Zaklęcia Niewybaczalne- które z nich jest najgorsze? - Świat magii

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Którego napoju ze świata magii chciał(a)byś spróbować?

Ognistej Whisky Ogdena

Piwa Kremowego

Wina Skrzatów

Miodu pitnego Madame Rosmerty

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Pożyczka pozabankowa

Zaklęcia Niewybaczalne- które z nich jest najgorsze?

Jest to mój pierwszy artykuł, więc z góry przpraszam za wszytkie błędy. Poza tym, nie mam pojęcia, czy były już tego typu spekulacje, mnie zależy na wyrażeniu swojej opinii.

Powszechnie wiadomo, że "Avada Kedavra" - wszyscy to wiemy - zabija. "Cruciatus"- torturuje. "Imperius"- służy do przejęcia kontroli nad inną istotą.

Zastanówmy się, które z nich jest najgorsze. Myślę, że Imperius zajmuje trzecie miejsce pod względem okrucieństwa. Osoba, którą kieruje czarnoksiężnik (albo ktoś inny) odczuwa błogostan( jest takie wyrażenie?).

Teraz trzeba się zastanowić: Avada Kedavra zabija, to fakt, ale jak wiemy, Harry nie czuł bólu, kiedy Voldemort rzucił na niego to zaklęcie w 7 części.
Za to Cruciatus pozostawia okropne ślady w pamięci osoby torturowanej. Może nawet doprowadzić do postradania zmysłów( jak to było w przypadku państwa Longbottom). Jednym słowem podobne działanie ma Pocałunek Dementora. Trzeba by było postawić się na miejscu osoby torturowanej, aby chociaż w części odczuć ten ból.. Ale, jak sądzę, nikt nie chciałby z własnej woli cierpieć. Niektórzy nie mogą wytrzymać bólu, jakie daje lekkie zadrapanie; Harry, na przykład, cierpiał tak bardzo, że aż w pewnym momencie zapragnął umrzeć.

Podsumowując to wszystko, nie uznałabym zaklęcia zabijającego za najgorsze. Bo przecież co jest gorsze- stracić bliską Wam osobę i wiedzieć, że jest szczęśliwa tam, gdzie trafiła, czy stracić bliską Wam osobę i wiedzieć, że niczego nie odczuwa, niczego nie pamięta, nic nie rozumie...
Zaklęcia Niewybaczalne- które z nich jest najgorsze?
agata95 25/08/2009 10:05
Czytano 6927 razy
Liczba komentarzy - 90
alette dnia 25/08/2009 11:34
Jeśli to faktycznie twój pierwszy art - dam ci to Z, nie będę taka, ale...

Teraz trzeba się zastanowić: Avada Kedavra zabija, to fakt, ale jak wiemy, Harry nie czuł bólu, kiedy Voldemort rzucił na niego to zaklęcie w 7 części.

Zapomniałaś o tym, ze jak Voldemort rzucił na niego zaklęcie Cruciatus też go nie bolało.

Teraz całość... po pierwsze jakoś tak nie spójnie, nie mogłam ogarnąć tekstu...może to moja wina.
Jak piszesz O SWOIM ZDANIU pisz dłuższe arty. To bardzo ważne, bo w przemyśleniach zalecane jest lanie wody (ja tak myślę), czytelnik wtedy może wczuć się w to co czyta, zrozumieć twój punkt myślenia.
Dlatego - CHCĘ WIĘCEJ!! muahaha *szatański śmiech*

Teraz co do treści, której oczywiście nie oceniam. ja bym poustawiała to inaczej. To jak wyjaśniłaś skutki Avady i Cruciatus bardzo mi się podobało. Jednak ja na pierwszym miejscu postawiłabym właśnie Imperius. Ludzie odczuwają ból, ale ten ból kiedyś się kończy. Jednak to co najbardziej rani człowieka to nie ten ból cielesny. Imperius to takie zniewolenie - gdyby zamknęli cię w klatce - nawet złotej, z mnóstwem gier, ciuchów, książek nie czułabyś się dobrze, bo to nie ty decydowałabyś co jest w tej klatce i nie ty zdecydowałabyś gdzie pójdziesz.
_Alice_ dnia 25/08/2009 13:47
Cruciatus... Zgadzam się z Twoim zdaniem. Jest gorszym zaklęciem, bardziej bolesnym i pamiętliwym.
Artykuł świetny, jak na pierwszy raz, naprawdę ;D
Moja ocena: W!
SimI dnia 25/08/2009 15:02
Moim zdaniem i zgadzam sie tu z alette jest imperius nie masz swiadomosci co w tedy robisz manipuluje toba inna osoba i zwykle na koncu dokonuje zbrodni jak na pierwszy raz bylo swietnie wiec daje P.
Lavender_Martusia dnia 25/08/2009 15:23
Moim zdaniem kolejność jest taka: 1.Cruciatus 2.Imprerius 3.Avada Kedavra. Co do artu - mógł być lepszy. Z
pomyluna1999 dnia 25/08/2009 19:48
Jak na twój pierwszy artykuł nie jest zły. Musze przyznać , że temat jest ciekawy. Moim zdaniem najgorsze jest zaklęcie Cruciatus z tych powodów , które wymieniłaś. No. bo chyba lepiej umrzeć bezboleśnie niż z ogromnym bólem. Za artykuł daję PO.smiley
stella_orkan dnia 25/08/2009 20:25
Crucio jest najgorsze, ale wydaje mi się, że potem powinno być Imperio. Nie wiem, ale tak mi się wydaje. W końcu kiedy patrzysz na to, jak ktoś zmusza bliską osobę do robienia okrutnych rzeczy, to chyba to jest gorsze od śmierci. Ludzie czasem wolą umrzeć niż coś zrobić. Tak mi się wydaje.
Josette dnia 25/08/2009 23:51
Hmm... Zaklęcia Niewybaczlane to trudny temat, jednak moim zdaniem najłagodniejsze (jeśli można tak to nazwać) jest Avada Kedavra. Osoba uderzona tym zaklęciem umiera szybką i bezbolesną śmiercią. Crucio i Imperius są gorsze. Pierwsze z nich powoduję najgorsze cierpienie, co może zostawić ślady na psychice, zaś drugie - no cóż... może zrobić z tobą wszystko, co osoba rzucająca chce.
Mambozza dnia 26/08/2009 10:15
Wypowiadasz się nieprzyzwoicie chaotycznie. Zero treściwych argumentów. Nie nazwałabym tego artykułem tylko śmietnikiem myśli; wyrwanych z kontekstu zdań. Pojęty został temat bardzo trudny, który mówiąc wprost zrujnowałaś. N
Tak, bo Twoja wypowiedź jest sensowna i bezbłędna.
MC.
hermiona2724 dnia 26/08/2009 10:36
jak na twój pierwszy to świetny artykuł i w zupełności się z tobą zgadzam, że Cruciatus to najgorsze z zaklęć niewybaczalnych. Daję jednak P, bo można było napisać troszkę więcej.
aleksis dnia 26/08/2009 11:33
Dam Z, ponieważ Twój tekst, z całym szacunkiem, jest mało spójny. Kiedy go czytałam nie mogłam "ogarnąć" Twojego toku myślenia. Jak na pierwszy raz jest ok. smiley
Natika dnia 26/08/2009 11:50
Jak dlamnie najgorsze jest Cruciatus późiej Imperius a na samym końcu Avada Kedavra, bo wolałabym umrzeć śmiercią szybką niż pomagać wrogom. Za art daje W
Charllotte dnia 26/08/2009 12:33
Zgadzam się z tobą. Crucio jest najgorsze potem Avada Kedavra, a na końcu Imperius. Świetny artykuł. Ciekawy., nie za długi, nie za krótki. Jak na twój pierwszy artykuł to jest naprawdę dobrze. Jestem pod dużym wrażeniem. Daję W. <ale gdyby była większa ocena to bym ci ją przyznała>
hpfanka123456 dnia 26/08/2009 12:45
Nie wiem, czy można tak skwalifikowac zaklęcia niewybaczalne. Według mnie wszystkie są tak samo złe. Artykuł też trochę chaotyczny, nie mogłam się w tym połapac. Daję Z, bo to twój pierwszy art.
kokos940 dnia 26/08/2009 16:14
crucio jest najgorsze, ponieważ odczuwasz niewyobrażalny ból, a imperius może być użyty w dobrych celachsmiley
Gosia24 dnia 27/08/2009 15:55
Wg mnie Cruciatus jest najgorsze, mimo, że rzucając Imperius zostajemy zmuszeni do wykonywania pewnych poleceń, na które nie mamy wpływu, chyba, że tak jak Harry przezwycięzymy to zaklęcie (4 częśc) Za artykuł PO
aronek dnia 27/08/2009 17:52
Ja dalę za artykuł P ponieważ musisz mieć motywacje do dalszego pisania. Gdybym na samym początku postawił W to może byś pomuślał, że wszystko się udało i nie musisz dalej pisać. Ale poza tym wszystko OK Crucio najgorsze bo torturują a Avada Kedavra to trochę bulu. Tylko, że umierasz. To jest to najgorsze. Pozrowienia!!!smiley
Scryptosis dnia 27/08/2009 23:34
Mam wrażenie że arty są ciągle i ciągle na te same tematy(dośc utarte) i to jest chyba moje jedyne zastrzeżenie.
Zgredek1997 dnia 28/08/2009 19:14
Artykuł trochę krótki, ale dobrze napisany. Zgadzam się z tym, że Cruciatus jest najgorsze.
Daję P.
--Ania-- dnia 28/08/2009 20:03
Artykuł podobał mi się. Ponieważ jest Twoim pierwszym dziełem nie będę się czepiać. Tylko powiem, że był trochę za krótki, według mnie Imperius jest gorszy od Cruciatus. Daję PO i życzę powodzenia.
amazonka99 dnia 28/08/2009 21:29
Krotkie ale........... fajne mam nadzieje , że w miare tego jak będziesz pisać nowe arykuły twoja technika stanie się coraz lepsza smiley
Życze szczęścia i daję PO
A możesz nie używać wszystkich możliwych emot?
MC.
bellatrix666 dnia 29/08/2009 13:09
Wg mnie imperius jest najłagodniejszym z zaklęć niewybaczalnych. Już wyjaśniam dlaczego. Przypomnijcie sobie lekcję, kiedy Moody opowiadał o tych zaklęciach. W którymś momęcie powiedział, iż z imperiusem można walczyć. Oczywiście czarodziej musi byś bardzo silny, jeśli chce przezwyciężyć działanie czaru. Co do dwuch pozostałych. Tu można zacząć dyskusję... Cruciatus hym... jak słusznie zauważyła autorka może z powodować poważne i stałe urazy na psyhice torturowanych. Aveda odbiera życie raz nazawsze, bezpowrotnie. Wystarczy kilka sekund, żeby uśmiercić. Jednak nie wolno zapomnieć, że Cruciatus nie powoduje tego urazu odrazu. Trzeba jakiś czas torturować, żeby doprowadzić człowieka do stanu w jakim znaleźli się państwo Longbottom. Ciężko stwierdzić co jest gorsze. Jak było napisane wktórejś z książek ludzie torturowani cruciatusem błagali o śmierć.
za twój art dam Ci hym... P. Mogłaś napisać trochę więcej.
Dermiona dnia 30/08/2009 19:10
Cruciatus jest najgorsze... na Drugim miejscu Avada Kedavra, bo tylko zabija , na trzecim Imperius...
Ohashi dnia 30/08/2009 20:19
Artykuł sensowny, zgadzam się z Twoja "hierarchią" Zaklęć Niewybaczalnych. Jak słusznie zostało już zauważone w komentarzach, z Imperiusem można walczyć, dlatego chyba jest "najłagodniejszym" z owych klątw. Choć może sprawiać wiele kłopotów, co zostało wspomniane w książce. smiley
Daję P, bo jest trochę krótko.
gryfonka011 dnia 31/08/2009 09:47
Moim zdaniem najgorsze zaklęcie to Cruciatus później Avada Kedavra , a następnie Imperius. Mogłaś podać formuły tych zaklęć.
Katie Bell x dnia 31/08/2009 20:36
A dla mnie i tak Cruciatus na pierwszym (bo wyrządza najwięcej szkód) i zgadzam się z autorką co do całej reszty. Agata, jak dla mnie to ty możesz pisać tu wszystkie artykuły. Masz taki fajny, luźny styl. I strasznie miło się czyta twoje teksty. Powodzenia i życzę następnych artów ;]
Toster dnia 01/09/2009 12:05
smiley świetny art - wybitny

Ludzie, postarajcie się pisać dłuższe komentarze, jak Boga kocham...
MJ
kaska2_ dnia 01/09/2009 12:24
Całkowicie się z tobą zgadzam, chociaż trzeba przyznać, że nigdy nie myślałam o tym w ten sposób, a nawet wcale się nad tym nie zastanawiałam... Oczywiście wiele zależy też od tego, co się każe tej osobie będącej pod działaniem Imperiusa robić, ale ogólnie, to uważam, że masz rację
Daję W
Ollunia dnia 01/09/2009 18:46
Hmm... jestem chyba troszkę innego zdania, ale i tak fajnie zinterpretowany art i porządnie wytłumaczone poglądy Daję PO
Katie Bell2 dnia 02/09/2009 17:04
Nie zgadzam się z wami.
"...na Drugim miejscu Avada Kedavra, bo tylko zabija..."
Tylko zabija?? Faktycznie to bardzo mało... Ja tam wole trochę pocierpieć niż umrzeć.
xXxPusiaxXx dnia 04/09/2009 17:00
cierpieć niż umrzeć... każdy tak mówi ale jak zaczynają się cierpienia to każdy pragnął by nawet umrzeć zamiast czuć ten ból... Imperius - człowiek miał wrażenie przyjemności ale na nie chciał bym wykonywać czyiś rozkazów... ale na szczęście można to przełamać ;p
Klara_W dnia 04/09/2009 20:07
Crucio najgorsze...Nie wyobrażam sobie takiego cierpienia, to musi być okropne...Artykuł naprawdę dobry.Dużo tekstu i opis zaklęć. Daję POsmiley
Katie Bell x dnia 11/09/2009 17:29
Katie Bell2 ha, ha, ha. A nie przyszło ci do głowy, że Cruciatus ma też działanie śmiertelne ?.

Sprawia Ból, Uszkadza Mózg, Torturuje a nawet Zabija.
kumpelmacka dnia 16/09/2009 13:40
Dla mnie najgorsze jest Imperius. Wyobraźcie sobie, że ktoś kierująć wami każe wam zabić swoich rodziców... Za art daję W.
anetta92 dnia 19/09/2009 22:35
Chyba nie ma nic gorszego od śmierci?
Chociaż czasami lepiej umrzeć niż cierpieć tak jak rodzice Nevill'a. Osobiście twierdzę, że Cruciatus jest najgorsze. Imperio zależy od mentalności człowieka. Harry umiał się sprzeciwić.
Artykuł mnie się podobał smiley
Przepraszam za chaotyczny komentarz...
miranda dnia 20/09/2009 17:53
Moim zdaniem najgorszym jest imperius co prawda zaznaczyłeeś tam że oczuwa się błogostan ale Harry doskonale wiedział co się z nim dzieje. Gdyby ktoś kazał ci zrobić krzywdę bliskiej ci osobie wiedział byś to! Daję Z
Narcyzia dnia 23/09/2009 16:44
Są gorsze rzeczy, niż śmierć. W tym przypadku Avada wydaje się być najlepszą opcją ;p. Przynajmniej dla mnie.
Bo jeżeli miałabym wybierać pomiędzy:
a) mieć zamiast mózgu roślinkę
smiley zabić kogoś pod wpływem imperiusa i żyć z tą świadomością do końca swoich dni
c) Nie czuć, nie wiedzieć, nie istnieć, a co za tym idzie - nie przejmować się NICZYM
Wybieram c.
Więc nie zgadzam się z Tobą, agato smiley.
Avada powinna być na trzecim miejscu.

Jak dla mnie artykuł napisany prostym, dziecinnym językiem i oczywiście nie ma w tym nic złego (nie znam Twojego wieku), jednak na Wybitny to zdecydowanie za mało.
To miło z Twojej strony, że zechciałaś się z nami podzielić swoimi przemyśleniami smiley.
Życzę powodzenia w dalszym pisaniu!

P.s.
Jest takie wyrażenie smiley
cyziaaa dnia 26/09/2009 20:11
Art bardzo mi się pdobał ... ;P
I jestem zdania hpfanki123456.. Nie chciałabym doznać żadnego z nich !
Ale jednak cierpienie chyba jest najgorsze, ale to zależy, jak co komu leży. ;D Dam W i to bez żadnego 'ale' smiley
Gruqer dnia 28/09/2009 20:33
Cruciatus Wymiata i tyle mam wam do powiedzenia
magdalenawilma dnia 02/10/2009 15:01
Cruciatus. Stanowczo najgorsze.

Wybitny- jeśli to jest Twój pierwszy artykół to muszę powiedzieć, że fajny. smiley
_Bellatriks_Lestrange_ dnia 02/10/2009 15:57
Uważam, że Avada Kedavra to najpiękniejsze zaklęcie na ŚWIECIE!!!!
_Bellatriks_Lestrange_ dnia 02/10/2009 15:59
Moja droga, Cruciatus jest pięknym zaklęciem. Chociaż wiem, że o gustach się nie gada, muszę powiedzieć, że lubię to zaklęcie!
neron95 dnia 05/10/2009 21:26
Zjednej strony myśląć każde z tych zaklęć samo w sobie jest najgorsze i myślę że nie da się tak owego wybrać, ponieważ cruciatus zadaje straszliwy ból avada może nie czuć bólu ale sama myśl zniknięcia z tego świata ehh a imprius dałaś na 3 miejscu i tutaj się nie zgadzam bo jest to tak samo straszne zaklęcie jak wyżej wymienione 2 dlaczego tak sadzę? odpowiedź ktoś napisał w komku do góry mogę rzucić na ciebie imerio i kazać wejść ci do ognia i tam byś i maiła tortury spalając się i śmierć. Reasumując nie da się takiego wybrać. Daję P
brutus malfoy dnia 10/10/2009 18:07
najgorszr jest cruciatussmiley ponieważ cierpisz i to bardzo długo lecz w przypadki awadakewadra niemam pojęcia czy czuje się ból ale napewno mniejszy niż w crucjatus imperio takie sobie naj słabsze
KarolGinny dnia 11/10/2009 13:56
Najłagodniejsze jest Imperio,bo nic oprócz blogiej radosci nieczujemy!
A najgorsze jest Crucio i Avada Kedavra sama niewiem co gorszesmiley
Avada Kedawra zabiera nam ze swiata ludzi i bliskich ale przeciez gorsze od tego jest widziec jak umierajaz bólu! Takie jest moje zdanie.
Daje Wsmiley
KarolGinny dnia 11/10/2009 13:56
Najłagodniejsze jest Imperio,bo nic oprócz blogiej radosci nieczujemy!
A najgorsze jest Crucio i Avada Kedavra sama niewiem co gorszesmiley
Avada Kedawra zabiera nam ze swiata ludzi i bliskich ale przeciez gorsze od tego jest widziec jak umierajaz bólu! Takie jest moje zdanie.
Daje Wsmiley
malazu98 dnia 11/10/2009 14:38
Bardzo fajny art ale zaklęciem Imperio mozna komuś kazać sprawiac sobie ból i w tedy zdawałby sobie z tego sprawe (chyba) art świetny daje Wsmiley
ssylwia dnia 11/10/2009 18:55
według mnie Criucio i Avada Kedavra nie można porównywać. Nie ma nic gorszego niż śmierć dla rodziny zmarłego. I nie ma nic gorszego niż ból i tortury za życia. Dlatego nie można tego porównywać oba te zaklęcia niosą przerażające, straszne zło.
karol3963 dnia 13/10/2009 15:25
Nieźle. Cruciatus przeważnie działa więc nie jest zbyt przyjemne. Avada Kedavra zabija, tracisz wszystko a Cruciatus nie zawsze zostawia urazu .
DafLanger dnia 14/10/2009 17:00
Crucio
Szkoda że nie można rzucać to na nauczycieli
RogaczX5 dnia 16/10/2009 12:36
Cruciatus najgorsze. Uraz psychiczny jest gorszy niż śmierć bo jesteś ważywem tak jak matka Neville'a. Daje P
Lena_2 dnia 16/10/2009 15:42
Według mnie Cruciatus jest najgorszy. Lepiej już umrzeć niż się męczyć.
gellert grindenwald dnia 16/10/2009 20:17
A ja uważam, że najgorsze jest imperius, bo całkowicie nie panujesz nad tym co robisz, bez względu na swoje poglądy bądź sumienie.
Na przykład Stan Shunpike pod wpływem Imperiusa, stał się znienawidzonym śmierciożercą, mimo że wcale nie był złym człowiekiem.
alasmo dnia 17/10/2009 16:29
Racja że cruciatus jest najgorszy bo lepiej umrzeć od razu niż być torturowanym.
lady_garga dnia 18/10/2009 00:09
ogólnie rzecz biorąc zgadzam się co do tego, że cruciatus jest zaklęciem najgorszym (chociaż nie zawsze kończy się postradaniem zmysłów). jednak twój wniosek nie jest do końca trafiony... owszem lepiej jest kiedy bliska ci osoba nie cierpi, ale człowiek z natury jest istotą samolubną. nie myśli do końca o tym czy ktoś cierpi, ale raczej o tym, czy nadal żyje. ponieważ tak jak śmierć jest dla umierającego błogosłąwieństwem, to dla jego bliskich jest przekleństwem. sama nie wiem co o tym sądzić. dlatego daję Z. takie pół na pół.
animag14 dnia 18/10/2009 15:34
Artykuł jak na pierwszy raz jest spoko. Trochę za krótki. Ale fajny. Ja uważam tak samo jak ty, że cruciatus jest najgorszy bo osoby na które jest on rzucony cierpią bardziej od osób potraktowanych Avada Kedavra. Dam P.
SZARA DAMA dnia 21/10/2009 17:45
Jak na pierwszy raz, nieźlesmiley Lecz powinnaś trochę rozwinąć ten art. Ciekawy temacik sobie wybrałaś, ale nie potrafię stwierdzić co jest gorszego... Chociaż wyobraźmy sobie, że jesteśmy na jakimś konkursie. Oczywiście liczy się tam czas. Gdyby zadali ci takie pytanie zapewne bez większego zastanowienia odpowiedziałabyś, że Avada. Ogólnie błędów nie widziałam ( a jeśli były to niewielkie)...
Jak na pierwszy raz daję Psmiley
Rosalie_Black dnia 23/10/2009 15:33
Ja się nie zgadzam z twoim artykułem. Po pierwsze zaklęcia niewybaczalne są same w sobie okrutne.
Moja klasyfikacja ich to tak. Od najgorszego po najsłabszy:
1. Crucio
2. Imperio
3. Avada Kedavra
Teraz postaram się uzasadnić mój wybór.
Po pierwsze uważam, że Avada jest najsłabsza ponieważ zabija. Niby kończy wszystko, ale dwa słowa i po krzyku. Więc w sumie nie jest aż taka zła.
Imperius wyrządza więcej krzywdy ponieważ ludzie pod jego wpływem mogą robić różne rzeczy. Na przykład osoba tobą władająca może kazać ci kogoś skrzywdzić, kogo w życiu byś palcem nie tknął. I później jak zdejmie z ciebie zaklęcie bardzo tego żałujesz. Nawet nie chcesz może żyć. To na pewno gorsze od śmierci.
Dlaczego Crucio jest najgorsze? To proste. Nikt z nas nie chce cierpieć. Ból jest okrutny. Powoli chce się po prostu stracić świadomość, żeby nie czuć. Naprawdę to najgorsze.
Na pewno znajdą się osoby, które się ze mną nie zgodzą, ale każdy ma prawo do własnej oceny i ja je właśnie wykorzystałam.
Artykuł słaby, ale skoro to pierwszy otrzymujesz P! Gratuluję!
ginny_sectusempra dnia 23/10/2009 17:57
Tak , Crusiatus to według mnie jest najgorsze z zaklęć . To każdy wie . Co do AK i Imperio trzeba by było się bardziej zastanowić . Art krótki , ale treściwy . Daje W .
kristal16 dnia 27/10/2009 16:55
Wszystkie zaklęcia są złe, wszystkie postawiłabym w jednym rzędzie, bo nwet używając Imperio można zadać komuś ból. A co do Avady, wiadomo, że śmierć nie jest najgorsza...
Diana_Di dnia 28/10/2009 14:41
"czy były już tego typu spekulacje"
Zanim użyjesz jakiegoś słowa, radzę najpierw sprawdzić jego znaczenie.
Cały artykuł dość niespójny i raczej... nijaki. Chcąc wyrazić swoją opinię powinno się ją nie tylko przedstawić i pokrótce wyjaśnić, ale też przeanalizować.
Z racji tego, że to Twój pierwszy art daję Z
oluniau dnia 31/10/2009 16:45
Agata powiem szczerze Cruciatus i Avada Kedavra to najgorsze ze wszystkich zaklęć.pozdrawiam!
Artykuł na 5-.
Marauder dnia 31/10/2009 18:41
hmmm każdy ma swoje zdanie na temat Zaklęć Niewybaczalnych i tak sądzę że te klątwy raczej nie powinny podchodzić pod jakąkolwiek klasyfikację. Dla każdego pierwsze miejsce jest inne. I dla mnie takie jest.
Pierwsze raczej dałabym Imperius... Nim tez mogę zadać ból, wystarczy że rzuciłabym na Ciebie je i kazała Ci zabić najbliższą Twemu sercu osobę... Gdy Twoja świadomość powróci, co poczujesz ze to właśnie Ty zrobiłaś? Twoja świadomość przewyższy Cię, zada Ci ból tak samo dotkliwy jak Crucio...
Zgadzam się jednak że Avada jest jednym z tej Trójcy 'najlżejszym' Zaklęciem.
GinnyPotter97 dnia 06/11/2009 15:45
Nie wiem jakby to określić,ale myślę że każdez tych zaklęć jest tak samo okropne,tylko każde na swój sposób.Więc raczej nie można powiedzieć,że np.cruciatus jest najgorsze,bo jak Cię ktoś zabije Avada Kedavra to już wgl nic nie możesz zrobiś bo nie żyjesz.Jak Cruciatus to wiadomo-okropny ból.a jak imperius to możesz zabić sama siebie albo sama sobie zadać ogromny ból.Więc nie wiem.
majuneczka77 dnia 10/11/2009 13:25
Skoro "powszechnie wiadomo" to dlaczego piszesz również "wszyscy to wiemy"?
"Osoba, którą kieruje czarnoksiężnik (albo ktoś inny) odczuwa błogostan( jest takie wyrażenie?)." "Albo ktoś inny?" Czyli sugerujesz, że może być to także np. mugol? Ja to tak bynajmniej rozumiem. Co oznacza w ogóle "jest takie wrażenie?" Nie wiem skąd Ci się to w ogóle wzięło, co to miało oznaczać, z czym to się je, ani co chciałaś przez to powiedzieć. Rozumiem, że po zaklęciu "Imperius" osoba zaczarowana może odczuwać różne stany psychiczne, ale nie rozumiem stwierdzenia, że "jest to takie wrażenie?".
Co tyczy się zaklęcia "Avady Kedavra". Jak wiemy to zaklęcie uśmierca, pisząc bardzo prostym językiem użyję sformułowania "od ręki". Jeśli dzięki miłości matki Harremu pozostała tylko blizna i Voldemort nie mógł mu nic nie zrobić, jak mogło go to zaklęcie boleć?

Przyznam, że dopiero od zaklęcia "Cruciatus" ten artykuł zaczął mi się podobać, choć pewne zdania, które piszesz zawierają pomyłki składniowe i jakoś mnie odrzucają.
Natomiast w podsumowaniu zawarłaś bardzo dobrą myśl nad którą chciałabym chwilę się zastanowić.
Jeśli chcemy klasyfikować zaklęcia, możemy je ułożyć np. tak:
1 3 2
2 1 3
3 1 2 itp.
Wszystko zależy od sytuacji w jakiej moglibyśmy się znaleźć i od tego co uważamy za gorsze, dlatego szanuję Twoje ułożenie zaklęć w hierarchii "najlżejsze- najokrutniejsze".

Myślę, że Twój artykuł wymagałby poprawek w ramach zdań. Oceniam go pozytywnie i mam nadzieję, że Twoje następne myśli będą zapisane już tylko lepiej. Życzę powodzenia.


Pozdrawiam.smiley
nastka8812 dnia 11/11/2009 17:39
pisząc krótko i zwięźle dam ci ocenę powyzej oczekiwań za twoją pracę nic dodać nie mogę ani ująć
hermavip dnia 15/11/2009 12:37
to jasne że najgorszy uśmiercenia, ale Cruciatus tez jest straszne
Totenrap dnia 19/11/2009 23:59
@Hermavip
Smutne, że nie rozumiesz HP.
Przez całą opowieść Dumbledore, starał się przekazać, że śmierć nie jest najgorsza, a ty piszesz takie, przepraszam, ale głupoty.

@Topic
Takich rzeczy się nie klasyfikuje.
Imperio, ten czar to tylko "zawładnięcie" umysłem czyjejś osoby, jednak Harry, potrafił je przezwyciężyć.
Cruciatus, oswajając się z bólem, z myślą co nastąpi, można przezwyciężyć ból.
Avada Kedavra, śmierć, bez bólu.

Oceniając te zaklęcia, nie można oceniać tego co powodują, bo większość z Was to robi. Trzeba ocenić to jakie wywołują skutki.
Takie myślenie, łatwo określa, który z nich jest istotnie najgorszy. Avada Kedavra, powoduje nieodwracalne skutki, zabija osobę czy istotę.
I nie chodzi tu o śmierć, tylko o skutek z jakim działa to zaklęcie, ono rzeczywiście powoduje tragedię. Wielu z Was mówi, no jest Imperio, które można wykorzystasz w ten sposób "wskocz to wody i się utop", ale chwileczkę, ten czar można przezwyciężyć, można z nim wygrać, więc nie jest najgorszy. Cruciatus, i znów pojawia się Harry, dlaczego nie czuł bólu na polanie? To przez miłość, Voldemort nie mógł mu zrobić krzywdy, jak i jego przyjaciołom.
Miłość to też powód, dla którego Avada jest tym najgorszym zaklęciem. Kochasz kogoś, a on zostaje uśmiercony, świetnym przykładem tego, że lepiej żeby bliska osoba ucierpiała pod wpływem Crucio, niż umarła jest więź między Nevillem, a jego rodzicami, Neville, choć wie, że oni nie bardzo wiedzą kim on jest, to sam ich obecność daje mu szczęście.
Harry James Potter@ dnia 20/11/2009 17:17
ja uwazam tak
1.Cruciatus
2.Imperius
3.Avada Kedavra

Dlaczego na 1 Crucio?Poniewaz powoduje niewyobrazalny ból i raczej trudno nad tym zapanowac.
Na 2 miejscu postawilem Imperius,poniewaz jest ono takze bardzo okrutne i bylo by najgorszym zakleciem gdyby nie to ze mozna bylo sie przed nim bronic.Jak np. ktos by na ciebie zucil Imperio i kazal pozabijac wszystkie bliskie ci osoby i mialbys swiadomosc o tym ze je zabiles to trudno bylo by ci z tym zyc.
Avada Kedavra na 3 miejscu,poniewaz to zaklecie usmierca przeciwnika ale ma to + bo bezbolesnie smiley
Co do arta to jak na twoj 1 raz to napisany bardzo prostym i milym do czytania charakteram daje W na dobry poczatek
luna23 dnia 26/11/2009 17:31
Serio to twój pierwszy artykuł
SUPER daje WWWWWWWWWWWWsmiley
nietoperek1234567890 dnia 28/11/2009 13:08
podoba mi się ten artykuł tylko daj mi radę też piszę bloga pt fani harrego pottera załużmy zakon feniksa czy to ma sens?
harrypotter2008 dnia 29/11/2009 19:47
zgadzam sie Cruciatus na pierwszym miejscu ale zastanawiam sie czy Avada Kedavra czy Imperio jest na drugim miejscu. Ale niektorzy pisze ze Imperio jest gorsze od Avada Kedavra gó wno prawda za przeproszeniem poco rozkazac komus sie torturowac jak do tego jest Cruciatus.Takie jest moje zdanie na ten temat .
.Ale tez warto przypomniec ze kiedy czytalem 7 czesc Harrego Pottera Sami-Wiecie-Kto rzucił na Harrego zaklecie Cruciatus ale go to nie bolalo wiec chyba w jakis sposob mozna sie uodpornic na zaklecie Cruciatus
Elva112 dnia 05/12/2009 19:06
Daje dużo do myślenia, ale tak to spoko. Ja bym się zastanowiła nad Imperius, bo może zmusić do zabicia się, czy coś...
Daję p
Hermiona-Granger dnia 08/12/2009 12:55
Artykuł nawet ciekawy daję P
hermi126 dnia 09/12/2009 16:24
powiem tak pisz więcej i sie nie przejmuj negatywami masz niezłe zdanie ale według mnie najgorszy jest crucjatus bo boli a imperis nie dam ci w i chce zobaczyc wiecej twoich artykolow które na pewno będe czytac
HarryPotter9 dnia 18/12/2009 18:42
najsłabszym z tych zaklęć jest Avada Kedavra NA drugim miejscu Crucio , a na pierwszym miejscu Imperio ponieważ tak jak powiedział Marauder rzuci na mnie ktoś Imperio i mogę zabić kogoś sobie bliskiego a jak wróci ci pamięć będziesz cierpieć nawet gorzej niż po zaklęciu Crucio
Wiktori@ dnia 20/12/2009 17:44
Jeżeli można przedstawię wam mój punkt widzenia.
AVADA KEDAVRA: Zaklęcie uśmiercenia. Tylko ktoś bez serca go użyje, a jednak moim zdaniem nie jest najgorsze. Ponoć śmierć jest tym samym co sen. Cytuję ,,Umieranie? Nie, w ogóle nie boli. To coś takiego jak zaśnięcie, tylko jest szybsze i łatwiejsze." Tak w siódmym tomie powiedział Syriusz gdy razem z Remusem, Jamesem i Lily pojawił się za pomocą Kamienia Wskrzeszenia. Sami widzicie. Po śmierci człowiek jest dużo szczęśliwszy niż za życia.
CRUCIATUS: Zadaje ból. Jest to zaklęcie, przez które człowiek do końca życia ma uraz. To zaklęcie pozostawia niewidzialny ślad wewnątrz duszy człowieka. Cytuje słowa Moody'ego kiedy w piątym tomie pokazał Harry'emu fotografię pierwszego składu Zakonu Feniksa ,,Biedacy. Już lepsza śmierć niż to, co ich spotkało..." Mówi to kiedy pokazał Harry'emu rodziców Neville'a. Czyli zobaczcie: Pod wpływem zaklęcia Crucio będziesz torturowany. Możesz nawet utracić zmysły. Kiedy nie możesz wytrzymać bólu, błagasz o śmierć, a wtedy po tobie.
IMPERIUS: Jak dla mnie najgorsze zaklęcie niewybaczalne. Pod wpływem tego zaklęcia możesz zrobić wszystko. Fakt. Harry Potter potrafił zapanować nad tym i nie dał się Voldemortowi, ale jednak większość ludzi jest słaba. Kiedy zostaniesz owładnięty zaklęciem Imperius robisz to, co ktoś ci karze. Kiedy powie: Rzuć się z mostu- ty sie rzucisz. Powie: Wejdź do palącego się budynku- ty wejdziesz. Kiedy rozkarze byś zabił bliską ci osobę, przyjaciela, twoją miłość, kogoś z rodziny co zrobisz? Zabijesz. Zabijesz bez krzty współczucia. Bez świadomości, co robisz, a kiedy czar przestanie działać i staniesz nad bezwładnym ciałem jakiejś osby będziesz cierpiał do końca. Do końca życia będziesz żył w świadomości co zrobiłeś. Świadomość tego może doprowadzić do szleństwa, a nawet samobójstwa.

Nie pomyślcie, że sfiksowałam, i że myślę, że to co dzieje sie w książce Harry Potter to rzeczywistość. Nie. Po prostu jestem wielką fanką tych książek, a również filmy są niezwykłe i kiedy oglądam je lub zagłębiam się w książkę widzę to wszystko oczyma wyobraźni. Dla mnie ten świat istnieje naprawdę. Mam nadzieję, że większość z was mnie rozumie. smiley

To, że przedstawiłam wam moją opinię na ten temat to nie znaczy, że artykuł mi się nie podoba. Wręcz przeciwnie. Każdy ma swoje zdanie dlatego daję Ci P. smiley

I jeszcze muszę dopisać, że jak dlamnie na miejscu pierwszym jest IMPERIUS, na drugim CRUCIATUS, a na trzecim AVADA KEDAVRA.

Powyżej znajdziecie uzasadnienie mojego wyboru.

Edytuj komentarze.
Sh.
Thomas reedle dnia 23/12/2009 13:33
według mnie to avada cedabra jest średnie a najlepsze jest cruiciatus jest naj lepsze bo avada cedabra jest okropne jak w 4 części że zabiło Cedrika ale imperius jest naj okropniejsze !!!!!!
Bellamort dnia 25/12/2009 00:33
Ja za najgorsze uznalabym zaklecie Imperiusa, ale Polska wolny kraj smiley
Avada Kedavra - 3 msc. - szybka, bezbolesna smierc.
Cruciatus - 2 msc. - powolne tortury, niesamowity bol.
Imperius - 1 msc. - ktos moze kazac Ci zabic Twojego przyjaciela...nic gorszego zdarzyc sie nie moze, co?
Martyna_McColin dnia 25/12/2009 14:55
Cóż, mam podobne zdanie jak Ty na temat zaklęć niewybaczalnych. Chociaż wolałabym artykuł dłuższej treści ;p Więc na przyszłość - pisz dłuższe arty.
Chyba nigdy się nie zastanawiałam nad tymi zaklęciami dokładniej. Dzięki za zwrócenie mojej uwagi na ten temat ;>
A za artykuł dam Z. ;p
zatanczzemna dnia 26/12/2009 00:25
Moim zdaniem najgorszym zaklęciem niewybaczalnym jest zaklęcia uśmiercające. Tak , ból też jest okropny ,ale on mija. A śmierć jest raz na zawsze , nie ma odwrotu. Cruciatus ma w niektórych przypadkach tragiczne skutki , no cóż . Uważam że nie jest to aż tak przerażające zaklęcie bo gdyby was ktoś dźgnął nożem to by was bolało przez nastepne 2 tyg ,aż rana się zagoi . A Crucio ? Z reguły rzucane na chwilę . Imperius .Hmm myślę iż może konkurować z Avadą Kedavrą o tytuł najgorszego, bo można rozwalić sobie życie nieświadomie . Ale z rozwalone życie ludzie , da się ułożyć . Więc zostaję przy swoim zdaniu , jako że Avada Kedavra jest najgorszym z zaklęć niewybaczalnych.
Szaloona dnia 26/12/2009 23:41
Według mnie to zależy od konkretnej osoby. Dla niektórych gorszy jest ból psychiczny od fizycznego. A inni panicznie boją sie śmierci. Ale śmierć jest końcem wszystkiego i nawet jeśli wiązała sie z bólem (wcześniejsze tortury) to ból mija wraz ze śmiercią. Dlatego ja oceniam to tak:
1. Crucio (wymiennie z Impreio to zależy co musiałabym zrobić pod wpływem tego drugiego)
2. Imperio
3.Avada Kedavra

Jeszcze chciałam wspomnieć że nie do końca można je tak oceniać, ponieważ każde z nich może wyrządzić jednakową szkodę (zrównując się z Avadą-zadając śmierć ale bolesną). Jednak mogą też w jakiś sposób przysłużyć sie dobru. Np. Avada może skrócić śmierć i uczynić ja nie bolesną. Imperius użyty przez "dobrą stronę" może zapobiec śmierci/cierpieniu innych. Cruciatus...ciężko go zastosować "dla dobra" ale można to rozumieć jako np. karę za wyrządzone krzywdy.
Nika13-23 dnia 30/12/2009 15:07
Artykuł całkiem niezły, ale uważam, tak jak chyba większość, że Imperio jest gorsze niż Avada Kedavra, dlatego te pozycje bym zamieniła u ciebie miejscami.
wicek1997 dnia 02/01/2010 22:37
Imperio nie jest wcale grozniejsze niz avada i cruciatus bo nawed jesli sie pod jej wplywem wejdzie w ogien to nic nie poczujesz
Ecia96 dnia 05/01/2010 20:04
"Cruciatus" uważam że jest najgorsze. Jak sam napisałeś z poprzednim zaklęciem Harry nie czuł bólu, a osoba torturowana czuje cały czas...
Freya 20 dnia 23/04/2010 00:28
Wszystko zależy od punktu widzenia.
1) Avada Kedavra jest najgorsze, ponieważ zabija. Morderstwo, to nie splunięcie na chodnik. Giną ludzie -bez bólu, owszem- ale dla bliskich pozostawia cierpienie z powodu straty. Pustki nie wypełnisz niczym...
2) Imperius powoduje kontrolę nad innym człowiekiem. Wiadomo, że to nie boli. Jednak ktoś mógł Cię zmusić do morderstw, czy tortur i wszczepić Ci, to do pamięci. Kończysz w Azkabanie jako człowiek wyklęty przez wszystkich (jak np. Morfin Gaunt). Żyjesz ze świadomością złych czynów... Rzeczywiście, super życie....
3) Cruciatus, to zaklęcie powodujące ból fizyczny. Ale, aby kogoś chronić, można przetrzymać wszelkie cierpienia. I w książkach o Harry'm Potterze widać to, bardzo wyraźnie.
Także moim zdaniem, taka jest kolejność okropieństwa tych zaklęć.
ssylwia dnia 30/04/2010 21:45
Ja uważam, że takich rzeczy nie powinno się porównywać!
Ginny88 dnia 01/06/2010 13:51
ja popieram ssylwie bo też tak uważam
Ana_Black dnia 05/06/2010 16:23
Zgadzam się z twoim zdaniem. Lepiej jest stracić bliską osobę i mieć świadomość, że jest szczęśliwa tam gdzie trafiła, niż stracić bliską osobę i widzieć się z nią codzinnie, ale ona cię nie rozpoznaje. Niczego nie czuje, niczego nie pamięta, niczego nie rozumie.
neron95 dnia 10/07/2010 21:44
Artykuł może być chodź dużo takich rozważań czytałem uznaje Imperisu za najgorsze bo ono też może zabić no bo pomyślcie jeżeli osoba kierująca karze tej osobie który jest w tym błogostanie skoczyć z mostu albo co?
Huge Fan dnia 06/08/2010 18:55
Cruciatus na pewno najgorsze ... jest wiele gorszych od śmierci rzeczy. ... Nawet Dumbledore tak mówił smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 33% [33 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 47% [47 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 15% [15 Głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 Głos]
Okropny Okropny 3% [3 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

elajas1
(Różdżka w mojej ręce to patyk)
03/09/2010 10:30
hej

szympi088
(Odrobina magii)
02/09/2010 21:19
A co ogladacie?

Esey
(Znakomity alchemik)
02/09/2010 21:04
wiem, ze jestem ale dzieki ^^. No byl geniany, byl. Musze jescze raz obejrzec.

Branoc.

Golden
(Magię mam we krwi)
02/09/2010 21:03
Dobra lece ogladac dobranoc

gnebi
(Świetny czarodziej)
02/09/2010 21:03
Esey! Jestes cudowny! W koncu ktos! K-Pax byl genialny. Kevin byl genialny. (:

Esey
(Znakomity alchemik)
02/09/2010 21:01
k-pax fajny byl >.>

Golden
(Magię mam we krwi)
02/09/2010 21:00
Oo to cos dlamnie, 1 byla wysmienita


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2010 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter