Czy książki o HP to same zło? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

pogoda w karpaczu

Czy książki o HP to same zło?

Niedawno przeczytałam pewien artykuł w pewnym piśmie nie zdradzę nazwy- po co robic kryptoreklamę dla dociekliwych zaczyna sie na P...) A więc przejdę do rzeczy.

W owym artykule przeczytałam jak napisano o całym cyklu HP, że jest to zła książka przedstawiająca Harry'ego Pottera jako negatywnego, złego i dającego zły przykład bohatera.

Owy dziennikarz co jest zastanawiające napisał tak bo zazdrości sławy, popularności a może to była dziennikarka, której nigdy nie udało wyjśc poza mury swojej gazety?? W końcu wolny kraj świat mamy, każdy pisze co chce, skoro nie ma innego sposobu na zarobienie i utrzymanie rodziny to dlaczego by nie napisać książki??

Moim zdaniem nie tylko cykl o HP czytany jest przez dzieci, młodzież ale również dorosłych, sama mam 26 lat (nie wiem ile jest tu osób w podobnym wieku) i czekałam z niecierpliwością na kolejne wydania, to bardzo ekscytujące... no ale nie o tym miałam pisać.

Wracając do tematu, Czy Harry jest negatywnym bohaterem?
Wg niektórych na pewno, tych których nie umieją bądź nie chcą poznać jego samego, nie umieją wczuć się w rolę, poczuć się jak Harry, to okropne, gdy ktoś tak mówi a nie chce przyjąć zdania kogoś innego do świadomości.

W samym artykule bylo tyle zawistnych "spojrzeń", że wychodzi na to, iż dziennikarz piszący artykuł chciał tylko wypowiedzieć sie, że autorka książek zarobiła fortunę - zazdrość zła cecha.

Harry Potter jest jak najbardziej pozytywnym bohaterem, sami o tym wiecie, nie będę wspominac jego uczynków i walk z czarną magia, Voldemortem etc... wszyscy to wiedzą.

Każda osoba wypowiadająca sie na łamie pisma- młodzież- wypowiadała sie pozytywnie " to fikcja- co ma do tego chrześcijaństwo", "czytam Harrego i dalej jestem Chrześcijanką".

Mam nadzieje, że troszkę Was to zainteresuje.
Czy książki o HP to same zło?
funka harrego 02/04/2007 16:23
Czytano 1773 razy
Liczba komentarzy - 54
Krzyychu dnia 02/04/2007 16:28
ja też uwazam że harry nie jest negatywnym bohaterem... przecież... walczy ze złem! walczy z czarną magią!
Magdalena dnia 02/04/2007 16:34
Ja też sadzę że Harry jest pozytywnym bohaterem, a nie negatywnym, przecież walxczy ze złem a nie z dobrem więc ja sadzę że trzeba się tego trzymać
emilcia1994 dnia 02/04/2007 16:43
Mnie denerwują tacy ludzie, którzy krytykują poprzez zazdrość. Jednak jeśli tym zarabiają na życie- to już ich kłopot.
katie14 dnia 02/04/2007 16:47
Moim zdaniem Harry jest bohaterem pozytywnym, a ktoś kto twierdzi, że książka wnosi samo zło, albo jej nie czytał, albo nie potrafi odróżnić fikcji od rzeczywistości.
zazuzizazuza dnia 02/04/2007 16:48
ten dzienikarz może ma jkiś problem ze sobą. w każdym razie Hp jest jak najbardziej pozytywną postacią i tez jestm chreścijanką i te książki mi w tym nie przeszkdzajasmiley Fajny art i ładnie piszesz, daje Wsmiley
MrozkaHeo dnia 02/04/2007 16:48
Wkurzaja mnie takie osoby.Powinny siegnac po HP i wtedy napewno nie mowili by ze to negatywny bohater.uhghghg
Eileen Prince dnia 02/04/2007 16:52
z tym się zgodzę! ;]] "Wg niektórych na pewno, tych których nie umieją bądź nie chcą poznać jego samego, nie umieją wczuć się w rolę, poczuć się jak Harry, to okropne, gdy ktoś tak mówi a nie chce przyjąć zdania kogoś innego do świadomości." i z tym równiez "to fikcja- co ma do tego chrześcijaństwo", "czytam Harrego i dalej jestem Chrześcijanką".

zgadzam sie z tobą w zupełności
fajny artukuł smiley
oliffka dnia 02/04/2007 16:55
Popieram! Harry to pozytywna postac nie dosc ze walczy ze zlem to jeszcze ukazuje problemy zwyklych nastolatkow...nie wiem dlaczego ludzie mysla ze po przeczytaniu tych ksiazek pojawiaja sie odstepstwa od wiary przeciez kazdy kto ma mozg we wlasciwym miejscu nie zmieni wiary z powodu tych ksiazek! A przeciez w HP nie czcza szatana wiec nie wiem w czym ludzie maja problem ;/
demelza_robins dnia 02/04/2007 16:57
Ja czytałam podobny, może nawet ten sam artykuł w jakiejś gazecie.Nie wiem czemu oni tak oczerniają serię HP?Po prostu się uwzięli, i chcieli tak, żeby to wyglądało, że są solidarni z papieżem, bo obecny papież nie popiera czytania tych książek.Albo w ogóle nie czytali, i się wymądrzają.Może przeraża ich ilość osób, które czytają te książki.W każdym razie tak to wygląda.Artykuł bardzo ładnie napisany.Fajny.
herma_78 dnia 02/04/2007 17:10
Fajny artykuł!!! Ja również uważam, że Harry jest pozytywnym bohaterem!!!!!!smiley
Ginny_Weasley12 dnia 02/04/2007 17:12
popieram demelze. czepili sie i nie chca odpuscic. a tak w ogole to ty masz 26 lat a ja...? jestem o 14 lat mlodsza.
art super, daje W
artgryfon11 dnia 02/04/2007 17:49
Popieram niech sie nie czepiają .........smileysmileysmiley
Dumbledore99 dnia 02/04/2007 18:16
Nie to nie jest zło!!!!!!!!!!!!!
cieszyniak dnia 02/04/2007 18:32
ja uwazam ze HP nie jest złuy!
same brednie...
Ginny Potter dnia 02/04/2007 18:46
Demelza ma rację to nie zło!! to tylko fikcja literacka !! moja ocena: W
illmonte dnia 02/04/2007 19:18
Nie będę się wypowiadać na temat artykułu, (tego z gazety), bo nie czytałam.

Powiem pokrótce o postaci Harrego. Według mnie można go rzecz jasna nazwać Bohaterem Pozytywnym.
Natomiast Harry, jak to doświadczamy razem z nim, ma swoje ludzkie dylematy i bywa, że różnie lub po prostu - po ludzku wybiera. Dla mnie to bliżej człowiczeństwa czy nawet "chrześcijaństwa". W nim samym rozgrywają się mniejsze bitwy Dobra ze Złem (i tym ludzim i tym nadanym - np. poprzez chęci "opętania go"smiley.

Niepodważalnie radzi sobie świetnie i heroicznie. Myślę, że sama dawno popadłabym w jakąś chorobę (jako wybieg np. by nie zmagać sie z tym co on) czy coś podobnego.

Czasem Harry mnie złości, bo chciałabym by więcej rozumiał, szerzej patrzył. Ale on ma tylko i aż tyle lat co ma. To sa moje złości (niemal rodzicielskie - rodzica, który oczekiwałby niemożliwego tak naprawdę).

Czasem jestem z niego dumna i go bardzo rozumiem.
I tak dalej, i tak dalej...
Tom dnia 02/04/2007 20:11
Popcorn? Pani domu? Polityka? Prorok Codzienny? Co kolwiek to było to i tak brukowiec... Art jest SUPER!!! Oczywiście W!
Moony dnia 02/04/2007 20:19
Coś mnie trafia jak czytam takie bzdety! Oczywiście mam na myśli artykuł, o którym pisze funka harrego. Harry jest bohaterem pozytywnym i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. A to, że czasem przeżywa różne dylematy i nie zawsze dokonuje właściwych wyborów sprawia, że jest jeszcze bardziej ludzki. Z tych książek można się uczyć tego czym jest prawdziwa przyjaźń, miłość i lojalność. Jest w nich sporo postaci, które bezinteresownie poświęcają wszystko dla przyjaciół i tego, w co wierzą. I jak jakiś idiota pisze, że to kłóci się z religią chrześcijańską, to albo nie czytał tych książek, albo w ogóle ich nie zrozumiał. Daję W.
P.S. Funko harrego - melduję, że są tu osoby w twoim wieku, a nawet nieco starsze smiley
Trol dnia 02/04/2007 20:34
Daję W! Harry nigdy nie był negatywnym gohaterem! Chce walczyć z Voldemortem chce!
Zmorek dnia 02/04/2007 21:21
Ja nie jestem księdzem wiec nie uwzam ze ksiazki to zlo!
HermionaXXX dnia 02/04/2007 21:33
Oczywiście że Harry to pozytywny bohater. Gdyby osoba piszaca ten artykół w gazecie pokusiła się o przeczytanie choć jednej książki HP to może nie wypisywała by takich bzdur. Wydaje się oczytwiste że osoba walcząca ze zlem i zdolna do takich poświęceń nie może być zła, ale oczywiście każdy ma prawo do własnej oceny postaci (jeśli sam przeczyta książke a nie opiera sie na cudych opiniach)
HermionaXXX dnia 02/04/2007 21:33
Daje W
R_Lupin dnia 02/04/2007 21:44
Harry Potter to nie jest negatywna postać!!! Absolutnie!!! Sam kiedyś słyszałem jak pewien Amerykanin spalił na oczach ludzi wszystkie tomy Harryego Pottera, by pokazać jak go nie cierpi. Co za cymbał smiley
R_Lupin dnia 02/04/2007 21:44
A za arta daje W
funka harrego dnia 02/04/2007 23:29
nie no palic takie super książki, koszmar - załamka. Dziękuję wszystkim za wpisy smiley
Dezerterka dnia 03/04/2007 12:42
TAK! Zgromadzmy sie wszyszczy razem i spalmy te satanistyczne ksiazki!! xD

Juz slyszalam takie opinie i mnie totalnie powalaja... To jest az smieszne...
buffy92 dnia 03/04/2007 12:48
Taak.. WSZYSCY UWAŻAJCIE! Nie podchodźcie pod żadnym pozorem do książki bo się na Was rzuci i zamieni w czcicieli szatana!

Dla mnie to trochę żenujące.. Jak byłam Katoliczką, tak nią jestem. Głupoty piszą w tych gazetach. Jak nie mają tematu to rzucają się na HP. Gdzie Harry jest zły? Nie widzę w tym sensu. Książka nikogo moim zdaniem uraża, ani nie odciąga od przekonań, ani nie czyni też nikogo złym.
McGonagall dnia 03/04/2007 13:43
Wg mnie to książka nie mówi nam by już nie być ludźmi wierzącymi.... a zreszta nawet w książce obchodzone są święta Bożego Narodzenia itp. To czy to jest złe?? A tak wogóle to już wiele takich artykułów w gazetach się naczytałam choć zaden nie jest przekonujący (naszczęście- bo moja mama potrafi uwierzyć w bzdury, ale nie w tym rzecz). Harry jest dobry i nawet uczy nas kochać bo gdy juz wie że może umrzec to nie myśli o sobie lecz o Syriuszu (że znowu go zobaczy- 5 tom HP) ... art fajny smiley
Cho Chang2 dnia 03/04/2007 14:04
Też czytam HP, a dalej jestem chrześcijanką...to nie ma nic do rzeczy. Zawsze znajdzie sie ktos komu bedzie nie pasowal HP. Znalazłam troche błedów m.in.
przed "ale" i "a" stawia sie przecineksmiley
michcio dnia 03/04/2007 14:48
jakby czytali HP to by zmienili zdanie
Tonia dnia 03/04/2007 15:13
Jak ktoś chce się wypowiedzieć na jakiś temat, to niech najpierw się zorientuje co i jak a potem dopiero pisze. A tak człowiek niedoinformowany, nie w temacie- po co pisać takie bzdety?
asia15963 dnia 17/04/2007 20:42
harry jest bohaterem pozytywnym, a ten jakiś głupi brukowiec ni powinien się do tego mieszać!!!!!!!!!!!! poz tym cykl o herrym nie podburza do niechrześcijaństwa!!! przedstawia on dobro i zło, tyle że pod postacią nadprzyrodzonych mocy... nic w tym złego! ja czytam harrego i dalej jestem chrześcijanką i wątpię , żeby to się zmieniło, bo przeczytałam harrego!!!daję Wsmileysmileysmileysmileysmileysmiley
asia15963 dnia 17/04/2007 20:42
harry jest bohaterem pozytywnym, a ten jakiś głupi brukowiec ni powinien się do tego mieszać!!!!!!!!!!!! poz tym cykl o herrym nie podburza do niechrześcijaństwa!!! przedstawia on dobro i zło, tyle że pod postacią nadprzyrodzonych mocy... nic w tym złego! ja czytam harrego i dalej jestem chrześcijanką i wątpię , żeby to się zmieniło, bo przeczytałam harrego!!!daję Wsmileysmileysmileysmileysmileysmiley
Hardodziob dnia 30/04/2007 20:06
GRRR nie nawidze takich osób
fanka-ginny-weasley dnia 15/05/2007 21:44
hahaha, wiem co to za pismo... chociaż wg mnie nie zaczyna się na P, ale to sczegół...
I zgadzam się z autorką. Czy my wierzymy, ze w to lato przyjdzie do nas list z Hogwartu?? Ja przynajmniej nie.
I co to ma do chrześcijaństwa? w ogóloe nie mozna już czytać książek o magii??
Alicja Spinnet dnia 19/05/2007 22:50
no bo oni robia liste zakazanych ksiazek jak w sredniowieczu i wrzucaja tam wszystko co o magii itp. nie no zat al prawda jest taka ze ja jestem chrzescijanka i jakos nie czuje sie zdeprawowana przez HP i J.K.R. ... pozdrowionka i Wsmiley
anka_potteromanka dnia 01/06/2007 11:27
Sczerze mówiąc, to niektórzy uwielbiają Voldemorta itp. Ja tych ludków nie rozumiałam, nie rozumiem, i nie zrozumiem. Ale mi nie odbiło do tego stopnia, żebym z jakiegoś badyla zrobiła sobie różdżkę i miotała na każdego Avady, albo biegła po ulicy z miotłą między nogami i próbowała latać. A Harry'ego czytają nie tylko chrześcijanie, chciałam zauważyć. A co do twojego artykułu, to daję POsmiley
konczordo hp dnia 29/06/2007 21:20
harry jest spoko i wogule jest pzytywnym bohaterem.smiley
Filemona dnia 14/07/2007 11:40
Zgadzam się z anka_potteromanka. No i daję PO, spoko art
Srebrnaa dnia 20/09/2007 15:24
walczy z Ciemnymi Stronami czyli ze złem, jak może być negatywnym bohaterem? Fakt w książce jest zło, ale podaj mi choć jeden tytuł książki gdzie nie będzie choć jednej złej postaci!
Martussxd dnia 17/02/2008 16:16
Uch następna!! Przecież było poruszane tyle razy...Art do bani. O
Herma16 dnia 20/03/2008 23:55
Nic dodać, nic ująćsmiley W.
bernadetta144 dnia 25/03/2008 13:58
Fajny artykuł, daję W, widać że się napracowałaś. smiley
OneMoreDay dnia 21/07/2008 23:49
zgadzam sie z toba we wszystkim co napisalas.
i co z tego Martussxd ze tamt byl poruszany wiele razy, jak i tak ejst ciekawy i dziewczyna przedstawila jasne argumenty an temat tego ze Harry Potter jest dobry.
oczywiscie, ze tutaj religia nie ma nic wspólnego.
artykuł naprawde dobry xDsmileysmiley
Gwenog_Jones dnia 28/07/2008 23:28
Niech sie oni ciesza ze dzieci wogole cos czytaja! I rozwijaja wyobrazniesmiley
eLeN dnia 15/12/2008 20:21
Harry jest pozytywnym bohaterem
eLeN dnia 15/12/2008 20:21
Harry jest pozytywnym bohaterem
kapip101 dnia 22/12/2008 14:30
co ty za gazety czytasz?????? jakieś słabe, jak można tak myśleć o Harrym???!!! art spox.smiley
Garugan dnia 18/02/2009 16:32
Ludzie zawsze sie czepiaja gdy cos jest na topie i niestety jest to cena populanrosci bo zawsze znajdzie sie idiota ktory szuka dziury w calym niestety ....
Mambozza dnia 05/06/2009 14:35
Po przeczytaniu tej gazety należało ja wyrzucić do kosza, a nie takie nędzne art pisać. Tyle lania wody, żeby stwierdzić coś, o czym każdy wie. Bleh
OrderofPhoenix dnia 27/08/2009 18:44
Harry i Voldemort to klasyczne zestawienie. Walka dobra ze złem opleciona wieloma dodatkowymi wątkami. Czy harry jest dobry czy zły?. On jest człowiekiem. I tak jak w każdym z nas u niego też miesz sie dobro i zło w różnych proporcjach. Jak powiedział ktoś mądry... rzecz nie jest w tym jaki jesteś, ale jaki nie jesteś.
olga786 dnia 28/12/2009 13:41
popieram, bo niektuży uważają że oni mają okropne życie bo mają rodziców ktuży się o nich czasami za nadto ale nie umią się wczuć wrole kogoś kto nigdy nie miał rodziców tacy ludzie to poprostu nieczułe osły niedoceniające tego co mają
Ernie Mcmilan dnia 29/06/2011 10:46
Z takimi przesłankami dotyczącymi Harry'ego spotkałem się już nie raz. Nie napisałaś nic nowego. Daję Z.
Bellatrix Lastrange045 dnia 25/07/2011 20:40
Orderofphoenix masz całkowitą rację. Bo czy chcieli byśmy czytać o idealnie dobrym bohaterze? Wyobraźcie sobie: Harry który nie złamał oni jednego punktu regulaminu szkolnego? To by było mulące. Osobiście nienawidze idealnych bohaterów, którzy nie mają problemów I tylko ratują świat przed złem poświęcając wszystko bezinteresownie. Gdy czytamy o kimś kto ma podobne jak my problemy I w danej sytuacji zachowuje się jak normalny człowiek nie bohater czujemy się lepiej. Zgadzacie się?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 72% [21 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 7% [2 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 14% [4 Głosów]
Nędzny Nędzny 3% [1 Głos]
Okropny Okropny 3% [1 Głos]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Mistrzyni_Afrytow
(Prawdziwa osoba magiczna)
23/05/2012 01:15
Ja tez!

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 01:13
Haha, ej, KOCHAM WAS!

Kyinra
(Prorok Codzienny)
23/05/2012 01:13
To chodzcie, tak sie podniecilam ze i tak teraz nie zasne, to podkrece sie bardziej na chacie.

Mistrzyni_Afrytow
(Prawdziwa osoba magiczna)
23/05/2012 01:13
haha, no wez! Zabijesz mnie latwiej niz kedavra ;>

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 01:12
Mistrzyni, emocje jak przy smazeniu kielbasy

Christina
(Świetny czarodziej)
23/05/2012 01:12
chat? nie nadazam odswiezac...

Kyinra
(Prorok Codzienny)
23/05/2012 01:12
Ale moga byc juz nieaktualne. Trzeba napisac od nowa.


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter