Więzienia dla Czarodziejów - Magiczne miejsca

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

pogoda karpacz

Więzienia dla Czarodziejów

Zarówno wśród mugoli, jak i czarodziejów często dokonywane są przestępstwa. Chociaż przestępstwa te różnią się od siebie znacznie, to kara jest zazwyczaj taka sama r11; zesłanie do więzienia. W mugolskim świecie więzień jest mnóstwo, natomiast znamy tylko dwa więzienia dla czarodziejów - Azkaban i Nurmengard.

Azkaban to więzienie dla czarodziejów znajdujące się na środku Morza Północnego. Strzegli go dementorzy, straszliwe istoty, wysysające z ludzi wszelakie dobre i przyjemne uczucia. Są oni wysocy i noszą długie, czarne peleryny. Twarze ukrywają pod kapturami i odsłaniają je tylko przy pocałunku dementora, którego nie przeżył jeszcze nikt. Po tym, jak dementorzy przeszli na stronę Lorda Voldemorta Azkaban przestał prawidłowo funkcjonować.

Do Azkabanu można było trafić za poważne przewinienia, w szczególności morderstwa i najróżniejsze ataki. Zesłano do niego między innymi Bellatriks Lestrange, Stana Shunpiker17;a, Augustusa Rookwooda i Lucjusza Malfoya. Większość w uwięzionych to śmierciożercy.

Tylko trzy razy nastąpiła ucieczka z Azkabanu. Jako pierwszy dokonał tego Syriusz Black, niesłusznie skazany za masowy mord na mugolach. Wykorzystał on swoje zdolności animaga i niezauważenie zmienił się w psa, którego dementorzy nie mogli dostrzec. Drugą ucieczką z Azkabanu była ta idealnie zaplanowana przed Barty'ego Croucha Juniora. Jego matka przyniosła do więzienia eliksir wielosokowy. Zamieniła się w swojego syna, a on w nią. Barty wyszedł na wolność, a jego matka do śmierci pozostała w celi. Po raz trzeci z więzienia czarodziejów w 1996 uciekli śmierciożercy z Bellatriks Lestrange na czele. Szczegóły tej ucieczki nie są nam znane.

Drugim więzieniem czarodziejów jest Nurmengard, wybudowany przez wielkiego czarnoksiężnika Gellerta Grindelwalda. Więził on w nim swoich przeciwników, a po porażce w walce z Albusem Dumbledorem sam się w nim znalazł. Nad wejściem do Nurmengardu widnieje napis: "Dla większego dobra". Nie wiadomo o żadnych ucieczkach z tego miejsca.
Więzienia dla Czarodziejów
Zuzanna 19/02/2008 12:57
Czytano 5382 razy
Liczba komentarzy - 99
Mateusz Dumbledore dnia 19/02/2008 14:16
Art bardzo ciekawy. Dobrze napisany. O Azkabanie wiedziałem wszystko co tu jest napisane, ale natomiast, o Nurmengardzie nie wiedziałem, że widnieje tam napis ,,Dla większego dobra''.
Ginny_-_ dnia 19/02/2008 14:41
Bardzo fajny art smiley Bardzo mi sie podobało i choć wiedziałam wszystko co jest tu napisane to na pewno będzie przydatny dla osób mniej obytych.Pozdrawiam i daje Wsmiley
syriusz black junior dnia 19/02/2008 14:45
Ładny art. tylko jedno sprostowanie Wszyscy przeżyli ataki dementorów tylko nie mieli dusz. daje P
pocisk dnia 19/02/2008 16:04
Dobra art. Troche mało tych informacji było o Nurmengardzie. Eh.. Ciekawe, jak tam było, gdzie się znajdował itp. ..
gilowa12 dnia 19/02/2008 17:26
moim zdaniem art jest ciekawy, chociaż o Numergradzie mamy mało, ale w książce też dużo nie było.

"Dla większego dobra" - Albus Dumbledore
Renaemma dnia 19/02/2008 18:18
Art ciekawy, ale krótki. Jest kilka błędów (r11smiley. Poza tym ciekawie i ładnie opisane. Wszytko ładnie zebrane. PO (Za błędy r11; i nie tylko).
lily1600 dnia 19/02/2008 18:43
Ogolnie ciekawie napisane, ale były drobne błędy interpretacji książki np. z więzienia najpierw uciekł Crouch, a dopiero potem Syriusz, tylko o Blacku dowiadujemy się w pierwszej kolejności, azkaban może funkcjonowac bez dementorów, a wręcz powinien z tym, że nie był już tak przerażajacy. apropos: w 7 części w więzieniu wiecej ludzi niewinnych, a nie śmierciożerców, ale o tym nie trzeba było wspominać...Mimo wszystko opis mi sie podobał...
PanSmierci666 dnia 19/02/2008 18:49
Kilka błędów (literówek), mieszasz czas teraźniejszy z przeszłym no a poza tym nic ciekawego to nie wnosi, wszystko było już w książce i takie oklepane.
Ta strona naprawdę sie stacza, bo dodają admini coraz gorsze i krótsze prace... A za takie badziewia userzy dostają 100 pkt.!
Poprostu Zal.pl d*** ściska.........
Nie dam oceny, bo taka na tej stronie nie istnieje - Troll!

No tak. Kolejny "bezsensowny" artykuł. A ja uważam, że takie prace są bardziej pożyteczne i warte tych stu punktów niż kolejne tasiemcowate fanficki. Ale masz rację, te opowiadania wnoszą więcej na tą stronę niż wszystkie inne artykuły razem wzięte. (ostatnie zdanie to oczywiście ironia) Th.
Pomyloona dnia 19/02/2008 18:59
Jest kilka błędów, które zauważyli userzy nade mną, ja mam jeszcze jeden, o dementorach: "Twarze ukrywają pod kapturami i odsłaniają je tylko przy pocałunku dementora, którego nie przeżył jeszcze nikt". Przeżył każdy, z tym, że marnie przeżył. Dementory wysysają duszę, a jak mówił w 3 części Lupin, można żyć bez duszy, jak długo działa mózg i serce. Poza tym, nieźle. Damy Z.
olka14s dnia 19/02/2008 19:04
Fajny art. Wszystkie niedoskonałości zostały już poprawione w powyższych komentarzach, więc teraz nie mam się już do czego przyczepić. Tak ogólnie fajny... I sporo dowiadujemy sie w 7 części, prawda??smiley
meggie dnia 19/02/2008 19:04
To dobrze że ktoś tak zebrał informacje na ten temat i to tak posegrgował, mi to się podoba
areczek38 dnia 19/02/2008 19:11
PanSmierci666
Zal.pl d*** ściska.........
wtedy, kiedy czyta się twoje komentarze Moim zdaniem warto było to napisać, chociażby jako zbiór informacji dla mniej zaawansowanych. Wracając jednak do artykułu, kilka moich uwag:

1. Ciekawy wstęp. Fajnie napisany, zachęca do dalszego czytania.
2. Dementorzy ogólnie żywią się emocjami, to dlatego mają negatywny wpływ na otoczenie.
3. To mnie trochę uderzyło. Piszesz, że nikt nie przeżył pocałunku dementora. Mogę się z tym nie zgodzić. Osoby te żyły, lecz były "wrakami" pozbawionymi duszy, jednak nie do końca umarli.
4. Pojawiły się też r11; i r17;, nie lubię tego, ale na szczęście w całym tekście znajdują się tylko te dwa przykłady.
5. Hmm... Tylko trzy razy? No nie wiem, kiedy trójka bohaterów nie wróciła do Hogwartu nie byli za dobrze informowani jednak patrząc na to z innej strony może podczas trzeciej ucieczki uciekli wszyscy? Nie wiadomo, a jeśli coś do końca nie jest pewne, to można to pominąć.
6. Odsyłam do punktu 3. Chodzi o to, że napisałaś "dostrzec". Kiedy chodzi o dementorów to lepiej byłoby "wyczuć", bo to bardziej pasuje do charakterystyki dementora i okoliczności, które należy wziąć pod uwagę, kiedy ma się na myśli Syriusza Blacka. Chodzi mi o to, że był animagiem i dementorzy nie mogli go wyczuć.
7. Tak kolejnością nie jestem pewny kto uciekł jako pierwszy. Ucieczka Croucha owiana była tajemnicą, więc nie było o tym głośno w świecie czarodziejów.

Ogólnie jest nie źle, ale mogło być też lepiej. Dam Z. Ważne jest też to abyś bardziej przyłożyła się kiedy piszesz o dementorach. A co do ucieczek, przypomniało mi się, że jeszcze bo tej masowej ucieczce (Bellatriks i inni) była mowa o jakichś ucieczkach.
Goszka dnia 19/02/2008 19:46
Zadowalający. Lepszy artykuł nież poprzedni!!! Dużo lepszy! Ale nie taki znowu super. Jeeszcze trzeba trochę popraować, a będziw wYbitny Zuzanno.
looona dnia 19/02/2008 20:12
Mi się tam podoba i dam PO . Uświadomiłam sobie że pare rzeczy na których wczesniej nie zwrocilam uwagi sa istotne np. że Gellert wybudował Nurmengard.
Czekam na kolejny artykuł
dziewczyna_Syriego dnia 19/02/2008 21:10
Bardzo fajny artykulik.Nie zgadzam się z PanemSmierci666.A jeśli ktoś nie czytał książki(Nie mówie tu o sobie).Z tymi dementorami to naprawdę niezły błąd.Błąd z ucieczką Bartiego Croucha Juniora nie razi aż tak bardzo w oczy.Ja daje Z.
jadomcia dnia 19/02/2008 21:21
Artykuł mi się podoba xD Bez żadnych rewelacji, ale jest ok: dobrze napisany, ciekawy. Może trochę zbyt krótki. Daję Z xD
Pani Pomfrey dnia 19/02/2008 21:30
Bardzo dobry art jak dla mnie smiley dużo informacji no i konkretnie. Zastanawiam się tylko skąd wzięłaś te informacje?
Safira4 dnia 20/02/2008 00:34
spoko spoko artykuł..smiley) slyszalam o tym wiezieniu Grindelwalda ale teraz wiem wiecej.. heh.. pozdro dla Autora.. W
AngieMegEvans dnia 20/02/2008 08:10
Bardzo ciekawy artykul, tego bylo trzeba;D Ale jest w nim maly blad, oturz dementorzy nie zabijaja tylko wysysaja dusze, ale czlowiek nadal zyje. Dobra nie bede sie czepiac szczegolow xD daje W
Kristel dnia 20/02/2008 12:31
Tak średnio podobał mi się ten artsmiley W ogóle nie widzę sensu w opisywaniu miejsc (tak, więc nie powinnam ich czytać, skoro mnie nie interesują). Wszystko jest przecież opisane w książkach, a raczej każdy z tej strony powinien je przeczytać i pewnie tak byłosmiley No możę to zbiór informacji o danym miejscu, ale i tak nie ma to dla mnie większego sensu. Co do tego arta, raczej nic interesującego -dla mnie- się w nim nie znalazło. Będę wspaniałomyślna i dam Z
PanSmierci666 dnia 20/02/2008 13:19
Areczek38 to dziecko i nie mam zamiaru sie klococ z jakimis przemadrzalymi 13- letnimi bachorami
smiley

Areczek, nawet jeśli dziecko zachowuje się lepiej od ciebie, pisze tez poprawniej, więc zaczynam jeszcze bardziej wątpic w twoją "dorosłość". A tak przy okazji, to ty tu bawisz się w przemądrzałego. Powiem prosto. Zbiera ci się, zbiera, a jak posypią się warny, to nawet IP zablokujemy.
Żegnam ozięble, z domieszką ironii...
kil wil kil u
Andrzejster dnia 20/02/2008 13:35
fajny artykuł tylko szkoda, że o Nurmengradzie w książce autorka napisała tak mało. Ale i tak daje W.
panna-granger dnia 20/02/2008 19:57
Nie doczytałam 7 części ( bo chyba o tą chodzi, nie? xD ) i nie pamiętam nic o tym drugim więzieniu. Art bardzo ciekawy. Podoba mi się ...
Gryfonka dnia 20/02/2008 20:18
Krótko i na temat. Bardzo ładnym językiem napisane. Ciekawy artykuł i przyjemnie się go czyta. Daję Z

pzdr
Feniks Fawkes dnia 20/02/2008 21:01
bardzo mi sie podobał akt. jest zwięzły i na temat. chciałabym tylko dokładniejszy opis dementorów ale nie można mieć wszystkiego :D:D:D:D

Wyłączam Ci emotki - za karę.
kil wil kil u
mbolek dnia 20/02/2008 23:21
Niezłe, trochę krótki opis drugiego więzienia...no ale skąd wziąść materiały...Soł...ogólnie to powyżej oczekiwań.
klaudusiaaa dnia 20/02/2008 23:28
No taak, art fajny, ciekawy, napisany ładnym językiem. Mogłaś zauważyć, że często do mugolskich więzień ludzie zsyłani są za lżejsze przewinienia, niż do Azkabanu. Nie wypowiadam się o sposobach skazywania więźniów do Nurmengardu, ponieważ moja wiedza na ten temat jest raczej skąpasmiley A i mogłaś napisać, że słów "Dla większego dobra" zaczął używać Albus kiedy przyjaźnił się z Grindelwaldem. Hmm, co do oceny, to daję PO^^
hiermionina dnia 21/02/2008 09:57
artykul nie powalil mnie na kolana ale jest dobry tresciwy i sensowny. Zawiera wszystkie wiadome nam informacje zebrane w jedna calosc. zostawia Z
septimus dnia 21/02/2008 14:00
Tak jak we wcześniejszych komentarzach nie uważam, żeby art był bardzo dobry, dementorzy nie zabijają a po masowej ucieczce z Azkabanu chyba było więcej ucieczek, nawet coś było o tym wspominane w ksiązkach.smiley
nimfadora21 dnia 21/02/2008 15:44
Nie słyszałam o tym drugim więzieniu czarodzejów, Nurmengradzie, może dlatego, że jak czytałam 7 HP to zważałam bardziej na akcje niż na jakieś tego typu sprawy. Myślałam, że art o więzieniach czarodziejów już jest, ale gdyby był to twojego by nie było, więc gratuluje pomysłu, przyłożyłaś się, gratuluje Wybitny.
edytawollnik dnia 21/02/2008 20:12
to jest jak streszczenie, wszyscy znają te fakty, nie ma żadnych nowych teorii ani jakiegoś twojego własnego zdania, ale piszesz w bardzo dobrym stylu i za to należy ci się punkt
bella dumbledore dnia 21/02/2008 20:24
bardzo fajny art. Dużo wiadomości i w całej mojej zdolności do czepiania się artów znalazłam tylko 1 minus - dementorzy nie zabijali, oni wysysali dusze
Alastor Szalonoki Moody dnia 23/02/2008 19:02
artykuł fajny,tylko jeden błąd NIKT NIE PRZEżYł POCAłUNKU DEMENTORA-ten pocałunek nie zabija!!!Okalecza istotę wysysając duszę przez co istota nie jest w stanie normlanie funkcjonować(nawet chodzić) ALE żYJE!!!
evans_lily dnia 24/02/2008 12:08
Krótki, nieciekawy tekst, banalny, oklepany temat, ale w miarę poprawnie napisane. Daję Z
Hermiona_Natala_HPFan dnia 24/02/2008 15:39
Ciekawy tekst, nie za długi ale fajny. Nie chciałabym nigy trafić do Azkabanu
Aberrant dnia 24/02/2008 22:08
Chociaż przestępstwa te różnią się od siebie znacznie, to kara jest zazwyczaj taka sama r11; zesłanie do więzienia.

Jak dla mnie, to te przestępstwa się wcale tak bardzo nie różnią.
Zarówno do więzień dla czarodziei, jak i dla mugoli, można trafić za morderstwo, kradzież, gwałt xD i wszelkie inne przestępstwa xD
Mogłabyś mi podać choć jedno przestępstwo, za które można trafić do Azkabanu lub Nurmengardu, a nie można do mugolskiego więzienia?
Bo mi raczej żadne na myśl nie przychodzi...

Ogólnie, rzecz biorąc, to artykuł jest bardzo dobry.
Jest krótko, ładnie opisałaś więzienia, raczej niema błędów.
Daję P.
anka-13 dnia 25/02/2008 16:23
Sądziłam, że czymś mnie zaskoczy ten artykuł, a tu nic jakieś oklepane i <prawie> wszytkim znane informacje na temat wiezienia dla czarodziejów...Uważam że fatalne jest porównanie tych przerażających miejsc do zwykłych "mugolskich" więzień. A Bellatrix wraz z innymi śmierciożercami udalo sięuciec prawdopodobnie daltego, że część dementorów już zaczęła przechodzić na stronę Voldemorta.
Juju Potter dnia 25/02/2008 21:48
Artyluł ciekawy chociaz nic nowego się nie dowiedziałam. Ale swoją drogą ja bardzo chciałabym poczytać o tym jak jest w azkabanie, jak wygląda wewnątrz i dowiedzieć sie czegoś o więźniach przebywających tam...
Harry Potter487 dnia 26/02/2008 13:05
fajny art tylko jedna pomyłka dementorzy wysysają dusze a nie zabijająsmiley
Lord Voldemoort dnia 27/02/2008 21:14
Moim zdanie ark bardzo ciekawy, ale są tu podstawowe informacje z książki więc.... niczego więcej niemożna się dowiedzieć. Art udany. Daje P
Ana14 dnia 01/03/2008 09:59
Fajny artykuł. Podobał mi sie . Dużo istotnych informacji. Bez większych błędów. Za artkulim masz "PO". Pozdro
Martussxd dnia 01/03/2008 18:31
Art taki sobie. Wszystko to można było wyczytać. Dam Z dla zachęty chociaż nie powalił mnie na kolana.
lipherson dnia 02/03/2008 09:58
Ciekawy art ale wszystko wiedziałem i do tego Grindelwald nie był czarnoksięznikiem tylko czarodziejem nie zajmował się czarną miagią poza inferiusami których nawet nie zdązył zrobić.No...lepiej nie piszę jaką ocenę daje
Eliry dnia 02/03/2008 11:45
Przyjemnie się czyta. Zapomniałaś o tym, że dementorzy nie widzą. Daję Z.
Czarna_Rozdzka dnia 02/03/2008 12:10
Przecież da się przeżyć pocałunek dementora...
Ale ogólnie fajnie opisane.
dropsomania dnia 02/03/2008 18:35
Może być, ale można było więcej napisać, np. o tym co czyją ludzie kiedy przebywają w Azbakanie, czy wariują itd. Daje Z
Ewelka dnia 02/03/2008 20:04
Artykuł ciekawy. Chciałabym tylko dowiedzieć się trochę więcej o Nurmengardzie. A co do pocałunku dementora to można go przeżyć tyle, że żyję się bez duszy jak... roślina. Ogólnie mi się podobało więc daję PO.
Potteromannka dnia 03/03/2008 17:05
Nie jest złe ale i też nie jest dobre. Daje Ci P.
Ariana dnia 05/03/2008 15:35
no w sumie wszystko wiedzialam ale jakichs wiekszych bledow nie ma...tyle ze Grindelwald raczej czarnoksieznikiem nie byl, nie to co Voldi. Moze byc.
Zuza Konieczna dnia 05/03/2008 19:45
Zgadzam się z Arianą.Nie jest to szczególnie zaskakujący artykuł,ale nie jest też zły...
Myślę,że PO to wystarczająca ocena.
hermiona_kujonka dnia 07/03/2008 14:25
Bardzo ciekawe art nie jest ani wybitny ani zły, więc daje P
Lucexide dnia 09/03/2008 19:03
Ja też jej nie lubię ;p
Art wydaje mi się w porządku, dam W lub PO ale jeszcze pomyśle.
jedrois dnia 09/03/2008 22:49
Artykuł przewyższył moje oczekiwania;] Bardzo dobry... Tylko ,że była jescze jedna ucieczka z Azkabanu w 7 tomie jak uciekli śmierciożercy schwytani w ministerstwie. Powinnaś jeszcze wspomnieć , że ta ostatnia ucieczka była po przylączeniu się dementorów do Voldemorta. ;]
aneta9324 dnia 10/03/2008 15:18
Moim zdaniem ten artykuł jest bardzo dobry. Dowiedziałam się nie co więcej o tym drugim więzieniu Nurmengard
Aniuha dnia 11/03/2008 21:53
ciekawy artykuł...przyjemnie się czytasmiley
ale troszke niezgadzając się informacje w nim są: DEMENTORZY NIE WIDZĄ! Te potwory wyczuwają:/ Wyczuwaja szczenscie i wysysaja je z ciebie...:/ smiley Starszne...ale artykul na Zsmiley czekam na wiecejsmiley
sectusempra dnia 11/03/2008 23:00
O azkabanie wiedzialam wszystko to co napisalas. ale o tym napisie nad wejściem do Nurmengardu pierwszy raz słyszę. Może to przeoczyłam Świetny art. Daję W
fanka08 dnia 12/03/2008 12:52
czy ktoś tu (oprócz mnie..!!!) opłakuje strate Syriusza?? On był taki fajny!! kiedy czytałam książke to się prawie popłakałam!! myślałam że Harry z nim zamieszka i wszystko będzie wporządku, wkońcu był jego Ojcem Chrzestnym. Ma jeszcze Dursley'ów ale oni go nienawidzą a Harry ich też. A poza tym, to GaryOldman super zagrał syriusza. A przy okazji to nie przecze że nie wyglądał słodko........smiley
JulitaK dnia 12/03/2008 13:09
Bardzo ciekawy artykuł. Wszystko jest poprawnie napisane i chyba żadnego istotnego faktu nie ominęłaś. Ortografia ok, styl ok, więc moja ocena też ok Będzie W oczywiście. Napisz coś jeszcze!
fanka08 dnia 12/03/2008 13:36
Ja już nie wiem jak wy możecie mieć taką wyobraźnię!! Ja kiedyś pisałam bajki i opowiadania, ale jakoś teraz nic mi do głowy nie przychodzi... Ale postaram się coś napisać... Życzcie mi powodzenia.
MadziiaLL dnia 12/03/2008 18:44
areczek38 napisał chyba wszystko co można by było poprawić. Na pewno po trzeciej ucieczce były jeszcze inne. Przecież Lucjusz Malfoy był w Azkabanie po Bellatriks, a przecież potem też był wolny. Jednak mimo błędów artykuł mi się podobał i mogę dać W.
Ariana Dumbledore dnia 13/03/2008 11:09
Cóż moge powiedzieć? Bardzo ciekawy artykuł. Zwięzły i zawierający najważniejsze informacje.
Po prostu daję P. smiley
toscik23 dnia 13/03/2008 22:09
A czy jest jeszcze jakieś wiezienie?! (tak w_ogóle).
A
ten Azkaban to taka skała; fajne to jest, z filmu wiem. Taka skała na morzu. To tam zimno maja, nie to co u mugoli. xD

Tak dennego komentarza dawno nie widziałem! Dziecko drogie! Nie umiesz sklecić zdania złożonego, gramatyka leży, ortografia kwiczy! Zapisz się na korepetycje albo do podstawówki!
kinga1994 dnia 15/03/2008 22:14
Podobał mi się artykuł, czytałam o obydwu miejscach i jestem zszokowana, że Dumbledore zginął tam śmiercią tragiczną. smiley
LilY_eVanS__pOttEr dnia 16/03/2008 11:48
No.. może być. Chociaż, każdy kto by chciał się tego dowiedzieć o tych więzieniach to by się dowiedział czytając książki HP. To wszystko co tu napisałeś to jest w 3,_4,_5,_6 i 7 części autorstwa Rowling smiley
Herma16 dnia 16/03/2008 19:26
Fajnie... A woda wrze w temp. 100 stopni... Buahaha, nie czepiam się autora artykułu, ale tego, kto odrzucił mójsmiley Zresztą, mniejsza z tym, że mam teraz depresję... Buahaha. Daję Wsmiley

EDIT: A tak w ogóle, kto "zatwierdza" nasze artykuły?

Po pierwsze: korzystaj z opcji edytowania komentarzy, zamiast pisania jednego pod drugim. Po drugie: arty sa zatwierdzane przez adminów, w tym mnie.

kilstrit
Ginny_-_Weasley dnia 17/03/2008 16:40
artykuł jest ciekawy i fajnysmiley
wspomniane jest o ważniejszych szczegółach:smiley
daję W
Quirrel dnia 19/03/2008 18:50
wydaje mi sie ze ucieczki z azkabanu nie sa tu poukladane chronologicznie chronologicznie bo przeciez najpierw byla wymiana crauchów a potem uciekl syriusz
Im_Ginny dnia 20/03/2008 18:45
Wszystko ciekawie wyjaśnione. Tak no tak trochę nie chronologicznie to ułożyłaś. Hm..to że w książce było napisane tylko o 3 ucieczkach nie znaczy to że więcej nie było.
Z
dementor666 dnia 22/03/2008 15:33
Całkiem ładny wstęp, zachęcający czytelnika do dalszego przeczytania tego artu. Jednakże mam pewne zastrzeżenia. Cała praca sprawia wrażenie nieprzemyślanej i chaotycznej - porozrzucane informacje.
Kilka błędów :
1) "Tylko trzy razy nastąpiła ucieczka z Azkabanu,, - według ciebie to mało ???
2) "Twarze ukrywają pod kapturami i odsłaniają je tylko przy pocałunku dementora, którego nie przeżył jeszcze nikt" - czy pocałunek dementora jest śmiertelny?
3) "Do Azkabanu można było trafić za poważne przewinienia, w szczególności morderstwa morderstwo to nie przewinienie, to zbrodnia ! Za całą pracę przyznaje ci Z smiley
Smok_14 dnia 05/04/2008 21:22
Całkiem fajny art, chociaż trochę chaotyczny smiley
Voldzio 94 dnia 14/04/2008 18:56
Fajny art- naprawdę nie wiedziałam, albo zapomniałam o tym drugim więzieniusmiley Daję P
Dedalus Diggle dnia 20/04/2008 12:14
Fajny art. bardzo mi się podobał. Dokładny (wielu tego brakuje) i ładnie napisany. [W]
GinevraPotter dnia 30/04/2008 11:56
Artykuł spoko, ale w sumie nic nadzwyczajnego w nim nie ma. Z drugiej strony co więcej można napisać? Dam Ci P smiley
Malaczarownica dnia 09/07/2008 17:10
Owiele lepszy opis niż te drugi :smiley
Nie chciałabym do tych miejsc trafić smiley
Amy-Amy-Amy dnia 25/07/2008 15:31
Artykuł napisany bardzo zrozumiale, zwięźle, dobrym stylem. Podoba mi się jak przejrzyście opisałaś te miejsca. Wszystkie ważne informacje są zawarte i ogólnie nie ma się o co czepiać;] Daję P.
losiek13 dnia 30/08/2008 17:02
Nie podoba mi się twoj artykuł, poniewaz nie zgadzam się z tym, że Numengard to więzienie dla czarodziejów! Chyba powinieneś jeszcze raz przeczytać ostatni tom.smiley Dałbym T gdybym mógł!smiley
doughnut dnia 12/10/2008 14:13
Dobrze napisane smiley a jeśli chodzi o Nurmengard to jestem ciekawa co strzegło wieźniów.. ale chyba więcej informacji nie znajdę nigdzie. smiley
daję P.smiley
Best of Gryfon dnia 17/10/2008 15:30
fajny art czy jest mozliwosc dowiedzenia sie co strzeglo numengardu
LolaMcCrazy dnia 23/12/2008 13:36
Podoba mi sie ;Dsmiley
Nie slyszalam o tym druugim wiezieniu <lol2>
:**
harry153 dnia 07/01/2009 17:31
Jest kilka błędów, które zauważyli userzy nade mną, ja mam jeszcze jeden, o dementorach: "Twarze ukrywają pod kapturami i odsłaniają je tylko przy pocałunku dementora, którego nie przeżył jeszcze nikt". Przeżył każdy, z tym, że marnie przeżył. Dementory wysysają duszę, a jak mówił w 3 części Lupin, można żyć bez duszy, jak długo działa mózg i serce. Poza tym, nieźle. Damy Z.
_George_kongo_ dnia 17/01/2009 19:00
ciekawy art. dużo opisane o Azkabanie i Nurmengardzie (o którym wiele osób nie wie )
No i tak jak inni pisali dementor nie zabija ale wysysa dusze (a z tego co pisało w książce to o wiele gorsze smiley ) zasłużone PO

(sorry za błędy jeżeli sąsmiley )
Kinga Lestrange dnia 04/02/2009 16:09
Nurmengardu nie znałam szczerze mówiąc smiley
Artykuł bardzo fajny i ciekawy...osobiście wole azkaban od tego drugiego smiley
smiley:SsS
Kamil Potter dnia 21/06/2009 10:32
super art. oba więzienia według mnie sa super, chcialbym zobaczyc oba, tak od zawnątrz oczywiscie.smiley
Lucy13 dnia 09/07/2009 13:56
W siódmej części Krum mówi Harry'emu o Nurmengardzie, i że tam widnieje napis "dla większego dobra" i symbol insygniów śmierci.
Angriber dnia 12/07/2009 22:23
Z Azkabanu miała miejsce jeszcze jedna ucieczka. W 7 tomie. Art. bardzo fajny. ciekawy.
Luke James Potter dnia 29/08/2009 08:21
Ciekawe jak strzeżony był Nurmengard. Buedny Gellert dostał się do więzienia, do którego sam zsyłał swoich przeciwników. To nazywa się ironia losu
Ghast dnia 07/12/2009 03:04
dementorzy nie zabijali! pocalunek dementora to bylo wykradniecie duszy, to bylo gorsze od smierci, czlowiek zyl bez swiadomosci, pozatym od tego mozna uciec, harry wyczarowal patronusa i suriusz nie zostal ucalowany ;/
Elva112 dnia 02/01/2010 13:37
szkoda, że tak mało o Nurmengardzie, ale to nic, bo J.K.Rowling nic o nim nie pisała... no, prawie... smiley
Nederlanders dnia 25/02/2010 16:00
Szkoda że w książkach nie jest napisane nic więcej o Nurmengardzie. A co do arta to jest na W.
Ana_Black dnia 08/03/2010 20:41
Fajny artykuł. Co do tych ucieczek, oprócz trzech, które opisałaś, była jeszcze jedna - w szóstej części HP Azkabanu uciekli ci (wypuszczeni przez dementorów), którzy zostali schwytani w czasie walki w Depertamencie Tajemnic. smiley
Cho707 dnia 09/05/2010 15:54
Jej, czemu się tak czepiacie, mnie artykuł bardzo się podobał, był prosty i zawierał wszystkie informacje. Fajnie, że zostało napisane o uciekinierach Azkabanu. smiley
daniel190495 dnia 29/05/2010 16:30
Nie chciałbym nigdy tam wylądować...
daniel190495 dnia 30/05/2010 17:23
Zgodzę się z areczkiem38... Takie informacje można dodawać dla osób, które nie są tak zaawansowana w sprawach Harry'ego Potter'a jak inni...
Papelek dnia 01/06/2010 17:36
Zgodze się z kolegą wyżej !
Meropa97 dnia 26/06/2010 20:16
Ja bym tam nigdy nie chciała być... Stawiam Z.
Mikimus dnia 19/07/2010 09:31
Nie wiedziałem że są dwa więzienia dla czarodziejówsmiley
zuzia003 dnia 21/08/2010 12:43
Jestem ciekawa tego całego miejsca pt. Nurmengard. Nie słyszalam o nim. W którym tomie była o nim mowa? Stawiam Z
kumpelmacka dnia 13/09/2010 20:50
Całkiem sprawnie napisany art, choć nie wnosi niczego nowego. Szkoda, że Jo Rowling nie uchyliła rąbka tajemnicy, jeśli chodzi o Nurmengard...
MaGiCzNa_DzIeWcZyNa dnia 10/04/2012 14:25
Fajny art, nawet dużo błędów nie dostrzegłam, ale wymienię jeden. W jednym zdaniu piszesz, że Azkaban ZNAJDUJE SIĘ a w drugim STRZEGLI GO dementorzy. Albo piszesz w teraźniejszym albo w przeszłym. Ale art mi się podobał i dam POsmiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 28% [32 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 40% [46 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 26% [30 Głosów]
Nędzny Nędzny 4% [4 Głosów]
Okropny Okropny 2% [2 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

mikisoft
(Magię mam we krwi)
26/05/2012 10:35
Dzien dobry smiley

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 01:02
siema;p

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 01:01
Pa ;]

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 01:01
Ja Was i tak kocham! ;*

xD

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 01:00
a to dlaczego?smiley i dlaczego dopiero teraz?

Smierciojadek
(Gotuj z Jadkiem jajka)
26/05/2012 00:58
Mam dosc loska po dzisiaj : (

Vovero
(#SWAG)
26/05/2012 00:56
Dobranoc! smiley


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter