Czy Harry Potter nadaje się na lekturę szkolną? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Czy Harry Potter nadaje się na lekturę szkolną?

Chyba wszyscy wiedzą, że odkąd pojawiły się książki o Harrym Potterze, ludzie (przynajmniej ci obeznani w literaturze współczesnej) podzielili się na zwolenników i przeciwników powieści Rowling. Ci, którzy nie przepadają za Harrym, często mówią, że te książki nie nadają się dla dzieci, że wypaczają psychikę itd. Jednak czy tak jest naprawdę?

Kiedyś spotkałam się z nauczycielem, który mówił, że chciałby wprowadzić Harry'ego do szkoły jako lekturę. Uważał, że skoro tak duża część dzieci i młodzieży uwielbia tego młodego czarodzieja, to uczniowie na pewno chętnie przystaliby na urozmaicenie lektur o tę pozycję. A przecież "trzeba coś zrobić, żeby młode pokolenie chętniej czytało książki". (Bo, jak wiadomo, w dobie komputerów, Internetu i innych wynalazków XXI wieku niechętnie sięga się po książki, zwłaszcza przymusowe - często nudne - lektury szkolne.) Oczywiście wybór takiej książki na lekturę wzbudziłby kontrowersje, ale "czego się nie robi dla zwiększenia przyjemności czytania u uczniów". Jednak czy ten nauczyciel miał rację, chcąc zrobić z "Harry'ego" lekturę?

Ja osobiście nie chciałabym mieć tej powieści jako obowiązkowej do przeczytania w szkole. Mimo, że moc ludzi na całym świecie ją zna, to czuję się wyjątkowa, kiedy mówię: "jestem fanką Harry'ego". A gdyby "Harry" stał się lekturą, to fakt, że przeczytało się wszystkie tomy, nie byłby niczym nadzwyczajnym. I może za parę lat dzieło Rowling stałoby się kolejną nużącą książką, którą czyta się tylko z konieczności.

A co Wy o tym myślicie? Może jednak chcielibyście wprowadzić "Harry'ego Pottera" do spisu Waszych lektur szkolnych?
Czy Harry Potter nadaje się na lekturę szkolną?
Araya 02/02/2007 21:41
Czytano 2358 razy
Liczba komentarzy - 38
Alexis dnia 02/02/2007 21:57
Myślę, że po części masz rację. W tym, że za kilka lat może stać się nużącą powieścią. Ale w sumie jakby się zastanowić to możnaby wprowadzić do szkoł < podstawówek > Harrego Pottera. Ja coś takiego miałam w piątej klasie i myślę, że to całkiem fajne. Książka interesująca, rozwijająca wyobraźnię. Z resztą zapewne wiele osób miało by czytanie już za sobą. x]
Myślę, że to dobre x]
Ciekawy art. Pozdrowienia all =*
Mila dnia 02/02/2007 22:10
Ha! Niedługo maja wprowadzć "Opowieści z Narni: lew, czarownica i stara szafa" czy jak to tam idzie. Ale myslę i jestem pewna na 99,9%, że gdyby wprowadzili HP to nie wszystkie części tylko jedną. I pewnie pierwszą. Bo przeczytać 7 tomów??? Dla Potteromaniaka to przyjemność, ale pomyslcie o tych którzy nie lubią HP. A dla mnie mogliby wprowadzić jedną część. Może wtedy wiele osób zmieniłoby zdanie na temat Harry'ego i sami z siebie sięgnęli po kolejne tomy? tylko, że pewnie zaraz pojawiłyby sie streszczenia...smiley
Natalka184 dnia 02/02/2007 23:22
Macie rację, moja pani od polskiego (jak to dziwnie brzmi) powiedziała że chciałaby aby takie książki jak Harry Potter, Władca Pierścieni czy Kod Leonarda były w przyszłości lekturami bo wtedy przestalibyśmy je czytać. Ja tam lubię HP. Fajnie byłoby z niego pisać maturę... Kto wie co nam Romek zgotuje? Żart. Mam nadzieję że odejdzie... Ale trochę gadam nie na temat Fajny, ciekawy arcik!
Harry-Potter3 dnia 03/02/2007 00:27
Moje zdanie są podzielone ponieważ z jednej strony książka ma zadużo fikcji i może mieć to wpływ na dalszy rozwuj dzieczi lecz z drugiej strony pozwala rozwijać wyobraźnie art. spoko można się nadnim bardzo długo zastanawiać czy Harry Potter powinien być Lektórą szkolną pozdrawiam smiley
vampir dnia 03/02/2007 10:41
To jeszcze zależy, od nauczyciela ;] Ale, np. Ja przerabiałem przez jedną jedyną lekcję HP, ogólem nawijaliśmy co sie tam dzieje, o fabule, fikcji, fantastyce itp. Moim zdaniem, mogła by sie pojawić jako lektura, jednak w szkołach podstawowych.
Madzia_lily dnia 03/02/2007 13:24
Moja polonistka, akurat tak się dziwnie składa, że czyta HP. (Looknijcie na arta "Kto czyta Harry'ego Pottera).
Myślę, że nie miałaby nic przeciwko HP jako lektura, ale minister edukacji jest z innej bajki...
Niestety...
Asiula dnia 03/02/2007 14:06
Ja bym nie hciala zeby to byla lektura...osobiscie nie lubie czytac czegos na przymus tak jak wiekszosc...i mysle, ze do dobrej ksiazki kazdy powinien dotrzec sam smiley
Herma dnia 03/02/2007 14:07
Moja nauczycielka od polaka w życiu by sie nie zgodziła prędzej by umarła niestety
Nuda dnia 03/02/2007 16:02
Mysle tak jak Araya.Znam w realu tylko 2 osoby , ktore czytaja Harrego Pottera.A mnostwo osob , ktore mowia np."glupota" albo "juz wydoroslalam z bajek" , nie przeczytajac nawet jednej strony.Chodzi mi o to , ze tez czuje sie wyjatkowa mowiac ze jestem jego fanka.Bardzo fajny artykul, pozdro.
weronika_151 dnia 03/02/2007 17:08
Ja akurat miałam Harrego jako lekturę w szkole sama polonistaka nam to zaproponowała. Lekcje były spoko. Była fajna zabawa. Ale jak by to tak na serio wprowadzili do szkoły jako lekturo abowiązkowa to ona napewno po pewnym czasie stała by siętaką "zwykłą" książkąjak inne lektury!!!smiley Artykuł spoko.
TomV dnia 03/02/2007 18:38
Zgadzam się, że lektury szkolen to strasze nuuuuuuuuuudy i przydałoby się coś ciekawszego. Harry Potter? Bardzo chętnie, przynajmniej jedną z lektur miałbym już przeczytaną na samym początku smiley Władca Pierścieni? jak najbardziej, w końcu bym to przeczytał. Oglądałem filmy i wiem, że Tolkienowska trylogia jest super. Wracając do Pottera: jestem jednak pewien, że póki Romek rządzi możemy zapomnieć o HP na liście lektur, bo zostanie ona oskarżona o popieranie czarnej magii, szatana i pornografi

Srt super, obiektywny, ładnie napisany =)
Black Lilly dnia 05/02/2007 20:36
masz rację. Ta książka może być ale lekturą nadobowiązkową. Czyli lektura do samodzielnego analizowania. Nam proponowano w klasie byśmy przeczytali jedną z 3 książek i będziemy ją sami analizować. tzn. będą rozmowy na temat jednej drugiej czy trzeciej ale cała reszta należy do nas. Coś takiego byłoby fajne. Ale nie chciałabym słuchać wywodów nauczycieli na temat Harry'ego bo nie sądzę by doszli do tylu rzeczy do których my na tej stronie dochodzimy, i myślę że zrozumieliby tę książkę zrozumieć całkiem inaczyej niż my i chyba bym się w wielu kwestiach nie zgadzała z moją polonistką.
Moony Alex dnia 25/02/2007 10:46
Myślę, że masz rację. Kiedyś BARDZO chciałam żeby któraś z części Harry'ego Pottera była lekturą szkolną. Nie pamiętam, może to wytwór mojej wyobraźni, ale zdaje mi się, że gdy byłam w 5 klasie, moja polonistka pytała klasę, jakie mogłyby być lektury dodatkowe, nieobowiązkowe. Ja oczywiście wystrzeliłam "HARRY POTTER!" co większość mojej klasy skomentowała "nieeee" (nie wszyscy, ale większość). Popatrzyłam się tylko wzrokiem bazyliszka i obraziłam ^^. Ale trzeba też wziąć pod uwagę osoby, które nie lubią tej serii. Wyobrażam sobie, co by było, gdyby pewna moja koleżanka była zmuszona do przeczytania Zakonu Feniksa ^^. Chociaż gdybym popatrzyła tak egoistycznie, to jak dla mnie to by było całkiem dobrze, bo z lektur obowiązkowych wypadam w gimnazjum dość cienko ^^. Ale mimo wszystko zgadzam się z Tobą: A gdyby "Harry" stał się lekturą, to fakt, że przeczytało się wszystkie tomy, nie byłby niczym nadzwyczajnym. I może za parę lat dzieło Rowling stałoby się kolejną nużącą książką, którą czyta się tylko z konieczności..
Krzysiek312 dnia 24/04/2007 14:43
Ja jurz miałem omawiane dwie poprzednie części ale nie zaliczała się do obowiąskowych lektór! O dziwo Harrego przeczytało znacznie więcej osób nisz obowiąskowe lektury!!
A najfajniesze było to że mogliiśmy ją obejrzeć na lekcjach.

Moim zdaniem właśnie tak powinno być.

A i jeszcze jedno, w jakich klasach powinna ta lektóra być??
TonksII dnia 27/04/2007 19:21
hmmm, Harry Potter jako lektura... Stanowczo nie... Bo Tak jak piszesz ta lektura bedzie potem nużąca a i przy okazji my Potteromaniacy jesteśmy kimś wyjątkowym.. Inni tego nie lubią-dziwimy się wtedy.. i zadajemy sobie pytanie-Why?? Oni albo nie lubią książek albo mają kuku na muniu Ale pomyslmy o nich ++++ Chwała wam! smiley Daje Wsmiley
Etiennette dnia 28/04/2007 15:37
Ja osobiście bardzo bym chciała, aby wprowadzili HP na listę lektur szkolnych. To by było cudowne! Ale nie sądzę by tak się stało. Wielu dorosłych nie popiera Harry'ego Pottera w tym rodzice więc...wniosek prosty. Pozdrawiam! smiley
Angela Johnson dnia 02/05/2007 14:38
ja osobiście nie chciałabym żeby HP był lekturą obowiązkową u nas zdajemy z poza obowiązkowych i każdy wybiera jaką chce ja zdawałam z niej to jest lepsze niz obowiazkowa bo ksiazka stracila by swoj urok smiley
Renaemma dnia 14/05/2007 11:53
O wyjątkowości to racja! Ja mam pomiędzy. Wiecie, że jak ktoś słyszy Lektura Szkolna to odrazu beznadziejna. Tak samo byłoby z Harrym potterem. Choćby nie wiem jaka była wspaniała książka to Lektóra odrazu mówi, że beznadziejna. Tak po prostu jest. Byłoby fajnie ale na pewno tez byłoby mniej Harrypotteromaniaków. a tak przy okazji daję W.
Zuzka Johnson dnia 15/05/2007 22:37
Całkowicie zgadzam się Moony Alex. Trzeba wziąć pod uwagę zdanie innych. Uważam, że cały art a w szczególności zakończenie jest mądry i przemyślany. Daję W
Magdalena dnia 28/05/2007 15:29
Owszem Harry'ego Potera czyta się ciekawie i jest wciagający ale tych książek sobke nie wyobrażam jako lektury szkolnej, bo wtedy każdy by musiał cztać Harry'ego z przymusu a nie z ciekawości, więc Harry według mnie to nie lektura szkolna tylko powieść którą można przeczytać w domu wspokoju i bez stresu. Ta książka a raczej książki to jest opowiadanie o chłopcu, który przeżył ciężkie czasy, więc tam nie ma censu Harry'ego mieszać w lektury szkolne, bo to w końcu nie jest lektura. Takie jest moje zdanie na ten temat.
Hermi2 dnia 10/06/2007 11:45
Ja nie chciałabym, żeby Harry był obowiązkową lekturą szkolną. Fajnie się czuję, kiedy czytamy jakiś fragment Pottera umieszczony w naszym podręczniku, kiedy mogę coś innym wyjaśnic, np. ostatnio czytaliśmy coś o SUMACH, i nikt nie wiedział, co to takiego są SUMY, więc musiałam im wytłumaczyc. Zresztą fajnie jest, gdy w klasie tylko ja jestem wtajemniczona w świat magii. Gdyby Harry stał się obowiązkową lekturą inni przeczytaliby go z przymusu, a nie z ciekawości. Harry na takie coś nie zasługuje smiley
anka_potteromanka dnia 16/06/2007 12:04
No cóż, moja kuzynka miała za lekturę Harry'ego. Ja osobiście jestem za wprowadzeniem Pottera do spisu lektur szkolnych. Ta książka jest na pewno ciekawsza niż jacyś przynudnawi "Krzyżacy". Heh, wiem, że Sienkiewicz należy do najwybitniejszych pisarzy, ale 3/4 mojej klasy w ogóle nie przeczytało tej lektury, a jeśli już to zaczęli ale nie skończyli. Myślę, że twórczość Rowling jest o wiele bardziej wciągająca i interesująca. Bo w końcu to powieść dla naszego pokolenia.

No, dla dorosłych teżsmiley
mega dumbledor dnia 25/06/2007 21:32
Ha! Niedługo maja wprowadzć "Opowieści z Narni: lew, czarownica i stara szafa" czy jak to tam idzie. Ale myslę i jestem pewna na 99,9%, że gdyby wprowadzili HP to nie wszystkie części tylko jedną. I pewnie pierwszą. Bo przeczytać 7 tomów??? Dla Potteromaniaka to przyjemność, ale pomyslcie o tych którzy nie lubią HP. A dla mnie mogliby wprowadzić jedną część. Może wtedy wiele osób zmieniłoby zdanie na temat Harry'ego i sami z siebie sięgnęli po kolejne tomy? tylko, że pewnie zaraz pojawiłyby sie streszczenia...
wesołego alleluja
dlamniekonkretxd dnia 14/07/2007 20:56
Według mnie nadaje się. smiley Ja w swojej szkole mam coś takiego jak "lektury dodatkowe" . Kiedy omówimy wszystkie lektury obowiązkowe i chcielibyśmy coś co sami lubimy czym się interesujemy to wybieramy sobie książke którą chcemy omawiać. Nauczycielka to otwarta osoba i zgadza się na wszystkie książki. smiley Rok temu omawialiśmy HP. Sama pani była zadowolona powiedziała, że urzekła ja ta książka a Ci co wcześniej nie lubili HP, pokupowali sobie całe serie. smiley daje wybitny smiley
Stefa dnia 13/08/2007 10:51
Ja nie uważam, żeby czytanie tej lektury było dla wszystkich przyjemnością. Np. w mojej klasie tylko kilka osób lubi i czyta Harry'ego. Poza tym byłoby dziwnie, gdyby to była lektura. Ta książka jest po prostu zbyt niezwykła, żeby wepchać ją do nudnego, szkolnego programu. Artykuł super, daję W.
hermionka_lol2 dnia 21/12/2007 10:05
Pewnie w niektórych szkołąch tego nie ma. W mojej szkole (chodzę do 6 klasy) Harry Potter jest lekturą obowiązkową. Oczywiście tylko jeden tom ;(. Ja się bardzo cieszę, i chociaż z polskiego mam 5 fajnie jest znać się na czymś innym niż tylko na "gramatyce i ortografii"smiley
Lily_Evans_07 dnia 10/01/2008 09:23
Zgadzam się autorem fajnie być tą jedną z nielicznych w mojej szkole fanek ale gdyby chcieli wprowadzić Harry'ego to lektur na pewno nie zgodziliby sie na to rodzice moja mam dostaje szału kiedy widzi że to czytam (muszę żyć w ukrycie) dam PO bo na temat i fajnie napisane !
Bellatriss dnia 14/01/2008 22:33
Chciałabym, żeby wprowadzili Harry`ego do szkółsmiley.
W 5 bodajże klasie podstawówki mieliśmy w planach przerabianie tej książki, ale nauczyciel powiedział, że za brutalne dla nassmiley. Pamiętam, że byłam jedyną dziewczyną, która protestowałasmileyp.
Mateusz Dumbledore dnia 22/01/2008 18:15
Masz rację, książka mogłaby się stać nudna i byłaby czytana z konieczności. Ale z drugiej strony fajnie by było gdyby przerabiało się Harrego Pottera.
dementor666 dnia 29/03/2008 17:24
Byłoby fajnie, ale uważam, że nie wolno nikogo zmuszać do czytania tego, czym się nie interesuje. Książki takie jak : Pan Tadeusz, Krzyżacy oraz inne czyta się z konieczności, a nie z własnej chęci, co PROWADZI DO ZNIENAWIDZENIA DANEJ LEKTURY.

Ludzie powinni czytać to co chcą, a nie to co czytać trzeba !
ADA HP dnia 13/05/2008 15:00
Jak byłam jeszcze w podstawówce(5, 6 klasa) nasza pani wychowawczyni(polonistka) zaproponowała abyśmy przeczytali Harrego jako lekturę. To był taki eksperyment. Oczyiście pomysł przeszedł. Po omówieniu tej "lektury" uważam, że to był fantastyczny pomysł. Oby więcej nauczycieli byli tak wspaniałomyślni A za art. daje W
beatka97 dnia 17/07/2008 11:11
Wiec moja pani powiedziała ze lektura charrego wogle nie powinna znalesc sie w spisie lektur . A ja mysle że powinna sie znalesc bo nareszcie przeczytała ją by cała klasa !!!!! i nie było pał smiley
beatka97 dnia 17/07/2008 11:12
za art. W i pozdrooo smileysmileysmileysmileysmiley smileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
OneMoreDay dnia 21/07/2008 23:45
o bardzo ciekawy artykuł. bardzo czesto sie zastanawialam nad tym czy byla by to dobra lektura. i oczywscie uwazamłam ze bylo by naprawde cudownie moc czytac harrego przymusowo.
ale po przeczytaniu twojego artykułu stwierdzam jednak ze nie bylo by to takie kolorowe i fajne.
bo masz racje, bycie fanem harrego pottera to jest cos wyjatkowego, cos nadzwyczajnego

wiec tak naprawde, mam mieszane uczucia.

teraz, sama nie wiem xDsmiley

ale chyba teraz bardziej uwazam, ze lepiej gdyby jej nie bylo. Po co jakies debile beda musili czytac taka wspaniala ksiazke, tkorej i tak potem nie zrozumieja?smiley
immortality_ dnia 11/08/2008 20:09
Tak. Powinno to byc lektura szkolna.
immortality_ dnia 11/08/2008 20:10
Tak. Powinno to byc lektura szkolna.
dawidw580 dnia 04/09/2008 19:26
Podobają mi się przemyślenia z przed ostatniego akapitu. Ja też do tej pory chciałem mieć HP jako lekture, nawet pytałem polonistki o to czy zamiast "Kwatu Kalafiora" jako lektury dla młodzieży możemy przerabiać HP, ale po przeczytaniu tego artykułu wydaje mi się, że większość uczniów będzie nażekać, że trzeba przeczytać kolejną tak obrzerną lektue i pewnie karzdy wybierze film zamiast książki która, moim zdaniem jest dużo ciekawsza.
Sueroski dnia 14/09/2008 13:44
kościół się nie zgodzi ponieważ uważa że ta książka nawiązuje do tradycji pogańskich. ja bym chciał mieć ale cóż
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 76% [19 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 16% [4 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 8% [2 Głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Żadnych głosów]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Wielki Inkwizytor Hogwartu
(Prefekt)
20/11/2008 15:36
Hej wszystkim ^^

OLCIA
(Pracownik Ministerstwa Magii)
20/11/2008 15:29
Chyba razem z tym wiatrzyskiem.

Agnes Cullen-Potter
(Uczeń Hogwartu)
20/11/2008 15:24
sama ie wiem xD

OLCIA
(Pracownik Ministerstwa Magii)
20/11/2008 14:56
Alo, a gdzie wszystkich wywialo?

Luna_Fan
(Charłak)
20/11/2008 14:42
Ech, nikt nie odpowieda ale czakm na odpowiec na PW, Narq

Luna_Fan
(Charłak)
20/11/2008 14:38
ej ktojest glowna glowa strony, bo zapomnialem

Ginny_Potter-Weasley
(Prefekt Naczelny)
20/11/2008 14:37
HEJKO!


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter