Choroby Mugoli również dla czarodziei - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafię wybrać pomiędzy I a II częścią, film funkcjonuje najlepiej jako całość

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona część

Spodziewałem/am się czegoś innego, zawiodłem/am się

Okropny!

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

techdirt.com

Choroby Mugoli również dla czarodziei

Wiele osób twierdzi, że czarodzieje nie mogą zachorować na zwykłe choroby mugoli tj. przeziębienia, grypa, czy nawet nowotwory itd. Chciałabym obalić tą tezę. Uważam, że czarodziej tak jaki i normalny człowiek może się, np. przeziębić. Na potwierdzenie mojej teorii mam kilka argumentów.

1. W książce "Harry Potter i Komnata Tajemnic" możemy przeczytać, iż w Hogwarcie pojawiła się epidemia przeziębień. Wiemy przecież, że przeziębienie to także mugolska choroba. Pani Pomfrey radziła sobie z nią za pomocą eliksiru pieprzowego.

2. W III tomie (HPiWA) Sybilla Trelawney w czasie swojej pierwszej lekcji "chwaliła się" swoim darem przepowiadania przyszłości. Wspomniała m.in. że w lutym w szkole wybuchnie epidemia grypy, a ona sama z tego powody straci głos. Doskonale wiemy, że przepowiednie profesor Trelawney nie można ufać (chyba, że tej jednej, w której przepowiedziała przyszłość Harry'ego), ale sądzę, że samo wspomnienie o chorobie jaką jest grypa, jest wystarczającym dowodem.

3. Jak dobrze wiemy Harry nosi okulary. Świadczy to o tym, iż ma jakąś wadę wzroku, która również jest chorobą mugoli. Możemy więc śmiało stwierdzić, że choroby mugolskie istnieją w świecie czarodziejskim.

4. Wiele osób mówi, że w Szpitalu Św. Munga nie ma oddziału dla chorych, w którym leczyłoby się te mugolskie choroby. Sądzę jednak, że w całym świecie oraz w samej Anglii jest więcej szpitali niż tylko Szpital Św. Munga. Po drugie takie choroby jak przeziębienie można wyleczyć w mig eliksirem pieprzowym. Uważam, iż wykwalifikowany czarodziej potrafiłby sam przyrządzić to lekarstwo.

5. Autorka serii książek poprzez wprowadzenie do powieści kolejnego wątku jakim są choroby mugolskie odwróciłaby naszą uwagę od walki dobra ze złem. Myślę, że tego nie chciała.

6. Pomyślcie sami: czy chcielibyście czytać, że Harry zachorował na ospę? Ja szczerze mówiąc wolałabym czytać o tych magicznych chorobach czy urazach. Autorka nie zainteresowałaby nas czymś codziennym, rzeczywistym.

Jest to mój pierwszy artykuł. Mam nadzieję, że was zaintrygowałam. Proszę o obiektywne opinie.
Choroby Mugoli również dla czarodziei
Zuzka Johnson 13/05/2007 15:14
Czytano 4804 razy
Liczba komentarzy - 75
Carola dnia 13/05/2007 15:31
fajne fajne smiley smiley nie jest powiedziane ze nie moga ich dopasc mugolskie choroby..ja bynajmniej czegoś takiego nie zauwazylam smiley
Dzikimmzpl dnia 13/05/2007 15:42
ciekawe, choć dla nie których być może jest to art o niczym szczególnym, ale mi sie podoba... zwłaszcza jak na pierwszy art
Narsise Malfoy dnia 13/05/2007 15:51
no, myślę, że udało Ci się obalić tę tezę. Twoje argumenty są dobre, przekonujące. Podoba mi się ten art, daję W smiley
Poznaniaczek dnia 13/05/2007 16:43
Czarodzieje to nie konie!
To też ludzie więc muszą chorować na ludzkie choroby.
Popieram autora art.smiley
Wood dnia 13/05/2007 17:03
taak też chciałem napisać o tym artykuł smiley ale koleżanka mnie uprzedziła heh podziwiam wyszukane fakty smiley
Krzysiek312 dnia 13/05/2007 17:42
Moim zdaniem czarodzieje na mugolskie choroby bardzo łatwo sobie radzą (no chyba tylko na niekture) ale na swoje to już troche gorzej.
Loony dnia 13/05/2007 18:41
Mysle ze mugole choruja takze na magiczne choroby (zupelnie o tym nie wiedzac)> Choroby te chrzcza lacinskimi nazwami z ktorych normalny czlowiek nic nie zrozumie.Mysle ze cos takiego jak nowotwor nie istnieje w swiecie czarodziejow. Tam sie da wszystko wyleczyc (nie wiem czy to zauwazyliscie - ja tak) Daje P smiley
gimikis dnia 13/05/2007 20:38
Ale mnie zaintrygowałaś... smileysmileysmiley
No ale artykuł jest fajny. Rzeczowy. Twórczy. Gratuluję. A swoją drogą, to ciekawe, kiedy Harry chodzi do okulisty?... On jest przecież taki zapracowany...
Wronski dnia 13/05/2007 20:42
Masz racje, dobrze to wszystko przedstawiłaś.Za ten art oczywiście W.
Woodmanka dnia 13/05/2007 22:53
Ej to proste - czarodziej to czlowiek, a wszyscy ludzie maja prawo zachorowac na zwykle mugolskie choroby, nie? daje W
piotrek0170 dnia 13/05/2007 23:32
nie no fajnie ci to wyszlo aczkolwiek gdzie wyczytalas ze czarodzieja nie moga dolegac mugolskie choroby ?? ale w gruncie zeczy fajnie wiele pracy chyba w to wlozylas chocby na wyszukanie swoich argumetow dam PO
Anix dnia 14/05/2007 12:57
Ja tam nigdy nie uważałam, że czarodzieje maja jakiś immunitet na choroby. To tylko ludzie, swoje choróbska leczą magią tyle.
chrapak_kretorogi dnia 14/05/2007 13:41
racjasmileysmiley tyle ze w magicznym swiecie choroby mugoli sa dla czarodziejów tak błache i nieważne, ze nikt nie przywiazuje do nich wagismiley a art dobry. nigdy sie nad tym nie zastanawialam. daje W
Draco Malfoy dnia 14/05/2007 14:45
Możliwe, że w świecie Czarodziejów i stnieją choroby muoli (CZarodzieje to też ludzie), ale fakt, że nie ma specjalnego oddziału w Mungu jest dziwne.
PomyLuna dnia 14/05/2007 16:04
całkiem całkiem. chociażby sobie okulary na soczewki wymieniłsmiley dam p
Moniczka99 dnia 14/05/2007 16:54
Myślę, że poruszyłaś ciekawy temat smiley Myślę, że istnieją tam choroby mugolskie smiley Sama to udowodniłaś ;p
Asiula_HP dnia 14/05/2007 18:00
Argumenty przekonujące, ale, osobiście, nigdy nie spotkałam sie z taka teorią, że czarodzieje nie mogą zachorować na mugolskie choroby. Dam Wsmiley
ginny-potter dnia 14/05/2007 18:51
Fajjny art jeszcze o tym temacie artykułu nie spotkałam. Twoje argumenty są bardzo mocne, ja też nie chciałabym czytać o tym jak harry choruje np. na różyczkę czy coś w tym rodzaju daję P
beatus dnia 14/05/2007 19:03
Rzeczywiście takiego tematu chyba jeszcze nie było, nie był powalający z nóg, ale przydało się przypomnieniesmiley Sama zapomniałam, że były jakieś epidemie i w ogóle słowa tej traszkismiley Za to doceniam i rzeczywiście argumenty masz mocne i chyba za nie dostaniesz Wsmiley
magdziak dnia 14/05/2007 19:55
powiem ci szczerze ze tojest super art daje Wsmiley
Zuzka Johnson dnia 14/05/2007 20:00
Wiem, w książce nie wspominają o tym, że czarodzieje nie mogą chorować na mugolskie choroby. Jednak taka teoria krążyła po internecie i postanowiałam jej zaprzeczyćsmiley
magdziak dnia 14/05/2007 20:03
powiem ci szczerze ze tojest super art daje Wsmiley
Potteros dnia 14/05/2007 20:19
Super art daje W
a co do chorób mugoli to wystarczy zerknąć na złamania w Harrym leczy sie je w sek. a u nas 4 tyg.
Wood dnia 14/05/2007 20:27
no choruje właśnie na anginę... i nie życzę jej nawet Voldemortowi
LunaLoveGood dnia 15/05/2007 12:42
masz racje, Jo umieściła w książce tylko te najczęstsze choroby i moim zdaniem to dobrze, bo magia straciłaby sens gdybyśmy czytali ze np. pan Weasley ma raka...bardzo dobry artsmiley
TonksII dnia 15/05/2007 14:36
A mi się tam to podobało xD Było interesujące pojawiły się ciekawe teorie na temat róznorodnych chorób... Ja to przetrawiłam, a z tego powodu ze był to pierwszy art. daje ci W smiley)
gryfka dnia 15/05/2007 17:29
a wedlug mnie nie ma znaczenia czy ktos jest czarodziejem czy mugolem... obie te glupy sa LUDZMI!! a to sa poprotu ludzkie choroby i tyle
jjustyna dnia 15/05/2007 20:11
świetny temat, jak na pierwszy raz to świetnie sobie poradziłaś oby tak dalej
Herma33 dnia 15/05/2007 22:20
Przecież czarodzieje są przedewszystkim ludźmi, a nie jakimiś superbohaterami. Mają prawo być głodni, zmęczeni, czy chorzy. A poza tym Jo pewnie chciała byśmy postrzegali ich również jako zwykłych ludzi i aby przez to, byli nam bliżsi. Za art daję PO.
abra_kadabra dnia 20/06/2007 21:04
To że czarodzieje chorują na 'mugolskie' choroby nie podlega wątpliwości. Myślę, że po prostu mają lepsze sposoby radzenia sobie z nimi. Dziwi mnie natomiast dlaczego w świecie czarodziejów są chorby (smocza ospa, znikanie epidemiczne, skrofungulus) na które mugole nie chorują. Są to choroby zakaźne, a czarodzieje mieszkając w mugolskich wioskach, mają styczność z mugolami, więc łatwo by mogli ich zarazić. Ale jakoś nie przypominam sobie abym słyszała o przypadku skrofungulusa u mugola!
Lavender Brown 15 dnia 04/08/2007 20:14
Muszę przyznać że ten art jest bardzo ciekawy. Oczywiście masz racje czarodzieje chorują jak mugole to oczywiste bo wszyscy są ludzmi. I masz rację co do tego że autorka nie chce nas zanudzać ospą harrego. Np to że bill jest pogryziony przez wilkołaka jest znacznie ciekawsze niż np gdyby zachorował na zakażenie.
T_O_N_K_S dnia 11/08/2007 22:31
Myślę, że czarodzieje chorują na mugolskie choroby, a Zuzka Johnson przedstawiła bardzo dobre argumenty.
Raziel dnia 12/08/2007 14:46
Racja nieźle napisane za fajny artykulik daje W smiley nigdy jakoś tego nie zauważyłem
Mateusz Dumbledore dnia 19/01/2008 22:00
Artykuł bardzo fajny, jak na pierwszy raz wspaniały. Popieram autora, czarodzieje też chorują na mugolskie choroby.
grangereczka dnia 19/01/2008 22:46
nikt nie mówi że nie mogą istnieć mugolskie choroby w świecie magii. ale jak słusznie stwierdziłeś można je szybko wyleczyć za pomocą choćby eliksiru dam W
edytawollnik dnia 16/02/2008 11:25
Uważam, że mogą zachorować na takie zwykłe choroby ale na pewno mogą je szybciej wyleczyć.
Evi dnia 25/03/2008 13:25
Skoro Rowling napisała, że nie mogą chorować to znaczy, że nie mogą. Takie jest moje zdanie. Co do twoich argumentów, to wszystkie da się wytłumaczyć. Ale te najważniejsze: przeziębienie to nie choroba. Każdy może mieć chyba katar (jak się płacze też się go ma). Co do wady wzroku, to też nie powinniśmy traktować jej jako choroby, bo nią nie jest. Tak jak nazwa wskazuję to WADA, może wręcz dziedziczona przypadłość. A co do przepowiedni Trelawney... Ona miała tylko 2 dobre przepowiednie. Może istnieje też taka opcja, że ,,choroby'' te (jeśli już jakieś były) pojawiały się tylko u mugolskich dzieci, ewentualnie mieszańców. To tyle z wyjaśnień.
Kiara_01 dnia 18/08/2008 13:47
Za art daje P wkońcu jak J.K.R napisała ,że nie mogą chorować to nie mogą a co do wady wzroku to ja też ją mam i to wcale nie jest choroba
Sueroski dnia 14/09/2008 13:35
pewnie że i czarodzieja mugolska choroba może złapać
strawberry drops dnia 21/12/2008 12:45
na pewno mugole i czarodzieje chorują na te same choroby tylko inaczej sie leczą czarodzieje a inaczej mugole...
Tonks1996 dnia 29/01/2009 12:40
zgadzam się ze strawberry drops.
artykuł ciekawy, daję W
Hermiona55555 dnia 28/04/2009 17:49
ciekawe bardzo ciekawe
kasieq_HP dnia 18/05/2009 16:19
art. mnie zaciekawił... tylko,że czarodziejom jest łątwiej się wyleczyć niż nam...
natalia924 dnia 24/05/2009 22:19
mugole i czarodzieje to prawie ci sami ludzie;p hehe
Diana_Di dnia 30/05/2009 12:59
Jakoś nigdy na to nie zwróciłam uwagi. Art co prawda sprawia wrażenie "pośpiechu", ale brawo za spotrzegawczość smiley
Kamil Potter dnia 18/06/2009 18:28
swietny art. daje W
ha96rry dnia 19/06/2009 08:31
nie chce mi się wierzyć że to twój pierwszy art on jest super.Choroby mugolskie pokazują więź między czarodziejami i mugolami co podkreśla że czarodzieje oprócz wiedzy magicznej i różdżki niczym się nie różnią.Art dobrze napisany widać skąd wzięłaś te informacje.A poza tym czarodzieje mieli podobne choroby jak my np.smocza ospa na którą zmarł dziadek Drakona wspomina o tym na pierwszej lekcji eliksirów z profesorem Slughornem ponieważ myślał że z powodu tej znajomości dostanie fory na eliksirach jak to było w przypadku profesora Snepa ale ten plan nie wypalił.
Pospoliciak dnia 20/06/2009 22:08
Czarodziej to człowiek i mugol to człowiek, więc czym się przejmować? Chyba obie "grupy" mogły zachorować na np. grypę...
darka556 dnia 25/06/2009 19:43
Niewiem ale w artykule były przedstawione chyba wszystkie fragmęty książki

P.S artykuł świetny
Zielony Imperator dnia 24/07/2009 16:57
Nie powiem, artykuł mnie zaciekawił. Nawet chwileczkę nad nim rozmyślałem, i doszedłem do takich oto wniosków.
Po pierwsze, najważniejsze jest to, czy czarodziejstwo jest zależne od pewnych specjalnych genów(or smth), czy jest po prostu darem, nie mającym żadnego wpływu na naukowe pojmowanie człowieka. Jeśli prawdziwe jest to drugie stwierdzenie, wtedy podział chorób na mugolskie i czarodziejskie jest po prostu błędny - w końcu układ immunologiczny u obu "rodzajach" człowieka byłby taki sam, a to, że mugole nie chorują na niektóre z chorób wcześniej uznawanych za czarodziejskie, jest spowodowane faktem, że po prostu można się nimi zarazić jedynie w określonych sytuacjach, niedostępnych dla zwykłego, szarego mugola, np. spotkanie z magicznym zwierzęciem, będącym potencjalnym nosicielem choroby. Nie oznacza to oczywiście, że mugol nie mógłby się nią zarazić.
Możliwa jest także pewna ewentualność pierwszego stwierdzenia, mianowicie, załóżmy że różnica w DNA czarodzieja pozwala mu jedynie czarować, i nie istnieje żadna zależność między umiejętności czarowania, a układem immunologicznym. Wtedy także podział chorób na czarodziejskie i mugolskie byłby błędny.
Aha, i jeszcze jedno - zakładając, że jednak system dwupodziału chorób jest słuszny, nie mamy żadnych dowodów na to, że zwykła grypa pochodzi od mugola a nie od czarodzieja.
P, bo zmusiłaś mnie do myślenia, czego wolę się wystrzegać w ten zbawienny okres wakacji.
ukochana Syriusza dnia 26/07/2009 14:02
Czarodziej to też człowiek więc może na normalne mugolskie choroby chorować. Proste. Szczerze ten art mnie nie zaciekawił. smiley
pudzianek dnia 29/07/2009 18:21
Ciekawy artykułsmiley
OrderofPhoenix dnia 27/08/2009 18:01
Artykuł ciekawy bardzo. Zaintrygował mnie. Najważniejsze to znależć temat, a potem to juz jakoś leci. Świetny W + smiley
madziax dnia 06/09/2009 09:48
Bardzo ciekawy art. Podoba mi się daję W smiley
hermiona12318 dnia 24/10/2009 15:51
;**
Her-mio-na dnia 07/12/2009 19:19
Nigdy nie pmyślałąm, że czrodzieji nie mogą dorwać mugolskie choroby. Artykuł nieco intrygujący, ale ciekawy. Dość krutki lecz ze względu na to, żę to twój pierwszy artykuł, daję Powyżej Oczekiwań.
illmonte dnia 25/12/2009 16:46
Fajnie, że zwracasz uwagę na taki temat. Choć nie bardzo wiem, co/ kto "stoi" za sformułowaniem" "wiele osób mówi...", to fakty niektóre podane, przypominają mi po raz kolejny oczywistą prawde, że tzw. czarodzieje jak i tzw. mugole smiley to całe szczęście nie wirtualne byty ( które apropo też mają wirusy). Jakież to wszystko "życiowe", co nie?
ginny_19 dnia 08/01/2010 21:19
artykuł bardzo ciekawy. Nigdy nie rozważałam takich problemów.^^
xszaroburoiponurox dnia 29/01/2010 19:53
Dobrze , że przynajmniej choroby łaczą nas z światem magicznym , jakoby on istniał . ;p
Wcinam pieprz . ;D smiley
Gruqer dnia 05/02/2010 18:50
Dobre, dobre...
Ja bym na takie coś nie wpadł i do tego pierwszy art daję W ale dałbym więcej!
zdolna czarownica dnia 27/02/2010 15:01
bardzo dobre spostrzeżenie. jak też tak myśle, że autorka nie chciała nas zanudzać tymi zwykłymi chorobami mugolskimi...
Fleur_Delacour000 dnia 01/03/2010 17:04
Inteligentne spojrzenie na sagę . A w Hogwarcie był ktoś z aparatem na zębach? smiley
Panna Diggory dnia 30/05/2010 12:25
Myślę, że mogą ich dopaść mugolskie choroby, ale nie są one ciężkie do wyleczenia dla czarodziejów
Meropa97 dnia 02/06/2010 10:16
Dość ciekawy art smiley . Tak . Mnie nie zainteresowałoby to , iż Harry czy ktoś z jego przyjaciół ma ospę lub inną mugolską chorobę. Więc związku z tym stawiam PO. smiley
zuza878 dnia 14/06/2010 19:33
Sądzę, że nawet jak mają te choroby, to i tak szybko się z nich leczą, bo co to dla nich w porównaniu z brakiem kości w ręce...
demilily dnia 12/07/2010 19:01
Może i zapadają na mugolskie choroby, ale na pewno wnacznie łatwiej i szybciej je leczą, bo za pomocą magii
Mirana Cheshire dnia 16/07/2010 14:52
Artykuł - po prostu głupi. Byle coś napisać. "Mugolskie choroby". Też coś. Przecież czarodzieje nie byli jakaś inną rasą, tylko ludźmi którzy mieli magiczne zdolności. Jeden wielki bezsens. Gdyby była ocena niższa niż O, dostałabyś ją na pewno. A ponieważ nie ma, daję właśnie O.
Mirana Cheshire dnia 16/07/2010 14:55
PS. A skoro byli ludźmi, to nie widzę sensu tego rozstrząsać.
My-lai dnia 23/08/2010 14:28
No tak, przecież czarodziej też człowiek smiley
a mugole wynaleźli po prostu inne sposoby na zwalczanie tych chorób, sposoby nie wymagające magii.
Artykuł bardzo przyjemnie się czytało, daje PW
__Mineko__ dnia 26/08/2010 20:45
W ogóle nie rozumiem tematu! Przecież czarodzieje są w tym samym stopniu ludźmi, co mugole. Jedyne co ich różni to to, że jedni posiadają zdolności magiczne a drudzy nie. No i może inaczej nazywają te choroby. Ale przecież to wszystko jedno i to samo!
Ginevra_Ginny dnia 04/11/2010 20:41
Ja wiem czy był sens to pisać...? Ja nigdy nie uważałam, że czarodzieje nie chorują na choroby mugoli. Zgadzam sie z Mineko - sa ludźmi czarodzieje i mugole więc po co to roztrząsać? No, za wysiłek (bo jakiś musiałaś włożyć w ten art) dam ci Z.
Krolik2807 dnia 22/01/2011 16:31
Zgadzam sie z Mineko oraz z Ginervra_Ginny. Za wysiłek dam ci Z.
zuzka123z dnia 15/03/2011 19:33
Zgadzam się z Ginevra_Ginny. Tak samo jak Krolik2807 daję Z. za wysiłeksmiley
Hermionjna dnia 28/06/2011 21:58
Czarodzieje przechodzą te same choroby co mugole z tym, że oni za jednym machnięciem różdżki są już zdrowi. Wydaje mi się również, że takie choroby jak smocza ospa ( nie pamiętam dokładnie nazwy, ale to było w piątej części) wymagają dokładniejszego leczenia, ponieważ ich przebieg jest ostrzejszy...No to takie jest moje zdanie.
A i za arta daję PO
silverunicorn dnia 08/07/2011 23:35
Ja myślę, że mugolskie choroby wywoływane też przez bakterie i wirusy dostaną się wszędzie nawet do czarodziejów, a czarodziejskie choroby też mogą przeniknąć do mugoli. Oni to poprostu nazywają to i myślą inaczej. Nawet te wywoływane przez magiczne zwierzęta (np. jakiś się wydostanie spod kontroli). Te najgorsze czarodziejskie choroby też mogą występować u mugoli, ale myślę, że mają grupę specjalistów, która się tym zajmuje i w razie takiego wypadku leczą mugola, a potem wymazują pamięć i tyle. smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 48% [30 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 29% [18 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 15% [9 Głosów]
Nędzny Nędzny 3% [2 Głosów]
Okropny Okropny 5% [3 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

yersinia
(Ja latam...)
09/02/2012 17:09
[LINK]

Tunia133
(Magię mam we krwi)
09/02/2012 17:01
Milego popoludnia wszystkim... smiley

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 16:40
haha, strasznie mnie to rozbawilo smiley [LINK]

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 16:40
noo! to urocze

alette
()
09/02/2012 16:40
Chociaz raz hie hie

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 16:39
przynajmniej balla ma zadowololny wyraz twarzy

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 16:38
:**** no niektore widzialem


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter