Rekord osób online:
Najwięcej userów: 919
Było: 15.01.2026 18:43:56
Współpraca z Tactic Games
>> Czytaj Więcej
Wydanie stworzyli: Nieoryginalna, Klaudia Lind, Anastazja Schubert, Takoizu, CoSieDzieje, Syriusz32.
>> Czytaj Więcej
Jak wyglądało życie Gauntów? Powstał film, który Wam to pokaże.
>> Czytaj Więcej
W sierpniu HPnetowicze mieli okazję spotkać się w Krakowie. Jak było?
>> Czytaj Więcej
Wydanie stworzyli: Klaudia Lind, louise60, Zireael, Aneta02, Anastazja Schubert, Lilyatte, Syrius...
>> Czytaj Więcej
Wydanie stworzyli: Klaudia Lind, Hanix082, Sam Quest, louise60, PaulaSmith, CoSieDzieje, Syriusz32.
>> Czytaj Więcej
Każdy tatuaż niesie ze sobą jakąś historię. Jakie niosą te fanowskie, związane z młodym czarodzie...
>> Czytaj Więcej
Nicram_93
Rok szkolny nabiera rozpędu, a Hermiona staje przed zadaniem patrolowania korytarzy kolejnej nocy...
>> Czytaj Więcej
Cykl wierszy poświęcony Remusowi. :)
>> Czytaj Więcej
Nicram_93
Rok szkolny nabiera rozpędu, a Hermiona staje przed zadaniem patrolowania korytarzy kolejnej nocy...
>> Czytaj Więcej
Nicram_93
W Hogwarcie rozpoczyna się nowy rok szkolny. Hermiona wraz z przyjaciółkami ma pierwsze zajęcia i...
>> Czytaj Więcej
Nicram_93
W Hogwarcie rozpoczyna się nowy rok szkolny. Hermiona wraz z przyjaciółkami ma pierwsze zajęcia i...
>> Czytaj Więcej
Ewa Potter
O pomocy i determinacji.
>> Czytaj Więcej
Nicram_93
Hermiona wraz z przyjaciółkami przybywa do Hogwartu, gdzie odbywa się uczta rozpoczynająca nowy r...
>> Czytaj Więcej




[P]Louise Lainey ostatnio widziano 17.12.2024 o godzinie 15:44 w Błonia
Valerie Adams ostatnio widziano 02.07.2023 o godzinie 13:40 w Stacja kolejowa
Valerie Adams ostatnio widziano 27.06.2023 o godzinie 21:20 w Błonia
Valerie Adams ostatnio widziano 23.06.2023 o godzinie 16:46 w Sala transmutacji
Valerie Adams ostatnio widziano 22.06.2023 o godzinie 19:04 w VII piętro
Valerie Adams ostatnio widziano 12.06.2023 o godzinie 18:15 w Dziedziniec Transmutacji
| Podziel się z innymi: |
|
| Facebook - Lubię To: |
|
areczek38 dnia 26.02.2008 20:22
.
, co jest w tej książce złego. A to co pomyślą sobie o tym inni, to już ich sprawa i wybór. Niech robią co chcą, byle by im to wyszło na dobre.

Filemona dnia 26.02.2008 22:38
wawrzus19 dnia 27.02.2008 17:26
Magnus Walter dnia 27.02.2008 17:46
.
Magnus Walter dnia 28.02.2008 07:39
Sonia Escarton dnia 28.02.2008 18:47
. Masz swój punkt widzenia,_dobra._Ale czemu do Harr
_Człowieku oni go nienawidzili-,_nie kochali!
Przed wszelkimi Kubusiami i Koziołkami. Wdał się w kuzynkę i nie trawi tego typu bajeczek ^^. A to, że kilka osób zginęło...nic strasznego.
Duniaczek114@ dnia 29.02.2008 21:41
Magnus Walter dnia 01.03.2008 09:17
nikt z moich znajomych po czytaniu HP nie zaczał wyznawać szatana ani parać się magią... jeśli szukać przyczyn np tej depresji - to wszystko wina starych
a tak na serio - negatywny wpływ ma owa książka na dzieci jeśli ich rodzice pozwalają ją im czytać, a te nie skończyły nawet 11-12 lat. Nie zrozumieją w pełni fikcji literackiej o innych aspektach mówiąc. Dlatego sie zgodze że ma negatyzwny wpływ - ALE NA DZIECI. Powinieneś to rozróżnić i wyraźnie zaznaczyć w swoim artykule.
Magnus Walter dnia 01.03.2008 19:32
zazdroszczę im).
Magnus Walter dnia 02.03.2008 15:36
Magnus Walter dnia 02.03.2008 18:39
Nie zamierzam czarować ani wróżyć bo dla mnie to jest głupota ;D POzdro wszystkim;*
) co robisz na tej stronie z takim rozumowaniem???? sprawiasz wrazenie kogos kto siedzi wlasnie w kosciele i z nudow wymysla jakies glupie teorie! nie bede sie tu powtarzac, bo wiekszosc juz cie porzadnie ochrzanila,ale naprawde masz zbyt ograniczony umysl, by dostrzec, ze HP to ksiazka wzruszajaca, pouczajaca ( gdyby nie HP nigdy nie zaczelabym sie interesowac historia glownie starozytnymi runami i literatura fantasy. nikt nie mowi w tej ksiazce: " o zabije go bedzie fajnie i moze w nagrode trafie do piekla" poza tym nikt cie nie zmusza do przeczytania tej ksiazki i uwazam ze Rowling jest napawde cudowna pisarka a ty nie siegasz jej do piet! osobiscie strasznie uraziles mnie, zapewne podobnie jak innych fanow HP swoimi glupimi pogladami i jestem zmuszona blagac adminow o wykopanie cie z tej stronki w tempie ekspresowym! az sie we mnie zagotowalo...! a czy zastanowiles sie chociaz raz co bys zrobil na miejscu harry'ego? gdybys ne mial rodzicow, zdradzilby ich najlepszy przyjaciel, gnebil cie nauczyciel, scigal i probowal zabic najgrozniejszy czlowiek na swiecie, zdradzil przyjaciel, umarl ojciec chrzestny, denerwowal malfoy i mial znamie na czole ktore bolalo by cie przerazliwie w najjmniej odpowiedznim momencie.... ? podsumowujac to wszystko jestem zmuszona stwierdzic ze jestes najbardziej ograniczonym czlowiekiem na swiecie! fan teletubisiow sie znalazl...i co? moze jeszcze zdajesz do seminarium, albo chcesz byc politykiem? na moje poparcie nie licz.... ( chrzanic wolnosc slowa!):upset::upset::upset:
Nimfadora_0605 dnia 07.03.2008 16:18
aneta9324 dnia 11.03.2008 08:49
Duniaczek114@ dnia 13.03.2008 15:09
Magnus Walter dnia 14.03.2008 21:11
gra dla dzieci
Herma16 dnia 16.03.2008 01:18
Herma16 dnia 16.03.2008 01:24
Wzruszyłaś mnie swoim komentarzem do łez
Pozdro! 




Teraz się dziwie adminom
Ewelka dnia 21.03.2008 19:49


mbolek dnia 25.03.2008 01:14
mam jednak nadzieje że przeczytałeś mój komentarz
pozdrawiam
) Dlatego niezgadzam się z Tobą, że Harry Potter skłania do okultyzmu. Co do pozostałych argumentów częściowo masz rację.
Dzięki za artykuł. Pozwoli spojrzeć na Harrego z dystansem. 


globuss2 dnia 28.03.2008 21:16
globuss2 dnia 30.03.2008 12:00
Wiem, że Kościół sprzeciwia się tego typu powieściom....I może w pewnym sensie ma rację... Tylko z drugiej strony, dlaczego nikt nie krytykował bajek o Alladynie (przecież mamy tam czarodziejską lampę), śpiącej królewnie (jak każdy doskonale wie tam również występują wróżki), czy chociażby smerfów (papa smerf przygotowuje różne eliksiry)? Czy to nie jest magia? Znakomita większość bajek dla dzieci zawiera elementy magiczne! Tak naprawdę to właściwie wszystko może nieść zagrożenie dla maluchów... i myślę, że to już zadanie rodziców, aby takiego malucha nauczyć rozgraniczać świat fantastyczny od rzeczywistości.
. Dla mnie HP jest tylko fajną rozrywką, oderwaniem się od szarej codzienności, dlaczego ktoś nie potrafi na to spojrzeć w ten sposób tylko na siłę próbuje udowodnić, że ta książka jest be... Ma zły wpływa na młodzież? Moim skromnym zdaniem ta zła część młodzieży to nawet do książek nie zagląda, więc dla nich ta książka byłaby za gruba do przeczytania i w ogóle. Co do tego uroczego paragrafu o agresji, moim skromniuteńkim zdaniem agresja była, jest i będzie, niezależnie od tego, co kto będzie czytał. I wyobraźcie sobie, że istniała przed napisaniem HP... Naprawdę! Także to nie wina tej książki, ze agresja istnieje na świecie... A myślę sobie, że my to tylko ludźmi jesteśmy, niezależnie jak wysokie mniemanie o sobie mamy, jesteśmy tylko ludźmi. I każdy kiedyś w życiu się z kimś pokłócił, powiedział komuś o kilka słów za dużo, czy myślał, że za chwile temu komuś przywali ze złości. I mniemam, że autor tego artykułu też się kiedyś musiał wkurzyć, tak więc myślę, że to ludzkie, że Harry czasem na kogoś nakrzyczał czy marzył o tym, żeby coś zrobić Snape'owi. Myślę, że to tylko takie "odgrażanie się" w myślach, że raczej nic by nie zrobił. A zatem to zachowanie również jest obecne w naszym świecie, i to nie za sprawą HP. Agresję, brak współczucia i inne takie negatywne cechy to ja w ogóle zauważam u dużej części naszego społeczentwa, nie tylko młodzieży. A jeśli o młodzież chodzi, to większość z nich nawet z HP styczności nie miała, bo zawsze wyśmiewali tych, którzy to czytali. Ludzie, ja rozumiem, że ten świat jest do bani i schodzi na psy, ale na Boga, nie musicie spadku kultury wśród młodzieży zwalać na jakąś książkę... Wszyscy szukają sobie kozła ofiarnego, którego ukrzyżują i będą mogli uznać, że wojna skończona. Po zo szukać właściwych powodów takich problemów, kiedy można zwalić na książkę i po problemie. Kogo obchodzi, czy to jest prawdziwym powodem. Ważne, że winowajca się znalazł...
Monia Granger dnia 09.12.2008 17:17
).
ArianaDumbledore dnia 28.01.2009 14:30
mal_granger dnia 03.04.2009 13:06
Paladyna i je skomentuję.

llllllll
Makary dnia 14.05.2009 14:47
. W każdym bądź razie powinien usłuchać usilnych próśb prawdziwych fanów, aby takiego "pana" usunąć (mówiąc delikatnie) z tej strony. Prosimy więc bardzo gorąco i serdecznie: Panowie i Panie administratorzy/administratorki
, usilnie prosimy Państwa ("my" to znaczy ja i pozostali fani, którzy dali co najwyżej za artykuł ocenę "N"
, aby tego... hmm... człowieka o loginie Paladyn usunąć z tej strony, którą niektórzy z nas (a może wszyscy) uważamy za najlepszy fanklub polski na temat Harry'ego Pottera. Z góry dziękujemy.
Ktoś mógłby się zapytać po co to robię. Seria o Harrym Potterze jest obecnie najbardziej rozreklamowanym tasiemcem w dziejach. Na każdym kroku można usłyszeć, że te książki są super, uwielbiają je młodzi i starzy, przekazują ponadczasowe wartości takie jak przyjaźń itp. Na każdym rogu można spotkać Harrego; wielkie fankluby, mnóstwo gadżetów, zabawek i innych tego typu rzeczy, których w życiu by się nie kupiło, no ale Harry...
) Takie nadeszły czasy, że księżulki zostają księżulkami, bo jest to całkiem opłacalny zawód i nie wymagający dużo pracy, bo po godzince dziennie. To jest chore.
Kamil Potter dnia 18.06.2009 18:16
pover92 dnia 21.06.2009 09:29

W każdym razie, moim skromnym zdaniem to, co jest napisane w artykule nie ma znaczenia, bo ludzie czytają książki, zagłębiają się w jej świecie uciekając na chwilę od rzeczywistego, ale wątpię by zwracali uwagę na takie detale, a już zwłaszcza dzieci z podstawówki. Takim sposobem to w każdej lekturze szkolnej można by znaleźć czające się zło.
kotwq dnia 20.08.2009 12:25




. Ci co się z Tobą nie zgadzają są razem ze mną. Może kiedyś napisze sama co o tym sądze...
No jak to - przecież to Kościół jest tak skrajnie konserwatywny, że zabrania dzieciom książek czytać, bo tam biegają z różdżkami i zamiast paciorka wyśpiewują "Expeliarmus".
Hogsmed dnia 12.02.2010 19:37
Elaine dnia 25.02.2010 18:48

...
adelahp dnia 11.03.2010 15:42
Bardzo często bywam w towarzystwie chrześcijan praktykujących. Uważam, że zawsze i wszędzie trzeba strzec się działań, które prowadzą do zagrożenia naszego "wewnętrznego spokoju". Czytając rozważania autorów Watykanu (tutaj zwracam się do wszystkich atakujących "Paladyna": to co napisał, piszą ludzie wykształceni i powołani, nie wszyscy są Rydzykami - choć nikt z nas nie zna jego myśli i nie jest go w stanie dokładnie ocenić. Przypomnijcie sobie Polaka, katolika, księdza[!] Wojtyłę, który zgodziłby się z ideami tu przedstawionymi gdyż takie całe życie je popierał), tak więc czytając autorów z Watykanu, dowiecie się, że napisane tu idee są słuszne.
Montanaa dnia 19.07.2010 19:47


Hermionjna dnia 31.01.2011 23:09
Ale równocześnie chodziłam do kościoła, ponieważ wiedziałam, że to tylko fikcja literacka. Gdyby wszyscy mieli takie zdanie jak ty nigdy nie było by takich geniuszy literackich jak Szekspir, Tolkien, Evans, Mayer. Gdyby oni w dziecińswie nie wierzyli w różne takie rzeczy(a jestem pewna, że wierzyli) to nie mieli by wyobraźni, a co za tym idzie nie napisaliby ani jednego dzieła! Ja rozumiem, jeśli ktoś NAPRAWDE w to wierzy, tworzy taką jakby swoją religię, to to już JEST CHORE, ale nie wtedy kiedy człowiek się relaksuje wieczorkiem i czyta sobie o lataniu na miotle! LITOŚCI!!!!!
Z twojego punktu widzenia książki chocby takie jak Pippi Pończoszanka też są złe.? Bo przecież w nich dziewczynka też ma nadprzyrodzoną siłę,a raz wyrzuciła swoich kolegów na drzewo.A jednak jest to ceniona książka dla dzieci.
rozumiem, że ktoś może być katolikiem, ale to nie znaczy, że musimy się całkowicie podporządkować temu, co mówią inni ludzie. Nieomylny jest tylko Bóg, po śmierci przekonamy się czy mamy rację. Pozostałe osoby natomiast powinny spróbować rozgraniczyć te dwa pojęcia: fikcja i rzeczywistość. Nie jest to trudne, a potrafi wytłumaczyć kilka spraw. Szkoda nerwów, wystarczająco sobie już na ten temat krwi napsułem... nikt mi nie zabroni być fanem, a jeśli próbuje to zrobić osoba, której tożsamości nie znam, to nawet nie mamy o czym rozmawiać. Teraz odpowiedzcie sobie na pytanie: czy magia istnieje? Według mnie tak. To nic innego jak stwarzanie rzeczy od zera. A jak nazwiemy to, co Bóg zrobił, stwarzając świat? Odpowiedzcie sobie sami. Daję O za niesamowite brednie, które, o dziwo, głosi mnóstwo ludzi, z czego większość nawet nie przeczytała książki. Tyle w tym temacie.
aga11511 dnia 01.12.2011 13:33

:lol:
_oliwka_12 dnia 28.01.2012 19:49
Gypsy_Rosee dnia 09.07.2012 10:40
Slizgonka dnia 28.08.2012 13:15
MonteQiu dnia 28.10.2012 13:06
ulka_black_potter dnia 03.03.2013 23:39
plump_ginewra_17 dnia 28.03.2013 11:26
Cordiale dnia 24.04.2013 13:36
hipstestozzy dnia 31.08.2013 13:36
Vaka dnia 12.10.2013 22:58
pumas lupin dnia 12.04.2014 13:24
Najpoten dnia 11.10.2014 23:25
Ann Weasley dnia 14.10.2014 21:27
Katherine_Pierce dnia 26.11.2014 14:39
A nawet jak dzieci się tak bawią, to szybko im się nudzi (no bo w końcu nie poleci ogień z patyka) i "różdżki" szybko zamieniają się w miecze czy niby pistolety.
), który zrastałby się kilka tygodni, a w tym drugim przypadku wymazali jej pamięć, naprawili szkody... niczego się nie nauczyła, nie miała żadnego złego wspomnienia.
-- sarkazm. Dudley zasłużył sobie. W sumie na dobre mu to wyszło bo w końcu trochę zmądrzał.
KinHan dnia 12.01.2015 16:52
Erudieth dnia 15.01.2015 19:15
EmilyWright dnia 10.07.2015 17:14

Ewa Potter dnia 30.07.2015 20:53



batalion_88 dnia 16.08.2015 22:00
BlueAri dnia 22.08.2015 19:13
Vivian12 dnia 16.10.2015 21:20
Talia Filtch dnia 04.07.2017 11:26
Emilia44 dnia 15.09.2019 10:23
Alette
fuerte
Katherine_Pierce
Sam Quest
Shanti Black
A.
monciakund
ania919
ulka_black_potter
losiek13
Przyznam szczerze, iż Twój art mnie zaskoczył, zwłaszcza, że napisałeś prawdę. Jednak argument twierdzący, że magia według Kościoła jest dziełem szatna, jakoś do mnie nie przemawia. Czasem potrzebujemy uciec do innego świata... świata książek.
J.K.R. opisała Harry'ego jak normalnego człowieka, ma wady i zalety. Ukończenie NORMALNEJ edukacji w wieku 11 lat faktycznie działa na niekorzyść.
Jednak przypuszczam, że czytałeś książki o Harrym i chyba musiały Cię zainteresować skoro nawiązujesz do 6 tomu.
Art ciekawie napisany, Twoje przemyślenia. Nie bałeś się napisać o prawdzie i za to daję W