Prawdziwa moc miłości - rodzice - Postacie

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

pogoda karpacz online

Prawdziwa moc miłości - rodzice

W moim artykule chciałabym przybliżyć wam rolę rodziców Harry'ego Potter'a w powieści J.K. Rowling.

Lily Potter (z.d. Evans) ur. 30 stycznia 1960. Miała zielone,migdałowe oczy, długie i grube ciemnorude włosy. Dzieciństwo spędziła mieszkając z mugolskimi rodzicami w małym miasteczku. Jej sąsiadem był Severus Snape, który pomimo, że był zakochany w niej po uszy, skutecznie skrywał swoje uczucia. O ich przyjaźni możemy się dowiedzieć z VII części powieści, podczas wypadu Harry'ego w myśli Mistrza Eliksirów. To od niego Lily dowiedziała się, że jest czarownicą. Tiara przydziału umieściła ją w Gryffindorze. Evans była wyjątkowo zdolną uczennicą jak na kogoś, kto nigdy wcześniej nie miał styczności z magią. To właśnie jej pochodzenie przyczyniło się do zerwania wszelkich kontaktów z Severusem (nazwał ją szlamą). Była bardzo dobra z eliksirów, co sprawiło, że stała sie ulubienicą profesora Slughorna i zostałą członkinią Klubu Ślimaka. Początkowo niechętna w stosuku do Jamesa Pottera, w ostatniej klasie zaczęła pałać do niego silnym uczuciem.

James Potter ur. 27 marca 1960. Szczupły, wiecznie potarganą czarną czupryną, miał orzechowe oczy i nosił okulary. Jedynak, zamieszkały w Dolinie Godryka. Posiadał wszelkie cechy domu Godryka Gryffindorr'a. Wyśmienity gracz quidditcha (był szukającym). Razem ze szkolnymi przyjaciółmi ( Syriusz Black, Remus Lupin i Peter Pettigrew ) stworzyli Mapę Huncwotów posługiwali się przydomkami Lunatyk, Glizdogon, Łapa i Rogacz. James był wrogiem Snape'a już od pierwszego spotkania w pociągu do Hogwartu. Jako jeden z największych psotników, posiadał odddzielną komodę z raportami na temat jego wybryków w biurze woźnego. Jednym z najpoważniejszych incydentów był żart, który o mały włos nie doprowadził do śmierci Severus'a Snape'a. Przez cały pobyt w Hogwarcie starał się o względy Lily Evans.

Lily i James Potter'owie po ślubie zamieszkali w Dolinie Godryka. Ich syn Harry urodził się 31 lipca 1980. Z powodu przepowiedni wygłoszonej przez Sybillę Trelawney, musieli poddać się zaklęciu fideliusa, zapewniającemu im ochronę przed Voldemortem. Na ich nieszczęście strażnikiem tajemnicy uczynili Petera Pettigrew, który zdradził miejsce ich pobytu Czarnemu Panu. James zginął pierwszy od klątwy Avada Kedavra przez Lorda Voldemorta 31 października 1981. Jego żona zginęła chwilę później, osłaniając przed zabójczym zaklęciem ich jedynego syna. Zapewniła mu przez to ochronę, dzięki której Ten Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać nie mógł tknąć chłopca. Ich grób mieścił się w Dolinie Godryka obok krewnych Albus'a Dumbledore'a. Jednak na śmierci Potter'ów nie skończyła się ich ważna rola w życiu Chłopca, Który Przeżył. Byli oni jednymi z najważniejszych postaci, które sprawiły, że Harry pokonał w końcu Toma Riddla. Szczególnie ważna była Lily.

1) Dzięki jej ofierze, Harry mógł być bezpieczny w domu Swojej ciotki Petuni Dursley, ponieważ chroniła go krew płynąca w jej żyłach.
2) Uchroniła go od śmierci z rąk Quirella (nie mógł go dotknąć)
3) W "Czarze Ognia", wraz z Jamesem, pojawili się jako echa, dzięki tzw. priori incantatem, przez co uchronili swojego syna przed gniewem Lorda Voldemorta.
4) Równie ważne było wsparcie rodziców Wybrańca w czasie jego drogi do śmierci (Tom VII, "Znowu w Zakazanym Lesie"). Mieli szansę się pojawić, dzięki kamieniu wskrzeszenia (jednemu z trzech Insygniów Śmierci).

Na cześć rodziców Harry nazwał dzieci ich imionami.


Uważam, że dzięki temu artykułowi lepiej zrozumiecie znaczenie rodziców w naszym życiu. Przykład Potter'ów ukazuje prawdziwą moc miłości i poświęcenia względem swoich dzieci. W końcu to dzięki nim możemy żyć i kochać.
Prawdziwa moc miłości - rodzice
Katrine 24/08/2009 00:42
Czytano 4816 razy
Liczba komentarzy - 52
Arolka dnia 24/08/2009 06:25
Fajny artykuł, tylko przy charakterystyce Jamesa dodałabym, że jest animagiem, ale ogólnie fajnie. DajęW
alette dnia 24/08/2009 07:59
Jej sąsiadem był Severus Snape, który pomimo, że był zakochany w niej po uszy, skutecznie skrywał swoje uczucia

Ja bym się nie zgodziła. Po Sevie było widać, że jest w niej zakochany - z tym, że jak Lily nie chciała tego zobaczyć to nie zobaczyła.

o właśnie jej pochodzenie przyczyniło się do zerwania wszelkich kontaktów z Severusem (nazwał ją szlamą)

To też nie nie zgodzę - powodem zerwania ich przyjaźni było po prostu zachowanie Severusa. On miał w nosie czy ona jest szlamą czy nie - po prostu najpierw powiedział, potem pomyślał. Lily chodziło o to, że on zadaje się z dziwnymi typki i kroczy drogą, którą ona nie pójdzie

ednym z najpoważniejszych incydentów był żart, który o mały włos nie doprowadził do śmierci Severus'a Snape'a.

Pisząc tylko o Jamesie nie powinnaś pisać o tym incydencie. W końcu Potter nic o nim nie wiedział, a jak się zorientował - poszedł ratować Snape'a.
Raczej nie cytuję, ale tutaj musiałam

Ogólnie art nie jest zły. Mogłaś doprawdy dodać co było napisane na grobie Lily i Jamesa, o pomniku w Dolinie Godryka. Mogłaś napisać, że byli członkami ZF i że byli blisko Dumbledore'a. Jednak nie jest źle - dam ci Z
Lillusskaa dnia 24/08/2009 09:44
A mnie się podoba to przesłanie smiley Jest kilka błędów, ale nie będe się czepiać. Podoba mi się jak wypisałaś kiedy mu pomagali i to jest najlepsze. Teraz wyraźnie widać, że chociaż rodzice Harrego zmarli kiedy ich syn był mały to i tak pomagali mu jakimś sposobem w każdej trudnej sytuacji. I zacytuję moją ulubioną złotą myśl (nie z HP):
"Ci, których raz pokochaliśmy, na zawsze zostają w naszym sercu".
I czy żyją czy nie to właśnie nie oni sami, ale ta miłość nam pomaga. Myślę, że Rowling o takie właśnie przesłanie chodziło smiley
Zobaczcie jak dużo autorka potrafi przekazać "miłość zawsze zwycięża", "miłość to najsilniejsza broń". I wbrew temu co mówią ludzie, którzy w życiu nie przeczytali Harrego i szukają sensacji to Harry Potter jest naprawdę mądrą powieścią z przesłaniem
Ale się rozpisałam xD smiley
aleksis dnia 24/08/2009 12:30
o właśnie jej pochodzenie przyczyniło się do zerwania wszelkich kontaktów z Severusem (nazwał ją szlamą)

Nie zgadzam się. Zerwanie wszelkich kontaktów z Severusem było tylko i wyłącznie jego winą. Nazwanie Lily szlamą przekreśliło ich znajomość.
Natika dnia 24/08/2009 12:39
Zgadzam się z aleksis to była wina Severusa. Co do artu jest dobry daję PO
aga_13 dnia 24/08/2009 12:51
bardzo mi się podoba artykuł, i to jak wyjaśniasz wielką miłość rodziców to swoich dzieci.
dostajesz ode mnie wybitny
harry_ginny dnia 24/08/2009 14:56
bład tutaj i w ksiazce.!

Harry mial rok, kiedy zgineli jego rodzice, czyli to bylo w roku 1981. Odwiedzil ich groby,gdy mial 17, czyli wychodzi na to, ze w siodmej czesci mial 27 lat.! Bład po prostu. Powinien sie urodzic w 1890.!!
Nie wiem czy masz świadomość, że przed wykrzyknikiem kropka jest niepotrzebna.
Poza tym, nikt nie rozumie o co Ci chodzi.
MC.
Katrine dnia 24/08/2009 15:05
Tak, ale gdyby Lily nie pochodziła z rodziny mugoli, to Snape nie musiałby w ogóle używać tego typu określenia. Więc jej pochodzenie było pośrednią winą zerwania kontaktów. W nawiasie napisałam bezpośredni powód :)
xxprincess007xx dnia 24/08/2009 18:50
harry_ginny Ty chyba nie widzisz różnicy między rzeczywistością i fikcją. Rowling nie pisała co roku nowego tomu. Więc odstępy czasu między światem realnym, a światem przedstawionym w książce są różne.

PS: Gdyby Harry urodził się w roku 1890 miał by około 100 lat. Czy Ty na pewno umiesz liczyć?
Mrs_Malfoy dnia 24/08/2009 23:43
Bardzo dobry artykuł. Taki.. inny, uczuciowy. Wprost wybitny ;]
OrderofPhoenix dnia 24/08/2009 23:58
Arcik mi sie podoba.Napisany ciekawie ale nie patetycznie. No i dotyczy miłości rodzicielskiej którą doceniamy dopiero wtedy kiedy sami musimy prać sobie skarpetki smiley
Karola_15 dnia 25/08/2009 12:20
Artkuł dość interesujący i poprawnie napisany(według mnie).Wybarałaś ciekawy temat warty poświęcenia mu większej uwagi.Daję W.smiley
_Alice_ dnia 25/08/2009 14:18
Interesujący artykuł. Wciągnął mnie po prostu ^^.
Lily i James... Hah, Harry miał wspaniałych rodziców smiley Szkoda tylko, że ich nie poznał... ;(
Moja ocena: W!
bellatrix666 dnia 27/08/2009 20:25
Harry_ginny: Harry urodził się w 1981r. Odwiedził groby swoich rodziców mając 17 lat ( w tomie VII) Akcja tego tomu toczy się w latach 1998/ 1999. Wg mojich obliczeń wszystko się zgadza. poza tym w VII tomie były opisane 17 urodziny Harry'ego. Nie mieszaj fikcji z rzeczywistością. Nie pisz takich bezsensownych komętarzy.

Co do samego Artykułu muszę powiedzieć, że świetnie Ci wyszedł. Zauważyłam kilka drobnych błędów, ale nie będę wyliczała.
Moim zdaniem rodzice Harry'ego byli wspaniałymi ludźmi.
dam W
--Ania-- dnia 28/08/2009 19:48
W artykule jest kilka zdań z którymi się nie zgadzam, ale alette już je wymieniła więc nie będę powtarzać. Czytając różne ff i artykuły zauważyłam, że Ten-Którego-Imienia-Nie-Wolno-Wymawiać piszemy z "-" a Ty masz bez, jednak nie jestem pewna czy to jest błąd. Za artykuł dam Z, życzę powodzenia przy pisaniu następnych.
amazonka99 dnia 28/08/2009 21:35
Nie będę pisać jak bardzo nie podobał mi się ten artykuł pełno błędów daje N
Katrine dnia 29/08/2009 14:13
1) Rowling używa formy: Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać. Bez "-"
2) amazonka99: Gdyby w moim artukule było pełno błędów, admini nie umieśliliby go na stronie.Także Twoja opinia nic nie wnosi :)
hermig13 dnia 29/08/2009 16:38
Akcja Insygniów Śmierci nie dzieje się w 2007 roku tylko w 1997! harry_ginny, Rowling wie co pisze. Po prostu cofnęła się parę lat wstecz!
HermiLuna dnia 29/08/2009 21:04
Bardzo dobrze, ze ktoś wniósł ten artykuł na stronę! Szczególnie ,jak wielu innym osobom, podoba mi się końcowe przesłanie. Artykuł bardzo fajnie sporządzony na przykładzie sprawozdania. Miło się czyta i można uporządkować myśli! Daję wybitny!
Cimcia dnia 30/08/2009 14:25
Wspaniały artykuł, Pięknie opisałaś jaka jest rola rodziców w naszym życiu.
Tylko dziwi mnie jedno, dlaczego piszesz tak : "Ten którego imienia nie wolno wymawiać "
Boisz się go ? heh smiley
Ale oczywiście, rozumiem, chciałaś uniknąć powtórzeń smiley
gryfonka011 dnia 31/08/2009 09:34
Jakito piękne, oddać życie za własne dziecko. To jest największa potęga miłości
martadabrowska13 dnia 31/08/2009 13:04
ne zgadzam się z harry_ginny. Autorka dobrze podała tę datę, bo harry ma w siódmej części 17 lat, a pragnę przypomnieć, że jestr to postać fikcyjna. Za artykuł daję Wsmiley
Luke James Potter dnia 12/09/2009 17:10
Od tego zaczęła się cala saga. Morderstwo Potterow i upadek Voldemorta. To jest oczywiste, że rodzice za wszelką cenę chronia swoje dzieci.
anetta92 dnia 19/09/2009 22:40
Przecież nikt tak nie kocha jak rodzice. W HP widzimy to najlepiej. Lily i James oddali życie za swojego syna. Ich ofiara przydatna była przez całe życie Harry'ego...
miranda dnia 20/09/2009 18:03
W końcu miłość to naj większa w świecie magia! Fajny artykuł ale czy wspomniany incydent z zagrożeniem życia Snape'a nie dotyczył przypadkiem Syriusza?
Hermiona_fanka4 dnia 04/10/2009 20:45
no cóż...ja się z teo niczego nowego nie dowiedziałam, ale roumiem, że nie tak łatwo jest się tyle npisać...
dam ci PO, za to, że jest dość długie...
RogaczX5 dnia 16/10/2009 12:39
Dobre przesłanie na koniec ;] Bardzo mi sie podoba, W
lady_garga dnia 18/10/2009 00:20
no to zaczynam. po piwrwsze snape nie był sąsiadem lily. mieszkał na zupełnie innym osiedlu (spinner's end). dalej : po nim było widać, że jest w niej zakochany, bo przecież ciągle się rumenił, idp. po trzecie lily nie zaczęła "pałać silnym uczuciem" do jamesa, tylko zaczęła z nim chodzić, a to uczucie z czasem się rozwinęło. to dość duża różnica... a co o życia jamesa, to nie podobł mi się tylko jeden szczegół: james nie brał udziału w żarcie, przez który snape prawie zginął. on temu zapobiegł, a w żart zorganizował jedynie syriusz. nawet lupin nic o tym nie wiedział... poza tym wszystko ok ale błędów za dużó na P. daję Z i to z małym minusikiem...smiley
kristal16 dnia 27/10/2009 17:03
Małe niedogodności, które są istotne, ale czepiać się już nie będęsmiley Ogólnie temat może być. Daję Zsmiley
Diana_Di dnia 28/10/2009 14:33
Jak dla mnie art jest dosyć mętny. Tytuł nieadekwatny do treści, a końcowy "wniosek" dość wydumany.
nastka8812 dnia 11/11/2009 17:42
hnmmnm...sama nie wiem od czego zacząć
może tak zgadzam się z powyższymi komentarzami ale dam ci ocenę nędzny+
nastka8812 dnia 11/11/2009 17:43
oj sorka nie dok. nędzny+wybitny=6+ ale odjemę troszę więc zostawiam zadawalający z wielkim plusem
lily22 dnia 14/11/2009 00:52
ja juz od dawna czytuje blogi o ich historii. kocham ich tak jak kiedys z poczatku kochalam karrry'ego. przy niewielu plakalam ale zawsze jak wspominam sobie w jakich okolicznosciach i w jaki sposob zgineli wzruszam sie. uwazam ze byli niesamowici a z harrym nie zgadzam sie co do 7 czesci jak mowi swojemu synowi albusowi ze snape byl odwazny. niby byl ale ja tam wierze w swoje poglady smiley
hermavip dnia 15/11/2009 12:06
bardzo trafne argumenty
kasia granger dnia 17/11/2009 13:01
A skąd ty wiesz kiedy urodziła się Lily?
pudzianek dnia 18/11/2009 17:54
Gdzie autor znalazł datę urodzin Lily? To bardzo ciekawe, a w ogóle fajny artykuł. Ostatnio jak czytałem to wszystkie nudne artykuły, albo krótkie, więc nie pisałem komentarzy smiley, ale ten artykuł mnie zadziwił jak kiedyś inne. Podaruję oczywiście w ocenie rangę W (wybitny) głównie za interesujący temat, dobrą fabułę. Zachęcam do przeczytania.
alette dnia 19/11/2009 14:51
To jest straszne!

A skąd ty wiesz kiedy urodziła się Lily?


Wie, ponieważ jest mądra i przeczytała książkę. dokładnie strona 338, nie wiem jak można tego nie dostrzec. jak dla mnie jest dość wyraźne.
Ernie Mcmilan dnia 20/11/2009 16:01
1) wzruszające.
2) nie do końca się z tobą zgadzam
3) dam p

Do Alette: pisało w dolinie godryka na grobach kiedy Lily się urodziła ( 7 tom ( HP i Insygnia Śmieci)).smiley
Iris dnia 24/11/2009 19:53
Z tego zapisku na grobach można było wywnioskować w jakich latach działa się akcja sagi itd., swoją drogą to bardzo przydatne, a artykuł jest dobry
nietoperek1234567890 dnia 28/11/2009 13:11
podobała mi się ta informacja
palec1227 dnia 28/11/2009 15:15
Ciekawy artykuł, daję to lepsze spojrzenie na rolę rodziców w naszym życiu
Carmell dnia 20/12/2009 08:48
Ładnie, ładnie, tylko jedna rzecz mnie razi: na koncu piszesz w punktach, jak pomogła Harry'emu ochrona. Zmieniłabym to na zwykły tekst, nie punktowany.
Coś co mi przypadło do gustu to zakończenie. Bardzo, bardzo ładnie napisane.
Gratuluję i życzę weny.
Wybitny.
ds1000 dnia 04/01/2010 13:34
Carmell ma z tymi puktami racje ale i tak daje W
Dawid2795 dnia 13/02/2010 11:13
Art. świetny, dobrze opisane postacie ojca i matki Harry'ego.
Ana_Black dnia 22/02/2010 18:17
Fajny artykuł, świetnie napisane. smiley
Cho707 dnia 24/04/2010 18:32
Masz rację, dla Harry'ego rodzice byli bardzo ważni. Wspaniale uzasadnione i podoba mi się.
Zasłużone W! smiley
herma0192 dnia 24/04/2010 18:43
Ciekawe jak wyglądałoby życie Harry'ego gdyby go nie zmienił Voldek??? Pewnie fajnie przecież mieli super dom, okolice, kota i oczywiście siebie... Byliby superową rodzinką!!! Ach ten Voldek!!!!
"W"
Sylwia_Potter dnia 26/07/2010 21:18
Dobrze, ale mogłoby być więcej
Huge Fan dnia 02/08/2010 21:29
Art taki sobie, jakoś nie był dla mnie zbytnio porywający. Troszkę jak do szkoły ;/ Daję naciągane Z
Cyna dnia 03/08/2010 14:16
Średni art, nie zachwycił mnie. Daję także Z.
Mychaaa dnia 18/02/2011 15:40
Kiedy czytam o Lily i Jamesie aż mi się chce płakać. Tak bym chciała, żeby Riddle ich nie uśmiercił. Ale no cóż... Wtedy nie byłoby powieści smiley
Artykuł wspaniały. Daję oczywiście W smiley
Snape11 dnia 14/01/2012 19:20
Kiedy przeczytałem zdanie 'Rola Lily i James'a Potter'ów w życiu Harry'ego." to na sunęła mi się jedna oczywista rola, ich miłość , ale raczej ta fizyczna. Artykuł nie jest zbyt przydatny, wszystko to można przeczytać w książce i nie potrzebne są do tego wyjaśnienia, aby dobrze zrozumieć o co chodzi.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 69% [42 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 15% [9 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 10% [6 Głosów]
Nędzny Nędzny 3% [2 Głosów]
Okropny Okropny 3% [2 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 01:02
siema;p

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 01:01
Pa ;]

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 01:01
Ja Was i tak kocham! ;*

xD

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 01:00
a to dlaczego?smiley i dlaczego dopiero teraz?

Smierciojadek
(Gotuj z Jadkiem jajka)
26/05/2012 00:58
Mam dosc loska po dzisiaj : (

Vovero
(#SWAG)
26/05/2012 00:56
Dobranoc! smiley

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 00:55
Pomecz Jadka, ona to lubi! :D

Branoc! ;]


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter