Śmierć - nieodłączny przyjaciel Harry'ego Pottera - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Śmierć - nieodłączny przyjaciel Harry'ego Pottera

Nie wiem jak wy ale ja uważam , że w książkach o Harrym Potterze większości jego najbliższych wyjątkowo wcześnie spotyka śmierć. Zanim jednak sięgnęłam po pierwszy tom tej powieści zafascynował mnie właśnie to, że Harry nie ma rodziców i jest zdany na łaskę bezdusznych "mugoli". Jednak uważam, że książka stała się zbyt dramatyczna kiedy zaczęło umierać w niej wiele ciekawych postaci.

Bardzo wstrząsnęła mnie śmierć Syriusza Blacka w piątej części przygód o Harrym Potterze, ponieważ był jedną z moich ulubionych postaci od czasu gdy pierwszy raz wspomniano o nim w trzeciej części.

Jednak najbardziej zawiodłam się kiedy dowiedziałam się, że w części szóstej został uśmiercony Prof. Dumbledore. Bardzo podobała mi się ta postać od początku pierwszego tomu tej książki.

W całym tekście nie wspomniałam jednak jeszcze o Cedriku, szkolnym koledze Harry'ego. Nie darzyłam tej postaci szczególnym zainteresowaniem - nie, nie przejęłam się bardzo jego śmiercią w czwartej części.

Podsumowując:

Część 1 - Śmierć rodziców Harry'ego
Część 2 - Brak ofiar śmiertelnych
Część 3 - Brak ofiar śmiertelnych
Część 4 - Śmierć Cedrika Diggory'ego
Część 5 - Śmierć Syriusza Blacka, ojca chrzestnego Harry'ego
Część 6 - Śmierć Profesora Albusa Dumbledore'a, dyrektora Hogwartu
Część 7 - Jeszcze nie przeczytałam więc nie mam pojęcia kto tam zginie

Gdyby ktoś nie zdążył zauważyć, podałam tylko przypadki śmierci osób bliskich sercu Harry'ego Pottera. Innych nie wymieniałam.

Jestem bardzo ciekawa waszego zdania na ten temat. Komentujcie... To mój pierwszy artykuł na tej stronie, więc mam nadzieję, że się wam spodoba...

Pozdrowionka...
Śmierć - nieodłączny przyjaciel Harry'ego Pottera
olenka@g 10/08/2007 23:27
Czytano 5013 razy
Liczba komentarzy - 126
Monarcha dnia 10/08/2007 23:40
Moim zdaniem te wszystkie Uśmiercania osób bliskich Harremu są pisane przez Rowling specjalnie. chce ona stworzyć bohatera, który oprócz przyjaciół nie będzie miał żadnej bliższej mu osoby i w ten sposób stworzyć bohatera tragicznego ale również o wielkim sercu.

PS. Pierwszy smileysmiley
nagini dnia 11/08/2007 00:19
Rowling wydaje się byc bliska metodzie Hitchcocka (jego filmy rozpoczyna "trzęsienie ziemi" a potem napięcie rośnie...) Świat Harry'ego wali sie w gruzy i rodzi na nowo wraz z poznaniem prawdy - takze prawdy o śmierci, która odtąd towarzyszy mu w rozgrywce z Voldemortem. Utratę bliskich mu osób przeżywamy także, bo były bliskie i nam. To historia wojny , która w kolejnych tomach zmierza nieuchronnie do rozstrzygnięcia.

Dobrze napisany art (choć trochę krótki) , na wazny i poruszajacy temat. Ode mnie P i powodzenia
Lady Lilly dnia 11/08/2007 04:02
Nie wiem jaki cel miał ten artykuł. Może uświadomienia nam o 'biedności' Harrego?
lukasyno dnia 11/08/2007 05:19
nie no nie jest tak zle z tym harry życiem. dla mnie tylko te dwa ostatnie zgony były przeraźliwe, Syriusza i Dumbledore, swoich rodziców nie pamięta wiec to nie jest taki straszne jak śmierć jedynej znanej mu rodziny ( a widział to na własnych oczach), albo osoby która uważa za wzór do naśladowania...
dominika108 dnia 11/08/2007 08:30
Szkoda Harry'egosmiley Mnie też niezbyt podobało sie uśmiercenie Syriusza, ale nie rozumiem sensu tego arta
Dzikimmzpl dnia 11/08/2007 08:59
Uwaga: Wymieniam osoby, które giną w 7 części:

Szalonooki; Fred; Lupin i Tonks; Colin; a no i oczywiście Lord Voldemort

To są tylko niektóre z postaci, które giną. Są to jedne z ważniejszych dla książki. Ogóle znienęło w 7 części około 60 osób: ważnych i mniej ważnych
Filemona dnia 11/08/2007 09:15
Dzikimmzp! Spoierujesz! A art zupełnie niepotrzebny, daję Z.
meropa dnia 11/08/2007 09:52
Jak przeczytasz 7 czesc to do piero napiszesz artykul o smierci.daje PO.
xXHeRmIoNaXx dnia 11/08/2007 10:09
meropa ma rację w VII tomie to dopiero się dzieje smileysmileysmiley ale nie będę spoilerować...
artykuł taki sobie moim zdaniem można było poczekać i przeczytać VII tom i wtedy napisać dużo fajniejszego i bardziej rozwiniętego arta.
Daję Z
olek23 dnia 11/08/2007 10:18
gdyby nikt nie zginął to wszystko byłoby za piękne... te wszystkie postacie które zginęły szczególnie dumbledore i syriusz wniosły do książki pewien dramatyzm ...
gdyby syriusz żył w siódmym tomie nie byłby on taki jaki jest - a jest świetny...
najaranalala dnia 11/08/2007 11:10
Zgadzam się z 'olek23' ze gdyby ksiazka byla bez zadnej smierci bylaby zbyt piekna i moge zaryzykowac stwierdzenie ze nudna. smierc dodaje ksiazkom o Harrym duzo uroku i ciekawosci.
Woodmanka dnia 11/08/2007 11:53
Ja tez zaluje Syriusza i Dumbledore'a. ale gdyby szyscy żyli długo i szczęśliwie, to książka byłaby niepodobna do prawdziwego życia. Art średnio mi się podoba, więc daję Z.
Luna_Granger dnia 11/08/2007 11:54
Rowling to jest killer. Ja wam mówie ona wszystkich uśmierci....
limetka dnia 11/08/2007 12:13
Powinnaś napisać ten artykuł po przeczytaniu 7 części Podsumowując wszystkie No i trochę krótki Ale jak na pierwszy raz całkiem nieżle P
Breath dnia 11/08/2007 13:22
Taaak... Harry najbardziej ucierpiał...smiley. Mimo wszystko książki są oki, śmierć po prostu tylko dodaje smaku... Art za krótki ale może być, daję Z.
Kocham_Dana dnia 11/08/2007 13:28
Zgadzam się z limetką, ale z drugiej strony artykuł był ciekawy na swój sposób. Myślę, że dlatego iż Harry stracił tylu bliskich jest tak lubiany i podziwiany za swoją wytrwałość przez widzów oraz czytelników.
Libia dnia 11/08/2007 13:38
W drugiej części( gdyby oczuwiście nie Harry) byłyby osoby uśmiercone a w trzeciej dwie( syriusz i glizdogon) ale tak to mi się podoba...
fanka_Pottera dnia 11/08/2007 13:51
Jak zwykle jakiś spojler się znajdzie
Także szkoda mi bliskich Harrego którzy zgineli...ale tak chociaż coś się dziejesmileyChociaż Syriusz mógłby zostaćsmiley Jak na pierwszy raz daje hmmmm...no niech będzie Psmileybo nie wiem zabardzo jaki artykuł miał sens...takie wymienienie tych co zgineli
filip12 dnia 11/08/2007 14:01
fajny pomysł daje W.
GryfonkaX dnia 11/08/2007 14:32
ten temat można by bardziej rozwinac...ale jest spoko wiec zostawiam p i pozdrawiam
Magdalena dnia 11/08/2007 14:38
świetnie napisane ale rzeczywiście ten temat można bardziej rozwinąć.
lisiczka92 dnia 11/08/2007 14:43
artykul może być. co do śmierci......niz awsze w ksiazkach wszystko konczy sie szczesliwie...
John_Riddle dnia 11/08/2007 15:01
Smutne są te śmierci i nie wyobrażam sobie żyć bez kogoś bliskiego. Uważam ze Snape to podły czarodziej, który nie zasługuje na życie.
potterfanka-gryfindor dnia 11/08/2007 15:24
w siódmej części też napewno ktoś zginie. A nawet nie jesdna osoba tylko kilanaście
Zzzzz dnia 11/08/2007 15:37
zapomnieliscie wymienic pare osob;p ale ja Dumbledorea po przeczytaniu 7 tomu juz nie darze taka sympatia;p
Potter301 dnia 11/08/2007 15:39
Popieram John_Riddle
Maugo777 dnia 11/08/2007 16:06
bez śmierci byłoby nudno i cukierkowo...a o blacku wspomniano już w "kamieniu filozoficznym"...
Kate_Luis dnia 11/08/2007 16:27
bez tych wszystkich dramatycznych wydarzeń było by za słodziutko i ogólnie tak rooshowo... mam tylko nadzieję, że w siódmej części nie zginie połowa bohaterów tak jak w trzeciej części 'Piratów'...

mną najbardziej wstrząsnęła śmierć Syriusza. czytałam ten fragment pare razy, bo nie mogłam uwierzyć, że umarł. a śmierć Dumbledore'a jakoś szczególnie mnie nie wzruszyła.
gimikis dnia 11/08/2007 16:28
To prawda, że książka "z tomu na tom" robi się coraz bardziej dramatyczna. Może autorka chce nadążyć za tym społecznym pędem do masakry? Jeszcze trochę i urządzi w niej rzymski cyrk, albo zrobi z Harry'ego gladiatora...
Luna-pomyluna dnia 11/08/2007 16:31
myślę że Rowling uśmiercała bliskie osoby Harrego żeby wywrzeć na nas duże emocje...chciała żeby ta książka nauczyła nas jak trudne jest życie...choć szczerze przyznam szkoda że tak postapiła i uśmierciła tyle fajnych postaci a w 7 tomie to najwięcej...no cóż jest to przykre jak nasza ulubiona postać umiera...wtedy popadamy w histerie chce nam się plakać i wogóle nie możemy ptzyjać do swojej świadomości tych faktów....ale z drugiej stony taka książka bez tych uczuć które na nas wywiera i bez tych wszystkich emocji byłaby książka nudną i może nie cieszyłaby się taka popularnoscia jak dziś...ale trzeba tez się z tym pogodzić zę każdy autor książki pisze tak jak musię podoba wiec nie mam y tutaj zbyt dużo do gadania...art bardzo fajny tylko trochu króciótki...ale dla dalszej zachęty daję P...
chrapak_kretorogi dnia 11/08/2007 16:49
ja uważam, ze te wszystkie zgony bliskich Harrego wywierają bardzo dobry wpływ, nie tylko na rozwój powieści, ale takze na Harrego. Harry musi się usamodzielnić, nauczyc podejmować właściwe decyzje, a osamotnianie go bardzo w tym pomaga smiley
Asiula dnia 11/08/2007 16:49
A ja mam pytanie.
Jaki sens kryje w sobie ten artykuł?
Żadnych przemyśleń, rozważań, wniosków.
Wymieniłas postacie, które zginęły i zamieściłas swoje opinie w stylu 'bardzo go lubiłam'...
Temat jest świetny...!
Ale artykuł ani trochę.
A tu wiele można napisać... wiele...
harry potter 94 dnia 11/08/2007 16:51
uwazam ze to bardzo ciekawy art wiec masz duzo racjii pozdrowionka p.s daje w!!!
wawrzus19 dnia 11/08/2007 17:03
W drugiej części zginął Bazyliszek. Ale ta postać była jak najmniej związana z Harrym Potterem. I całe szczęście. A co do artu, to u mnie Wsmiley
asia15963 dnia 11/08/2007 17:27
a mnie najbardziej dotknęła śmierć Cedrika ^^
i Syriusza
ale to nie o tym miałam pisać....nie do końca rozumiem, jaki sens ma ten art... zgadzam się z Asiulą, można tu by dużo jeszcze dopisać :] zostanę bez oceny
Black_Angel dnia 11/08/2007 17:36
Myślę że z takimi artykułami trzeba poczekać aż juz wszyscy przeczytają 7 część.smiley
luussiaa17 dnia 11/08/2007 17:38
art nawet nawetsmiley... mnie najbardziej ruszyla smierc Syriusza... ledwo sie poznali a on juz zginal...
hermion@116 dnia 11/08/2007 17:39
baaaaaaaaardzo krótki art, temat tak jak juz wiele osób zauwazyło jest świetny, mogłaś go trozhę rozwinąć, dac wiecej przemyśleń , rozważań, ale jak na pierwszy art do całkiem dobrze, daję Psmiley
Moniczka99 dnia 11/08/2007 18:34
Suchy ten arcik.. nic nie wnosi.. wiadomo, że Harry;ego spotyka wiele śmierci , ale ten temat można bardzo faajnie rozwinąć ... Szkoda...
malenstwoo dnia 11/08/2007 21:36
jak dal mnie Rowling chce pokazać, że mimo magii itp życie harry'ego wcale nie jest łatwe.. i różnież to, że mimo magii życie tego chłopaca jest bardzo realne, bo w końcu wiele osób nie ma rodziny.... a poza tym przelewa na papier odrobinę osobistych uczuć, bo w końcu straciła matkę, z którą była bardzo zżyta
nika7-92 dnia 11/08/2007 22:12
Myślę że te wszystkie śmierci mają sens, nadają książką to coś co wciąga bo przecież niema książki w której byłaby tylko sielanka bo będzie nudna. Poza tym gdyby nie te śmierci począwszy od rodziców Harry'ego po jak narazie Dumbledora to seria przygód o HP nie byłaby taka jaka jest.
Ale zgadzam się że ten artykuł mógł powstać po polskiej wersji VII tomu.
Dziedzic Slytherina dnia 11/08/2007 22:23
ak na pierwszy artykuł do nieźle co a mówie był on bardzo dobry daje W
Majandra dnia 12/08/2007 02:21
Ginie mnóstwo osób, będziecie w szoku...
Dziedzic Gryffindora dnia 12/08/2007 08:18
Przepraszam, ale napiszę prawdę. Nic nowego się nie dowiedziałem. Wniosek? Po co jest ten artykuł. Przecież większość ludzi o tym wie.. A zresztą.. Normalnie dałbym N, ale ostatecznie moja ocena to Zsmiley
megido dnia 12/08/2007 12:21
artykuł praktycznie nic nie wnosi ciękawego, żadnych spostrzeżeń, tylko fakty.... a gdyby nie śmierć w HP to co niby miałby robić Lord Voldemort... petryfikować osoby? i czy w takim razie książka by się podobała....
Kot dnia 12/08/2007 12:36
Powiem szczerze, niewiele śmierci w HP mnom bardzo wstrząsneło, gdyż byłam przywiązana tylko i wyłącznie do jednej osoby... Ale bardzo, bardzo mocno mnom wsrząsnoł fakt iż Rowling zabiła kogoś kto dopiero odnlażł szczęście i radość życie, kogoś kto w końcu znalazł zasłużone szczęście i miłość.... Poprostu nie .... A moim zdaniem Potter jest za wszelką cenę kreowany na jedynego wielkiego bohatera, a bez pomocy innych mądrzejszych od niego był by nikim!
sam-wiesz-kto dnia 12/08/2007 14:39
ale przecież gdyby oni nie zginęli to inaczej potoczyłyby się losy Harry'ego i to jest oczywiste.Teraz już sobie nie wyobrażam innej wersji zdarzeń po przeczytaniu wszystkich części.Też byłam wstrząsnięta śmiercią Dumbledora i Syriusza i ciężko było mi się z tym pogodzić przez dłuższy czas ale nie wiem po co napisałaś ten artykuł jeśli nie przeczytałaś 7 części.Tam dopiero będzie dużo trupów...
Hardodziob dnia 12/08/2007 15:21
Interesujący art.
Ale uważam że syriusza mogła by oszczędzić
Jus-tynka dnia 12/08/2007 15:36
sam-wiesz-kto ma rację- gdyby rodzice Harry'ego żyli jego losy by były w ogóle inne...
Ja też nie czytałam 7 cz.
Zgadzam się również z Monarchą ;D
mbolek dnia 12/08/2007 15:42
Harry po prostu ma pecha;(
roy8 dnia 12/08/2007 18:15
no zginelo troche osob, a co do dumbledore'a to wszystko jest mozliwesmiley
l_a_p_a dnia 12/08/2007 18:29
Tak, Tak wszyscy kiedyś umrzemy, nawet filmowy Harry Potter też... nie ma cudów.
Ale ja również yłam zawiedzion jak zginoł Syriusz, to był mój ulubiony bohater... i co a niech to szlag trafi
lav dnia 12/08/2007 18:30
Zgadzam się z autorką artykułu i chcę dodać, że najbardziej żal mi śmierci moich ulubionych bohaterów... smileysmiley Nie będę pisać kogo, bo to dopiero w 7 części i nie chcę nikomu psuć książki. smileysmileysmileysmiley
Habibi dnia 12/08/2007 18:49
wiesz co?śmierć jest czymś tak naturalnym,że wszystko do siebie pasuje.tak ma byc
auror14 dnia 12/08/2007 19:23
Pragnę zauważyć, że wszystkie śmierci mają miejsce, gdy Voldemort jest u szczytu potęgi lub rośnie w siłę. Społeczność czarodziejów toczy z nim wojnę , a skoro jest wojna, to są i ofiary. Harry, jego bliscy i przyjaciele biorą w niej czynny udział, więc najbardziej ryzykują. Poza tym taki już los Harry'ego, że właściwie nie ma rodziny. Ale będzie miałsmiley
RainHunter dnia 12/08/2007 19:40
Moim skromnym zdaniem
w ostatniej części zginie za dużo ludzi
i gdy Harry się o poranku obudzi
zostanie tylko niewielu
żyjących bez celu
z pamięcią o tych którzy odeszli...
Hermiona12 dnia 12/08/2007 21:09
Jak na pierwszy artykuł bardzo ciekawy.
Daje PO
Hermiona161 dnia 12/08/2007 22:01
Ginie dużo osób, ale to sprawia że książka jest ciekawszasmiley
dusia15 dnia 13/08/2007 00:11
dyrektor Hogwartu musiał zginąć po to żeby Harry mógł sam pokonać Sami Wiecie kogo
Autorka uśmierciła tę postac żeby dodać dramatyzmu postaci harrego i żeby wystawić go na ciężką próbę...daje Z
Ankalima dnia 13/08/2007 03:26
Masz rację!Pani Rowling mówiła w wywiadach , że uśmierci tylko 2 bohaterów , a tymczasem ginie ich dużo więcej...zawiodła czytelników....
Heidi dnia 13/08/2007 06:59
Zgadzam się w 100% z Hermioną161. Bardzo ciekawy temat poruszylaś. Daję P, bo troszkę krótki smiley Pozdrawiam
Lord Razor dnia 13/08/2007 10:01
Został otwarty ciekawy temat.Szkoda , że zginął Syriusz,był moją ulubioną postacią.Trochę krótki artykuł.Podoba mi się.
Kris dnia 13/08/2007 10:47
Ciekawy artykuł, ale trochę krótki smiley
hemcia dnia 13/08/2007 12:32
Hmm ciekawy artykuł chociaż nic nowego poza tym nie wnosi. O tym co napisałaś my wszyscy już dobrze wiemy i dla tego oceniam na Z dlatego też bo jest to twój pierwszy artykułsmiley
PomyLunka dnia 13/08/2007 13:17
jak inni juz pwoiedzieli temat znany wszystkimsmileyta nieodlaczna smierc czyni ksiazke ciekawa, jeszcze troche popracujesz i Twoje arty beda zaslugiwac na Wybitny, dzis tylko Z
Luna94 dnia 13/08/2007 13:29
To normalne ze bohaterowie umierają... Ale mi też było okropnie przykro jak Syriusz i Dumbledore zginęli ale cóż... Z
magda99 dnia 13/08/2007 14:42
właśnie dzięki temu że wszyscy bliscy harrego umierają czyni te książki jeszcze ciekawszymi
keat1905 dnia 13/08/2007 14:46
Moim zdaniem te wszystkie śmierci wokół niego są bardzo ważne, to one nakręcają całą serię, to nas fascynuje, bo właśnie za to Harry chce zemsty na Voldemorcie.
Harry Potter PL dnia 13/08/2007 15:00
art taki sobie dam Z ale to prawda pierwsze 3 czesci byly na luzie a od 4 zaczeli ludzie masowo umierac najpierw Cedrick potem Syriusz a nastepnie Dumbledore ciekawe kto zginie w 7 częsc obstawiam ze nikt dobry ale zginie na pewno Voldemort i Snape( moze jeszcze Malfoy
69Lady_LaLa96 dnia 13/08/2007 15:20
Według mnie dobrze jest, że w każdej kolejnej części giną osoby bliskie sercu Harry'ego. Dlaczego? Bo tak ma być. Voldemort ma zamiar wyzabijać wszystkie osoby, które są bliskie sercu Harry'ego, a na końcu wykończyć jego samego. Zabijając te osoby wzbudził w nim nienawiść, i jeszcze większy ból...
Mateusz199 dnia 13/08/2007 16:38
Bylo wspomniane w ksiazkach,że voldemort chce usmiercic Harry'ego Pottera,by mu nie mogli pomagac i by czul sie sam i go wykonczyc. A rodziców Harry'ego Voldemort zabił bo nie pozwalali mu zabic Harry'ego,wiec ich zamordował.Ale i tak włożylas durzo pracy.Daje Po.
martunia23 dnia 13/08/2007 17:02
Całkowicie sie z tobą zgadzam,ajk umart Syriusz to nie mogłam w to uwierzyć,bo był i jest moim lulubionym bohaterem i to wielka strata,Dumbledore też,może J.K.Rowling szykuje w siódemce jakies wydarzenie z nimi związane?Ale nie wiem
pensy10 dnia 13/08/2007 21:21
twój artykół można byłoby rzwinąćsmileyale on jest twojim pierwszym artem więc nie będę okropna
LunaLovegooood dnia 14/08/2007 10:58
taki temat jest dobry ale warto by było bardziej go rozwinąć smiley
Blood Brother dnia 14/08/2007 11:20
Dokladnie smiley sadze ze niektore postacie jak Syruisz czy Albus powinny zyc a dlaczego?! watpie ze Harry potrafilby sobie sam poradzic w zyciu ale wyglada na to ze przyjazn z Rodzinka Rona i spotkania z przyjaciolmi trzymaly go przy zyciu no i chcec pokonania Voldemorta smiley a tak po za tym smierc byla potrzebna by Harry poczul chcec zemstysmiley
kama20 dnia 14/08/2007 14:06
Myśle że nawet fajny artykuł ale to troche głupie że Harry traci wszystkich bliskich ale myśle że to cel końca książki że by mógł zabic Voldemorta myśle że wszystko dobrze sie skończy i zginie Voldemort anie ktoś bliski dla Harrego mysle takrze że Harry teraz będzie chciał sie zemścic za wszystkich bliskich których zabił Voldemort i bedzie miec siłe do walki.
fred12 dnia 14/08/2007 15:43
Mi to najbardziej szkoda Snape'asmiley
dich dnia 14/08/2007 17:51
fajny artykuł smileysmiley ale dlaczego nie piszecie kto umrze w 7 części przygód harrego pottera to jest dla mnie bardzo ważne a nikt o tym nie chce pisać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! napiszcie coś o tym p lease!!! Dich Lord
Ron Weasley16 dnia 14/08/2007 21:14
Ciekawy artykół, ale brakuje mi tego co DICH, a mianowicie o l osach bohaterów w 7 części.
Ron Weasley16 dnia 14/08/2007 21:25
Ciekawy artykół, ale brakuje mi tego co DICH, a mianowicie o l osach bohaterów w 7 części.
maxime dnia 14/08/2007 21:58
Zawsze szkoda, że ludzie giną... A w drugiej części zginął Bazyliszek. Ja jeszcze nie napisałam żadnego artykułu, no i ten był Twoim pierwszym artem Olu (imie wywnioskowałam po loginie, zresztą ładnie masz na imię, bo ja mam tak samo)
Daję W.
damcio7i dnia 15/08/2007 12:12
co rajca to racja tylko uśmierca ale harry się nie poddaje daję p.o
Lara dnia 15/08/2007 16:26
Trochę bezsensu...to że takie osoby zginęły każdy wie, to, że Harry był narażony na śmierć od urodzenia również każdy wie. Nie wnosi nic nowego. Daje N.
ewella dnia 15/08/2007 17:00
Być może Rowling uśmierca wiele postaci, ale w końcu od 4 tomu jest wojna i ludzie bliscy giną na wojnie 9niestety) a książki te były by bezsensu gdyby nie miały mrocznej strony. To nie są książki dla 6 latków tylko dla młodzieży.

Jednak za arta daję Z
LenQa13 dnia 15/08/2007 20:39
Moim zdaniem Rowling nie ma innego wyjscia i musi usmiercac bliskich Pottera, bo inaczej oni zawsze uwazaliby, ze on jest za mlody na starcie z Voldemortem i Rowling pisala by to do konca zycia (choc ja nie mam nic przeciw;pp ) possssdro;*
Nonfukus dnia 16/08/2007 10:16
Dobrze że stary Dumbl umarł w 6 tomie.Szczerze mówiąc nigdy go za bardzo nie lubiłem. Był postacią
bardzo schematyczną i przewidywalną.Syriusz umarł jako bohater i tyle.Artykuł ciekawy - daję Z.
Lord Mariusz dnia 16/08/2007 13:40
Faktycznie śmierćsięprzyczepiła do HP w 4 śmierć Cedrika w 5 Syriusz, 6 Dumbledore i rodzicó nie miał, smutna historia zobaczymy jakie zakończenie
Kubanr20 dnia 16/08/2007 19:25
Nom ma chlopak pecha...
Nimfadora Tonks93 dnia 16/08/2007 19:54
Ale... w sumie... ta smierć jest po to, żeby urozmaicić powieść... moim zdaniem...smiley
daję W
z@bol1294 dnia 16/08/2007 20:46
Jak na piewszy art może być. Mnie najbardziej było żal Dumbledore'a. Temat to to i może być ale nie bardzo do mnie przemawia i najprawdopodobnie każdy się kapował kto zginął i teraz to poprostu napisałaś smiley ale dobra jak pierwszy to okismiley
Michiko dnia 17/08/2007 12:16
A w 7 części pewnie uśmierciła Voldemorta i Snape'a. Syriusza lubiłam, a Dumbledore'a jako tako.
Ginny_xD dnia 17/08/2007 17:04
Harry Potter to nie książka dla siedmiolatków wiec nie rozumiem twojego oburzenia!Fabula polega na tym ze zły czarnoksieznik próbuje zabic głownego bohatera,a poniewaz jest bardzo sprytny i okrutny nie omieszkuje tez zniszczyc wszystkich osób na ktorych zależy Harry'emu! Ale tobie nie radzę czytac 7 częsci skoro tak denerwuje Cie śmierć pozytywnych bohaterów.
Ginny_xD dnia 17/08/2007 17:07
John_Riddle głupolu! przeczytaj 7 tom!!!
Ginny_xD dnia 17/08/2007 17:07
przepraszam za tego głupola!smiley
remus02 dnia 17/08/2007 20:17
Bez sensu ten ary kzdy wie kto zginł....;p
jasiuk dnia 18/08/2007 11:29
Uważam że Rowling specjalnie to zrobiła że tyle osób umiera , poprostu chciała żeby książka była bardziej dramatyczna.
Artykuł może być daje P.O.smileysmileysmiley
kamilka_jk dnia 18/08/2007 16:04
artykul calkiem calkiem daje Z....nie wiem czy zauwazyliscie ale wiecej jest pozytywnych postaci ktore umarly lub umra...a pzeciez J.K.R miala tyle smierciozercow do zabicia!!!!
Joanne dnia 18/08/2007 16:10
Pomijając, że w prawie każdej części ktoś bliski dla Harry'ego umiera, to zawsze Voldemort chce zabić właśnie Harry'ego.
misia5000 dnia 18/08/2007 16:28
artykuł sam w sobie wiele nie wnosi ale mnie wkurza to że sama chciałam taki napisać i zrobiłam to ale administratorzy napisali to co ja teraz Ze nie jest to zbyt wielkie odkrycie daje N
Faneczka92HP dnia 19/08/2007 00:44
Zapomniałeś dodać że w komnacioe tajemnic zginał Tom Riddle (Voldemord) No właściwie nie do końca umarł , bo w Czara Ognia powrócił...smileysmileysmileysmileysmileysmiley
marami7 dnia 19/08/2007 14:02
widać, że pierwszy raz pisałaś, artykuł jest do niczego. Właściwie nie dowiedziałam się z niego nic ciekawego, nawet nie wiem o co w nim chodzi. Na drugi raz zastanów się, ok?
Cassidy dnia 19/08/2007 16:38
Hm... Tak też żałuję Syriusza, ale zawsze można sobie wyobrażać, że on wciąż żyje. I pisać fan ficki o nim. Co do Albusa to również łezka kręci się w oko, ale tak musiało być. Rowling tak to napisała, a więc tak jest. Być może zasmucą nas jeszcze inne śmierci kochanych postaci, a mnie już zasmuciły jeśli okażę się to prawdą. Nie mówię tu o kimś z magicznej trójki, ale o osobie, którą bardzo polubiłam ze względu na jej dolegliwość. Ale mam nadzieję, że to tylko pogłoski.
Figlarna dnia 19/08/2007 23:14
To nie jest bajka dla przedszkolaków, że bohaterzy żyją długo i szczęśliwie. Tu potrzebna jest akcja, momenty napięcia, tragizm. Bez tego utwór byłby przeciętny. Co komu po książce, w której wszystko jest pięknie, ładnie, a bohaterów nie spotykają nieszczęścia ?!smiley
Ron Weasley16 dnia 20/08/2007 13:14
ja tam wole bajeczkismileysmileysmileyżart6
Lady Ahaja dnia 20/08/2007 16:43
No masz racje w zginie 6 osób
Lady Ahaja dnia 20/08/2007 16:44
ee sora "No masz racje w 7 tomie zginie 6 os."
Lady Ahaja dnia 20/08/2007 16:45
No i jeszcze Amelia Bones i ten ogrodnik
Narix dnia 21/08/2007 11:50
Racja HP to nie jakas glupia bajeczka dla przedszkolakow .Art nie zly ale mogla go troche rozwinac.


PS .Syriusz zagina i niewiadomo czy umarl.
lunatyczek dnia 21/08/2007 17:23
żeby nie oberwać powiem tylko tyle w 7 części ginie 14 osób nie licząc śmierciorzerców i nie 7 tylko 14 (dobrych osósmiley
edytawollnik dnia 21/08/2007 18:00
ona ich uśmierca ponieważ moim zdaniem chce wzbudzić w nas uczucie jakie doskwiera nam gdy tracimy kogoś bliskiego
OLCIA dnia 22/08/2007 09:40
jak dla mnir to przesada jeszcze jak okaże sie ze faktycznie w odtatniej części zginą ci o których są pogłoski to naprawde będzie przesada bo rowling mogłaby chociaz ostatnią część napisać troszke szczęśliwszą tak aby wszyscy pottermaniacy mogli spac spokojnie
karolina10 dnia 22/08/2007 12:20
fajny artykuł. a słyszałam że autorka uśmierca bochaterów, bo nie chce żeby ktoś po niej pisał o harrym.
damcio7i dnia 22/08/2007 20:23
to troche dziwne ale ten art nie ma sensy jest po prostu o śmierci w każdej książcektoś ginie
Hermiona_Granger134 dnia 23/08/2007 09:27
Trochę dziwny ten artykuł....
Przecierz każdy kto choś raz przeczytał książkę wie kto umarł.

Za artykuł Z
Vanila2 dnia 23/08/2007 12:09
Byłam wczoraj w księgarni i zauważyłam siódmą część (niestety po angielsku). Otworzyłam na ostatnią stronę i było tam zdanie wypowiedziane przez Harry'ego i teraz nie wiem czy w końcu zabił Voldemorta czy nie? No bo sam raczej nie zginął no nie?
son goku dnia 23/08/2007 20:32
dobry artykuł tak dalej.smiley
son goku dnia 23/08/2007 20:38
Ja przeczytałem 7cz.ale nie zabardzo zrozumiałem.smileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
anitek dnia 23/08/2007 21:34
Jegnak zauważyłam, że w drugiej części zginął bazyliszek. Zły, ale jednak umarł. A artykuł świetny
nameless dnia 23/08/2007 23:19
No ale o to w tym chodzi smiley gdyby wszyscy poprzeżywali to by dopiero była makabra smiley powiem ci, że naprawdę dużo osób zginie w 7 części. osobiście się zawiodłam zakończeniem... zbyt słodkie
Ginny Weasley Potter dnia 02/03/2008 15:16
mnie najbardziej wzruszyła śmierć Zgredka w 7 tomie....Aż się popłakałam....smiley
Hermi0901 dnia 18/03/2008 19:12
Smierci moim zdaniem jest tam bardzo duzo, gdyby tak zmniejszyc ilosc jej pobytu w roznych miejscach na raz, co??smiley
KaskaPMNokturn dnia 15/06/2008 12:53
W siódmej części zginą:
1.Szalonooki Moody.
2.Zgredek.
3. Fred.
4. Tonks i Lupin.
i jeszce inni ale Ci Harrego byłi chyba najbliżej smiley
Hermiona465 dnia 15/06/2008 14:47
Mnie też najbardziej wzruszyła śmierć Zgredka. Wogóle szkoda, że aż tyle osób zgineło, ale Harry przeżył i żyje dalej. To się liczy smiley
Harry Potter 33 dnia 08/09/2008 16:05
Tak, śmierć jest nieodłącznym elementem HP, ale nie tylko tej powieści. Powiedzmy to sobie z góry - taki nudny świat czarodziejów bez śmierci, tragizmu byłby dość nudny. Co absolutnie nie znaczy, że cieszyłem się z śmierci np. Cedrika Diggory'ego. To nie prawda. Chcę Wam tylko uświadomić, że to, z drugiej strony jest "ciekawe". Choć osobiście uważam,
że Rowling trochę zbytnio przekroczyła tę granicę. Każda śmierć, a szczególnie te masowe z siódmego tomu, w jakiś sposób mnie dotknęła.
Mogłeś/aś bardziej rozbudować artykuł, ale było nieźle, dam Ci Zadowalający.
Kingu dnia 20/09/2008 02:27
Wiadomo Kazy Kiedys umrze mi najbardzije bylo szkoda syriusza ;X
ron_my_love dnia 15/10/2008 22:32
bez znajomości VII tomu artykuł taki sobie wyszedł...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 17% [14 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 37% [31 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 35% [29 Głosów]
Nędzny Nędzny 5% [4 Głosów]
Okropny Okropny 7% [6 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Claire
(Dark Vampire)
20/11/2008 19:45
Sun, gdybym byla pewna, ze chodzi o most, to bym nie pytala xD. Nie mam pojecia. Ale opuszczam to. I tak zaczekam z tym newsem, az pojawi sie Vaire, moze ona cos zaradzi.

Smierciojadek
(Szef departamentu)
20/11/2008 19:40
Vampir, czesc. smiley

Sunshine
(Prefekt Naczelny)
20/11/2008 19:39
Rumcaja nigdy nie ma jak jest potrzebny xd

ja dalej uwazam, ze o zaden most tutaj nie chodzi xd

Nacia1234
(Szef departamentu)
20/11/2008 19:39
Bo nie wiem, czy motyw wprowadziny przez Ciebie ma zostac uzyty, Jadek.

Claire
(Dark Vampire)
20/11/2008 19:39
Myslisz? No nie wiem. Jak nie zdazyl, to jutro bedzie swietowal premiere w USA ;D

Nacia1234
(Szef departamentu)
20/11/2008 19:38
Moze jeszcze nie zdazyl... ^^

Claire
(Dark Vampire)
20/11/2008 19:38
; ) Norma, mi sie wiele wyrazow myli.

Nacia, ja wiem, co u niego slychac, lezy zachlany zapewne ;D


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter