Hogwart - magiczne miejsce czy tylko stary zamek? - Magiczne miejsca

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

pogoda karpacz online

Hogwart - magiczne miejsce czy tylko stary zamek?

Ostatnio zaintrygowało mnie gdzie umiejscowiony jest Hogwart.
Wiadomo, że szkoła zlokalizowana jest w średniowiecznym zamku, położonym gdzieś w Szkocji, ale gdzie??? Tego nie wiemy. Jak sugeruje dokument telewizyjny zrealizowany przez Discovery Channel, inspiracji autorka szukała w szkockiej Gordonstoun School.
Interesujące jest to czy było to miejsce dostępne czy nieosiągalne dla mugoli?? W książkach jest mowa o tym, że gdy pojawi się tam jakiś mugol, widzi tylko stare ruiny i tabliczki informujące o niebezpieczeństwie i zagrożeniu życia (ciekawe, że nie znaleźli sie tam jeszcze jacyś mugolscy szaleńcy, miłośnicy dreszczyku emocji bądź samobójcy xD).
Jednak mimo, iż mogą do niego dotrzeć niemagiczni ludzie to dlaczego uczniowie Hogwartu dojeżdżają na miejsce expresem niedostępnym dla mugoli... przecież mogliby tam dotrzec tak samo jak oni (mugole). Jest to wedlug mnie dziwne, bo młodzi czarodzieje najpierw przenoszą się w świat magiczny (np. peron nr 9 i 3/4), i dojeżdżaja do miejsca, które zwykli ludzie moga zobaczyć. Mysle, że powinno być odwrotnie.

I druga sprawa:
Zakazany las, chatka Hagrida z grządkami (na których rosły np. wieeelkie dynie), kałamarnica w jeziorze, tłumy uczniów na błoniach (oczywiście gdy było ciepło) - to rzeczy które mogli zobaczyć mugole przybywający w okolice zamku nawet jeśli nie podchodzili zbyt blisko :P czy nie wydawałoby się to dla nich podejrzane?? gdybym ja zobaczyła coś takiego to raczej dla mnie byłoby coś nie tak (mimo że nie jestem zbyt bystra xD).

Może coś przeoczyłam w książce lub w jakimś wywiadzie lecz z tego co wiem to nie było mowy o tym, że gdy mugole się pojawią w okolicach Hogwartu to całe błonie dla nich są puste, niezadbane, jak przy starych ruinach.
(nie jestem pewna na 100% wiec jeśli pisze bzdury to wybaczcie:))

Co o tym sądzicie??

PS. przepraszam, że tak krótko ale tylko tyle udało mi się napisać
Hogwart - magiczne miejsce czy tylko stary zamek?
chrapak_kretorogi 13/05/2007 14:55
Czytano 14113 razy
Liczba komentarzy - 53
Zuzka Johnson dnia 13/05/2007 15:06
ciekawy art. Rzeczywiście masz rację: w książkach nie wspomniano co się dzieje gdy mugol podchodzi blisko zamku. Oczywiście widzi ruiny czy coś takiego, ale co z uczniami, potworami? Ciekawy temat, nigdy się nad tym nie zastanwiałam. Za oryginalność W
Poznaniaczek dnia 13/05/2007 16:40
A czy stadion na mistrzostwach był widoczny?
A czy kwatera zakonu feniksa była widoczna?
NAwet Harry nie widział domu dopóki mu nie dali na kartce adresu.
Każdy z uczni dostał list Z Hogwartu.
Każdy kibic który wszedł na stadion miał bilet.
To są poprostu czary.smileysmiley
Wood dnia 13/05/2007 17:09
wyczerpujące i z sensem, wiadome jest że Hogwart swe odosobnienie w dużym stopniu zawdzięczał Zakazanemu Lasu a także licznym anty mugolskim zaklęciom...
Krzysiek312 dnia 13/05/2007 17:37
Rety, czytając te wszystkie arty aż się dziwię czemu po przeczytaniu książki nie wiem nic otym albo czegoś niespostrzegamsmileysmileysmiley
Zapewne to moja nieuwagasmileysmiley
Daje W
trnd dnia 13/05/2007 18:31
Nie możemy wymagac od Rowling zeby wszystko było tak dopracowane,jak stwarzała całą tą historie to nikt nie wiedział że kiedyś jej książki osiągną taki sukces...
Loony dnia 13/05/2007 18:36
Hogwart jest napewno strzezony przez mnostwo antymugolsich zaklec i urokow.Las odgradza swiat mugoli od terenu hogwartu.Mysle ze czarodzieje nie dopusciliby zeby na teren hogwartu wlazl jakis mugol. Daje Z
Carola dnia 13/05/2007 19:38
no moim zdaniem widzi ruiny i tak jak w przypadku mistrostw swiata cos mu sie nagla przypomina..nie zapominajmy ze obok jest tez czarodziejska wioska smiley wiec poprostu chronia go czary itd. smiley dobry art PO smiley
Fenix dnia 13/05/2007 20:32
Wg. mnie Hogwart, Zakazany Las i Hogsmeade jest chroniony zaklęciami iluzji czy coś w tym stylu. Może czarodzieje wchodząc na King's Cross peron 9 i 3/4 wchodzą w inny wymiar!?!

PS Niezły art. Daję PO
Herma33 dnia 13/05/2007 22:19
Czepiasz się. Czy wszystko w książce musi mieć swoje uzasadnienie? Moim zdaniem Jo chciała po prostu ubarwić tę powieść , nadać jej magiczny, niepowtarzalny klimat. A wy roztrząsacie każdy, najdrobniejszy szczegół. Przecież, gdyby uczniowie dojeżdżaliby do szkoły zwykłym pociągiem, to nie byłoby to już takie interesujące i maiczne. Na zachętę dajęPO.
piotrek0170 dnia 13/05/2007 23:36
nie no zaszylas mnie tym artykolem naprawde w zyciu sie nadtym niezastanawialem i teraz jak o tym pomysle to jest dosc intrygujace i wydaje sie byc wielkim bledem ze strony autorki
duzy plu dlz ciebie Wsmiley
Moniczka99 dnia 14/05/2007 16:51
Oni tego po prostu nie widzą i nie bądź taki/a bez wyobraźni... !!! Czy to jest trudne zrozumieć, że oni widzą ruiny? Może być także podobnie jak na Mistrzostwach Świata w Quditchu .. po prostu jak ludzie chcieli tam się zbliżyć to sobie o czymś przypominali i tylesmiley
beatus dnia 14/05/2007 18:55
myślę, że Hogwart i jego błonia w jakiś sposób chroniony przez zakazany las, tak jak napisała moja poprzednicza. A co do szaleńcówsmiley Zdaje mi się, że i tak by nie weszli w końcu Hogwart to twierdza, która jest niedostępna dla mugoli i Rowling pewnie postarała się by tak było do końcasmiley
daję W
jjustyna dnia 14/05/2007 22:29
wybrałaś można powiedzieć trudny temat i świetnie sobie z nim poradziłaś zgadzam się że nigdzie nie ma wzmianki że mugole nie widząc co się dzieje koło szkoły
Danka dnia 15/05/2007 08:52
ciekawe teorie ale niebyła bym tego dokońca pewna daję P bo to trudny temat który wiele odciebie wymagał
pawel1992 dnia 15/05/2007 10:46
Nie, chyba niczego nie przeoczyłeś. Dobry art, szkoda, że nie rozwinąłeś tematu. Ciekawe teorie ale nie jestem do konca pewien...
TonksII dnia 15/05/2007 14:32
To jest bardzo ciekawe, ale chciałabym zwrócić uwagę, że być może jest to wymysł literacki, a ja wyjeżdżam latem do Szkocji, hmmm więc jak coś znajdziecie dajcie znać okioki?? smiley buss Daje W smiley
emilcia1994 dnia 15/05/2007 14:39
Napiszę tylko tyle: Hogwart od świata rzeczywistego oddziela bariera. Czarodzieje ją widzą, a mugole nie. To nieprawda, że widać jest Hagrida i jego chatkę.
Majandra dnia 15/05/2007 17:19
Ej a nie pamiętacie ze jak mugol sie zbliża na pewną odległość do takich miejsc to zaraz sobie przypomina że ma coś koniecznie do zrobienia gdzie indziej.
chrapak_kretorogi dnia 18/05/2007 17:55
ahhh... chcę tylko powiedzieć ze jestem dziewczyną smiley i jakos nie przywykłam do mówienia do mnie "przeoczyłeś" czy coś w tym stylu ale dobra smiley rozumiem że mój nick jakoś sie nie wydaje dziewczęcy... smiley
alishia179 dnia 28/05/2007 08:32
Fajny art ale wiadomo że mugole nie mogą zobaczyć nikogo na błoniach bo HOGWART chronią ogromne zaklęcia o których działaniu możemy się tylko domyślać
anka_potteromanka dnia 18/06/2007 20:45
Pozwolę sobie zacytować jedynie słowa Poznaniaczka:

A czy stadion na mistrzostwach był widoczny?
A czy kwatera zakonu feniksa była widoczna?
NAwet Harry nie widział domu dopóki mu nie dali na kartce adresu.
Każdy z uczni dostał list Z Hogwartu.
Każdy kibic który wszedł na stadion miał bilet.
To są poprostu czary.smileysmiley


Zgadzam się w zupełności. Chyba nic dodawać nie trzeba.
Levin dnia 12/07/2007 10:26
Myślę, że jednak cały teren Hogwartu był niedostępny dla mugoli. Czyli nie tylko sam zamek, ale też chatka Hagrida, stadion Qudditcha, błonia, cieplarnie itd.
W 4 części jest napisane dokładniej o tym. (podczas mistrzostw świata w Qudditchu)
PaniPirat dnia 23/07/2007 11:53
Pewnie zalozyciele szkole zucili zaklecie ze mugole widza tylko zamek i nic wiecej nie widza uczniow itp. pzeciez autorka nie pozwolila by na tyle niedociagniec
Zgredek9 dnia 31/12/2007 19:46
dobry artykuł... nad tym się jeszcze nie zastanawiałam.... ale najlepsza książka może mieć jakieś błędysmiley
gexas14jaw dnia 22/01/2008 20:36
Nie sądze że to błędy ale poprostu detale...
Rowling udzieliła wywiada w którym opowiadała o Hogwarcie więc chyba o tym też wspomniała. Ja nie pamiętam dokładnie... Daje PO
Lily__ dnia 25/01/2008 20:12
No rzeczywiście , masz racje . A ja na przykład się zastanawiałam dlaczego w Hogsmade mieszkali sami czarodzieje . Bo przecież Expres Hogwart jechał też przez mugolskie wioski i miasta , a tory prowadziły aż do Hogsmade więc mugole spokojnie mogliby tam dotrzeć . Daję W . smiley
kapii dnia 07/02/2008 13:55
hogwart to najlepsza szkoła na świeci. jakby ktoś zobaczył normalną palącą się szkołę (tą nudną) to gaście benzyną!
KaskaPMNokturn dnia 15/06/2008 17:14
Ja tez często zastanawiam się nad tym czy mugole nie widzą jeziora ani lasu.. moze to jest jakis kolejny bląd? Fajny art smiley
karciaa11hpfans dnia 20/06/2008 11:01
a ja zacytuje poprzedniczke:
"Pozwolę sobie zacytować jedynie słowa Poznaniaczka:

A czy stadion na mistrzostwach był widoczny?
A czy kwatera zakonu feniksa była widoczna?
NAwet Harry nie widział domu dopóki mu nie dali na kartce adresu.
Każdy z uczni dostał list Z Hogwartu.
Każdy kibic który wszedł na stadion miał bilet.
To są poprostu czary.smileysmiley

Zgadzam się w zupełności. Chyba nic dodawać nie trzeba."

i nic wiecej do dodania xD
Martussxd dnia 31/07/2008 15:21
Też się kiedyś zastanawiałam. Pewnie to tylko jakieś przeoczenie, któego tłumaczenie zajęło by dużo czasu. A może mugole widzą stary zamek, puste, zarośnięte błonia? Może nie widzą ludzi wokoło zamku? Kto wie... Za art daję Wybitny. smiley
Siria dnia 17/08/2008 10:18
fajny art., ale mugole widzą po prostu ruiny, anie czarodziejów, nie widzę problemu.
LolaMcCrazy dnia 23/12/2008 13:51
hmm ..
Zgadzam sie z tym co napisal Poznaniaczek < czy jakos tak ;] > ..
Ale zastanawia mnie pytanie : czy jeśli np. taaki Dumbledore chcialby wziasc do Hogwartu jakiegos mugola, czy wtedy zobaczylby Hogwart ??
wicek1997 dnia 02/02/2009 14:51
Ja chce wam zadac pytanie skad Hermiona wzieła pieniądze czarodziejów i jak rodzice hermiony dostali sie na pokątna
Miss_Hermiona dnia 27/02/2009 14:28
Hmm...wydaje mi się , że jeśli nawet uczniowie wychodzą na teren szkoły to mugole ich nie widzą.. tylko te ruiny. Przecież Hogwart ma więcej zabezpieczeń o których nie napisałaś/łeś ! Musisz uważniej przeczytać książkę. smiley
Pozdrawiam.smiley
Siria dnia 20/06/2009 12:50
to są prawa czarów takie są zasady i ustawa o ukryciu czarodziejów przed mugolamismiley
Lucy13 dnia 09/07/2009 13:53
NO właśnie! Też mnie niektóre rzeczy dziwią, ale do konca nie zostały niestety wyjasnione. [W]
Luke James Potter dnia 29/08/2009 08:23
Hogwart to najbardziej znane czarodziejskie miejsce w Wielkiej Brytanii. Jest aż przepełnione magią.
sonyziom dnia 29/12/2009 15:13
to wszystko magia
zakłęcia zakazany las
a tak wogule to mi się zdaje że gdzieś czytałem że jak podchodzi do zamku to sobie człowiek przypomina że nie zrobił czegoś ważnego w domu i się zawraca aby zrobić tą ważną rzecz a póżniej zapomina o hogwarcie i więcej tam niewracasmileysmiley
LadyofLake dnia 09/01/2010 19:30
Hogwart na pewno jest nieosiągalny dla mugoli, zabezpieczony najróżniejszymi zaklęciami. Żaden mugol nie może się do niego zbliżyć, widzi tylko wspomniane przez Ciebie ruiny i tabliczki. W 'Insygniach Śmierci' Harry, Hermiona i Ron zabezpieczali miejsca, w które się przenosili, najróżniejszymi zaklęciami, w tym takim, które czyniło ich namiot i ich samych niewidocznym dla mugoli. Myślę, że z Hogwartem było tak samo. Wybaczam Ci jednak to niedociągnięcie, bo artykuł był pisany przed wydaniem w Polsce IŚ.
Artykuł taki sobie, denerwowały mnie emotikonki i czasami nadmiar znaków interpunkcyjnych, ale daję Z.
xszaroburoiponurox dnia 24/02/2010 19:40
Tak, i ciekawe co sie stanie jak mugole weda na teren zamku. Włąsnie , jak wspomniała LedyofLake Harry i reszta zabezpieczli sie zakleciami, i nie było ich słychać i widać. Hogwart napewno chroniły o wiele bardzijkuteczne zaklecia. Daje P . ;]
Nederlanders dnia 25/02/2010 15:51
Ciekawy pomysł na artykul. Ale jednym słowem to co tu jest napisane to bzdury. Sory ale tylko za pomysł daje N.
kumkum dnia 04/03/2010 15:04
Bardzo mi się podoba i daję W. A i Hogwart był połozony gdzieś w górach i o tym pisali.
adelahp dnia 07/03/2010 17:11
moim zdaniem to dobrze, że mugole nie widzą zamku i wątpię czy któryś mógłby się tam dostać... nie takie czary zna Dumbledor...
autorka nie rozpisywała się o tym bo pewnie stwierdziła, że to nic ważnego...
ale sam Hogwart... to bardzo magiczne miejsce... taka szkołą to jest coś smiley
Ana_Black dnia 08/03/2010 18:47
Ciekawy artykuł. Ale raczej jest mało prawdopodobne, że w pobliżu Hogwartu mógłby zjawić się jakiś mugol, skoro nawet większość czarodziei nie potrafią podać jego dokładnej lokalizacji.smiley
losiek13 dnia 03/05/2010 20:31
Kompletna bzdura! OMG przecież zamek to nie tylko sama budowla, to również otaczające go mury! Chyba sobie nie wyobrażasz, ze mają one 50cm wysokości. Jeśli tak to gratuluję wyobraźni. Wielkie, kosmate O!
Papelek dnia 01/06/2010 17:34
Popieram kolege wyżej !
Teraz do autora : pogieło cię ?! Może masz gorączke czy coś ?! OMG! MASAKRA ! GORZEJ NIŻ O!
zuzia003 dnia 21/08/2010 12:46
"Zakazany las, chatka Hagrida z grządkami (na których rosły np. wieeelkie dynie), kałamarnica w jeziorze, tłumy uczniów na błoniach (oczywiście gdy było ciepło) - to rzeczy które mogli zobaczyć mugole przybywający w okolice zamku nawet jeśli nie podchodzili zbyt blisko smiley czy nie wydawałoby się to dla nich podejrzane??"
Właśnie bierzmy tu pod uwagę, że to są wlaśnie MUGOLE smiley Daję PO smiley
witek171995 dnia 02/10/2010 22:14
Dla mnie to jest banalne Hogwartu nie zobaczysz ani z satelity nawet jak bedzie wbity miala nos w mur nie ma go i koniec (dla mugoli) nie ma co filozofowac mugole są slepi nie widzą Dziurawgo Kotla i innych spraw dlaczego wgl.Hogwart ma byc widoczny co do Tej kartki i zgliszczy, a nie pięknego zamku , uznam to za pomylke chcialem dac PO ale po calkowitym przemyslenie daje Z . W tym mowie ze art.jest prosty i ladnie napisany
fanka242 dnia 08/10/2010 20:10
No właśnie to jest dziwaczne! Ale mówiąc szczerze chętnie bym tam pojechała a jeśli nie da rady to na jakiś obóz Harrego Pottera w którym jest go zwiedzanie
_Luna-Lovegood_ dnia 15/03/2011 18:27
Trochę to jest dziwne. Ale ja zazdroszczę mojej siostrze, ŻE MOGŁA ZWIEDZAĆ TEN ZAMEK W SZKOCJI!!!smileysmileysmiley Ech...Daję W.
prezia828 dnia 23/05/2011 13:25
przez ciebie kolejne pytania będą mi spędzać sen z powiek
AbraKadaBra dnia 24/01/2012 19:40
Oj odpowiedź jest prostsza niż nam się wydaje, mugole poprostu tego nie widzą ,tak jak Błędnego Rycerza, czy Dziurawego Kotła.Jak to mówił Stan mugole są ślepi nawet nic nie gdy budynki są odpychane od tego tak magicznego autobusu, czy np. Dziurawy Kocioł, który stał między dwoma mugolskim sklepami,a żaden mugol nie widział tego baru.Co do Peronu 9 i 3/4 sam peron jak i droga do Hogwartu nie istnieje dla mugoli,tak samo jak z Dziurawym Kotłem jest tuż obok świata ludzi zwykłych,ale jest dla nich nieosiągalny.Poprostu na każdy obiekt magiczny jest rzucone tak silne zaklęcie jak np.zaklecie zwodzące czarodziej rzuca to zaklęcie na siebie i staje się nie widzialny,to wcale nie był błąd pani Rowling,ale mogła chociaż trochę bardziej to wyjaśnić...aha i jeszcze jedno Zaklęcie Fideliusa (mogłem się pomylić z nazwa za co szczerze przepraszam)potrawi uczynić coś nawet niewidzialnego nawet dla czarodzieja...to wszystko to magiasmiley.
A co do tego artykułu fajnie się czyta. Daje Z
ulan1989 dnia 19/03/2012 21:34
Wszystko jest dobrze opisane w książce. Jak pisałaś mugole widzą tylko ruiny. Chronią go także zaklęcia takie jak stadion - gdy mugol pojawi się w pobliżu przypomina sobie nagle o ważnej sprawie, którą musi natychmiast załatwić. Ewentualnie można też takiemu delikwentowi zmodyfikować pamięć. No i także zamek jest nienanoszalny.
Szkoda, że w prawdziwym życiu nie możemy zwiedzić Hogwartu. Jednak w te, bądź następne, wakacje zamierzam udać się do Wielkiej Brytanii, w podróż śladami Harry'ego Pottera , i odwiedzić pomieszczenia, które odgrywały sale Hogwartu. No i zawsze zostaje nam jeszcze Orlando smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 48% [34 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 27% [19 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 15% [11 Głosów]
Nędzny Nędzny 4% [3 Głosów]
Okropny Okropny 6% [4 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Esey
(Abhorsen)
24/05/2012 20:26
to smutne:<

gnebi
(Świetny czarodziej)
24/05/2012 20:16
Nie napisalam na pw, bo akurat wtedy byles na sb i myslalam ze sie odezwiesz.
No i nic na tyle waznego, zeby mis ie chcialo PW pisac.

Esey
(Abhorsen)
24/05/2012 20:06
fuer tez

Esey
(Abhorsen)
24/05/2012 20:06
fuer tez

losiek13
(I Love Helen)
24/05/2012 20:06
Zaraz wejde...

Andrzejster
(eXtreme-Fusion Ninja)
24/05/2012 20:05
Nie, ze wymagania, a poprostu uzytecznosc, jak dostane PW to szybciej zobacze niz jak ktos wspomni cos w sb, ktorego nie odswiezam od 30 minut

losiek13
(I Love Helen)
24/05/2012 20:04
haha, nawet nie wiedzialem ;< Juz slabo dzisiaj kontaktuje... Rece opadaja!


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter