23/03/2007 18:03
ja zagadzam sie z Albus12 on ma najlepszą teze a artykuł dość pomyslowy mi sie podoba
Tonia dnia 23/03/2007 19:02
Pytanie do tych, którzy twierdzą, że to iż Albus Dumbledore miał 150 lat i można znaleźć w książce- Jesteściew stanie podać konkretny cytat?! Ja tam zgadzam się z peeves poltergeist, damelzą_robins,Limonką i Madzią_lily! Flamel wynalazł kamień sam!
69Lady_LaLa96 dnia 23/03/2007 19:17
Hmm... A czy w tym tekście z ksążki pisze gdzieś, że Kamień Filozoficzny odkrył Nicolas Flamel i Albus Dumbledore? Zastanów się nad tym.
Kate dnia 23/03/2007 19:33
tak, uważam że Demelza ma rację. Skąd wiadomo, że Albus ma 150 lat? Nudne troszkę, ale że to pierwszy art nie będę surowa, dam p/o
Draco Malfoy dnia 23/03/2007 20:09
Powtarzam. To, że Dumbledore ma 150 lat dowiedziałem się z pewnego wywiadu z J.K.Rowlink.
Sonia Escarton dnia 23/03/2007 21:05
a gdzie przeczytałeś tan wywiad ??
w książce pisze co innego a ty piszesz co innego uważam że art jest na N ale to twój pierwszy więc Z ok?? no to cześć
Fleur007 dnia 24/03/2007 11:00
art nawet ciekawy, no moze troche nudny.mnie to jakos nie bardzo przeelo
Albus12 dnia 24/03/2007 13:56
Oczywiście mogło być, i raczej jest że to Nicolas Flamel wymyślił kamień Filizoficzny!
katie14 dnia 24/03/2007 14:46
Nigdzie w książkach nie pisało że Dumbledore wynalazł kamień razem z Flamelem, poza tym jeśli Dumbledore ma 150 lat, to jak Flamel żyłby 515 (sądzę że nie używał krwi jednorożca).Pisze tylko o wspólnych pracach alchemicznych.
pausia dnia 24/03/2007 15:17
bardzo trafne spostrzezenie ale wydaje mi sie ze w czarodziejskim swiecie musi istniec jeszcze jakis inny sposob na przedluzenie zycia i moze on go wlasnie znal zanim wynalazl kamien
Ginny_Weasley12 dnia 24/03/2007 18:27
zgadzam sie z Patusia. Musi byc jakis inny pomysl, żeby przezyc TYLE lat. ale ja tak bardzo sie nie wczytywalam w ksiazke, wiec nie do konca jestem pewna, czy bylo tam napisane, ze Dumb i Flamel stworzyli kamien. ale w kiazce na pewno nie bylo tego, ze Dumbi ma 150 lat. a art moze byc, lecz mam zastrzezenia. daje Z.
monia_1529 dnia 24/03/2007 18:51
spoko art
monia_1529 dnia 24/03/2007 19:33
podoba mi sie
monia_1529 dnia 24/03/2007 19:33
tez sie zgadzam z pausia
monia_1529 dnia 24/03/2007 19:34
pozdroffcia!!!!!
jimenez dnia 24/03/2007 20:00
Hmmmm... Jak byście czytali dokładnie książke to byście wiedzieli że Dumbledore jest sławny ze swoich dzieł alchemicznych z Nicolasem Flamelem, a nie z powodu wynalezienia kamienia. Kamień więc wynalazł Nicolas Flamel SAM, potem długo, długo żył, a w międzyczasie napisał sobie jakieśtam dzieła z Albusem Dumbledorem. Co za tym idzie art jest w 100% bez sensu, daję jak to mam w zwyczaju "O". A autorowi radzę czytać książke dokładniej. Swoją drogą mam pomysł - wydaje mi sie że należałoby kasować te teorie które okazały się niesłuszne za względu na głupotę/niedopatrzenie autorów, oraz przy kasowaniu artów kasować też punkty- myślę że uchroniłoby to nas od wielu żałosnych artów oraz pozwoliło podwyższyć poziom tekstów na stronie. Co o tym myślicie ?
gimikis dnia 24/03/2007 21:06
Zgadzam się z jimenez, chociaż może nie do końca, może nie trzeba kasować wszystkiego, co bez sensu; dzięki temu ktoś może poprawić swoją spostrzegawczość i nie będzie pisał podobnych bzdurek - nauczy się na błędach. I jeszcze jedno: nie każdy jest od razu doskonały, więc mam nadzieję, że autor tego artykułu "udoskonali" swoją wenę twórczą, zanim napisze kolejnego arta. Na miłość boską, nie piszcie, że to "wasze pierwsze artykuły"; to tylko źle o was świadczy - to dowód tego, że nie potraficie spróbować czegoś bez nieustannego odbijania się od dna! W ten sposób nigdy nie dorośniecie i nie zaczniecie pisać bez oglądania się do tyłu!
Sorry za szczerość i dziwactwo mojej wypowiedzi...
orzech1994 dnia 25/03/2007 01:59
Jest tam napisane że jedyny ([b]aktualnie jedyny)[/b] kamień filozoficzny aktualnie, znajduje się w rękach Flamela. Tak więc na podstawie tego co napisałem można się (niestety jedynie) domyślać, że istniały jeszcze inne kamienie. Tak więc Flamel mógł być w posiadaniu jakiegoś innego kamienia filozoficznego i w czasie jego posiadania go wynaleźć nowy z Dumbeldorem, po czym ten pierwszy kamień został w jakiś sposób zniszczony i to ten drugi podtrzymywał go przy życiu...

Pozdro 4allsmiley
Harry Dawid Potter dnia 25/03/2007 07:30
Bardzo interesujące
Diablo_95 dnia 25/03/2007 08:18
art. spoko, ale Rowling się zagapiłasmiley
buffy92 dnia 25/03/2007 12:10
Jak większość napisała, chodzi tu o błąd J.K. Rowling.

Albo mogło być tak: Skoro Dumbledore żył ok. 150 lat, to Flamel zanim odkrył kamień mógł żyć wiele lat (Albus też by mógł żyć dłużej - ale został zabity). Potem razem stworzyli kamień i już!

Ale Dumbledore, Flamel i jego żona - nie są w książce jedynymi młodymi postaciami. Przypomnijcie sobie starą profesor M.(nie pamiętam dokładnie jak się pisze nazwisko), która była egzaminatorką podczas SUMÓW.

To takie moje przemyślenie tylko smiley
TomV dnia 25/03/2007 19:14
DAWNO, DAWNO TEMU URODZIL SIE FLAMEL, STWORZYL KAMIEN I DOŻYŁ NASZYCH CZASÓW. JAKIŚ CZAS TEMU ZAJMOWAŁ SIĘ ALCHEMIĄ Z DUMBLEODREM. I CZEGO TU NIE ROZUMIEĆ??

To nie jest Szkoła Pisania Artykułów tylko strona gdzie mozna poczytać fajne artykuły, a takie jak ten wyżej nie powinny być w ogóle przyjmowane!
Kai dnia 19/04/2007 23:05
Mało ciekawy ten art
asia15963 dnia 20/04/2007 13:13
czy ja wiem... daję Z
LunaLoveGood dnia 21/04/2007 22:19
'..Dumbledor znany jest szczególnie ze zwycięstwa nad czarnoksiężnikiem Grindelwaldem(1945r.), z odkrycia 12 sposobów wykorzystania smoczej krwi i ze swoich dzieł alchemicznych NAPISANYCH wspólnie z Nicolasem Flamelem..' i drugi fragment :
'..ten pies musi strzec Kamienia Filozoficznego, odkrytego przez Flamela! Założe się, że poprosił Dumbledora zeby się zaopiekował Kamieniem, bo przecież są przyjaciółmi..'
Prosze mi wyjaśnić, gdzie Jo napisała, że odkryli kamień razem? I skad wiadomo, że Dubmledore ma 150 lat? Niby pij eliksir życia? A po zniszczeniu kamienia to co? nadal zyje, a gdyby przestał pić eliksir to by umarł. Nie rozumiem. Moim zdaniem jest trochę starszy od voldemorta, skoro ten ur. się koło 1925r., a Dumbledor walczył z Grindelwaldem w 1945r.
CiastkO dnia 06/05/2007 16:58
eee nie kapuje artu ale spoko xDsmiley
kajablack dnia 18/05/2007 16:26
jejciu czego czepiasz sie szczegułów, kamien filozoficzny nie był najwazniejsza kwestia,teraz liczy sie co innego,ostateczna walka
Harry Potter23 dnia 07/07/2007 16:51
Ja tam uważam że Dumbledore nie mógł stworzyc Kamienia Filozoficznego z Flamelem oto jeden z powodów: w pierwszym tomie Hermiona czyta że Flamel ma 665 lat a Dumbledore przypuśćmy145 lat no to jak mogli razem stworzyść Kamień jak Flamel bez kamienia nie dożyl by czasów Dumbledora.To jest moia opinia.A po za tym spoko artsmileysmileysmiley
gurti dnia 08/08/2007 14:40
Wcale nie jest napisane że razem odkryli kamień
Oczarowana Meg dnia 08/08/2007 19:46
Ciekawe zagadnienie, ale chyba sami nie wjesteśmy w stanie tego rozwiązać. Dumbi jest the best i on wszystko potrafi/może potrafił
Kingu dnia 19/09/2008 23:01
Proste Flamel z zona pili Elixir zycia potem zrogbili kamei n i tyle ;p
xszaroburoiponurox dnia 29/01/2010 20:14
Myśle ze poprostu Dumbeldore kontkatował sie jakos z Flamelem . Przecież jest portret , który mówi .
zdolna czarownica dnia 27/02/2010 18:48
art troszkę przykrótkawy ale ogólnie może byc <P>
lestrange-bellatrix dnia 27/11/2011 14:42














Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 3% [1 Głos]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 17% [5 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 48% [14 Głosów]
Nędzny Nędzny 17% [5 Głosów]
Okropny Okropny 14% [4 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Vovero
(#SWAG)
25/05/2012 14:04
Warny rozdane, spam usuniety wiec moge sie ulotnic smiley

Vovero
(#SWAG)
25/05/2012 12:37
Pa!

Esey
(Abhorsen)
25/05/2012 12:37
pa:* muah, pozdrow jadeczka

fuerte
(The Skin of a Killer)
25/05/2012 12:35
Spadam, pa!

Esey
(Abhorsen)
25/05/2012 12:31
ojooj <3

fuerte
(The Skin of a Killer)
25/05/2012 12:31
Haha, ta : D

Esey
(Abhorsen)
25/05/2012 12:30
huehue, swoj do swego, co?smiley


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter