Wywiad z Andrzejem Polkowskim - Inne

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Statystyki
Gości online: 31
Administratorzy online: 1
Użytkownicy online:
Apate (Prawdziwa osoba magiczna)
Esey (Abhorsen)
Hadys (Prawdziwa osoba magiczna)

Zarejestrowanych: 26,072
Najnowszy Użytkownik: Izabeluna
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

pogoda karpacz online
Przyjaciele
Wszystko o Harrym Potterze

Harry Potter News

Hogsmeade.pl

Eragon Italia
Puchar Domów
Aktualnym mistrzem domów jest  RAVENCLAW!
Gryffindor
Punktów: 1063
uczniów: 71
Hufflepuff
Punktów: 974
uczniów: 27
Ravenclaw
Punktów: 2452
uczniów: 19
Slytherin
Punktów: 1673
uczniów: 41
Losowe Zdjęcie

Wywiad z Andrzejem Polkowskim

InneW jednym z portali filmowych, Stopklatka.pl, jakiś czas temu ukazał się "Wielki test wiedzy o Harrym Potterze". Była mowa o tym w tym newsie.
Oczywiście termin konkursu już minął, zostali ogłoszeni zwycięzcy i ... opublikowano wywiad z Andrzejem Polkowskim - tłumaczem wszystkich książek o HP.
W owym tekście prasowym jest mowa, m.in. o tym czemu Harry Potter cieszy się taką sławą; czemu Andrzej Polkowski nie lubi adaptacji filmowych powieści Rowling, nawet jest wzmianka o "Władcy Pierścieni". Tak czy siak, wywiad bardzo ciekawy, dobrze się go czyta, no i oczywiście można zdobyć wiedzę o naszym "drugim autorze" powieści o nastoletnim czarodzieju...
By zapoznać się z treścią wywiadu, zapraszam tutaj.

Źródło: Stopklatka.pl
Kerle dnia 30/12/2008 12:25
Omg xD Nie lubię Polkowskiego. Jest taki suchy. Moim zdaniem, filmy "Narnii" są o wiele gorsze niż adaptacja filmowa HP. Przecież, gdyby nie moja kochana klasa rzucająca się popcornem to ja bym usnęła na Kaspianie. Przyznaję Władcy Pierścieni, filmy, były fenomenalne, ale bez przesady. Nie, ja go nie trawię, a wywiad beznadziejny.
YudYta dnia 30/12/2008 12:32
Chciałam tylko powiedziec, że ostatnio w HBO i HBO2 leci codziennie HP i Zakon Feniksa. Jak ktoś ma możliwośc to może sobie zobaczyc smiley
anap4 dnia 30/12/2008 13:07
Hymm... dla mnie filmowe adaptacje Pottera nie są takie złe, aczkolwiek najbardziej podobała mi się trójka, najmniej piątka.
A wywiad całkiem, całkiem, dobrze, że są odnośniki do innych tematów, a nie tylko Harry'ego. Ciekawiej smiley
Mrs H_Weasley dnia 30/12/2008 13:10
Nie mam nic do tłumaczeń pana Polkowskiego, może to dlatego, że nie czytałam wersji oryginalnej, po angielsku.

Wywiad spoko, ale bez rewelacji.
Kerle dnia 30/12/2008 13:38
YouYta, właśnie skończyłam oglądać Zakon. Ale poprawka: Nie codziennie, tylko dzisiaj i wczoraj leciało, a do poniedziałku na razie nie ma w programie TV. Pewnie jeszcze będą puszczać, tylko trzeba wyczaić moment. A na Wielkanoc pewnie już w TVN-ie będzie można obejrzeć.
agatqa92 dnia 30/12/2008 13:54
Nie lubię tego człowieka. Nudny, drętwy i tak jak ktoś już wyżej wspomniał 'suchy'.
Wywiad przeciętny, bez rewelacji.
Co do władcy pierścieni widziałam tylko ekranizację, a nie czytałam książek i mi się podobała. A co do reżyserów jak dla mnie najlepiej spisal się Alfonso Cuaron (więzień azkabanu) i Mike Newell (czara ognia).
Edit: Aha, i skąd do jasnej ciasnej wzięło się tam wspomnienie o "Seria niefortunnych zdarzeń"? To chyba najgorsza ekranizacja jaką w życiu widziałam. Sam film też jest jednym z najgorszych, bo sama książka zachwyca, ale przez kilka pierwszych tomów- potem dno, brak pomysłów, ciągłe powtórzenia.
PomyLuna__ dnia 30/12/2008 14:07
Bardzo podoba mi się ten wywiad... Polkowski bardzo mądrze mówi.

"Reżyser powinien pamiętać o najważniejszym przesłaniu autora i o specyficznej, dominującej atmosferze książki." Jest to naprawdę najważniejsze w adaptacji filmowej książki. Nie było tego pokazanego (według mnie) w części Harry Potter i Zakon Feniksa. Skupili się oni bardziej na efektach niż na tym by przekazać treść książki. Wycięli ponad połowę książki...

Jeśli chodzi o Władcę Pierścieni to jest to naprawdę świetna adaptacja książki. Przeczytałam książki (niestety jeszcze nie całe smiley) i pięknie odwzorowane są krajobrazy z opisów w książce i bitwy, choć denerwujące jest to, że są powplatane różne sceny z poprzednich części np. w części 3 były fragmenty z 2. Czyli jak znaleźli Marry'iego i Pippin'a w ruinach Isengardu ( czy jak to tam się nazywało smiley) Ale nie będę tu mówić o Władcy Pierścieni.

Co do filmów o Harrym Potterze to nie są one złe (nie licząc Zakonu Feniksa) Zawsze mogę oglądać je godzinami. smiley Jak dla mnie to najlepsze jak na razie były Więzień Azkabanu i Czara ognia( choć ta miała trochę za bardzo skróconą końcówkę smiley)

Co do tłumaczeń Andrzeja Polkowskiego są one dla mnie lepsze od oryginału...
jonny164 dnia 30/12/2008 15:13
Jeśli chodz i omnie to powiem, że "Władca Pierścieni" jest fajnym filmem i ciekawą książką, ale to nie to samo co "Harry Potter"... Nie wiem dlaczego. MOże powodem takiego nastawienia z mojej strony jest to, że w odgrywanych rolach w filmie główni bohaterowie są w moim wiekusmiley
Zgodzę sie, że dotychczsowe filmy o Harrym... bardzo spłaszczają książkę, no ale cóż - nie da się pokazać wszystkiegosmiley przynajmniej takie było zdanie dotychczasowych reżyserów. Jeśli ktoś przeczytał recenzję, która jest zamieszczona w naszym portalu to wie, że jeśli chodzi o "Księcia Półkrwi" to David Yates pisał się na medal (zdaniem autora recenzji będzie to najlepszy film z dotychczas nakręconych)...Więc warto czekaćsmiley choć Waner Bros przesunęło premierę (dla własnego interesu oczywiście, aby zapełnić lukę w kalendarzu filmowym)... Nie zgadzam się z Andzejem Polkowkim jeśli chodzi o filmy - tzn. są dobre chociaż mogły by posiadać trochę więcej szczegółówsmiley Natomias książki tłumaczone przez Polkowskiego moim zdaniem są świetne( w sensie ich wytłumaczenia), może dlatego, iż bliższy jest mi oczywiście język polski....Oryginałów po angielsku jeszcze nie czytałemsmiley
jonny164 dnia 30/12/2008 15:15
za błędy i niezgodności przepraszam...smiley
Katarzyna Antosz dnia 30/12/2008 15:32
wywiad podobał mi się bardzo.Andrzej Polkowski trafnie ocenił wymienione w wywiadzie filmy,a zwłaszcza w odnośni do"Harrego Pottera" i "Władcy Pierścieni"
Katreena dnia 30/12/2008 16:18
Ale pytać tłumacza o filmy... Widać było, że nie chce się tak wypowiadać na ten temat, wiadomo, że każdy chciałby, żeby filmy HP bardziej odwzorowywały ten nastrój książki, no ale jak się nie da. Tez myślę, że Władca pierścieni ma najbardziej oddający klimat książki film, co do Opowieści z Narnii to obejrzałam ten film bez jakiś emocji. Drugą część mam na myśli. Weszłam do kina, obejrzałam, wyszłam i zapomniałam...
danio66 dnia 30/12/2008 17:10
Szkoda, że Polkowski nie lubi Pottera. Dla mnie świadczy to tylko o tym, że nie przykładał się za bardzo do tłumaczenia książek o Harrym Potterze(zwłaszcza w pierwszych trzech tomach - mnóstwo błędów)smiley
bellatrix666 dnia 30/12/2008 20:18
adaptacje filmowe HP są jak dla mnie mało szczegółowe. chyba najbardziej podobała mi się adaptacja części trzeciej smiley
o tak władca pierścieni to na prawdę dobra książka, i uważam że nakręcili do niej świetny film...
Tłuczeń Polkowskiego nie będę się czepiała bo szczerze nigdy jeszcze nie czytałam żadnej z książek przez niego tłumaczonych w orginale smiley
Gizmolina dnia 30/12/2008 22:37
Hm. O tym wywiadzie mogę powiedzieć tylko, ze jest spoko, ale niczym mnie nie zaskoczył.
A tak na marginesie: całkiem lubię Polkowskiego... xD
kamilx98 dnia 31/12/2008 10:09
Jak nie lubi Harrego Pottera to po gówno przetłumaczył wszystkie częsci az mi się nie chciało tego wywiadu czytać
mal_granger dnia 31/12/2008 15:35
kamilc98 masz rację skoro nie lubi książki po co tłumaczył.... Chyba tylko dla kasy. Trudno już więcej nie dostąpi tego zaszczytu.
Katreena dnia 31/12/2008 17:29
Ale przecież on nie lubi ADAPTACJI filmowych, bo uważa, że one nie wyrażają tego, co książka, i że się z tego zrobiła komercha pod tytułem z kim śpi aktor, który gra w HP, że ludzie odeszli od książek i wolą przeżywać to, co się dzieje z gwiazdami tych filmów. W moim mniemaniu on LUBI te książki, sam powiedział, że w tych książkach jest "namiętny sprzeciw wobec wszelkich przejawów nietolerancji, wiara w miłość, w wartość przyjaźni, w możliwość zwycięstwa dobra nad złem", ale powiedział, że to zanikło, że ludzie się tym nie interesują, tylko życiem gwiazd filmów o HP... Co do stwierdzeń, po co to tłumaczył, skoro tego nie lubi: ludzie, to jego praca! Jemu za to płacą! On nie jest krytykiem, żeby oceniać co mu się podoba a co nie, tylko tłumaczem, więc tłumaczy co mu każą...
wicek1997 dnia 31/12/2008 19:12
Co do wywiadu to polkowski ma racje



"Reżyser powinien pamiętać o najważniejszym przesłaniu autora i o specyficznej, dominującej atmosferze książki." Jest to naprawdę najważniejsze w adaptacji filmowej książki.


W tym ostatnim filmie bardziej skupili sie na efektach niż na tresci ksiązki
Carrigana dnia 01/01/2009 01:29
Polkowskiemu najwyraźniej Daniel, jako odtwórca Harrego, nie przypadł do gustu! Mówi wyraźnie: "Zdecydowana większość bohaterów filmowych odpowiada moim wyobrażeniom. A już szczególnie Hagrid, Hermiona, Ron i Dumbledore z pierwszego filmu..." I ani słowa o Harrym!
Starfire dnia 01/01/2009 10:25
Jatam uwazam że wszystkie filmy fantasy są fajne w tym Narnia , ale HP jest najciekwsze . Co Polowskiemu niepodoba się w filmowym Harrym ???
annaluna dnia 01/01/2009 11:10
Wywiad był trochę... nudny smiley
Filmy HP są fantastyczne !
Więc jak tam może nie być "tylu efektów specjalnych"? Przepraszam bardzo...
Carrigana zgadzam się - Ani słowa o Harry'm!
A wg. mnie od się spisał tak samo jak Hagrid, Hermiona, Ron i Dumbledore!
Ginny Lovegood dnia 01/01/2009 12:03
Wreszcie jakiś wywiad po Polsku. Wywiad zwyczajny.Daje powyżej oczekiwań.smiley
Lucio dnia 01/01/2009 13:54
Najłatwiej jest myśleć jednopoziomowo nie zdając sobie sprawy z głębszego przesłania zarówno wywiadu jak i całego syklu o małym czarodzieju. Polkowski ma całkowitą rację poruszając temat 'sławy' HP na całym świecie, gdyby nie na 'machina reklamy' cykl nie zdobył by aż tak wielu fanów, a dzięki filmom przyciągnął ich coraz więcej bądź co gorsza stracił. Pisząc książkę czuje się całkowicie inne emocje niż przy kręceniu filmu; pisarz sam wkłada w swoje dzieło to ' coś ' i dzięki temu jest ono oryginalne, niepowtarzalne. Film jest dziełem wielu osób, oczywiście reżyser wraz ze scenarzystą odgrywają większą rolę ale i tak nie jest to tym samym co praca pisarza.
Co do efektów można wyjaśnić je bardzo łatwo: świat idzie naprzód, a wraz z nim produkcja filmów ulega zmianie tak aby nasycić widza.
dorsz dnia 01/01/2009 14:34
Mi filmy, o Harrym, się średnio podobają.
Fleur13 dnia 01/01/2009 16:33
Nie potrafie powiedziec , która wersja językowa jest lepsza.Angielskiej nawet w reku nie miałam.[z nawet jak był miała duzo bym nie przeczytalą z angielskiego mam 3/4 ;>]
Jeszcze chciałam dodać ,że zgadzam się z malym głodem [smiley],Polkowski inie lubi przygód Harry'ego Pottera , więc to jest tylko dla pieniędzy.Ale nie mam też tego mu za złe-ja niestety coraz bardziej nudze się czytaniem i oglądaniem HP [ale w końcu ile można ]-teraz ta ksiązke odbieram jako -chudzina , która macha różdżką.[Mój najnowszy obiekt uwielbienia; "Zmierzch","Władca Pierścieni","Ussyles Moore" ;]

^^^^No i dam P smiley
pysia42 dnia 01/01/2009 19:33
Ten wywiad to był jeszcze przed zakończeniem konkursu. Czytałam go już jakiś czas temu. Ten Polkowski to całkiem niezły gość w wielu sprawach się z nim zgadzamsmiley
Fleur13 dnia 02/01/2009 15:31
marta270 dnia 03/01/2009 00:54
sredni wywiad


Jeżeli już piszesz krótki komentarz to przynajmniej pisz poprawnie xD

Starfire dnia 01/01/2009 23:25
Jatam uwazam że wszystkie filmy fantasy są fajne w tym Narnia , ale HP jest najciekwsze . Co Polowskiemu niepodoba się w filmowym Harrym ???


Starfire chce Ci tylko przypomnieć ,ze każdy ma inny gust i istnieje wolnośc slowa .Nie każdemu musi się to podobać.

jonny164 dnia 31/12/2008 04:15
za błędy i niezgodności przepraszam...


Jonny nie musisz przepraszać,ale jeżeli już błedy są do istnieje takie coś jak 'edytuj',a nie piszesz osobny komentarz....
Nanevil dnia 02/01/2009 17:23
Wywiad nawet dość interesujący, zresztą myśle że Polkowski ma racje co do filmów tylko może troche zbyt dobitnie o tym mówi.Ja tam przepadam za filmami ale uważamże mają zupełnie inny klimat niż książki. Najbardziej podobał mi się z filmów HPiWA ale ostatnia część też nie była zla może tlylko akcji zabrakło...Zobaczymy jak wypadnie Książe Półkrwi.smiley
francesco dnia 02/01/2009 19:40
Najgorszy Potter - "Czara Ognia"smiley, najgorsza Narnia- "Książę Kaspian", najgorszy Władca Pierścieni - Drużyna Pierścienia. Ale najgorszy Kaspian!!!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 13% [1 Głos]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 75% [6 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Żadnych głosów]
Nędzny Nędzny 13% [1 Głos]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 11:37
Ide spac ;d branoc ;D

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 11:29
Nie jestes chetny? xD Ja sie kurcze czuje, jak po powrocie z pieszej pielgrzymki!

Izabeluna
(Różdżka w mojej ręce to patyk)
26/05/2012 11:26
Oj to biedasmiley

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 11:26
le ...

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 11:25
Rozmasujesz mi stopy? xD hahaha

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 11:24
ok:*

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 11:23
Sorry, ale pakiet mi sie skonczyl i kase na koncie wypisalem. Musze doladowac...


Archiwum
Najaktywniejsi
Na miejscu 1 jest:
Limonka
Avatar
Punktacja:
Ogólne: 28624
Bonusy: 0
Kary: 0

2) Isabelle (23923 pkt.)
3) Slayerka (10476 pkt.)
4) Esey (10085 pkt.)
5) alette (9418 pkt.)
6) Peeves (8997 pkt.)
7) Ginny_Weasley12 (7691 pkt.)
8) Venly (6419 pkt.)
9) lukasyno (6355 pkt.)
10) Andrea (6030 pkt.)

     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter