Ochrona Hogwartu - ¦wiat magii

Harry Potter

Ostatnie Artyku³y
Nawigacja
Ankieta
Co s±dzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogê siê oderwaæ!

Spodziewa³em siê czego¶ lepszego, ale nie jest ¼le

Jeszcze siê nie zarejestrowa³em

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz siê zalogowaæ, ¿eby móc g³osowaæ w tej Ankiecie.

karpacz_pogoda c 835.html

Ochrona Hogwartu

Czy nie zastanawia³o was nigdy to, czy zaklêcia, kl±twy i czary, które Wimbledoñscy za³o¿y³ na Hogwart po jego ¶mierci przesta³y dzia³aæ?Czy Hogwart dalej zostanie tak bezpiecznym miejscem jak dot±d?

Gdy w wie¿y astronomicznej Dumbledore rzuci³ na Harrego zaklêcie, które uniemo¿liwi³o mu jakikolwiek ruch, to po jego ¶mierci przesta³o ono dzia³aæ co nawet zosta³ napisane..., a co z zaklêciami za³o¿onymi na Hogwart?
Hmm niestety (chyba) nie jest napisane w ksi±¿ce nic o tych zaklêciach i co siê z nimi sta³o. Ja my¶lê, ze by³y tak potê¿ne, ze jednak zosta³y, a mo¿e siê mylê i Hogwart zosta³ bez ochrony? Znaczy siê na pewno jakie¶ ¶rodki bezpieczeñstwa zastosowano... A mo¿e teraz McGonnagal wykorzysta ca³± swoja moc, ¿eby sprawiæ by Hogwart by³ tak bezpiecznym miejscem jak kiedy¶ o ile nie przesta³ nim byæ.

Przepraszam, zê krótki art, ale niestety nic wiêcej na ten temat nie potrafiê napisaæ
Ochrona Hogwartu
LadyGray 02/03/2007 20:52
Czytano 2381 razy
Liczba komentarzy - 45
ksiezycowa dnia 02/03/2007 20:56
nie podoba mi sie formu³a ert,zle z³ozone zdania... i nie bardzo ³apie o co kamman...
paulah88 dnia 02/03/2007 21:11
ksiezycowa po co piszesz w dwoch artach? kto to jest Wimbledoñscy?? czy ja o czyms nie wiem? najwidoczniej! skoro nic nie mozesz o tym napisac to po co piszesz w ogoole!? za zaklaecia nie odpowiadal tylko Dumbledore! kiedys sam mowil ze musi powiedziec Snapeowi zeby rzucil jakies tam zaklecie. I sadze ze wszyscy nauczyciele je znaja bo Snape jakos wpuscil harrego w VI tomie. I Hagrid napewno rowniez posiada wiedze, bo komu jak komu ale jemu Dumbledore ufal!
Nuda dnia 02/03/2007 21:15
Zgadzam sie z paulah ;]
EthacridiniLactas dnia 02/03/2007 22:41
Na wstepie zaznacze ze pierwszy akapit nie ma sensu, wiec popraw to w jakis sposob bo raczej nikt nie wie o co chodzi.
Druga sprawa. Zaklecie rzucone na Herry'ego przestalo dzialac nie z powodu smierci Dumbledore'a. Drêtwota (zapewne to zaklecie rzucil Dubmli bo chary nie mogl sie ruszyc ani odezwac) przestaje dzialac po jakims czasie wiec nie ma to nic wspolnego z egzystencja osoby rzucajacej.
Jak dla mnie art nie ma celu. Powinnac podac wiecej informacji lub tez wlozyc w to wiecej swoich przemyslen. U mnie masz O
aaa dnia 02/03/2007 23:00
Na wstepie zaznacze ze pierwszy akapit nie ma sensu, wiec popraw to w jakis sposob bo raczej nikt nie wie o co chodzi.
Druga sprawa. Zaklecie rzucone na Herry'ego przestalo dzialac nie z powodu smierci Dumbledore'a. Drêtwota (zapewne to zaklecie rzucil Dubmli bo chary nie mogl sie ruszyc ani odezwac) przestaje dzialac po jakims czasie wiec nie ma to nic wspolnego z egzystencja osoby rzucajacej.
Jak dla mnie art nie ma celu. Powinnac podac wiecej informacji lub tez wlozyc w to wiecej swoich przemyslen. U mnie masz O
Wood dnia 02/03/2007 23:28
ta ochrona istnieje od d³u¿szego czasu gdy¿ jest opisan w ksi±¿ce "Historia Hogwartu", która prze¿y³a nie tylko Albusa Dumbledora ale i wielu innych dyrektorów !
wojob3 dnia 03/03/2007 08:09
ten art jako¶ ¼le zrobiony nie kapuje
Peeves dnia 03/03/2007 09:52
jestem zwolenniczk± teorii, ¿e gdy umieraj± czarodzieje to tylko mniej potê¿ne zaklêcia (a takim jestdrêtwota) trac± moc, gdyby tak nie by³o to np, ochrona jak± Dumbledore zrobi³ dla Harry'ego w domu jego stryjów uleg³aby zniszczeniu
ginny-potter dnia 03/03/2007 09:53
Art nawet nawet (cedrik nie spamuj!!!!) ciekawa sugestia.
Fleur-Delacour dnia 03/03/2007 10:46
hmm...... zanim wypowiem swoje zdanie na temat artyku³u napisze co¶ do cedrik1996:
Dzieciaku ! ale jeste¶ za³osny... podnieta bo siê ma wiêcej punktów smiley co ? no có¿ dzieci tak maj±....
Ale chcia³am powiedzieæ pewn± rzecz co mo¿e Ciê
trochê zmartwi bêdziesz siê musia³ z tymi punktami po¿egnaæ.... ech....
A teraz o artykulê wiêc:
My¶lê ¿e hogwart bêdzie ca³y czas bezpieczny...
tak samo jak by³ no mo¿e nie tak samo bo jak wiadomo Dumbledore by³ potê¿nym czarodziejem ! tylko go siê Voldemort ba³ no mo¿e Pottera tez siê boi smiley ale ochronne zaklecia bêd± takie same bo przecie¿ nowa dyrektorka
te¿ umie ¿ucaæ zaklêcia prawda ?
Za artyku³ hmm.... niech bêdzie Powy¿ej oczekiwañ Ale zastanawi mnie jakim cudem masz 33 okropne... chyba raczej nie mo¿liwe...
Pozdrawiam smiley
Ginny_Weasley12 dnia 03/03/2007 11:39
ale jesli juz nie ma zaklec to i tak i tak beda pozniej, nie ?? mcgonagall sie w koncu skapnie. nie wiem po co to piszesz
Asiula dnia 03/03/2007 11:40
Taa...ja mysle, ze nie tylko Dumbledore rzucal te zaklecia....pewnie kazdy z nauczycieli ;] albo czesc. Nawet jeslizaklecia ktore byly dzielem Dumbledora przestaly dzialac to McGonagal i pewnie nie tylko ona postarala sie o dodatkowa ochrone.

Ehh...spam :/
Authvrennil dnia 03/03/2007 12:16
okropny... i nudy... i bezsennsowny ten artykul... be....
cath riddle dnia 03/03/2007 12:33
Na pocz±tku: nienawidzê spamu :/.
Czytaj±c tego arta odnoszê wra¿enie, ¿e pisa³a¶ to jakby z nudów. Tak mi siê wydajê. Nie wiem czemu.
Art jest niesamowicie nudny i strasznie oklepany.
Nom, ale có¿. Przynajmniej nie przekopiowa³a¶ wszystkiego z Wikipedii smiley.
Dam Ci Z. Za du¿o masz tych okropnych smiley
alex1 dnia 03/03/2007 12:47
... nic dodaæ, nic uj±æ!!
Mila dnia 03/03/2007 12:48
wiêc jak ju¿ pisali inni w pierwszym akapicie nie wiadomo o co chodzi... I kto to ci Wimbledoñscy??? Sk±d to wzi±³e¶???Nie podoba mi siê art. Nie piszcie artów dla punktów!!! Ludzie! Jak nie wiecie co pisaæ to nic nie piszcie
Lunka dnia 03/03/2007 12:55
CEDRIK-jeste¶ g³upi.Mnie sie podoba.
kahlan8 dnia 03/03/2007 13:42
Ochrona Hogwaru... Hmm...? Fajny artyku³ mimo ¿e nie za duzo kapuje!
TomV dnia 03/03/2007 13:56
Pomy¶lcie, czy je¶li Voldemort zginie, to wszyscy których zabi³ czarami o¿yj±?? Jasne, ¿e nie!
Gryfonka dnia 03/03/2007 16:25
Cedrik ale ty ¿a³osny jestes!
Co do arta to uwa¿am, ¿e zaklêcia w dalszym ci±gu chronia Horwart ale nie stety nie jest on ju¿ tak bezpiecznym miejscem jak dawniej...;/
OlEsKa14 dnia 03/03/2007 21:08
Nudny
HARRY P0TTER dnia 04/03/2007 00:07
bardzo mi sie podoba
Natalka184 dnia 04/03/2007 10:56
Nie za bardzo ³apiê o co chodzi... i kto to s± ci Wimbledoñscy, co do ochrony Hogwartu to my¶lê ¿e zostanie jak dawniej choæ Snape wie jak zdj±æ zabezpieczenia, wiêæ mo¿liwe ¿e je zmieni±... I nie wiem dlaczego "aaa" kopiuje cudze komentarze...
lolass dnia 04/03/2007 11:25
co to za art?twoje poglady sa jakies dziwne!oczywiscie mozesz wyrazac swoje opinie!!!!nie zabraniam!!!!!!!!!
misiekjpk dnia 04/03/2007 11:33
Po pierwsze, pierwszy akapit jest jakis mêtny. A je¶li chodzi o ochronê, to wydaje mi siê, ¿e s± to potê¿ne czary rzucane przez lata, nie tylko przez Dumbledora. I wydaej mi siê, ¿e one pozostaj±, bez wzglêdu na to, czy ¿yje dyrektor, czy nie.
Draco Malfoy dnia 04/03/2007 12:06
zgadzam sie
zgredek324 dnia 04/03/2007 13:34
jak bêdzie to sie zobaczy
toma13 dnia 04/03/2007 15:57
jak bedzie to sie zobaczy ale smiley bez dumbledora to nie bedzie ten sam Harry potter smileysmileysmileysmiley
Anitka dnia 04/03/2007 17:22
no wiecie....Kazdy uwa¿a co innego wiec nigdy nie dojdziemy do porozumienia!smileysmiley
Magdalena dnia 04/03/2007 17:37
Zgadzam siê z tym
Dorian_Voldemort dnia 04/03/2007 18:41
spoko art. Ale chyba Hogwart bêdzie nadal bezpieczny
Gruba Dama dnia 22/04/2007 10:02
jakby zaklêcia przesta³y dzia³aæ to McGonnagal na pewno by o tym wiedzia³a i sama zadba³aby o bezpieczeñstwo uczniów Hogwartu. W koñcu teraz ona jest dyrektork± szko³y.
Lord Valdziu dnia 25/04/2007 17:52
G³upie jak but z lewej nogi
kajablack dnia 04/05/2007 11:11
dziwny at,jak widze niektóre komentysa d³uzzsze od niego;p
oswald dnia 10/05/2007 20:15
nigdy o tym nie pomy¶la³em chyba ka¿dy dyrektor rzuca nowe zaklêcia ale nie wiem
Wood dnia 22/05/2007 14:25
heh to ju¿ wy¿sza szko³a magii...
Figlarna dnia 21/08/2007 23:24
Przeciez Albus nie by³ pierwszym dyrektorem, wiêc ju¿ wczêsniej szko³a musia³a byæ chroniona zaklêciami. Poza tym to nie tyle dyrektor, ile Ministerstwo Magii mia³o za zadanie chroniæ hogwart, O
martynkaaa dnia 26/11/2007 21:43
moim zdaniem nie tylko dumbledore rzucal zaklecia na hogwart.. na pewno Ministerstwo Magii mialo w tym jakis swoj udzial;p
Royal dnia 09/01/2008 19:58
bardzo fajny artykó³smiley
krysiaa2204 dnia 23/08/2008 16:26
w sumie masz racjê... nigdy siê nad tym nie zastanawia³am ale my¶lê, ¿e ju¿ zastosowano dodatkowe ochrony i Hogwart jest bezpieczny
wicek1997 dnia 05/01/2010 20:50
Przeciez hogward byl chroniony wczesniej w poprzednich latach dopiero w ksieciu dumbledore i ministerstwo zrobili wieksza ochrone a pozniej voldemord zajal hogward i nie mial pco go dodatkowo chronic chyba ze byl jeszcze jeden czarnoksieznik
kasiula14789 dnia 06/02/2010 15:23
nie bardzo kumam o co chodzi w twoim artykule ;(
Przeciez ochrona by³a wczesniej zanim Dumbledore zosta³ dyrektorem
Ana_Black dnia 28/04/2010 21:24
Ja te¿ nie bardzo kumam... Kto to jest Wimbledoñscy? Przecie¿ Hogwart mia³ ochronê odk±d powsta³, za³o¿yli mu j± jego za³o¿yciele - Gryffindor, Ravenclaw, Hufflepuff i Slytherin, a niektórzy dyrektorowie zapewne rzucali kolejne zaklêcia, które dzia³a³y nadal po ich ¶mierci. Hm... mo¿e to zale¿y od woli czarodzieja rzucaj±cego zaklêcie, np. gdy Dumbledore rzuci³ na Harry'ego zaklêcie unieruchamiaj±ce, chcia³ by przesta³o ono dzia³aæ po jego ¶mierci, wiêc tak siê sta³o, ale nie chcia³ by zniknê³y zaklêcia ochronne Hogwartu rzuczone przez niego, wiêc pozosta³y. A nawet je¶li zaklêcia ochronne Hogwartu rzucone przez Dumbledore'a przesta³y dzia³aæ, to pozosta³y jeszcze te rzucone przez innych dyrektorów.
Mazia dnia 17/05/2010 15:47
...
saheb dnia 12/11/2010 23:40
wiec tak jest kilka spraw ktore chcialbym wyjasnic...

1)
czar który Dumbledore rzucil na Pottera nie jest Drêtwot± a Petrificus Totalus (nie jestem pewien czy dobrze napisalem). zauwazylem czytajac komentarze do artykulu ze "Drêtwota" przewijala sie w wielu z nich wiec chcialem to wyjasnic.
2)
chce rowniez wyjasnic co znaczy ci "Wibletoñscy" na poczatku artyku³u otoz wydaje mi sie iz nasza "LadyGray" uzywa FireFoxa ktory jezeli zle sie kliknie poprawia bledy i wtym miejscu mialo byc "Dumbledore".
3)
No i wkoncu moja wiedza na temat zaklec obronnych rzuconych na hogwart. Sprawa jest prosta czytajac ostatnia czesc przygod Harrego dowiadujemy sie iz zaklecia obronne moze rzucic kazdy nauczyciel. Ale nie wszystkie sa tak wazne jak te starozytne rzucone przez zalozycieli szkoly. optoz te zaklecia nigdy nie zostaly zniesione moc dzieki ktorej nadal dzialaly czerpaly z od nowego dyrektora. Tak jak Gabinet Dyrektora przechodzil w rece nastepcy tak i zaklecia dzialaly dopuki skzola miala dyrektora. Proste? Dla ciemnych ktorzy nadal nie skumali skat zaklecia moga wiedziec ze zostal wybrany nowey dyrektor powiem:

Tak jak nikt do konca nie wiem czemu rozdzka potrafi wybierac swojego wlasciciela to tez dlatego nikt nie wie jak to jest ze zaklecia przechodza na kolejnego wlasciciela a jedynym logicznym wytlumaczeniem jest to ze to powiesc fantastyczna i wszystko moze sie tu wydarzyc.

ostatecznie wracajac do punktu pierwszego wytlumacze dlaczego zaklecie pelnego porazenia ciala przestalo dzialac:

Zaklecia ochronne Hogwartu przechodza z dyrektora na dyrektora, ale wiadome jest ze zaklecia rzucone przez danego czarodzieja przestaja dzialac albo w momencie gdy je anuluje albo w gdy nastapi kres jego zycia. jedynym wyjatkiem jest zaklecia Fideliusa gdzie wiedza "STraznika Tajemnic" przechodzi na wszystkich ktorzy dowiedzieli sie o tym od samego straznika. tylko pozostaje pewna luka w XII czesci Moody ginie a jego zaklecia ktore mialy bronic dom przy Grimmuldplace 12 nadal dzialaja, jezeli ktos ma jakas teorie na ten temat to bardzo prosze mi ja przekazac. (Osobiscie nad tym sie nigdy nie zastanawialem)

Ostatecznei powiem ze konto zalozylem tylko po to zeby moc poprawic i naprostowac wasze skrzywione teorie i bledy w nazwach zaklec.

Dziêkuje

(wiem ze w nazwach zaklec popelnialem bledy (jezeli chodzi o pisownie) ale nie pomylilem samej nazwy) smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, ¿eby móc dodawaæ komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostêpne tylko dla zalogowanych U¿ytkowników.

Proszê siê zalogowaæ lub zarejestrowaæ, ¿eby móc dodawaæ oceny.

Wybitny Wybitny 5% [2 G³osów]
Powy¿ej oczekiwañ Powy¿ej oczekiwañ 2% [1 G³os]
Zadowalaj±cy Zadowalaj±cy 5% [2 G³osów]
Nêdzny Nêdzny 2% [1 G³os]
Okropny Okropny 86% [38 G³osów]
Logowanie
Login

Has³o

Zapamiêtaj mnie



Rejestracja
Zapomniane has³o?
Shoutbox
Tylko zalogowani mog± dodawaæ posty w shoutboksie.

apollo
(Ja latam...)
25/05/2012 21:14
Szpan Hiszpan

Hermionjna
(Prawdziwa osoba magiczna)
25/05/2012 21:12
ale szpan: )

apollo
(Ja latam...)
25/05/2012 21:11
Czesc wam

losiek13
(I Love Helen)
25/05/2012 21:03
Wino xD

Voldemort1996
(Ró¿d¿ka w mojej rêce to patyk)
25/05/2012 20:23
hej

Vovero
(#SWAG)
25/05/2012 19:52
Jol ziomalu xD

fuerte
(The Skin of a Killer)
25/05/2012 19:48
No ty wredoto, co idziesz, jak ja przychodze ; /


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamieñ Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Wiêzieñ Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Ksi±¿e Pó³krwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter