Dumbledore nie dotrzymuje obietnicy - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda online

Dumbledore nie dotrzymuje obietnicy

Dumbledore podczas swych podróży, odwiedzał miejsca w których, jak przypuszczał, mógł znajdować się Tom Riddle po ukończeniu Hogwartu. Poszukiwał wszelkich informacji na temat tego, czym Riddle sie zajmował. Za wszelką cenę chciał zdobyć wspomnienia ludzi, ktorzy mieli z nim kiedykolwiek jakiś kontakt.

Jak wiemy z szóstej części HP (Harry Potter i Książę Półkrwi) Dumbledore'owi udało się wyciągnąć wspomnienia od Morfina Gaunta, skrzata domowego Bujdki, a także od innych nielicznych ludzi, którzy zgodzili się sprzedać Dumbledorowi to, co sami wiedzieli o Lordzie Voldemorcie.

Podczas wakacji, gdy Harry nudził się w swoim domu na Privet Drive 4, dyrektor Hogwartu odwiedził wiele różnych i niebezpiecznych miejsc. W czasie jednej z podróży, Albusowi przydarzyło się coś, co uszkodziło jego prawą rękę. Stała się ona czarna. pomarszczona, martwa. Pewnego dnia w wakacje, gdy Dumbledore zabrał Harry'ego ze sobą, aby przekonać jego starego przyjaciela Horacego Slughorna do powrotu do Hogwartu jako nauczyciel eliksirów, a także podczas kilku pierwszych lekcji z Dumbledorem, Harry próbował dowiedzieć się, co sprawiło, że ręka dyrektora była bez życia. Jednak Albus ciągle zapewniał Harry'ego, że "dowie się tego w swoim czasie". W końcu Potter nie dociekał już wierząc, że Dumbledore podzieli się wkrótce z nim tym, co przydarzyło mu się w czasie wakacji.

Jak wiemy, pod koniec roku szkolnego, gdy Harry wyruszył ze swym dyrektorem do jaskini, do której to Tom Riddle, będąc jeszcze uczniem Hogwartu, zaciągnął swoich kolegów, po przybyciu z powrotem do szkoły, Dumbledore został zamordowany przez profesora Snape'a zakleciem niewybaczalnym Avada Kedavra. Albus zupełnie sie tego po nim nie spodziewał, co można potwierdzić jego własnymi słowami:

"Ufam Severusowi Snape'owi i nie widzę powodu dla którego miałbym uważać, że jest nadal wierny Lordowi Voldemortowi".

Tak więc po "krótkim" wprowadzeniu i rozwinięciu moich refleksji, przechodzę do zakończenia. Celem tych moich rozmyślań było udowodnienie, że Albus Dumbledore nie dotrzymał słowa danego Harry'emu, że niby to dowie się o jego przygodach i powodzie, przez którego jego ręka została nieuleczalnie uszkodzona. Także uważam, że udało mi sie to w pewnym stopniu udowodnić, gdyż każdy kto uważnie przeczytał mój artykuł, sam potrafi sie domyślić i uznać, że mam rację. A więc myślę, że powiedziałam wszystko, co chciałam powiedzieć na ten temat i liczę na obiektywne oceny :)
Dumbledore nie dotrzymuje obietnicy
Marzencia259 05/04/2007 19:55
Czytano 2775 razy
Liczba komentarzy - 52
demelza_robins dnia 05/04/2007 19:59
Teraz to już nie ważne,przecież umarł,a na to nie mógł mieć wpływu.Więc na tejpodstawie,myślę, że ten artykuł nie jest najlepszy.
Elizabeth Potter dnia 05/04/2007 20:00
co za brednie, ręka została uszkodzona przez zaklęcie ciążące na pierścieniu Marvolo!!!
Bląąąąąąąąąąąd!!!!!! daję O, bo przez to cały art jest zły!!!
Ludzie to jest NIE PRAWDA!!!!!!!!
TomV dnia 05/04/2007 20:19
Harry dowiedział się. Dumbledore powiedział, że jego ręka uległa uszkodzeniu po tym jak przybył do domu Gauntów. Tam znajdował się pierścień Marvola zabezpieczony straszliwymi klątwami, które spowodowały uszkodzenie ciała dyrektora.

To dziwny artykuł. O niedotrzymaniu obietnicy mówi tylko jego część. Reszta to streszczenie książki i przytoczenie informacji niezwiązanych z tematem, np. cytat o tym jak Dumbledore ufał Snape'owi. Tak mi się przynajmniej wydaje smiley
69Lady_LaLa96 dnia 05/04/2007 20:22
Na pierścieniu nie ciążyło żadne zaklęcia [odnosi się do komentarza kogośtam ;-))] tylko była w nim cząstka duszy Voldemorta, która miała pozbyć się owego człowieka. Poza tym art przeczytałam, i stwierdzam, że choć Dumbledore opowiedział o swojej przygodzie z pierścieniem mało wyraził się dość jasno. Jednak także mógł powiedzieć coś więcej. Jak narazie oceny nie daję; nie wiem na co się zdecydować.
R_Lupin dnia 05/04/2007 20:31
Tak, Dumbledore chyba uszkodził sobie rękę podczas przygody z tym pierścieniem, chociaż nie jestem pewien.
gimikis dnia 05/04/2007 20:31
Artykuł nie jest zły. Może śmierć poprostu zaskoczyła Dumba, tak jak większość ludzi. A może Harry jeszcze się tego dowie?...
Elizabeth Potter dnia 05/04/2007 20:33
do 69Lady_LaLa96
A niby w jaki sposób zamknięta była tam część duszy?? - zaklęciem! Myślisz, że Voldemort zostawiłby część duszy nie zabezpieczoną żadnym zaklęciem???!!!
toma13 dnia 05/04/2007 20:40
CZYTAJ uważnie KSIĄŻKĘ a nie będziesz takie arty dawała bez sensu . Dumbledor powiedział Harremu
że ręka została uszkodzona przez zaklęcie obciążające pierścień Marvolo
pausia dnia 05/04/2007 20:49
przeciez powiedzial mu ze uszkodzil ja gdy prubowal zniszczc(co mu sie udalo) czastke duszy LV ktora byla w pierscieniu Marvola
chochang1995 dnia 05/04/2007 20:52
ale Dambeldor nie wiedział, że umrz w końcu chciał powiedzieć Harremu co mu się wydarzyło (i nawet powiedział przeczytaj jeszcze raz UWARZNIE książkę)
Ginny Potter dnia 05/04/2007 21:02
mi art się podobał pod względem stylu ale uważniej czytaj książki w HPiKP było wyraźnie napisane że Dumb miał poczerniałą rękę z powodu horkruksa
weronika_151 dnia 05/04/2007 21:06
On uszkodzil sobie reke podczas gdy probowal zniszczyc pierscien. A tak poza tym to on umarl a jesli ktos nie zyje to mozemy powiedziec ze nie dotrzymal obietnicy?? Raczej nie wiec artykul jest troche bez sensu.
Asiula dnia 05/04/2007 21:15
Uważnie przeczytałam ten artykuł i każdy kto tak samo uważnie przeczytał Harrego wie, że Voldemort do tej jaskini zabrał nie "kolegów" z Hogwartu a z sierocińca ;]
Hmm....nie rozumiem pewnych komentarzy powyżej. Przecież Dumbledore nie powiedział konkretnie, że to przez pierścien mial taką rękę. Myślałam sobie kiedyś tak, ale zastanowiło mnie to dlaczego Dumbledore nie mówi tego wprost. Może jednak macie rację ;]
Dezerterka dnia 05/04/2007 21:30
Cóż... Przeczytałam uważnie Twój artykuł (i podoba mi się Twój styl pisania - za to plus), lecz nie zgodzę się z Tobą, że Dumbledore nie wyjawił Harremu co się stało z jego ręką.
Owszem nie powiedział tego wprost : 'Harry, moja ręka jest w takim stanie przez zaklęcie ciążące na pierścieniu Marvola'.
Wydaje mi się , że Harry (jak i my -czytelnicy) Jesteśmy na tyle inteligentni, że potrafimy dojść do słusznych wniosków a propos ręki Dyrektora.
Arta nie będę oceniać bo z jednej strony podoba mi się jak go napisałaś - ale z drugiej nie zgadzam się z Twoimi przemyśleniami, które w nim zawarłaś.
bestia dnia 05/04/2007 21:39
Cos tu negra! Dumbledore powiedział Harremu co sie stalo z jego reka!! Reka ulegla ''szkodzie'' przez zaklęcie które było rzucone na pierścień to był horkruks i Albus powiedział także,ze Snape uratował mu rękę. Jak czytałaś książkę???
Peeves dnia 05/04/2007 21:42
Powtarzać tego co powiedzieli inni, wcześniejsi i mądrzejsi... ale prawdą jest, że Harry dowiedział się od Dumbledore co się stało, ale czy wiele mu to dało, wątpie... w każdym razie jest to całkiem ciekawy art, do tego napisany ładnym językiem, brak błędów (chyba, że nie zauważyłam) podobało mi się
Mateusz199 dnia 05/04/2007 21:42
Ja uważam,że ten artykuł jest błędny,bo Tom Ridll zaciągał swoich kolegów z sierocińca,a nie z Hogwartu i Dumbledor powiedział w części Harremu o tym,jak zranił sobię rękę.Daję N.smiley
Ginny_Weasley12 dnia 05/04/2007 21:46
nie powiedzial bo nie mial czasu. moze mial zamiar mu to powiedziec po wypadzie do jaskini? troche nie czje tego artu, wiec wstrzymam sie od oceny, jesli pozwoliciesmiley
grzybi dnia 05/04/2007 21:52
Ręka Dumledora Została Uszkodzona Przez Zaklęcie Które Ciążyło Na Pierscieniu Marvolasmiley Daje Osmiley
Carola3000 dnia 05/04/2007 21:57
Trochę art bez sensu.... masło maślane.... daję N bo nie jestem wredna, ale uważam że jeżeli już się pisze arty to wypadałoby sprawdzić czy się nie pisze głupot
paulah88 dnia 05/04/2007 22:17
boze...przeciez Dumbledore mowil ze stalo sie to przez niszczenie pierscienia! i Harry siedowiedzial!! bez sensu ten art! z reszta nawet gdyby nie powiedzial to nie mozna mowic o regule skoro to byl wyjatek!! bezsens...daje O
majuneczka77 dnia 05/04/2007 23:18
''Jak wiemy, pod koniec roku szkolnego, gdy Harry wyruszył ze swym dyrektorem do jaskini, do której to Tom Riddle, będąc jeszcze uczniem Hogwartu, zaciągnął swoich kolegów, po przybyciu z powrotem do szkoły, Dumbledore został zamordowany przez profesora Snape'a zakleciem niewybaczalnym Avada Kedavra.''-- Wiesz po przeczytaniu tego fragmentu można stwierdzić, że Albus został zamordowany przez Snape'a w jaskini.... Artykuł jest okropny..:/ Przecież Harry dowiedział się co stało się w ręke Dumbledora! Zanim coś napiszesz to zerknij do książki i sprawdź informacje...:/ Daje O...
Tom dnia 06/04/2007 07:44
Gdyby nawet Dumbledore nie wyjaśnił Harry'emu co się stało z jego ręką to nie byłoby to złamanie danego słowa. Skąd profesor miał wiedzieć, że zginie? Czy Ty sądzisz, że mógłby powiedzieć "Severusie, poczekaj chwilkę. Zanim mnie zabijesz powiem coś Harry'emu, dobrze?" Przecież to brednie, cały ten art. Poza tym kwestia ręki została wyjaśniona w HP i KP...
psz dnia 06/04/2007 09:59
zgadzam sie z Tomem art jst bezsensu.....Dumbledore nie mogl wierziec ze Severus go zabije>........i dlaczego tak sie upierasz ze Snape jest nadal sluga volemorta???
nindalf_black dnia 06/04/2007 10:23
Fatalny artykuł, myślę że czytasz Harry'ego i przegapiasz ważne fragmenty...Dałbym T, ale jest tylko O...smiley
Bratek1 dnia 06/04/2007 10:37
Jejku gdyby było to możliwe to dał bym Ci Troll, lecz cóż jest tylko O
Lilianne_ dnia 06/04/2007 11:16
Przeciez Dumbledore powiedzial Harry'emu, ze uszkodzil reke podczas wypawy po pierscien Marvola, fakt dokladnych okolicznosci mu nie przedstawil, ale czy to akurat jest takie wazne, zeby az art z tego robic?
milena dnia 06/04/2007 12:20
Dumbledore powiedział Harry'emu co mu się stało z ręką (zniszczenie Pierścienia Marvola). A nawet jakby mu nie powiedział, to przecież nie byłaby to jego wina, w końcu skąd miał niby wiedzieć, że zginie? Bez sensu ten art.
dusia15 dnia 06/04/2007 12:52
Czy zdajesz sobie sprawe z tego co piszesz po raz pierwszy na tej stronie czytam takii głupi artykuł jest bez sensu i nie zgodny z prawdą daje O bo innej oceny nie widze przeczytaj jeszcze raz 6 tom i dopiero wtedy sie wypowiadaj a nie ludziom takie kity wciskasz. Pozdro dla wsztystkich którzy sie ze mną zgadzają smiley
Cho Chang2 dnia 08/04/2007 19:03
A moze sie jeszcze dowie??? Skad wiesz... ARtykul taki sobie. A i nie zabrał kolegów tylko dzieciaki z sierocinca...
Black Lilly dnia 20/04/2007 14:40
Yyy.... A czy ty umiesz czytać? W książce jest napisane że ciążące na pierścieniu Marvola klątwy poraniły mu rękę i gdyby nie szybka interwencja profesora Snape to nie wiadomo co by się z nim stało (a pewnie byłaby katastrofa).
Tak więc rada:
NASTĘPNYM RAZEM UWAŻNIE CZYTAJ KSIĄŻKI!
kajablack dnia 07/05/2007 10:32
No tak faktycznie,cholerne sie nie wywiazał z danego słowa,bo nie powiedział co sie stało z jego reka.Wiesz co,myslałąm ze to bedzie modrzejszy art
krushyna dnia 14/06/2007 17:41
Art. doskonale napisany pod względem gramatycznym, lecz nie zgadzam się z jego treścią, bo przeciesz D powiedział Harremu co się stało z jego ręką.
Daję PO za słownictwo i gramatykęsmiley
Klemenciol dnia 25/06/2007 11:54
Harry dowiedział się co się stało z prawą ręką Dumbledore'a!!! Radziła bym uważniej czytac!
dlamniekonkretxd dnia 14/07/2007 20:24
Daje O. Chyba nie muszę uzasadniać, czytaj uważniej książkę, albo przynajmniej zastanów się dwa razy za nim coś napiszesz.
jaczula dnia 22/07/2007 12:57
Ludzie, czytajcie książki dokładnie. Harry się dowiedział, co się stało i nie ma powodu, by sądzić, że było inaczej.
arhon dnia 01/08/2007 18:28
naucz sie czytac przeciez jest wyjasnione ze to przez pierscien marvola gaunta!
ten pierscien byl zabezpieczony zakleciami i klatwami to dlatego uszkodzil dumbiego.
_Cho_Chang_14_ dnia 16/12/2007 23:35
nie bd już powtarzać tego co inni napisali, ale chyba każdy (no dobra są pewne wyjątki) wiedział, o pierścieniu Marvola... Ale art fajny, długi, widac że się napracowałaś
kenobi23 dnia 25/05/2008 12:59
Zgadzam sie z Tomem Ridle przeciez on wiedzial ze Severus Snape go zabije! Nie czytałaś ksiazki?
Hermiona_1619 dnia 29/01/2009 11:12
Całkowicie zgadzam się z moimi przedmówcami, Dumbledor wiedział że Severu Go zabije, co więcej sam Mu kazał.....
Hermiona xDxD dnia 18/03/2009 18:17
skoro Dumbledore nie spodziewal sie ataku ze strony Snape'a <jak to napisalas> to moze chcial Harremu powiedziec pozniej o swoich przygodach w czasie wakacji....pewnie nie przewidzial swojej smierci....
agata95 dnia 03/04/2009 21:20
ale przecież, jak wiemy z myśli Snape'a, Dumbledore uzgodnił z nim wcześniej to, że to Severus go zabije...
przy okazji: daję Z
Rose Potter dnia 15/06/2009 21:15
Nie przeczytałam całego arta. Tylko początek i tytuł. Nie zgodzę się, że nie dotrzymał obietnicy. Nie powiedzał czy przed, czy po śmierci udzieli odpowiedzi. Harry dowiedział się tego w 7 tomie. Możę go nie przeczytałeś....
Nie oceniam.
Harry_Dziedzic dnia 21/06/2009 09:33
daje o bo w 7 tomie Harry dowiedział sie o tym ze wspomnień harry'ego
remuskaa dnia 30/06/2009 18:04
On po prostu nie zdążył mu tego powiedzieć człowieku A może miał mu to powiedzieć w rozmowie w IŚ? Rozmawiają o życiu, śmierci.. i nagle "Harry, bo wiesz.. z tą ręką to było tak(...)" taa. "A Potter do końca życia zadręczał się co się stało Dumkowi w rękę."
firmakrk167 dnia 13/07/2009 10:45
uszkodzil reke przez pierscien Marvola.. Dumb wiedzial ze zginie tamtej nocy, daje O
Oski_m dnia 16/07/2009 22:36
Daje O. Tak to już jest jak się pisze artykuły przed przeczytaniem wszystkich części.
cyziaaa dnia 11/10/2009 18:44
Ja jestem innego zdania !

Przecież Harry dowiedział się, że ręka Dumbledore'a była martwa przez założenie na palec pierścienia Marvola .. A poza tym, pewnego wieczru, Harry zapytał się Dumbledore'a o pierścień i dostał odpowidź zgodną z prawdą .. smiley
I zgadzam się z Oski_m, yak t jest, jak się pize artykuł przed przeczytaniem wsztstkich części !

A i jeszcze Sevesus .. Przecież w VI częście dowiadujemy się, że dyrektor i Książę Półkrwi umawiają się, że Sev zabije profesora .. ;/
Elva112 dnia 05/12/2009 20:10
Po pierwsze: trzeba się zastanowić, czy powinno się Albusa Dumbledore'a przedstawiać jako kłamcę, wpatrzonego w siebie egoistę, który nie dotrzymuje obietnic. Ludzie, czy wy macie serce tak plamić jego imię?!
Po drugie: należy pomyśleć, czy Dumbledore miał jakikolwiek wpływ na swoją śmierć?
Kiedy się zastanowimy, rozważymy to, co jest najważniejsze, możemy pisać takie brednie!
Ten artykuł nie zasługuje nawet na O!
Dałabym T, ale nie można!
olga786 dnia 21/01/2010 12:29
wg. mnie to Dumbledore ufał snapeowi i sam poprosił go żeby go sam zabił bo jak twierdził ufał mu czyli to jest jedyna logiczna ewentualność
Gwynedd dnia 14/08/2010 16:11
Nie rzucajcie się tak. Faktycznie Dumbledore NIE DOTRZYMAŁ OBIETNICY DANEJ HARRY'EMU, ale czytelnicy dowiedzieli się tego, gdyż zostało to wyjaśnione.
zuzia003 dnia 28/12/2010 21:09
Absolutnie nie zgadzam się z całym tym artykułem. Na pewno włożyłeś w niego jakiś wysiłek, ale chyba na marne... Zacznę od tego, że Harry dowiedział się po śmierci Dumbledora o tej ręce. Harry nie musiał się tego dowiedzieć od samego Albusa. A o śmierci Dumbledore czego się w ogóle nie spodziewał to już nie mam nic do powiedzenia, bo sądzę, że wszyscy, którzy przeczytali Harry'ego (zwłaszcza ostatnią część) wiedzą o co chodzi.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 12% [6 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 6% [3 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 4% [2 Głosów]
Nędzny Nędzny 19% [10 Głosów]
Okropny Okropny 60% [31 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

losiek13
(I Love Helen)
23/05/2012 21:39
Fejsbuk...

Esey
(Abhorsen)
23/05/2012 21:37
NEVER

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 21:37
A, nie.

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 21:36
Czy mam rozumiec ze chat juz posty? smiley

alette
(*:)
23/05/2012 21:35
No tak, wszyscy rozumiemy - stare, dobre czasy itd.

scorpius
(Uczeń czarodzieja)
23/05/2012 21:34
Po prostu czytalem arty bez logowania sie

scorpius
(Uczeń czarodzieja)
23/05/2012 21:34
Po prostu czytalem arty bez logowania sie


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter