"No dobra - powiedział Wood. - Quidditch dość łatwo zrozumieć, nawet jeśli nie tak łatwo w niego grać."
Boisko
Boiska do Quidditcha jest owalne, długości pięciuset stóp (152,4 metra) i szerokości stu osiemdziesięciu stóp (54,9 metra), z małym kołem środkowym, około dwóch stóp średnicy (0,6 metra). Po obu stronach boiska są trzy pętle, otoczone polem bramkowym.
"Po obu stronach tkwiły trzy złote tyczki zakończone pętlami. Harry'emu przypominały one małe, plastikowe patyczki, służące dzieciom Mugoli do wydmuchiwania baniek, tyle że te miały pięćdziesiąt stóp wysokości."
Piłki
Kafel - piłka robiona ze skóry, bezszwowa, posiada dwanaście cali średnicy (około 31 cm). Jest koloru czerwonego aby łatwo było go dojrzeć. Kafel jest zaczarowany aby na ziemie spadać powoli, jakby przez wodę, oraz aby sam przylegał do dłoni, co ułatwia łapanie go.
... kiedy Wood wyjął jasnoczerwoną kulę wielkości piłki futbolowej."
Tłuczki - piłki te sporządza się z żelaza. SA one tak zaczarowane, by nieustannie ścigać wszystkich graczy, zawsze lecą ku najbliższemu graczowi, chyba że ktoś zmieni ich tor lotu.
"Pokazał Harry'emu dwie identyczne kule, czarne i lśniące, trochę mniejsze od czerwonego kafla. Harry zauważył, że drżą lekko, jakby chciały się uwolnić z podtrzymujących je rzemieni i ulecieć z klatki."
Złoty znicz - ma wielkość orzecha włoskiego i jest zaczarowany tak aby był jak najtrudniejszy do złapania. Jego złapanie daję drużynie aż sto pięćdziesiąt punktów.
"Wood sięgnął do klatki i wyjął czwartą . w porównaniu z kaflem i tłuczkami była o wiele mniejsza, wielkości dużego orzecha włoskiego, złota, z maleńkimi srebrnymi skrzydełkami."
Gracze
Obrońca - obrońcy zostają w obrębie pola bramkowego, a ich głównym zadaniem jest obrona trzech pętli. Mogą je opuszczać by onieśmielić atakujących lub zmusić ich do odwrotu. Obrońca powinien być zwinny, szybki i zwrotny.
Pałkarze - ich głównym zadaniem jest strzeżenie pozostałych członków drużyny przed tłuczkami. Ich narzędziem są pałki, trochę krótsze od kija od bejsbola, są wzmocnione magicznie. Pałkarze powinni odznaczać się duża siłą fizyczną oraz mieć dobry zmysł równowagi.
Ścigający - podają sobie kafla w locie i zdobywają dziesięć punktów za każde przerzucenie go przez jedną z obręczy bramek przeciwnika. Ścigających obejmuje tez jedno ograniczenie, mianowicie tylko jeden zawodnik może przebywać w polu bramkowym, ten który trzyma kafla. Jeżeli w polu bramkowym znajduję się więcej niż jeden ścigający, bramka nie jest uznawana.
Szukający - Ich jedynym zadaniem jest znalezienie i złapanie złotego znicza. Są to zazwyczaj najlżejsi i najszybsi zawodnicy. Muszą mieć bystre oko i znakomicie latać na miotle. Tego zawodnika przeciwnicy starają się wyeliminować najczęściej, dlatego też odnoszą oni najcięższe kontuzję.
Przepisy
1. Gracze mogą wzlatywać na dowolną wysokość, ale nie mogą opuścić boiska. Jeżeli gracz przeleci nad linią boiska, kafel dostaje drużyna przeciwna.
2. Gracze mogą dotykać ziemi tylko w czasie przerwy (tzw. czas), który zarządza kapitan drużyny. Przerwa może trwać do dwóch godzin, jeżeli mecz trwa już ponad dwanaście godzin.
3. Rzuty karne rozpoczynają się w środku boiska. Zawodnik z kaflem w ręku leci ze środka boiska do pola bramkowego, w którym przebywać może tylko obrońca. Pozostali gracze muszą trzymać się z boku.
4. Nie wolno chwytać graczy przy odbieraniu kafla.
5. W razie kontuzji któregoś z graczy, drużyna gra dalej bez niego.
6. Gracze mogą mieć ze sobą różdżki, ale nie mogą używać jej przeciw zawodnikom, sędziom, widzom, piłką, ani miotłom.
7. Mecz kończy się wraz z złapaniem złotego znicza lub gdy zgodzą się na to kapitanowie obu drużyn.
Sędziowie
Sędzia główny lata na miotle i obserwuje zawodników. Jest to bardzo odpowiedzialne zadanie, a czasem nawet niebezpieczne. Podczas oficjalnych meczów towarzyszą mu również sędziowie boczni. Pilnują oni by poza linią boiska nie znalazł się żaden gracz ani piłka. W wielkiej Brytanii sędziów powołuje Departament Czarodziejskich Gier i Sportów. Musza oni napisać test z zasad Quidditcha, przejść rygorystyczne testy latania oraz wykazać duża cierpliwość.
Przebieg meczu
Sędzia staje na środkowym kole z czterema piłkami, w otoczeniu czternastu graczy obu drużyn. Sędzia wypuszcza wszystkie piłki i wyrzuca kafla w powietrze. Gra się rozpoczyna. Ścigający rzucają sobie kafla i strzelają gole, obrońcy bronią pętli, pałkarze chronią swoich graczy przed tłuczkami, a szukający szuka znicza. Złapanie go kończy mecz.
Ciekawostka:
Na wrzosowisku Bodmin Moor w Kornwalii, złoty znicz nie dawał się złapać przez sześć miesięcy, aż w końcu obie drużyny zrezygnowały z gry.
Źródła: "Quidditch przez wieki", "Harry Potter i Kamień Filozoficzny"
Jest też dużo powtórzeń i brakuje wielu przecinków. Dobrze byłoby, gdybyś poprosiła kogoś o betę.
Co do samej treści, to tekst jest długi i zawiera dużo informacji napisanych w prosty do zrozumienia sposób, czyli tak, jak napisany zostać powinien.
Silne PO