Antypotteromania - ¦wiat magii

Harry Potter

Ostatnie Artyku³y
Nawigacja
Ankieta
Co s±dzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia ¦mierci: Czê¶æ II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafiê wybraæ pomiêdzy I a II czê¶ci±, film funkcjonuje najlepiej jako ca³o¶æ

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona czê¶æ

Spodziewa³em/am siê czego¶ innego, zawiod³em/am siê

Okropny!

Musisz siê zalogowaæ, ¿eby móc g³osowaæ w tej Ankiecie.

mmorpg.com

Antypotteromania

Je¶li czytacie ten artyku³ to znaczy, ¿e lubicie ksi±¿ki o Harry' m, które zosta³y przet³umaczone na 30 jêzyków i zosta³y sprzedane w 66. milionowym nak³adzie.

Ale niestety nie wszystkim przypad³y do gustu. W internecie mamy dostêp do setek stron, które g³osz± has³a antypotterskie. Szczególnie "aktywni" s± niektórzy ksiê¿a chrze¶cijañscy, którzy z ko¶cielnych ambon przestrzegaj± wiernych przed kupnem "Harry' ego". W wiêkszo¶ci przypadków oni nigdy nie przeczytali tej ksi±¿ki, jedynie znaj± j± z opowiadañ innych.

W USA w wiêkszo¶ci chrze¶cijañskich ksiêgarñ nie mo¿na zakupiæ owych ksi±¿ek. Z kolei w Nowym Meksyku i w Australii maj± miejsca "rytualne" palenia tomów powie¶ci, bo jak twierdz± miejscowi proboszczowie s± one "obraz± Boga". Uwa¿aj± równie¿, ¿e ksi±¿ka ta namawia do poszukiwania informacji na temat czarodziejów, czarownic, zaklêæ, satanizmu, okultyzmu, czy nawet wywo³ywania duchów. Inni kap³ani uwa¿aj±, ¿e "Harry" omamia, szerzy pogañskie wzorce i jest niebezpieczny- dzieci pó¼niej ulegaj± z³ym wzorcom i nie¶wiadomie chc± siê bawiæ w wied¼my i czarowników. Jeszcze inni uwa¿aj±, ¿e "Harry" jest niezgodny z Pismem ¦wiêtym.

Ale na szczê¶cie nie wszyscy maj± takie zdanie. Wielu ksiê¿y, doktorów i profesorów s±dzi, ¿e ksi±¿ki te s± na wskro¶ chrze¶cijañskie- oparte na klasycznych wzorcach- z³a i dobra, które zawsze zwyciê¿a. Tak jak ba¶nie Andersena i braci Grimm "Harry.." nie jest ksi±¿k± o magii, ale o walce ciemno¶ci i jasno¶ci. W ksi±¿ce najwyra¼niej przewijaj± siê warto¶ci biblijne: przebaczenie, przyja¼ñ, mi³o¶æ.

A przecie¿ dodatkowo "Harry..." jeszcze "wprawia w ruch nasz± wyobra¼niê", poprzez czytanie rozwijamy swoje zdolno¶ci czytelnicze , zabija czas i pozwala na oderwanie siê od rzeczywisto¶ci.




My¶lê, ¿e mój arcik spotka siê przychylnymi ocenami i bardzo liczê na obiektywne komentarze.
Antypotteromania
marami7 01/06/2007 22:05
Czytano 11929 razy
Liczba komentarzy - 253
Potteros dnia 01/06/2007 22:09
Wed³ug mnie Harry jest super, z religi± te¿ nie jest ¼le z³ych rzeczy nie uczy ogólnie cool
Daje Z
JESTEM PIERWSZYsmiley
Smierciojadek dnia 01/06/2007 22:25
Jak dla mnie art jest spoko. B³êdów chyba nie ma. Wszystko jest zgrabnie napisane. Nie wiedzia³am, ¿e ksi±zki o Harrym s± palone xD
Nie tylko ksiê¿a s± przeciwni czytaniu Pottera, ale te¿ i zwykli ludzie, niestety =/
Art mi siê podoba i tyle xD
Aevenien dnia 01/06/2007 22:29
art fajnie napisany, podoba³ mi siê. Co do konfliktu religijnego zwi±zanego z Harry'm no có¿ to by³o do przewidzenia
Slayerka dnia 01/06/2007 22:39
Fajny art smiley Zgadzam siê tym, ¿e wiele osób tego nie czyta³o a i tak to potêpia... Znam wiele takich osób. Nie tylko ksiê¿y...
Lily Potter dnia 01/06/2007 23:13
Ciekaw artyku³ smiley Fajnie, ¿e poruszy³a¶ ten temat poniewa¿ mnie te¿ denerwuje to, ¿e inni oceniaj± "Harry'ego.." negatywnie i wymy¶laj± ró¿ne "zagro¿enia" które mog± zostaæ wywo³ane u ludzi po przeczytaniu tej ksi±¿ki, je¿eli sami nigdy po ni± nie siêgneli.. znam kilka takich osób, ale zdecydowanie wiêkszo¶æ jest za "Harry'm.." smiley pozdrawiam i dajê P
Woodmanka dnia 02/06/2007 00:16
Niech siê wreszcie odwal± od Harry'ego!!!!!!!!!!!!!! Benedykt XVI tez ci±gle go krytykuje!! Ale podobo Janowi Paw³owi II Harry siê podoba³. A ze zdaniem naszego Papie¿a Polaka liczê siê najbardziej smiley
nindalf_black dnia 02/06/2007 07:22
Duchowni ¿yj± ¶redniowieczem...Harry Potter jest wzorow± ksi±¿k± skoro JP2 j± lubi³...Jan Pawe³ II i Harry Potter wyprzedzaj± tê epokê...
Bratek1 dnia 02/06/2007 08:00
Szczerze mówi±c mam ju¿ dosc artyku³ów o Harrym i ko¶ciele... nawet nie chce mi sie czytac takiego badziewia...mimo ¿e jest ca³kiem dobrze napisane...
Lady_Black dnia 02/06/2007 08:18
Czytaj±c tego arta cisnê³o mi siê na usta "Ale to ju¿ by³o i w³a¶nie powraca". Nie chodzi mi o temat czy tre¶æ artyku³u, ale o skojarzenie dotycz±ce dzia³añ niektórych ksiê¿y. Mam na my¶li ¶redniowiecze, gdy tzw. "czarownice" skazywano na stos. Nikogo nie obchodzi³o, ¿e by³y to zwyk³e, wiejskie kobiety, wa¿ne by³o, ¿e np. w domu mia³a miot³ê albo mamrota³a co¶ pod nosem. Zreszt±, co siê bêdê rozpisywa³a na ten temat, przecie¿ wszyscy to wiedz±...
Ale podobno uczymy siê na b³êdach. Z tego wynika, ¿e nie wszyscy. Po prostu niektórzy ksiê¿a z chêci± powrócili by do "stosów"
Art jest bardzo fajny, lecz kilka na tem temat by³o ju¿ na stronie. Powstrzymam siê od oceny.
kajablack dnia 02/06/2007 08:40
To wszystko co napisa³as jest prawde,ludzie którzy nie czytali Harrego maja o nim najwiecej do powiedzenia,dlatego has³a koscio³a uwa¿am za bzdury!!!Nie mozna sie sugerowac tym co oni powiedza,bo sa subiektywni,nienawidza tych ksiazek bo jest w nich magia,ale nie widza tychdobrych stron Pottera.No có¿ nawet dobry art,ale Wybitnego nie dam,jedynie P
wiktor dnia 02/06/2007 08:54
Ksi±¿ka jest fajna, jako¶ ja nigdy nie wywo³ywa³em duchów :-/
Dajê W xD
Draco Malfoy dnia 02/06/2007 09:23
Ksiê¿a zawsze uwa¿aj±, ¿e aj± ravcje... HP to przecie¿ fajna ksi±¿ka ''nie namawia do poszukiwania informacji na temat czarodziejów, czarownic, zaklêæ, satanizmu, okultyzmu, czy nawet wywo³ywania duchów''... Przecie¿ sam papie¿ uwa¿a, ¿e to dobra ksi±¿ka oró¿niaj±ca dobro od z³a...
Jaku dnia 02/06/2007 09:34
Art ciekawy, ale brakuje zakoñczenia.
W³a¶ciwie wygl±da jakby to by³o ok 2/3 ca³o¶ci.
cho89 dnia 02/06/2007 09:38
artyku³ bardzo fajny i raczej dobrze napisany smiley
Ko¶ció³ ma bardzo zacofane pogl±dy w niektórych kwestiach.. my¶lê, ¿e je¶li który¶ z ksiê¿y pal±cych tomy HP spróbowa³ przeczytaæ jak±¶ czê¶æ - nietrudno by³oby mu siê doszukaæ np. wypowiedzi Dumbedore'a o mi³o¶ci, które do z³udzenia przypominaj± s³owa Jana Paw³a II, albo wywy¿szenia warto¶ci przyja¼ni, która dla bohaterów jest najwa¿niejsza..
a najgorsze jest to, ¿e za powszechn± opini± Ko¶cio³a o HP, te wszystkie bzdurne has³a powtarzaj± wszystkie 'mohery', np. moja babcia
Lady Lilly dnia 02/06/2007 10:00
Nie no spalanie ksi±¿ek??PO CO TO???(nie chodzi o art tylko o spalanie ale wróæmy do arta)Art ciekawy i ,fajny po prostu.
Zenek13 dnia 02/06/2007 11:00
Harry Potter jest super i ¿aden ksi±dz mi nie wmówi , ¿e mam nie czytaæ Harry'ego! Przecierz Harry ma moc dziêki mi³o¶ci i walczy ze z³em !! To chyba dobrze no nie ? A ja jestem ciekawa ile ksiêzy przeczyta³o Harry'ego Pottera napewno niewielu ale komentuj± wszyscy !!! i to mnie najbardziej wkurza ! A za artyku³ daje W smileysmiley
chrapak_kretorogi dnia 02/06/2007 11:37
Tak. A najbardziej denerwujace jest to, ze gdy starsi ludzie us³ysz± od samego ksiedza, ze hp jest niedobry i gorszy m³odych ludzi, to juz maja wyrobione zdanie na ten temat bo "ksi±dz zawsze ma racje" niestety, w takim ¶wiecie zyjemy ale wa¿ne jest to ze mamy swoje racje i musimy siê ich trzymaæ aby ten ¶wiat by³ jeszcze w miare normalny... art jest na prawde dobry wiec dam W
jagoda dnia 02/06/2007 11:56
Ksiê¿a niech siê lepiej sob± zajm±, bo ich zachowanie pozostawia wiele do ¿yczenia, a szkaluj± Harrego Pottera!!
Anix dnia 02/06/2007 12:26
spróbujcie przeczyta Zaklinacza Cieni. To jest odpowied¿ by³ego pastora na Pottera i jego "satanizm". Koszmarna ksi±¿ka a ludZie i tak siê ni± zachwycaj± smiley
emma148 dnia 02/06/2007 12:41
Ci ludzie ju¿ nie maj± sie czego czepiaæ ja tam lubie HP i nie widze w nim nic z³ego. A tak poza tym daje W
Loony dnia 02/06/2007 13:16
hahaha!!!No tak bogate ksiezniczki zamienione w zaby, krolawa sniegu itp. przejdzie. nawet mitow (np. greckich) kosciol sie nie czepia. czhyba brakuje um tematow dopisania nowych encyklik .... boshe te wladze koscielne sa niemozliwe! LoLowo normalnie
Carola dnia 02/06/2007 14:02
te¿ sie spotka³am z takimi opiniami ksiêzy ze ta ksi±zka namawia do z³a i ze jest satanistyczna.. z jednym nawet prowadzi³am "dyskusje" na ten temat która przerodzi³a siê w k³utnie... ksi±dz próbowa³ mi wmówic ze jestem nie wierzaca ze czytam co¶ takiego..nie mog³ zrozumiec ze to jest tylko ksi±¿ka i ze czytajac ja mozna sie poprostu dobrze bawic...fakt nie przeczyta³ jej wiec mu powiedzia³m zeby ja przecztyta³ i sie sam zorietowa³ jak to wyglada..sa takie dzieci ktore biora to bardzo na powarznie i ze probuja skakac z miot³ami z okien itd. ale bez przesady to jest przegiecie z tym paleniem itd. W dla ciebie bo bardzo rzeczowy artyku³
Danka dnia 02/06/2007 15:05
kto nielubi tej ksi±¿ki niech sie nawet nieodzywa i niech bêdzie tolerancyjny
a jak nie to mu nakopie w ¿yæ bo ja sie nie czepiam jego zainteresowañ
buffy92 dnia 02/06/2007 16:00
S³ysza³am o tego typu has³ach ' Harry Potter prowadzi do satanizmu ' itp. Bardzo mnie one dra¿ni± i denerwuj±. Ja, czytam t± ksi±¿kê od czwartej klasy podstawówki, a teraz jestem w drugiej gimnazjum. Powie¶æ Jo nie zmieni³a we mnie podej¶cia do Boga, religii... Absolutnie!
Popieram równie¿ stwierdzenie cho89, która napisa³a, ¿e s³owa Albusa Dumbledora 'do z³udzenia przypominaj± s³owa Jana Paw³a II' - bardzo s³usznie (przynajmniej moim zdaniem).
Nied³ugo mo¿e jeszcze odrodzi siê Inkwizycja? Maj± ci ludzie pomys³y... Niektórzy gdyby mogli zebrali by wszystkie ksi±¿ki HP i spalili na stosie co ju¿ zosta³o zapocz±tkowane ;// Kretyñstwo.
Mnie to ju¿ od razu by spalili na stosie (fanka Draco xD). Mam nadziejê, ¿e w koñcu ci ludzie uspokoj± siê i dadz± spokój naszemu Potterowi.
tkrzysiek93@ dnia 02/06/2007 16:33
No w³asnie . a na kazaniu przetaczaj± cytaty z w³adcy pierscieni a to ma pewne podobienstwo do harry'ego . Nie rozumiem ksiê¿y przeciesz harry nie jest szatanist± a do ko¶cio³a niechodzi tak jak po³owa katolików. a wiêkrzo¶æ ksiê¿y nie dotkne³a wogle ksiazki i ne prz4eczyta³o nawet recenzji a mówi± ze harry jest z³y
Malinjaaa dnia 02/06/2007 19:22
AAA... troszke sie przespalam na Twoim art.Nuda!!! Temat oklepany nie ma niczego oryginalnego
misssandra13 dnia 02/06/2007 20:22
art spoko

ja jestem katoliczk± a jednak czyta m Harrego Pottera i nie znalaz³am tam nic co mog³o by obra¿ac Boga
Domcia_hp dnia 02/06/2007 20:31
Art mi siê podoba :) :D Chocia¿ nie tolerujê osób które oceniaj± ksi±¿kê nawet wtedy gdy jej nie przeczytali. To jest chamskie :( A z ksiê¿ami to siê nie zgadzam ... bo ksi±¿ka jest w³a¶nie supcio .. jest przyk³adem walki dobra i z³a :) Naprawdê myl± siê:p:p:p:mad::mad::smilewinkgrin::smilewinkgrin::smilewinkgrin::):):)
Mundgus dnia 02/06/2007 21:23
Przynajmniej siê czym¶ cz³owiek zajmuje.Wiêc mi nie powie ¿aden ksi±dz ¿e lepiej ¿êbym w tym czasie bra³ narkotyki czy co¶ w tym stylu
joanna_corinne dnia 03/06/2007 07:43
Nie wiem dlaczego czepiaj± siê Harry'ego! Tak samo mogliby siê czepiæ Tolkiena. Ale nie da siê ukryæ, ¿e "Harry Potter...", to ksi±¿ka dla inteligentnych i m±drych ludzi, którzy nie mieszaliby pó¼niej fikcji z rzeczywisto¶ci±... Zabawy w czarodziejów, szukanie magii, swiadcz± o tym, ze owa osoba nie powinna czytaæ powie¶ci, bo jest na ni± po prostu za "g³upia"...smileysmileysmiley
marami7 dnia 03/06/2007 09:38
Dziêki za dobre oceny, to mój dopiero 2 arcik, a spotka³ siê z takim zadowoleniem.Naprawdê dziêki. Pozdrawiam wszystkich
ginny-potter dnia 03/06/2007 16:36
W mojej miejscowo¶ci ksiê¿a s± nastawieni dobrze na Harry'ego. Nawet kiedy¶ na religii rozmawiali¶my z naszym ksiêdzem o Harry'm.
GinnyPotter dnia 03/06/2007 18:25
Ci co nie lubi± Harry;ego Pottera pala jego ksi±¿ki i na niego nagaduj± to zwyczajne ¶wiry
P.S.: Arcik super!!!smiley
Moony dnia 03/06/2007 18:36
Zawsze siê znajdzie jaki¶ idiota, który nie zrozumie ksi±¿ki. Trochê mnie to dziwi, bo przes³anie HP jest jasne dla przeciêtnie rozgarniêtego nastolatka, a jak widaæ dla czê¶ci doros³ych, podobno nawet wykszta³conych, nie jest. A co do palenia ksi±¿ek? No có¿. Hitler te¿ niektóre pali³. Doborowe towarzystwo, nie ma co.
nessa dnia 03/06/2007 18:53
Wiesz, ka¿dy ma inny gust, ale ¿eby paliæ te ksi±¿ki ? I niby niezgodne z religi± chrze¶cijañsk±? Nie. Moim zdaniem to lekka przesada. Ksi±¿ka jak ksi±¿ka.
W ogóle dzisiejszy Ko¶ció³ jest jaki¶.. .ograniczony.
Ginny love Harry forever dnia 03/06/2007 19:51
racja. sama nie wiem czemu ludzie uwa¿aj± ¿e Harry jest antychrystem. obchodzone tam s± ¶wiêta chrze¶cijañskie. to ¿e nie odmawiaj± pacierza to nie znaczy ¿e namawiaj± do satanizmu.
Sabrina dnia 03/06/2007 20:25
Mam wyrobione zdanie na ten temat... hmm... ale nie bedesie tu rozpisywac moze za jakis czas sama napisze wam o swoich przemysleniach...
ChoCho999 dnia 04/06/2007 09:59
bardzo interesuj±cy art. Mam nadziejê, ¿e tych którzy Harrego nie lubi± zmieni± z czasem swoje pogl±dy.
OLCIA dnia 04/06/2007 11:25
g³upota ¿eby przyczepiaæ sie do takiEJ ksi±¿ki jest wiele INNYCH RZECZY NA KTÓRE POWINNI ZWRÓCIÆ UWAGÊ. ARTYKU£ FAJNYsmiley
Herma33 dnia 04/06/2007 12:38
Lydzie zawsze s± przeciwni czemu¶ czego nie rozumiej±. Moja te¶ciowa oczywi¶cie jest przeciwna, choæ nie czyta³a tylko co¶ tam s³ysza³a w radio Maryja, które jest antypotterowskie.
Gruba Dama dnia 04/06/2007 14:24
Chyba juz nie maj± siê czego przyczepiæ to czepiaj± siê nawet tego. Nie ma co siê dziwiæ, jak nie pasuj± im juz Teletubisie i Kubu¶ Puchatek. To trzeba leczyæ, bo co jest z³ego w HP ? tak naprawdê to nic, religia religi± ale nie do przesady bo to zaczyna siê chore robiæ. Nied³ugo bêd± mieli jakie¶ pretensje o to , ¿e oddychamy ! ludzie zastanówcie siê nad sob± ! zrozumcie to, co czytacie ( jezeli czytacie) albo nie wypowiadajcie siê na tematy o których nie macie pojecia (to do tych ko¶cielnych). Przeczkadza im HP tacy wielce ko¶cielni s±...phi dobry zart.
polami dnia 04/06/2007 18:00
Wepchnijmy dzieci w mundurki, palmy na stosach ksi±¿ki, niech nie ogl±daj± TV. Najlepiej za³u¿my mocherowe berety (panie) i rycerskie zbroje (panowie) i wróæmy do ¶redniowiecza. Renesans to dobra epoka by³a po co co¶ zmieniaæ

podpisano
o. Rydzyk
PS
Pozdro z radia Maryja
masiarena dnia 04/06/2007 18:24
s³yszalam ¿e biedne dzieci mia³y obejrzeæ pottera w jakiej¶ ¶wietlicy ale oczywi¶cie ksiê¿a wyszli z sprzeciwem. co za chamstwo...
Magnus Walter dnia 04/06/2007 20:47
Nooo.. daje "P", ale mam szczê¶cie, ¿e ksiê¿a w mojej parafii nie wyg³aszaj± kazañ pt.: "NIE CZYTAJCIE POTTERA!"
smiley
paniNorris dnia 05/06/2007 11:03
Bardzo poruszajacy artyku³ i opisuje najprawdziwsz± prawde.Kiedy s moja babcia zapyta³a siê cop chce na imieniny a zbli¿a³a siê premiera VI czê¶æ Harrego i powiedzia³am ¿e chce t± ksiê¿ke a ona na to ¿e nie bo w³adze k0¶xcio³a nie pozwalaj± jej czytaæ
hermion@116 dnia 05/06/2007 18:13
naprawdê nierozumiem jak mo¿na byæ antypoteromaniakiem, przecie¿ to tak wspania³a seria ksi±¿ek , a palenie na stosie to ju¿ ca³kiem glupie, naprawdê nie rozumiem, ............ale swietny artyku³ smiley
Polkorz dnia 06/06/2007 07:41
Ech, dobrze, ¿e nie jestem chrze¶cijank±... Wogle to ca³e zamieszanie, ¿e Harry to z³o. Dla mnie to chore... ¦wietny arciksmiley
Cho24 dnia 06/06/2007 17:30
zaloze sie ze jak by harry zostal lektura szkolna to giertych zaraz by sie dowalil ze np. z hermiona jest cos nie tak bo caly czas jest z ronem i harrym ktorzy sa chlopakami... tak jak z teletubisimai...
ja tam szczerze lubie hp i nie obchodzi mnie to ze ksieza sa na nie co do tych ksiazeksmiley bardzo dobry artukul
Izabella 84 dnia 07/06/2007 09:32
Niez³y art. ! Ale z tym rytualnym paleniem ksi±¿ek to przesada. Ksi±¿ka nie wa¿ne o czym jest ksi±¿k± i nale¿y jej siê minimalny szacunek. Kto¶, a w tym wypadku pani Rowling w³o¿y³ w ni± trochê pracy(a nawet serca).
Dajê W.
Mateusz199 dnia 07/06/2007 10:58
Naj¶wietsza prawda,dajê W,chyba ka¿dy rodzic i profesor powinier siê cieszyæ,¿e wiêcej czytamy,ni¿ gramy na kompie i patrzymy TVsmileysmileysmileysmiley
Lonald dnia 07/06/2007 11:35
Ja nie popieram antypotteromani, to jest bezsennsu, ale za to artyku³ mi siê podoba, ma du¿o do powiedzenia...
Novik dnia 07/06/2007 14:01
ANTYPOTERROMANIACY to dekle nie przeczytali i krytykuja ¼le powinnji dobrzeoceniaæ ksia¿kê a nie tlyko po ok³adce
martma12 dnia 07/06/2007 15:14
Nie rozumiem jak mo¿na uwa¿aæ, ¿e "Harry omamia, szerzy pogañskie wzorce i jest niebezpieczny"
(Zgadzam siê z Izabella 84)
Dajê W
lornetka dnia 07/06/2007 18:04
przeczyta³am kolejne czê¶ci i cokolwiek by mówili kiê¿a, trzeba zauwa¿yæ, ¿e w Harrym Potterze na tysi±cach stron nie ma kogo¶ takiego jak Bóg. Gdyby autorka wierzy³a w jego istnienie, z pewno¶ci± wspomnia³aby choæ jeden raz na przestrzeni tysiêcy stron, ale tak siê nie dzieje. Zatem mówienie o warto¶ciach chrze¶cijanskich w tym dziele jest nieprawd±. Sk±din±d jak jest mo¿liwe pojawienie siê Boga czy te¿ jakiejkolwiek Si³y Wy¿szego Dobra w przygodach Harrego, je¶li kultura masowa zachodu jest konsekwentnie wyczyszczona z tego co religijne. Pani Rowling musia³aby siê sprzeciwiæ obowi±zuj±cemu stylowi. I jak by wp³ynê³o to na sprzedaz jej ksi±¿ek? Czy instytucje i biznes by³yby dalej tak nimi zainteresowane? A spirytyzm, wywo³ywanie duchów, magia bia³a i czarna, to sprawy oficjalnie potepione przez ko¶ció³, gdy¿ odwracaja od Boga. Mo¿e kto¶ mi wska¿e czytelnika Harrego Pottera który by³by religijny, chodzi³ do ko¶cio³a itp. Chetnie nawi±¿ê z kim¶ takim kontakt. Pozdrawiam
Lady Lilly dnia 07/06/2007 19:04
Lornetka:Ja ci wska¿ê...Tym kim¶ jestem JA!!

Ja jestem anty potteromank±,ale tylko antypotteromank±,bo ksi±¿kê lubie tylko nienawidze tego dziecinnego zachowania Pottera.
dusia15 dnia 08/06/2007 09:03
Ko¶ció³ nie ma sie ju¿ czego czepiaæ przecie¿ to tylko ksi±¿ki booo¿e to prawie takie g³upie jak afera z teletubisiami daje W
ola_potterka dnia 08/06/2007 15:46
no prosze, artku³ super, bardzo mnie zaciekawi³!
uwa¿am, ¿e w ksi±¿kach o Harrym nie ma nic z³ego, ale ma³e dzieci mo¿e rzeczywi¶cie inaczej to postrzegaj±... Chocia¿ w±tpiê ¿eby 6letni brzd±c zabiera³ sie do czytania takiej grubej ksi±¿ki, w której na dodatek nie ma obrazków smiley
Meg Wood dnia 08/06/2007 16:19
Lornetka, ja jestem wierz±ca i praktykuj±ca.!
Wydaje mi siê jednak, ¿e gadanie o tym jaki ,,Harry Potter" jest z³y, ¿e szerzy satanizm, okultyzm itd. jest g³upot±.! Magia (nie wa¿ne- ,,bia³a lub czarna" ) dla ko¶cio³a jest czym¶ z³ym, wiem to i rozumiem.! Ale przecie¿ w HP nie tylko wa¿na jest magia, ale tak¿e przyja¼ñ i mi³o¶æ, która jest nawet wa¿niejsza.! Ale tak prawdê powiedziawszy, wszysto zale¿y od punktu widzenia. Je¶li kto¶ chce zobaczyæ same z³e rzeczy to je zobaczy, a Ci którzy chc± zobaczyæ dobre, te¿ zobacz±.
Artyku³ bardzo dobry.! smiley
Rafael dnia 08/06/2007 17:23
najgorsze jest to gdy kto¶ siê wypowiada na temat czego¶ w tym przypadku serii Harry Potter ...nie maj±c dok³adnej wiedzy o czym jest ta ksi±¿ka tak dok³adnie.
ginny3 dnia 08/06/2007 18:46
"Harry le¿al na ³u¿ku zamkniety w swojej ciasnej komórce. Nic z³ego nie zrobi³, ale wój Vernon ma z³y humor bo jego kochany samóchód dzi¶ odmówi³ pos³uszeñstwa. Kaza³ Harry'emu nie pokazywaæsiê na oczy do kolacji. *Dlaczego tak jest?*- pomysla³- *To wsyztsko przez tego Boga...Dlaczego temu kretynowi Malfoyowi da³ kase, rodzine...a mi nic!!! czy to jest sparwiedliwe?! Jedyn± sprawiedliwo¶æ znajdê w ¼le je¶li dobro siê nie op³aca. Mam wielka si³ê wiêc mogê ja wykorzystaæ. Nie wa¿ne czy bêdê czyniæ dobro czy z³o - wa¿ne, ¿e bêdê potêg±"


hmmm - wed³óg mnie takie wyobra¿enie ksi±¿ki o HP maj± duchowni smiley
bich dnia 08/06/2007 22:28
"Harry le¿al na ³u¿ku zamkniety w swojej ciasnej komórce. Nic z³ego nie zrobi³, ale wój Vernon ma z³y humor bo jego kochany samóchód dzi¶ odmówi³ pos³uszeñstwa. Kaza³ Harry'emu nie pokazywaæsiê na oczy do kolacji. *Dlaczego tak jest?*- pomysla³- *To wsyztsko przez tego Boga...Dlaczego temu kretynowi Malfoyowi da³ kase, rodzine...a mi nic!!! czy to jest sparwiedliwe?! Jedyn± sprawiedliwo¶æ znajdê w ¼le je¶li dobro siê nie op³aca. Mam wielka si³ê wiêc mogê ja wykorzystaæ. Nie wa¿ne czy bêdê czyniæ dobro czy z³o - wa¿ne, ¿e bêdê potêg±"
keyis dnia 09/06/2007 00:00
"W USA w wiêkszo¶ci chrze¶cijañskich ksiêgarñ nie mo¿na zakupiæ owych ksi±¿ek"....

tak z ciekawosci: a u nas mozna??<hahaha>
Meg Wood dnia 09/06/2007 09:47
"Harry le¿al na ³u¿ku zamkniety w swojej ciasnej komórce. Nic z³ego nie zrobi³, ale wój Vernon ma z³y humor bo jego kochany samóchód dzi¶ odmówi³ pos³uszeñstwa. Kaza³ Harry'emu nie pokazywaæsiê na oczy do kolacji. *Dlaczego tak jest?*- pomysla³- *To wsyztsko przez tego Boga...Dlaczego temu kretynowi Malfoyowi da³ kase, rodzine...a mi nic!!! czy to jest sparwiedliwe?! Jedyn± sprawiedliwo¶æ znajdê w ¼le je¶li dobro siê nie op³aca. Mam wielka si³ê wiêc mogê ja wykorzystaæ. Nie wa¿ne czy bêdê czyniæ dobro czy z³o - wa¿ne, ¿e bêdê potêg±"


No dobra, ale powiedzcie szczerze (Ci którzy wierz± w Boga) czy wy czasem sami tak nie my¶licie?! Bo ja naprzyk³ad tam mam.!
A ksiê¿a sie nie mog± tego czepiaæ, bo przecie¿ ludzie s±t tylko ludzmi.! I czasem pope³niaj± b³êdy.!
lunka_pomylunka dnia 09/06/2007 11:42
Ksiê¿a to debile... no mo¿e nie wszyscy ale wiêkszo¶æ. Przeszkadza im to, ¿e dzieci bardziej wol± Harryego Pottera od Biblii
Daniel_R dnia 09/06/2007 15:13
Ludzie sobie poprostu ubzdurali ¿e Harry to wcielenie szatana i takie tam.... A to nie jest prawd±.
Dajê P, bo troszkê przykrótkie.
krokusik dnia 09/06/2007 18:10
masz racje w moim ko¶ciele by³o tak(ja przy tym nie by³am ale moja kole¿anka mi o tym powiedzia³a) ze dzieci nie mog± czytaæ ksi±¿ek bo s± nie chrze¶cijañskie ale to nieprawda mojej kole¿anki rodzice jak to us³yszeli zabronili jej czytaæ Harrego Pottera ale moim zdaniem ta ksi±¿ka uczy a nie wrêcz przeciwnie og³upiaj± nas
i siê zgadzam z tob± najpierw maj± pretensje ¿e nie czytamy ksi±¿ek a potem jak je ju¿ czytamy to nam zabraniaj± na szczê¶cie moi rodzice nie s± tacy i mi pozwalaj± czytaæ to co chcesmileysmileysmiley
Majka dnia 09/06/2007 20:22
Harry jest cool. Nie wiem czego sie ksiê¿a czepiaj± bo ja tam nie dostrzegam co mog³oby byæ przeciw Bogu lub przeciw chrze¶cijanom.
majuneczka77 dnia 10/06/2007 13:51
Wa¿ny art, chod¼ wszystcy o tym mówi±..:/ Plot± i plot±..!..smiley A wa¿ne jest to co tu i teraz to co my Pottero-maniacy czujemy! A nie jakis ksi±dz, który nie widzia³a a wierzy w to co mowia..smiley Zal sie przejmowac..smiley Daje Z
Habibi dnia 10/06/2007 14:35
uwa¿am,¿e ci co krytykuja harrego s± dziwni,przecie¿ to wspania³a ksi±¿ka,która pozwala siê oderwaæ od rzeczywisto¶ci.A¿ chcia³oby siê byc czarodziejem.Ale od tego jest krytyka,¿eby krytykowac...wspania³y artykulik
Yoh Asakura dnia 10/06/2007 15:33
Harry Poter to ¿³o . Dlaczego uczepili sie w³a¶nie niego . Przecierz ksi±¿ki Terrego Pratcheta te¿ s± przesi±kniete magi± okultyzmem a nawet przyzywaniem demonów . Ale o tym nawet nie s³ysza³em dopuki nie pozna³em tego Pisarza . A jego czyta nawet nasza pani dyrektor i sie tego nie wstydzismiley
Asiula_HP dnia 10/06/2007 16:02
Ale mnie ci wszyscy ksiê¿a wkurzaj±!!!!krytykuja innych, a sami to niby tacy swieci a artyku³ spoxsmiley do¶æ krótki, ale tre¶ciwy dam Wsmiley
Strzyga dnia 18/06/2007 16:46
Mi siê artyku³ bardzo podobasmiley I spotka³am siê z takimi antypostrzeganiami "Harry'ego...". Szczególnie wrednym i bezsensownym argumentem jest fakt, ¿e na 666 stronie pewnej czê¶ci pojawia siê rytualny opis. Czy to wina druku, ¿e ten moment pojawia siê akurat na tej stronnicy? Takie postrzegania i argumenty s± p³ytkie i ma³o przekonuj±ce.
touch_me dnia 29/06/2007 18:04
bardzo dobry artsmiley
niektorzy nie maja sie do czego przyczepic i znajduja jakas dziure w calym chociaz jest to bezsensu
Lord Razor dnia 02/07/2007 21:47
Ja te¿ tak my¶lê.Dlaczego niektórzy uwa¿aj± Harry'ego za ksi±¿kê z³± i nieodpowiedni± jak na przyk³ad Gabriele Kuby.
OLCIA dnia 05/07/2007 13:08
MAM ZNAJOMYCH KTÓRZY WYSMIEWAJ¡ SIÊ Z TEJ KSI¡¯KI I PRZY OKAZJI ZE MNIE ALE PO PROSTU ONI NIE ROZUMIEJ¡ TYCH KSI¡¯EK NIE CZUJA TEGO ...........
TYLKO MY TO ROZUMIEMY smileysmiley
Hermi91 dnia 11/07/2007 20:07
Osobi¶cie nie mogê poj±æ, jak mo¿na paliæ ksi±¿ki. Jakiekolwiek, nie tylko HP... A poza tym, uwa¿am, ¿e je¶li co¶ ma rzesze fanów, to zawsze bêdzie mia³o i zagorza³ych przeciwników.
Hermiona161 dnia 16/07/2007 22:25
Wed³ug mnie to dobrze ¿e jest taka ksi±¿ka jak "Harry Potter", bo ona pobudza nasz± wyobra¼niê i zachêca do dalszego czytania. A ten kto nawet jej nie czyta³ nie powinien jej ani krytykowaæ, ani paliæ
nikola19_70 dnia 18/07/2007 12:51
zwyk³ego szarego cz³owieka to jeszcze zrozmie, mo¿e nie lubieæ tej ksi±¿ki ma do tego pe³ne prawo, ka¿dy ma swój w³asny gust ,aleje¿eli chodzi o ksiê¿y to ju¿ jest szczyt wszystkiego ,chorzy by byli gdyby sie do czego¶ nie wtr±cili
Karcia dnia 19/07/2007 15:03
To, zê my lubimy Harry' ego- nasza sprawa. Niech oni nie wtykaj± nosa do tego, bo my im te¿ nie mówimy co powinni czytac, a co nie.
Graniaczek dnia 21/07/2007 22:55
Có¿ podobno Harry zosta³ wpisany na indeks ksi±g zakazanych tak ja k ksi±¿ki Dana Browna "Illuminaci" i "Kod leonarda da Vinci" wed³ug mnie ko¶ció³ chrze¶cijañski sam sobie nuduje gilotynê
Luni Kate dnia 22/07/2007 00:10
Ja tam jestem chrzescijanka ale wkurzaja mnie ksieza.! Najpierw mówia ¿e harry Potter jest dobra ksiazka bo pomaga dzicia odroznic dobro od z³a itd. a teraz w tv krzycza ze to jest z³e i wogle... Byle by tylko jak±¶ sensacje zrobiæ i wmieszac w nia ko¶ció³ ¿eby choæ z tego by³ znany... pfff
PaniPirat dnia 23/07/2007 12:26
Ko¶ció³ ju¿ siê nie ma do czego mieszaæ. Mo¿e jeszcze mamy czytaæ Biblie??? Oni chyba oszaleli.
Novik dnia 26/07/2007 23:47
mam sasiiada który idzie na ksiedza a Harre'go czyta kiedy ma na to mo¿liwo¶ci czasowe.
On sam jako przysz³y ksi±dz nie twierdzi ani nie popiera tego, ¿e ksi±¿ki o Harrym prowadz± do szatanizmu...
Vizir dnia 27/07/2007 15:38
ja niektórzy chrze¶cijanie s± tacy têpi ateizm roxx smiley niewiedzia³em ze s± rytua³y palenia harrego smiley
Tonks91 dnia 03/08/2007 16:45
Super artyku³!! Nie rozumiem niektorych ksiezy przeciez gdyby ksi±¿ki o Harrym byly zwiazane z satanizmem czy jakimis czarnymi mocami to napewno nie bylo by tam mowy o Bo¿ym Narodzeniu wielkanocy. przeciez w ksiazce nie ma jakis rytuaow czy czegos podobnego!!
sam-wiesz-kto dnia 04/08/2007 23:16
zawsze kiedy czytam HP to o wszystkim zapominam:chodzi mi o to ¿e nie zwracam uwagi na to co siê dooko³a mnie dzieje,zapominam o g³odzie i choæbym mia³a czytaæ Harry'ego do rana to przeczyta³abym.Bardzo ciê¿ko jest przestaæ czytaæ kiedy ju¿ siê zacznie wiêc JAK MO¯NA NIE LUBIÆ HARRY'EGO POTTERA??????????
zuza dnia 10/08/2007 14:10
¦wietny art. mi te¿ siê podoba³o. Ale nie rozumiem jak mo¿na uznaæ Harry'ego za co¶ pogañskiego. Dla niekturych ,,pracocholików" nawet powinno siê zalecaæ ¿eby oderwali siê od szarej rzeczywisto¶ci i troche pomarzyli!!smiley
Ginny_Potter_07 dnia 17/08/2007 14:43
Wiecie co? To debile i tyle!!!
Prawda jest taka, ¿e ko¶ció³ jest przestarza³y, nudny i najchêtniej zakazywa³by wszystkiego co jest od niego lepsze i wzbudza wiêksz± ciekawo¶æ (czyli prawie wszystkiego) no wiecie jeszcze strac± swoj± pozycjê, a jak ksi꿱 to nie wychodzi to twierdz±, ¿e to z³e i pal± na stosie!!! To jest po prostu ¶mieszne, Zachowuj± siê jak dzieci!!! Daliby sobie spokój i zajêli czym¶ po¿ytecznym. I zrozumieli, ¿e ludzie w naszych czasach nie boj± siê, ¿e kto¶ ze¶le na nich plagê jak bêd± "¼le " postêpowaæ. HP jest ponad wszystko i ju¿ tak zostanie. Przecie¿ nikt nas nie zmusza³ do czytania go!!! A ko¶ció³ zas³ania siê dekalogiem i chce wymusiæ na nas pos³uszeñstwo! Potem siê dziwi±, ¿e ludzie siê od nich odwracaj± i za³o¿ê siê, ¿e odwróci siê jeszcze wiêcej jak dalej bêd± wygadywaæ takie bzdury o HP!!! Oni mog± mnie ugry¼æ!!!
Figlarna dnia 20/08/2007 20:30
Nie rozumiem jednego. W jaki sposób 'Harry...' mo¿e byæ obraz± Boga, kiedy o Bogu w ksi±¿ce siê nie wspomina. A nawet wiêcej - s± obchodzone ¶wiêta bo¿ego narodzenia, dzieci s± chrzszcone. Niech przytocz± fragment ksi±¿ki, w którym czarno na bia³ym widaæ jak Bóg jest obra¿any. argh =/ têpiæ takich.
fred12 dnia 21/08/2007 21:43
Artyku³ fajny, niektóre komentarze nie za bardzo, ale có¿, nie wszyscy umiej± jednocze¶nie my¶leæ i pisaæsmiley
stiffler dnia 01/09/2007 13:45
no tak.. lepiej oczywi¶cie byæ pracoholikiem i siedzieæ zamkniêtym w domu, nic nie czytaj±c i nie widz±c smiley
Veela dnia 15/09/2007 09:15
oj przyczepiaj± sie do harrego bo zazdroszcz± pani R sukcesu i tyle. Mo¿e by sami jak±¶ ksi±¿ke napisali?
ron_ziom dnia 29/09/2007 18:57
fajnel
lukash dnia 06/10/2007 17:18
Harry Potter jest super a tak wogóle to jest przecie¿ tylko ksi±¿ka któr± czytaj± dzieciaki z ca³ego ¶wiata
Elisska dnia 23/10/2007 15:19
Jak dla mnie art jest spoko. B³êdów chyba nie ma. Wszystko jest zgrabnie prosto napisane. Nie wiedzialam ze HP jest palony!!!!XD....niestety nie tylko ksieza sa przeciwni HP ale tez zwykli ludzie...ja spotkalam sie z okresleniami ze my fani jestesmy satanistami itp.ta co jeszcze????Moze niech nas jeszcze spala na stosie bo za bardzo weszlismy w ¶wiat magii??????smileysmileysmiley
NOrbI 94 dnia 27/10/2007 13:58
Artykol jest genialny bardzo duzo sie dowiedzialem.... i wogle jest cool, ja tam sie nie przejmuje i tyle:lolsmileynaprawde pala ksiazki??..)smiley daje wwwww
kocham emme 93 dnia 28/10/2007 16:09
bardzo ciekawe
kocham emme 93 dnia 28/10/2007 16:10
bardzo ciekawe
Alastor_Moody dnia 30/10/2007 16:00
Nielubie antypotteromanow
Ethel_Hallow dnia 07/11/2007 22:00
Genialny artyku³. Poruszono tu bardzo wa¿n± my¶l. Poza tym nie rozumiem, dlaczego ksiê¿a w tak fanatyczny sposób podchodz± do ksi±¿ek o Harrym. Dla mnie - i chyba tak¿e dla innych - "Harry Potter" to rozrywka, oderwanie siê od szarej rzeczywisto¶ci. Oczywi¶cie s± skrajne przypadki, ale wszêdzie i w ka¿dej dziedzinie siê do zdarza, prawda?

Artyku³ godny przeczytania;
Moja ocena: WYBITNY
martynkaaa dnia 25/11/2007 16:07
Moim zdaniem Ko¶ció³ robi z ig³y wid³y. Harry Potter - ksi±¿ka jak ka¿da inna.
Uwa¿am, ¿e gdyby siê ksiê¿a uparli to w zdecydowanej wiêkszo¶ci ksi±¿ek przyczepiliby siê do czego¶, wiêc czemu uczepili siê w³a¶nie Pottera? Nie rozumiem tych ludzi. Nie czytaj± - ok, ich sprawa. Ale czemu przestrzegaj± przed tym innych (nawi±zanie do fragmentu o ksiê¿ach ).
Art bardzo ciekawy. smiley Zdecydowanie WYBITNY smiley
Oby tak dalej smiley
l-u-n-a-14 dnia 09/12/2007 12:12
Nie rozumiem jak mo¿na nie lubiæ Harry'ego... ale có¿... Art fajny...
PanSmierci666 dnia 13/12/2007 08:54
Jak nie lubi± Harry'ego Pottera to niech nie pal± go... tylko niech szanuj± nasze zdanie! Bunt...!
lollipop xDDD dnia 15/12/2007 19:32
Nie rozumiem tych osób co maj± Harrego Poterra za z³± ksi±¿ke... Przecie¿ s± bajki dla dzieci o czarownicach, gadaj±ce zwierzêta, lataj±cy dywan itp. to czemu wszyscy siê uczepili akurat Harrego... poprostu wiêkszo¶æ ksiêzy tak jak piszesz nawet tego nie przeczyta³o. Ale i tak nie moge zrozumieæ czemu akurat Harry? Tego siê chyba nigdy nie dowiem... ;DD
morenol dnia 26/12/2007 22:48
HMM .. Harry jest super tylko w filmie , sk±d wiemy jaki jest w ,,r l '' mo¿e jest g³upi i wstrêtny , a mo¿e mi³y i pe³en optymizmu
gabimag dnia 27/12/2007 14:55
Ja te¿ nie moge wytrzymaæ jak osoby, które nie przeczyta³y tej wspania³ej ksi±zki wypowiadaj± siê na jej temat. Osobi¶cie kiedy¶ ja w te "bzdury"nie wierzy³am. Ale pewnego dania postanowi³am siê przekonaæ czy to jest prawda. Czy ksi±¿ka ta jest tak naprawde wychwalana, czy jest kompletnym nie wypa³emsmileyI siê przekona³amsmiley uwa¿am ¿e opowie¶æ o Harrym jest jedyna w swoim rodzaju!!! Pomog³a mi rozwijaæ swoj± wyobra¿niê ale równie¿ pozwoli³a mi uwie¿yæ w inny ¶wiat (magiczny) w którym wszystko jest mo¿liwesmiley i wszystko mo¿e siê zdarzyæsmiley
hermionina102 dnia 04/01/2008 16:54
Hmm ... no wiêc artyku³ niez³y. Trafny temat. Ju¿ od bardzo dawna jestem fankom Harrego i jego przygód i bardzo denerwuje mnie takie p³ytkie my¶lenie. Niektórzy ludzie chcieli by najlepiej powiedzieæ, ¿e jak siê przeczyta Harrego to jest siê kim¶ gorszym Uwarzam, ¿e Harry to wspania³a ksi±¿ka dziêki której wiele osób pobudzi³o swoj± wyobra¿nie, trochê pofantazjowa³o... Warto jest marzyæ i cieszyæ siê tym,¿e Rowling napisa³a t± ki±¿kê. Harry Potter to seria ksi±¿ek walki tytu³owego dora ze z³em jak wiele innych ksi±¿ek. Uwa¿am ¿e nikomu z fanów nie zagrarza opentanie i nie ma siê co baæ okultyzmu.. bo to niedorzeczne. Nies±dze by fani Harrego wierzyli, ¿e istnieje taka prawdziwa magia. I przynajmniej ja niezamierzam szukaæ oznak magi bo ta prawdziwa nie istnieje. Jest tylko ta magia ksi±¿kowa, która jest piêkna...
harry_potter123 dnia 06/01/2008 14:28
niewiem czemu im przeszkadza Harry. Za artykul daje W bo ciekawy.
alichaa17 dnia 06/01/2008 18:34
My¶le ¿e ksi±¿ka jest super i nie widzê w niej , ¿adnych nawo³ywañ do z³ych rzeczy wrêcz przeciwnie ksi±¿ka uczy nas wiele dobrego smiley ... Dobra czasami my¶le o magii i o tym wszystkim ale czy wyobra¼nia to grzech ? .. JA uwa¿am ¿e nie , i dalej bede utrzymywaæ ¿e HP to najlepsza ksi±¿ka jak± czyta³am smiley
Royal dnia 09/01/2008 16:36
Fajny artykó³ podoba³ mi siê , by³ ciekawy i na temat daje W =)
Grzesiek13 dnia 15/01/2008 14:51
Fajne ale wed³ug mnie takich co nie lubi± Potter'a to sie powinno w Azkaaabanieee zamykaæ
ritta dnia 18/01/2008 13:47
uwielbiam te ksi±¿ki i lubie my¶lec o magi i nie widze w tym nic z³ego
Rothus dnia 21/01/2008 18:23
spoko artykuy³ trochê d³ugi ale bombowy lekko do przesady
sasanka16 dnia 23/01/2008 10:34
£a³ normalnie nie mia³am pojêcia o paleniu ksi±¿ek Harrego. My¶la³am, ¿e oistatnio robili to w ¶redniowieczu!! Zajefajny Art.smiley
Half Blood Princess dnia 30/01/2008 14:03
Chcia³a bym dodaæ, ¿e nie tylko ksiê¿a siê sprzeciwiaj± . Tak¿e nauczyciele uwa¿aj± tê ksi±zkê za bezsensown± i durn± ! osobi¶cie uwa¿am ¿e je¿eli kto¶ chce oceniaæ to niech najpierw przeczyta ksi±¿ke , a najlepiej ca³± trylogiê ! A co do artuku³u to jest naprawde super!
Alastor Szalonoki Moody dnia 05/02/2008 11:31
taak racja ja bym chyba zabi³ tego kogo¶ jak by mi spali³ ca³± moj± kolekcje HP w twardej oprawie!!!

UP "a najlepiej ca³± trylogie!"
TRYLOGIA TO MO¿E BYæ NP. W³ADCY PIER¶CIENI BO TO ZNACZY ¿E S± TRZY CZê¶CI kpw?

PS. artyku³ ekstra daje P
AngieMegEvans dnia 09/02/2008 09:28
ci ksieza sa po prostu chorzy, wiecej religi ma w sobie wlasnie Harry niz oni wszyscy razem wzieci
mademoiselle-m dnia 16/02/2008 16:29
Mi siê podoba.
Oni na si³ê próbuj± wmówiæ wszystkim, ¿e ksi±¿ki o HP s± szkodliwe i niszcz± nasze umys³y. Jak ja tego nie lubiê.
A o tym, ¿e pal± jej rytualnie na stosie to pojêcia nie mia³am. To trochê tak jakby cofnêli siê do ostatniego roz³amu chrze¶cijañstwa, bo wtedy równie¿ palono ksi±¿ki, które rzekomo wpaja³y z³e warto¶ci.
Nimfadora_0605 dnia 22/02/2008 19:23
Artyku³ podoba mi siê.
Kwestia: Harry Potter vs. Ko¶ció³ jest trudna do rostrzygniêcia i zawsze znajd± siê zwolennicy i przeciwnicy danej strony. Wed³ug mnie Harry Potter to wspania³a ksi±¿ka, która pobudza wyobra¼niê oraz nasz± twórczo¶ci( przecierz powsta³o tyle rysunków i opowiadani dotycz±cych HP), napewno jednak nie nawo³uje do satanizmu.
Harry89 dnia 24/02/2008 20:06
Nie wiem czemu czepiaj± siê Harrego to tylko fikcja a do tego odrywa od kompa.
immortal dnia 25/02/2008 18:19
S± ludzie i debile. Nie kazdy musi mysleæ tak samo. Mnie nikt nie przekona, ¿e w HP jest "zuo".Predzej rzuce koscio³ ni¿ uwierze takiemu ksiedzu.
Martussxd dnia 01/03/2008 18:47
Nie lubiê ludzi którzy snuj± przypuszczenia o ksi±¿ce której nie przeczytali! Przecie¿ jak autorka arta napisa³a w ksi±¿ce jest wzorcowa walka dobra ze z³em. Nie ma w niej nic satanistycznego. To jest po prostu chore jak niektórzy ludzie potrafi± podchodziæ to ksi±¿ek. Widaæ ¿e kosció³ miesza siê teraz do wszystkiego. Niech popatrz± na siebie a pu¼niej oceniaj± ksi±¿ki! JA tam uwielbiam Hrrego i nic tego nie zmieni. o! P.S Za artyku³ dajê Wybitny smiley
Hermiona713 dnia 04/03/2008 10:15
ca³kowicie zgadzam siê z tob± i choæ spotka³am siê z wieloma AnTyPotTerAkaMI to wcale nie mówi±, ¿e HerMioNa jest z³± wied¼m±, a DrAco PragN±cym Zemsty Z£ym (¯eby nie powiedzieæ BLACK smiley) ChArAKterkieM smiley - oni wiedz± ¿e to tylko ksi±zka!!!!smileysmiley
olsia15 dnia 06/03/2008 17:28
Wkurza mnie to, ¿e niektórzy gadaj± o HP, ¿e jest beznadziejny i g³upi, a nawet go nie czytali!!! Czêsto, gdy zapytam siê kogo¶ co s±dzi o HP odpowiada : "To jest chore"... Ja tak nie uwa¿am...
Ariana Dumbledore dnia 13/03/2008 10:20
Ciekawy artyku³. Nawet nie wiedzia³am, ¿e antypottermania mo¿e zaj¶æ tak daleko(chodzi mi tu o to rytualne palenie ksi±¿ek)! Szok! Wiedzia³am, ¿e nie ka¿dy lubi HP, ale bez przesady ludzie...
Jak kto¶ chce wierzyæ w Boga to bêdzie w niego wierzy³ nie wa¿ne czy istnieje taka ksi±¿ka jak HP, czy nie.
Dajê P. smileysmiley
Konus0 dnia 20/03/2008 07:55
Dobry art. Daje P. Nie wiem do czego ksiê¿a siê doczepiaj±... Jak nie chc± to niech nie czytaj±, ale ¿eby innych namawiaæ ¿eby nie czytali... smiley
Hermony dnia 25/03/2008 21:04
E, paranoja jaka¶... Nie wiedz± ju¿, czego siê czepiaæ smiley Nikt nikogo do czytania HP nie zmusza, ot co. Ksiê¿a niech problemów nie stwarzaj± O_o niech przeczytaj± chocia¿ jedn± czê¶æ, a potem niech nam poka¿± chocia¿ jedno satanistyczne zdanie. A poza tym, sk±d pewno¶æ, ¿e magia nie istanieje?smiley w koñcu cz³owiek nie potrafi wykorzystaæ do koñca mo¿liwo¶ci swojego umys³u... smiley
Susan Thomas dnia 26/03/2008 19:39
Zgodze sie z Hermiony po co maja ludzie najpierwsz krytykowac Harrego lepiej jest na poczatku przeczytac a pozniej wypowiadac sie na jego temat.Moim zadniem Harry to fajna ksiazka i nikt mi nie zabroni jej czytacsmiley
karciaa11hpfans dnia 13/04/2008 21:38
heeh swieta prawda z tymi nawiedzonymi co na kazdym kroku tepia pottera;p na szczescie jest ich mniej niz fanow;D pozdro fajny art;D
Voldzio 94 dnia 15/04/2008 14:51
fajny artyku³! nie rozumiem tych co nie lubi± Harre'go. To bardzo fajna ksi±¿ka, a z religi± to nie ma nic zwi±zane! no mo¿e trochê. Dajê W
Emma Danee dnia 20/04/2008 16:08
Super artyku³. Bardzo mi siê spodoba³, tylko brakuje w nim zakoñczenia. U mnie, nie którzy ksiê¿a chyba najchêtniej zakazaliby pisania ksi±¿ek fantastycznych. Mówi±, ¿e "Harry Potter..." i wiele innych ksi±¿ek odwraca ludzi od Boga. Ja tak nie uwa¿am. Daje W.
viva586 dnia 06/05/2008 12:21
Przygody Harrego s± naprawdê fajne, a tym co siê go czepiaj± najwyra¼niej siê nudzi. Art Wybitny
Pawelpl dnia 06/05/2008 20:18
Super art, ja te¿ nie rozumiem czepliwych osób. Mo¿e by najpierw przeczytali ksi±¿kê a pó¿niej j± komentowali a nie odwrotnie. Daje P
Ala10 dnia 22/05/2008 11:05
Ciekawie napisany artyku³.
Poza tym zawsze znajdzie siê kto¶, kogo nie porw± przygody m³odego czarodzieja.
S± ró¿ne gusta.
Ala10 dnia 22/05/2008 11:06
Ciekawie napisany artyku³.
Poza tym zawsze znajdzie siê kto¶, kogo nie porw± przygody m³odego czarodzieja.
S± ró¿ne gusta.
kamiuhowa dnia 25/05/2008 13:34
Uwa¿am prawie tak samo jak reszta wypowiadaj±cych siê osób. Religia a ksi±¿ki HP to dwie odrêbne struktury, których nie powinno siê ³±czyæ. Jestem fank± Harrego od pocz±tku do teraz mimo,¿e mam 20 lat i jako¶ nie zwariowa³am smiley i nie wp³ynê³y negatywnie na mnie te ksi±¿ki. Pozdrawiam wszystkich fanów.
anka5c96 dnia 05/06/2008 13:25
Ojoj, palone?! Nie, to jest niedorzeczne... Jak mmo¿na spaliæ ksi±¿kê, nie rozumiem te¿ jak mo¿na nie lubiæ Harry'ego... Ja z trudem siê powstrzyma³am, ¿eby nie wrzuciæ ksi±¿ki do kominka, kiedy Harry poca³owa³ Cho... Ale w ¿yciu bym nie zniszczy³a ksi±¿ki. I nie wiem, co oni w tym widz± antyreligijnego....
Hermiona1334 dnia 20/06/2008 15:22
Ciekawy artyku³DajêW.A co do tematu to bardzo wkurzaj± mnie opinie tych"zagorza³ych katolików"Harry Potter nie uczy niczego z³ego,ale przeciwnie-dobrego.Poprzez czytanie rozwijamy wyobraznie,zdolno¶ci czytelnicze a tak¿e znajdujemy swój azyl i nie my¶limy o problemach.Mo¿emy odp³yn±æ daleko w ¶wiat Harry'ego.Smutno s³yszeæ,¿e ksi±¿ki o HP s± palone i obrzucane tak mocnymi oszczerstwami.I tak nie uda siê im przekonaæ ludzi do swoich racji i nie wygraj± z Potteromaniakami.O¶mieszaj± siê tylko i d±¿± do niewykonywalnego celu.Mog± sobie mówic co chc±-ale dla mnie i dla milionów Potteromaniaków Harry jest ca³ym ¿yciem
Hermiona1334 dnia 20/06/2008 15:28
Wogóle nie wiem jak mo¿na nie lubiæ tych ksi±¿ek...¯al...nie wiedz± co trac±.Nawet jej nie przeczytali a ju¿ chc± j± paliæ i obrzucaj± j± b³otem.Czepiaj± siê czego¶ tak wspania³ego.Nie rozumiem tego.A te ksi±¿ki wcale nie wp³ywaj± na ludzi negatywnie tylko pozytywnie:ucz± zaradno¶ci ,odwagi,pozwalaj± znale¿æ siê w swoim ¶wiecie,podnosz± na duchu.
miki poter5 dnia 21/06/2008 20:07
Ten art by³ supersmileysmiley.Np mój ks nie jest przeciwko HPsmiley. Ksi±¿ka HP jest supciosmileysmiley. Bardzo dobry artsmiley!Dajê W.
palec dnia 21/06/2008 23:00
co to tego ma religia i czego oni siê czepiaj. Ci co to robi± s± naprawde debilami. Super artyku³ i daje W
Addio93 dnia 22/06/2008 11:26
Wed³ug mnie to g³upota. Ludzie gadaj± o tym jak to Harry Potter jest "z³y, bezbo¿ny i szerzy pogañstwo", ale nie zadaj± sobie trudu, ¿eby przeczytaæ choæby jedn± czê¶æ! Bazuj± na opiniach innych, którym daleko od obiektywizmu. Podaj± sprzeczne ze sob± przyk³ady (w HP odbywaj± siê rytua³y sataniczne, czcz± szatana! - a przecie¿ gdyby dana osoba, która to g³osi przeczyta³a IV czê¶æ to by wiedzia³a, ¿e ¿adne satanizmy nie maj± miejsca). No có¿, ³atwo oceniaæ co¶, czego siê nie zna, wystarczy pod±¿aæ za opiniami innych. Przera¿aj± mnie tacy ludzie, bo nie rozumiem jak mo¿na byæ tak ¿a³o¶nie pospolitym i pod±¿aæ za innymi, chocia¿ nie wie siê czy maj± racjê czy nie.
Lunka11 dnia 25/06/2008 17:40
zamiast spalaæ mogliby daæ mi... smileysmileysmileysmiley
to jest rzeczywi¶cie chore
za art. daje W
Lunka11 dnia 25/06/2008 17:40
zamiast spalaæ mogliby daæ mi... smileysmileysmileysmiley
to jest rzeczywi¶cie chore
za art. daje W
Black Cat dnia 04/07/2008 13:29
Nie no z tym paleniem to przesadzili... Fajnie ze kto¶ zabra³ sie za taka tematykê smiley
OneMoreDay dnia 08/07/2008 14:30
hm..uwazam, ze Kosció³ zawsze robi wieeelka afere ze wszystkim co nie ejst zwiazane z religia chrzescijanska Bogiem itp.smiley

uwazam jednak, ze nie powinni sie w to wtracac. Bo tak jak jest tu napisane wielu ksi±zy, biskupów nie przeczytalo chcby jednego tomu tej ksiazki. A na samym poczatku jest opisany swiat mugoli a potem czarodziejów.

Ta ksiazka nie ukazuje nam zadnych tresci antyreligijnych czy jakies okultyzmy.
Nie ma nawet wzmianki o zadnej religi.
A czary ? czy jest to cos zlego ?
Jedynym z³ym czarnoksiêznikiem jest Lord Voldemort i jego zwolennicy. Lecz to jest ''mala grupa osob'' ktora ukazuje z³o i bardzo czarna magie. A wiekszosc czarodziejów jest dobrych.
Zeby u nas zwalczy ''z³o'' potrzebujemy sluzb bezpieczenstwa, policji itp. A w swiecie harrego pottera, zeby zwalczyc zlo czyli Voldemorta i smiercio¿erców potrzebny jest sam Harry potter oraz Ron i Hermiona.smiley

artykul jest ciekawy, lec zuwazam ze trzeba olewac to, co mowi Kosciol.
tylko szkoda mi tych dzieci z USA ktore nie moge przeczytac tej wspanialej ksiazkismiley

smiley
moniachang dnia 09/07/2008 22:31
tylko zgadzam sie z OneMoreDay
KOSTECJA dnia 12/07/2008 19:52
Nikt nie bedzie mi wp³ywa³ na moje zdanie o HP a je¶li kto¶ próbuje to ja sie tym nie przejmuje
DiamondAngel dnia 16/07/2008 13:10
Zgadzam sie z tym ze wiekszosc ludzi krytykujacych HP nawet go nie przeczytalo...
Ron94 dnia 23/07/2008 17:15
¯eby co¶ krytykowaæ trzeba najpierw to przeczytaæ. Niewiem jak ludzie mog± robiæ inaczej. Je¿eli kto¶ przeczytyta³ Harrego i mu siê nie spodoba³ to szanuje jego zdanie ale cz³owiek który zna tylko tytu³ ksi±¿ki niema tu nic do gadania!
Gwenog_Jones dnia 24/07/2008 18:08
Harry Potter to zupelnie normalna ksiazka, tylko ze baaaaaaardzo popularna... Niech sie ciesza ze dzieci wogole cos czyatajasmiley
nessa_czarownica dnia 27/07/2008 13:59
ja i moja rodzina jeste¶my chrze¶cijanami i moi rodzice pozwalaj± mi na czytanie czego chce sami lubi ogladaæ razem ze mn± filmy o HP lecz moja babcia (jakto niektórzy starsi ludzie) s³ucha radio maryja i jest 100% przeciwko HP je¶li jade do babci a wakacje nigdy nie moge wzi±æ ze sob± ksi±zki HP bo inaczej babcia mi j± spali starsznie tego nie lubie
izka_cz dnia 31/07/2008 19:27
Moja babcia jak zobaczy mnie z "Harrym..." to mówi tylko "A ty znowu czytasz tego Pottera." Ale przynajmniej ju¿ wie jak siê nazywa, bo kiedy¶ mówi³a "A ty znowu czytasz tego tam, no jakmutam... Homera?" smiley

Ja te¿ jestem "wierz±ca praktykuj±ca" smiley ale jako¶ nie przeszkadza mi to w czytaniu ksi±¿ek 4 lub 5 razysmiley Matka trochê narzeka, ale co mi tam smiley Jakby sama przeczytala to moze by sie w koncu odczepila smiley
patryk1142 dnia 06/08/2008 18:38
uwielbiam harrego i jego przygody nie mogê sie z tym pogodziæ ¿e fsi±¿ki o harrym potterze ju¿ sie koñcz±
Fluu dnia 08/08/2008 09:00
Co za g³upoty...
'Inni [...] uwa¿aj±, ¿e "Harry" omamia, szerzy pogañskie wzorce i jest niebezpieczny - dzieci pó¼niej ulegaj± z³ym wzorcom i nie¶wiadomie chc± siê bawiæ w wied¼my i czarowników. Jeszcze inni uwa¿aj±, ¿e "Harry" jest niezgodny z Pismem ¦wiêtym'.
Pff. A czytali chocia¿? W±tpie... Za art W. smiley
krysiaa2204 dnia 15/08/2008 16:47
jestem chrze¶cijank±, mimo to nie uznajê Harry'ego za co¶ z³ego-wrêcz przeciwnie smiley
Ta ksi±¿ka uczy mi³o¶ci do ludzi, tolerancji wobec innych, pomocy bli¼nim...
poza tym TO FIKCJA!!!
Nie rozumiem ludzi którzy potêpiaj± JKR
--Potter-- dnia 23/08/2008 21:34
harry jest super ,moja katechetka go nienawidzi ale napewno nie przeczyta³a tej ksi±¿ki nie przeczyta³a to po co os±dza ?
Sugarplum dnia 12/09/2008 22:18
Tak, oni s± chorzy. Czyta³am gdzie¶ taki artyku³ w którym pisa³o, ¿e jaki¶ ksi±dz przed k a ¿ d ± msz± niedzieln± wychodzi z ksi±¿kami Harrego Pottera i je pali. Czy to nie jest ¿ a ³ o s n e ?
toffik dnia 28/09/2008 13:28
Bo jakby bylo sie czego czepiac. Kopernik byl tez na cenzurowanym. Gdybyscie uslyszeli ci moj ksiadz o nim smeci...
HermionaJustysia dnia 03/10/2008 18:07
Ksiê¿a siê do wszystkiego czepiaj±smileysmiley
zaraz siê przyczepi± i do polskich dzie³ np. "Pana Tadeusza" <LOL>
Oni naprawde PSZESADZAJ¡!!
Vemyana dnia 04/10/2008 12:06
Ech... przecie¿ ka¿dy normalny cz³owiek, umie rozró¿niæ fikcjê od rzeczywisto¶ci. To jest tylko ksi±¿ka. Chocia¿ przyznam, ¿e dzieci, które po przeczytaniu Pottera boj± siê i¶æ spaæ, nie powinni go czytaæ, bo w niego jeszcze zaczn± wierzyæ.
Sytuacja podobna jak z ksi±¿kami o narkotykach. Dla niektórych bêdzie pouczaj±ca, a niektórzy dziêki niej siêgn± po narkotyki.
Harry' m

Nie potrzebny odstêp =).
czytelnicze , zabija

O i tu te¿ nie potrzebny jest odstêp przed przecinkiem =).

Artyku³ w zasadzie dobry i ciekawy, chocia¿ mog³a¶ jeszcze co¶ dodaæ. PO. A no i jest trochê interpunkcyjnych b³êdów.
kamilkahp dnia 14/10/2008 20:42
Masz calkowita racje
Luna09 dnia 19/10/2008 16:41
To ¿e Harry ma z³y wp³yw, to bzdura i nawet moja babcia tak uwa¿a Moim zdaniem ta ksi±¿ka uczy w³a¶nie dobrych rzeczy i pomaga nam w trudnych chwilach. Artyku³ fajny, dajê PO smiley
immortality_ dnia 26/10/2008 18:16
nie wiedz± co mówi±.
ostatnio czyta³am artyku³, ¿e w ksi±¿ce Harry'ego Pottera s± symbole chrze¶cijañstwa.
Luna22 dnia 11/11/2008 19:38
Wed³ug mnie "Harry.." to super ksi±¿ka,i nierozumiem dlaczego niektórzy ludzie je pal±.
Ja jestem chrze¶cijank± i nie uwa¿am ,¿e "Harry..." ma z³y wp³yw na cztelników.
Bridget_Riddle dnia 21/11/2008 19:38
Gdy by³am chyba w drugiej klasie i w ¶ietlicy czyta³am HP.Facetka wezwa³a do szko³y moich rodziców i zrobi³a im wyk³ad na temat wychowywania dzieci.Mama powiedzia³a ¿e "jak sama nie przeczytam to nic nie powiem na ten temat " przeczyta³a iiii zaraz pó¼niej polecia³y¶my na zjazd fanów HP nie wiem o co innnym ludziom chodzi...daje Wsmileysmileysmileysmiley
Marcin_Linek dnia 23/11/2008 21:59
Siê czepiaj± bo ju¿ siê nie maj± czego czepiaæ. Trochê fantastyki i od razu ha³as... Dajcie spokój!
speeader6666 dnia 03/12/2008 10:17
Bez kitu.Sami nie czytali a oceniaj±.Czyta³em art na tej stronie o znakach chrze¶cijañstwa w Harrym Potterze i jest tego naprawdê sporo.Dajê W.
Carly dnia 26/12/2008 15:29
Bardzo dobry artyku³.
No w³a¶nie, nie czytaj±, a ju¿ siê bior± za ocenê...
Dajê W równie¿.
jonny164 dnia 29/12/2008 19:36
Jestem z wami... Te ksi±¿ki s± najlepsze na ¶wiecie.... Nie wiem jak wogóle mo¿na krytykowaæ jak±¶ ksi±¿kê je¶li jej siê nie przeczyta³o!!! Absurd!!! A tak na marginesie to nie mia³bym nic przeciwko gdyby tki ¶wiat Magiii rzeczywi¶cie istnia³...smiley
Avo dnia 01/01/2009 13:47
Wytêpiæ Anty Potterów smiley hehe
Nie no art jeden z lepszych Powy¿ej
mal_granger dnia 19/01/2009 16:06
No i oczywi¶cie kolejny spam! Ju¿ nie chcê mi siê na ten temat pisaæ. Nie dziwiê siê ¿e niektórzy s± tak wysoko rang±. (oprócz adminów) Ci którzy zas³u¿yli s± Ok ale spamuj±cy... Co do artyku³u to nie rozumiem jak mo¿na uwa¿aæ ¿e ksi±¿ka jest winna? Nie no.. Tylko czarna ksiêga jest uosobieniem szatanizmu!
fabianx dnia 27/01/2009 19:14
bzdury gadaj± ci Ksiê¿a
Tonks1996 dnia 30/01/2009 10:00
My¶lê, ¿e trochê przesadzacie. Jak siêkomu¶ nie spodoba³o(jak przeczyta³), to w porz±dku. CO innego je¿eli kto¶nie czyta³ ksi±¿ki i siêwypowiada na ten temat, wiêc zgadzam siê z jonnym.
niimfadora dnia 03/02/2009 15:17
Rozumiem, ¿e komu¶ te ksi±¿ki mog± siê nie podobaæ. S± gusta i gu¶ciki. Ale nie mo¿na ich zabraniaæ i g³osiæ teorie niezgodne z prawd±. Kolejny dowód na to, ¿e pogl±dy ksiê¿y bywaj± czasem ¿enuj±ce ^^
co do artyku³u...w porz±dku :] dajê 'W' smiley
loginka dnia 09/02/2009 16:03
Szkoda, ¿e ci wszyscy religijni maniacy nie mog± (a mo¿e nie chc±) przeczytaæ i pos³uchaæ ludzi, którzy maj± odmienne zdanie. Wpieraj± sobie, ¿e HP jest z³y i bêd± tego uparcie broniæ. Z samej zasady na bia³e powiedz± czarne. A my nie mo¿emy raczej za du¿o poradziæ.
ginny1405 dnia 19/02/2009 16:34
Artyku³ bardzo fajny i raczej dobrze napisany smiley
Ko¶ció³ ma bardzo zacofane pogl±dy w niektórych kwestiach.. my¶lê, ¿e je¶li który¶ z ksiê¿y pal±cych tomy HP spróbowa³ przeczytaæ jak±¶ czê¶æ - nietrudno by³oby mu siê doszukaæ np. wypowiedzi Dumbedore'a o mi³o¶ci, które do z³udzenia przypominaj± s³owa Jana Paw³a II, albo wywy¿szenia warto¶ci przyja¼ni, która dla bohaterów jest najwa¿niejsza..
a najgorsze jest to, ¿e za powszechn± opini± Ko¶cio³a o HP, te wszystkie bzdurne has³a powtarzaj± wszystkie 'mohery', np. moja babcia
Patriczi dnia 16/03/2009 20:10
Harry jest the best a ksiê¿a niech go przeczytaj± a potem siê wypowiadaj± a te ich opinie to na pewno maj± na podstawie anty pottermaniaków
kasia granger dnia 31/03/2009 09:13
Harry Potter jest fajny,a ksiê¿a niech sobie mówi± co chc±
Ginny10 dnia 13/04/2009 22:15
Ciekawy artyku³smiley.Ale nie wiedzia³am,¿e ksiê¿a potêpiaj± Harrego.Nawet nie przeczytali ksi±¿ki,a od razu pal± j±.:nosmileyotter jest cool i ju¿
ssylwia dnia 14/04/2009 14:32
interesujacy artuku³. Wiedzia³am ¿e niektórzy ksie¿a potêpiaja Pottera, ale nie wszyscy, ci którzy j± czytali stwierdzili, ¿e ta ksi±¿ka nie czyni nic z³ego. I to popieram. Zanim co¶ siê oceni trzeba przeczytaæ!!
ssylwia dnia 14/04/2009 14:32
interesujacy artuku³. Wiedzia³am ¿e niektórzy ksie¿a potêpiaja Pottera, ale nie wszyscy, ci którzy j± czytali stwierdzili, ¿e ta ksi±¿ka nie czyni nic z³ego. I to popieram. Zanim co¶ siê oceni trzeba przeczytaæ!!
Kalina57 dnia 17/04/2009 15:00
Cieszê siê, ¿e przynajmniej jest kto¶ kto popiera Harrego.Dziwiê siê ksiê¿om,bo jak mo¿na paliæ i potêpiaæ nieprzeczytan± ksi±¿kê?
harryfanka dnia 30/04/2009 15:49
nie wiedzia³am ¿e w innych krajach pal± te ksi±¿ki...smiley
a i tak za bardzo siê tym nie przejmujê, bo ludzie ZAWSZE i WSZYSTKIEGO musz± siê uczepiæ... ¿eby komu¶ humor popsuæ... nie lubiê takich osób... BARDZO nie lubiê smiley
SelenEllectoXentia15 dnia 10/05/2009 16:13
Nie rozumiem dlaczego Ko¶ció³ tak czepia siê hp. Przecie¿ ta ksi±¿ka nie sprowadza ludzi na z³± stronê, przeciwnie- na dobr±!!!
kasieq_HP dnia 17/05/2009 20:27
zapowiada³o siê ciekawie, ale pff... ten art. móg³ byæ d³u¿szy, bo szczerze mówi±c wci±gn±³ mnie, ale siê skoñczy³ ;/ dajê P
M_Malkin dnia 25/05/2009 12:18
Ja nie wiem co w tych ksi±¿kach tak bardzo przera¿a ksiê¿y. Du¿o ksi±¿ek czytam ale ta seria jest najlepsza jak± kiedykolwiek w ¿yciu przeczyta³am i bêdê jej broniæ zawsze i wszêdzie. Bardzo wa¿n± rolê w HP pe³ni mi³o¶æ i jest przedstawiona na wiele ró¿nych sposobów. Po za tym si³y ciemno¶ci i z³a s± zwyciê¿one przez dobro, wiêc w czym problem??? A okultyzm??? - ten argument ksiê¿y bawi mnie najbardziej. Duchy w tych ksi±¿kach po prosty s±, nikt ich nie wywo³uje i nie narusza ¿adnych odiwecznych praw natury. W IV tonie rzeczywi¶cie przywrócenie Voldemortowi ludziej postaci mo¿na podci±gn±æ pod antychrze¶cijañskie, nawet satanistyczne - jaby siê kto¶ upar³ - praktyki, ale to jest raptem kilka zdañ na 7 tomów!!! A magia??? - no có¿, czy ko¶có³ tak samo buntuje siê przeciwko "Wied¼minowi" czy "W³adcy pier¶cieni"??? W takim razie ksiê¿a i przeciwnicy HP musz± byæ przeciwni wszystkim ksi±¿kom o podobnej tematyce, a jest ich mnóstwo!!!
Ruuuda__ dnia 14/06/2009 18:46
Art podobny do wielu innych. A jednak bardzo fajny. Mój katecheta nie skomentowa³ ksi±¿ek "Harry Potter...", ale gdyby to zrobi³, na pewno wyrazi³abym swoj± opiniê na ten temat. Oczywi¶cie opieraj±c siê na twoim arcie. Jest ciekawy smiley
_Bellatriks_Lestrange_ dnia 27/06/2009 09:53
Jak mo¿na nie lubiæ Pottera! To znaczy mo¿na bo ja go nie lubiê! Ale nie lubisz Pottera = nie lubisz mnie! smiley
hermiona2724 dnia 29/06/2009 13:17
czyta³am ju¿ podobny arcik w kategorii teorie i przemy¶lenia pt. A teraz ca³a prawda o Harrym Potterze tyle ¿e autor Paladyn by³ innego zdania twierdz±c ¿e Harry to z³a ksi±¿ka szczególnie w kwestii religijnej i tamten artyku³ by³ najgorszym jaki czyta³am i oceni³am na O a tutaj znowu odwrotnie bo dajê du¿e W
Toster dnia 29/06/2009 20:47
Zgadzam siê! Najbardziej wkurzaj± mnie ludzie, którzy siê na czym¶ nie znaj±, a gadaj±, ¿e to jest g³upie, z³e itp. . I w ogóle nie wiem czemu ludzie siê czepili akurat tej powie¶ci. Pewnie s± poprostu zazdro¶ni, ¿e tylu ludzi j± lubi, a nie jakie¶ ich ulubione ksi±¿ki! smiley
Mr__Potter dnia 03/07/2009 14:51
nie lubie ¶miercio¿erców smiley
ale ró¿dzka Lucjusza Malfoya mi sie podoba smiley

3+3= 7?
miri92 dnia 31/07/2009 09:57
no w³a¶nie magi± i okultyzmem,spirytyzmam tak¿e interesuje siê od dawnw,osobi¶cie znam z innego portalu jednego z takich duchownych z którym razem z innymi fanami stoczy³am ciê¿k± biwê pogl±dow±..Art fajny,dam Zsmiley)
zelussss dnia 04/08/2009 15:33
My¶lê ,¿e znajdzie siê wiêcej osób popieraj±cych ksi±¿kê ni¿ jej przeciwników.

Dajê Powy¿ej Oczekiwañ.
Czarodziej fan dnia 25/08/2009 19:13
To jest tylko bajka! Nie ma sensu robiæ z ig³y wid³y,je¿eli kto¶ jest rozs±dny, na pewno nie wierzy w ta powie¶æ. Ja osobi¶cie wierzê w magiê smiley
pomyluna1999 dnia 15/09/2009 19:32
No ciekawy arcik jedno moge powiedzieæ w tej ksi±¿ce nie ma nic z³ego ( no znaczy jest Voldemorcik) ona przecie¿ nie namawia do robienia z³ycz rzeczy.. wrcz przeciwnie potwierdza to ¿e zlo jest zle.


Dam Z choæ art nie jest zly ale to przecie¿ ocena zadowalaj±ca.
Her-mio-na dnia 07/12/2009 19:51
Hermiona_1997 jak cchesz zdobywaæ punkty to napisz artyku³, a nie jedn± wypowiedz (i to bardzo krutk±) umieszczasz w kilku komentarzach., artyku³ ciekawy. Dajê PO
dollywatson dnia 23/12/2009 18:19
¦wietny, ³adnie napisany artyku³. Dajê W.

Zawsze tak by³o, jest i niestety chyba bêdzie,¿e wszyskto na tym ¶wiecie ma zwolenników i przeciwników. Ludzie sa ma³o tolerancyjni co wynika najczêsciej ze strachu przed czyms lub po prostu z niewiedzy....
ginny_19 dnia 06/01/2010 13:53
Kiedy¶ (mia³am z 7 lat) przegl±da³am sobie rozdzia³y w 3 i by³± kolenda. Ale ksi±dz nic nie powiedzia³. Tylko ja siê dziwi³±m czemu oni nie lubi± magii. ^^
Teraz to siê czepiaj± wszystkiego. smiley
ds1000 dnia 07/01/2010 13:35
ginny_19 ma racje!!!
HARRY POTTER TO MOJA ULUBIONA KSI¡¯KA I ¯ADEN KSI¡DZ MI JEJ NIE ODBIERZE
Acha a za arcik W
Elva112 dnia 22/01/2010 21:50
ja jestem ciekawia, co oni mysla o "Zmierzchu". Jezeli "Harry" jrst zly, to co dopiero ta ksiazka (i nie mam na celu obrazenia jej fanow), czy pozniej nie poszukiwane sa informacje o wampirach, co jest na pewno gorsze od czarodziejow w "Harrym" przedstawionych glownie jako "dobre wrozki"?
kotwq dnia 25/01/2010 15:31
Ca³kiem, ca³kiem... Ko¶ció³ co¶ czêsto zmienia zdanie, jakie¶ 3 lata temu mówili "Potter to satanista!!! Spaliæ go na stosie!!!" A teraz mówi± ¿e to ³adne opowiadanie bo promuje mi³o¶æ i wierno¶æ... Dajê W

PS "Oczywi¶cie tak nie mówili"
siostrunia dnia 06/02/2010 13:08
tam na pocz±tku jest napisane, ¿e ksiê¿a têpi± harrego ale nigdy nie przeczytali. no i to wielki b³±d z ich strony. je¶li chce siê z kim¶ walczyæ i wyj¶æ na tym dobrze to trzeba go poznaæ. przypuszczam, ¿e zwolenników jest wiêcej smiley no i jeste¶my twardzi i siê nie damy. W
DjKamisia dnia 11/02/2010 20:05
Hhh... Ten artyku³ jest ciekawy i co najwa¿niejsze zawiera du¿o informacji ... zgadzam siê z powszymi
komentarzami.... i my¶lê ¿e ten artyku³ jest oczekiwañ tak± tak¿e dam ocenê ... Pzdr xD
xszaroburoiponurox dnia 15/02/2010 13:13
To ja stworze anty antypotteromaniê . xd
Ogólnie rzecz bir±c nie zgadzam sie z kiezmi i tymi , którzy sa na nie wzgledem Harry'ego . Przeciez tak ksi±zka tak duzo uczy , poucz , informuje , przedstawia i wgl .
Za art. daje W.
zdolna czarownica dnia 25/02/2010 16:47
ja nie wiem czemu nie którzy tak nienawidz± HP. przeciez on jest fajny. ¶ietny art <W>
Pati-her dnia 01/03/2010 17:01
Artyku³ jest ¶wietny. Moim zdaniem niech siê stukn± ci ,którzy uwarzaj±, ¿e cykl o Harrym Potterze jest satanistyczny.
kumkum dnia 03/03/2010 18:38
ja nie wierzê. niby czemu ma byæ niezgodny z Pismem ¦wiêtym???smileysmiley artyku³ bardzo dobry i dajê W bo nie mam czemu zaprzeczyæ, co mnie cieszy smileysmiley
Foszek dnia 06/03/2010 00:25
Takie pierdu-pierdu o tym, o czym ju¿ i tak wszyscy wiemy. Nie dobrnê³am nawet do koñca. Wymiêk³am na zdaniu ''Wielu ksiê¿y, doktorów i profesorów s±dzi, ¿e ksi±¿ki te s± na wskro¶ chrze¶cijañskie..." itd. Wieje nud±.
Pozdrawiam
adelahp dnia 07/03/2010 09:12
jestem wielka fank± Harrego i moim zdaniem ludzie, którzy nie przeczytali ani jednego tomu nie powinni siê wypowiadaæ na ten temat. chocia¿ wiemy, ¿e ka¿dy ma inny gust. co do religijno¶ci... przecie¿ nie oddajê ho³du szatanowi i moim zdaniem to tylko rozrywka, jak ka¿da inna ksi±¿ka, pokazuje ró¿nicê miêdzy z³em i dobrem a my uczymy siê wybieraæ DOBRO.
ta ksi±¿ka jest tak napisana... ¿e nie da siê jej nie czytaæ smiley
nie powinni¶my przejmowaæ siê opiniami innych przecie¿ sami dobrze wiemy co czytamy i czy to nam siê podoba czy nie.
_Angela_ dnia 12/03/2010 21:41
Nom wreszcie... My¶la³am, ¿e tu pisz± tylko o antyharrym a tu proszê szczera prawd. Oczywi¶cie W.smileysmileysmileysmiley
Karmen Cortez dnia 04/04/2010 17:40
Ludzie my¶l± ¿e potter to z³o wcielone ... ale inne ksi±¿ki mog± mieæ gorszy wp³yw na dzieci ;d
Ana_Black dnia 05/04/2010 18:40
Ja nierozumiem jak mo¿na nienawidziæ HP, przecie¿ on jest fajny! I nie widzê w nim nic z³ego i niezgodnego z chrze¶cijañstwem. smiley
Monka dnia 06/04/2010 15:13
Ja jestem wiern± fank± ca³ej serii i widzê w tym jedynie odrobinê rozrywki, a nie ¿adne szatañskie rytua³y. A przecie¿ s± naprawdê o wiele gorsze ksi±¿ki, pod wzglêdem wp³ywu na dzieci. Przede wszystkim to jest po prostu ksi±¿ka! (ale do tego jaka fajna smiley )
Olbrzym dnia 17/04/2010 20:24
W arcie: [LINK] , opisane s± w bardzo ciekawy sposób sposoby "z³ego" wp³ywu Harry' ego Pottera. Najwa¿niejsze jest to, ¿e przez HP mo¿na ³atwiej zwróciæ siê w stronê magii w realnym ¶wiecie, ni¿ czytaj±c inne ksi±¿ki. Z tego w³a¶nie powodu trzeba zawsze pamiêtaæ, ¿e to po prostu ksi±¿ka napisana przez zwyk³± mugolkê i tyle. smiley Trzeba zawsze byæ po¶rodku, czytaæ magiczn± ksi±¿kê w ¶wiecie rzeczywistym. smiley
herma0192 dnia 23/04/2010 14:49
Zgadzam siê z wszystkimi nade mn±!!!
Potter rzadzi!!!
Cho707 dnia 23/04/2010 17:15
Oczywi¶cie, ¿e lubimy Harry'ego Pottera!!! smiley
I uwa¿am, ¿e masz racjê. smiley
Niektórzy nawet nie czytaj± ksi±¿ki, opieraj± siê na streszczeniu i mówi±, ¿e Harry jest nieodpowiedni! A w³a¶ciwie czemu? Nie widzê w ksi±¿ce nic z³ego.
pudzianek dnia 24/04/2010 22:16
To tylko ksi±¿ka przygodowa, która jest powie¶ci± fantastyczn±! Ka¿dy normalny i zdrowy na umy¶le wie, ¿e w ksi±¿kach wszystko siê mo¿e zdarzyæ. Jest to po prostu fikcja. Jak duchowni mog± tak g³upio my¶leæ! A ja my¶la³em, ¿e mogê ufaæ ksiê¿om!
diabel-z-piekla-rodem dnia 29/04/2010 21:03
No có¿, nawet Harry nie mo¿e mieæ samych fanów! smiley Ja mam straszn± frajdê, kiedy siadam na ³aweczce perfidnie przed ko¶cio³em i wyci±gam z torebki Harrego. Nie, ¿ebym by³a z³o¶liwa, ale lubiê stawiæ na swoim smiley
Pati-her dnia 30/04/2010 13:18
Ja w ksi±¿kach o Harry'm Potterze nie widze ¯ADNEGO okutyzmu, czy omamania dzieci... To, co czytam to zale¿y wy³±cznie od nas, a nie od ksiê¿y... A tak po za tym to ¶wietny artyku³...smiley
pannamalfoy dnia 03/05/2010 22:08
to jest poprostu temat rzeka.
ale artyku³ bardzo fajny smiley
Pati-her dnia 05/05/2010 18:52
W ksi±¿kach o Harrym Potterze nic nie zauwa¿y³am, aby co¶ odbiega³o od religii...
Ted Tonks dnia 12/05/2010 08:46
Krutki ale mo¿e byæsmiley
Meropa97 dnia 28/05/2010 18:11
Uwa¿am , ¿e ten art jest bardzo ciekawy . I nikt nie powinien nam broniæ czytaæ ksi±¿ek o Harrym , a propos czytaj±c ksi±¿ki przenosimy siê w inny ¶wiat... smiley Pozdrawiam . Stawiam Wsmiley
pinezka1324 dnia 16/06/2010 19:07
Nie uwa¿am by ksi±¿ki o Harrym by³y z³e itp. S± wspania³ym portalem do ¶wiata innego ni¿ ten w którym ¿yjemy. Te ksi±¿ki pozwalaj± nam prze¿yæ cudown± przygodê smiley
Sectumsempra000 dnia 17/06/2010 10:58
Ju¿ nic, co mówi± o HP nie jest w stanie mnie zaskoczyæ. S³ysza³am naprawdê bardziej nieprawdopodobne opowiastki. Na przyk³ad, ¿e ksi±¿ki te s± pisane przez sektê, a Rowling jest tylko ustalon± autork±, cz³onkiem tej organizacji. Albo, ¿e w 4. czê¶ci na stronie 666 (symbol diab³a) znajduje siê opis rytua³u satanistycznego, czy okultystycznego. Tylko, ¿e osoba, która to opowiada³a nie czyta³a nawet strony ksi±¿ki, ani nie mia³a zamiaru. A szkoda...
Montanaa dnia 04/07/2010 15:17
- Czyta³a¶/³e¶ Harry'ego Potter'a?
- Nie.
- A czego?
- Bo jest g³upi.

Tak mniej wiêcej wygl±daj± moje rozmowy ze znajomymi (nie tylko). Jak (nie przeczytawszy uprzednio ksi±¿ki) mo¿na stwierdziæ, ¿e jest g³upia? 'Nie ocenia siê ksi±¿ki po ok³adce' - to przys³owie idealnie tu pasuje.
Antyfani Pottera to nie czytaj±ce 'PoKemoNkIii', które ksi±¿ki (i ogólnie literki) widzia³y tylko na ekranie komputera.
BELLA Cullen dnia 08/07/2010 11:01
Jak Harry mo¿e omamiaæ to super ksi±¿ki !!! JA mia³am kiedy¶ tak± sytuacje na lekcji religii ¿e pani pu¶ci³a nam tam jakiego¶ facia co gada³ o satanistach itd. i w³a¶nie o Harrym Potterze ¿e omamia m³ode umys³y , to ja siê pani pytam co jest z³ego w tym ¿e kto¶ czyta Harrego Pottera a ona ¿e nie ma nic w tym z³ego tylko ¿eby za bardzo nie wci±gn±æ siê w ta ksi±¿kê . Ja my¶lê ¿e w³a¶nie takie teorie s± bardzo g³upie poniewa¿ zdrowy na umy¶le cz³owiek zdaje sobie sprawê ¿e to fikcja .
Brenda dnia 14/08/2010 22:22
Artyku³ bardzo mi siê podoba. U mnie w parafii jest proboszcz, który po¶wiêci³ ju¿ kilka kazañ na bezsensowne gadanie o Harrym i jak on to mówi "£oldemorcie" xD ale znam te¿ kleryka, który mówi, ¿e lubi takie filmy i podoba mu siê HP smiley
My-lai dnia 23/08/2010 15:13
Uwa¿anie, ¿e jakakolwiek fantastyczna ksi±¿ka mo¿e mieæ negatywny wp³yw na kogokolwiek doprowadza mnie do rozpaczy. Mam nadziejê, ¿e takich ,,antypotteromaniaków'' bêdzie coraz mniej
yasmin46 dnia 26/08/2010 16:14
Ja osobi¶cie uwa¿am, ¿e ksi±¿ki z serii o Harrym sta³y siê pierwsz± (i wcale nie ostatni±!) ksi±¿k± przeczytan± przez wiele tysiêcy/milionów m³odzie¿y na ¶wiecie. Niektórzy dziêki tym powie¶ciom zawdziêczaj± to, ¿e pokochali czytaæ ksi±¿ki, które (tak jak jest napisane w artykule) pozwalaj± oderwaæ siê od rzeczywisto¶ci.
Nie rozumiem tego ca³ego sprzeciwu. Czy w tych ksi±¿kach jest co¶ z³ego o Bogu, ¿e katolicy s± anty?
remus1999 dnia 16/09/2010 15:49
Przepraszam, jakie z³e wzorce?! Czy z³ym wzorcem jest to ile Harry wycierpia³ dobrej sprawy? Czy z³ym wzorcem jest to jak bardzo siê po¶wiêca by zniszczyæ horcruxy by pokonaæ mordercê? Czy z³ym wzorcem jest to, ¿e Harry uczy nas, ¿e najwa¿niejsza jest przyja¼ñ? Nie wydaje mi siê. Uwa¿am to nawet za przyk³ad bardzo chrze¶cijañskiego zachowania. A czary nie s³u¿± tu do ¿adnych satanistycznych obrzêdów. Co wiêcej, s± one pod nadzorem prawa. Natomiast magia zawarta w tych ksi±¿kach nie jest ¿adnym zniewalaj±cym nas urokiem. Jest czym¶ co pobudza nasz± wyobra¼nie, daje nam siê jej porwaæ. I to dziêki miej te ksi±¿ki s± tak niezwyk³e. To w³a¶nie dziêki przygodom Harry'ego pokocha³am czytanie i bêdê broniæ swoich pogl±dów!
Ginevra_Ginny dnia 21/10/2010 20:00
Phi! To ¿a³osne! po prostu ¿a³osne! Niektórzy ksiê¿a( i nie tylko) mysl±, ¿e po przeczytaniu tej ksi±¿ki wszyscy zaczn± "lataæ" na miot³ach i czarowaæ, odwracaæ siê od Ko¶cio³a. Ja jestem chrzescijank± i mocno wierzê, a po prostu kocham te ksi±¿ki. Nie mogê bez nich zyæ! Przecie¿ ci którzy czytaj± Harrego s± chyba na tyle dojrzali, ¿e nie wyskocza przez okano i beda próbowali lecieæ. Poza tym w Harrym nie ma chyba nic co by nawo³ywa³o do pogañstwa, czarnej magii i innych rzeczy. Ksi±¿ki tego typu nalezy nie braæ do koñca na powa¿nie. Chodzi mi o to, ¿e te ksiazki nie s± z³e. Myslê, ¿e one s± przeciwnie-dobre. Przeciez Harrym nie namawia do z³ego, on z nim walczy. Dla mnie s± to bardzo piekne ksia¿ki i bardzo m±dre. Pokocha³am je ca³ym sercem. Zawsze lubia³am czytaæ, ale nic tak chetnie nie czyta³am jak to... Zawsze bêd± tacy którzy siê ze mn± nie zgodza, ale to jest moje zdanie i nie zmieniê go. Art krótki, ale bardzo mnie poruszy³. W
99olcia07 dnia 04/11/2010 17:57
Mam 11 lat i chodzê do 5 klasy szko³y KATOLICKIEJ. Religii uczy nas ksi±dz, który uwa¿a, ¿e w Harry'm s± teksty nieodpowiednie. Nie mam pojêcia o co mu chodzi, ale mój wychowawca bardzo pobo¿ny równie¿ uwa¿a, ¿e Harry szkodzi. Ale nie chce siê jako¶ t³umaczyæ. Moja kole¿anka przynios³a p³ytê z muzyk± z Harry'ego, panu siê spodoba³a, dopiero gdy siê dowiedzia³ z jakiego to filmu to nie chcia³ s³yszeæ o tym, ¿eby by³a ona na naszym przedstawieniu. Ponadto w mojej szkole ABSOLUTNIE ZABRONIONY JEST HARRY, nie wiedzieæ dlaczego! Ta ksi±¿ka jest przecie¿ o przyja¼ni Harry'ego, Rona i Hermiony, o mi³o¶ci. Czary co prawda stanowi± jedn± z wa¿niejszych rzeczy w tych ksi±¿kach, ale to przecie¿ nie nawo³uje do pogañstwa, broñ Bo¿e!!! Artyku³ jest bardzo fajny, dobrze ¿e poruszy³a¶ (e¶?) ten temat. Ludzie! Jestem osob± wierz±c±, nie koniecznie jako¶ superaktywn±, ale wierzê i jako¶ przeczyta³am kilka razy ca³± seriê i nic mi nie jest. Nie skoczy³am z balkonu, nie zaczê³am czarowaæ... Ja i moja psiapsió³a nawet prowadzimy protest w szkole przeciwko antypotteromanii. Artyku³ baaaaaardzo fajny, Dajê W!!!
Val dnia 21/11/2010 20:02
Wybitny! Absolutnie siê zgadzam z t± drug± stron± . Rodzice czytali mi Harr'ego na dobranoc, a dzi¶, prócz bycia fanem powie¶ci, jestem do¶æ zagorza³ym katolem, wiêc gdzie to opêtanie?
nowhere_is_safe dnia 01/12/2010 20:46
Harry`ego zaczê³am czytaæ w II klasie podstawówki. Nigdy nie by³am jak±¶ szczególnie wierz±c± osob±, obecnie te¿ nie jestem. Nie przesadzajmy jednak, przecie¿ to jest tylko fikcja, ksi±¿ka, która ukazuje ¶wiat nieistniej±cy, ¶wiat wymy¶lony, o co wiêc te spory?
rafalkrol10 dnia 13/12/2010 16:31
nie wiem jak taka ksi±¿ka mo¿e wywo³ywaæ jakie¶ z³e emocje a przecie¿ jak ju¿ jakie¶ to nie do jakiego¶ wywo³ywania duchów a tak poza tym to jak mo¿na paliæ ksi±¿ki tak to robi³ Hitler jak pali³ ksi±¿ki swoich przeciwników którzy go potêpiali a czy Harry kogo¶ obra¿a
hedwig1524 dnia 18/01/2011 13:33
Mnie nie obchodzi to, ¿e kto¶ uwa¿a Harrego Pottera za jakiego¶ Demona z³a, dla mnie Harry zawszê bêdzie gór± smiley
Voldemort11227 dnia 28/01/2011 16:54
Zgadzam siê z tob± w 100 % Znam takie przypadki. Niewiem, ale ja od Harry'ego zacze³am wiêcej czytaæ i ruszaæ g³ow±. Czyli ksi±¿ki J.K. Rowling mi pomog³y.smiley G³upot± jest uwa¿anie ksi±¿ek H.P za jakie¶ z³e demony, czy kto tam jeszcze wiesmiley Art jest ¶wietny W
Hermionjna dnia 31/01/2011 22:06
Uwa¿am, ¿e Voldemort11227 ma racjê. Dziêki Harry'emu zaczê³am czê¶ciej siêgaæ do ksi±¿ek. Poza tym bardziej przyk³adam siê do nauki angielskiego, poniewa¿ chce przeczytaæ sagê jeszcze raz, tyle ¿e po angielsku!!! I oni mówi±, ¿e Harry szkodzi?!
Tekst jest suuupeeer! Wsmiley
Bonnie_ Wright dnia 15/02/2011 14:10
Przecie¿ oni tam obchodz± Bo¿e Narodzenie !! A do tego Harry jest silniejszy od Czarnego Pana , poniewaz potrafi kochac .. Przeciez nikt ni mowi ¿e to wszystko prawda i nie wierzy w takie rzeczy jak np. w grach komputerowych ¿e ma sie 3 ¿ycia . Bez sensu jet czepianie sie ksiazki w której wyraznie widac dobro i z³o .
Ktos sie pyta³ o osobe która jest religijna i czyta harrego . Mówiê wam taka osoba jestem JA .
Bella002 dnia 23/02/2011 08:22
Wiem, ¿e takich ludzi (szczególnie tych takich pobo¿nych) jest wiele i po prostu nienawidz± Harry'ego. No có¿ ka¿dy ma przecie¿ swoje zdanie. Za artyku³ dajê...
germanotta dnia 14/03/2011 09:14
Brak mi w tym artykule szczegó³ów...
Jedyne czego siê z niego dowiedzia³a to to o paleniu tych ksi±¿ek. Uwa¿am, ¿e to jaka¶ paranoja... No bo co jest z³ego w fantastyce? Równie dobrze trzeba by by³o spaliæ takie ksi±¿ki jak: saga "Zmierzch", "Cienie", "Wied¼ma.com.pl", czy seria ksi±¿ek "Pies i klecha"
mrsRiddle dnia 25/06/2011 16:33
O mamusiu. Magia to z³o. Aha. W "Królewnie ¦nie¿ce" te¿ wystêpowa³a magia, no bo krasnoludki. W "Kopicuszku" równie¿, no bo wró¿ka. W "Piêknej i Bestii" te¿, bo imbryczek. "Alladyn" i d¿in. W Ka¿dej, kurcze, bajce jest magia. SPALIÆ! smiley No i jeszcze "Stoliczku, nakryj siê". Hah. Nie rozumiem antyfanów czegokolwiek. Zatruwaj± sobie ¿ycie negatywnymi uczuciami. Na co to komu?
Mischaa dnia 28/06/2011 13:18
Co prawda, to prawda. Naprawdê nie rozumiem osób, które nawet nie przeczyta³y ksi±¿ki, a ju¿ sobie wyrobi³y o niej zdanie! Jest wiele ksi±¿ek podobnych do Harry'ego, ale wydaje mi siê, ¿e to przez swój sukces Harry wywo³a³ tyle kontrowersji. Artyku³ jak najbardziej mi siê podoba³. Daje wybitny.
2martyna22 dnia 29/06/2011 14:20
Moja mama pracuje w bibliotece i mówi, ¿e jak tylko pojawi³y siê pierwsze wypowiedzi przeciw Harry'emu to nie by³o dnia ¿eby nie wpad³a jaka¶ babcia zaniepokojona tym, ¿e ta "antychrze¶cijañska" ksi±¿ka trafi w rêce jej wnuczki lub wnuczka, ale po jakim¶ czasie siê to uspokoi³o. Artyku³ ¶wietnysmiley
lady_olla dnia 13/07/2011 19:18
Oj tam oj tam przesadzaj±smiley
To tylko ksi±¿ka prawda? Nikt z tu zgromadzonych chyba nie bierze tej ca³ej magii na powa¿nie. du¿o jest takich ksi±¿ek z magi± i czarownicami. Teraz na przyk³ad ja czytam ksi±¿kê w której s± jakie¶ pradawne istoty. A jednocze¶nie przez ta magie przeplata siê co jaki¶ czas Ko¶ció³ i s³owo - Bóg
McGonagall Profesor dnia 23/07/2011 23:02
To prawda ksiê¿a uwa¿aj±
wiarê w co¶ oprócz Boga,
za zdradê ja nie wiem w co wierzyæ.
Dawix dnia 24/07/2011 22:19
art dobry moim zdaniem to lekka przesada paliæ i tak uwa¿aæ ,¿ê harry ¼le nastawia nas do wiary
filius3flitwick dnia 19/08/2011 00:13
Artyku³ jest ¶wietny, dajê W.
Czy rytualne palenie ksi±¿ek o Harrym Potterze nie jest obrzêdem pogañskim?
... ksiê¿a uwa¿aj±
wiarê w co¶ oprócz Boga,
za zdradê ja nie wiem w co wierzyæ

McGonagall Profesor, wie¿ w Boga i b±d¼ fank± Harry`ego Potter`a
Kondzio4040 dnia 12/09/2011 17:56
Artyku³ jest ¶wietny a ¶wiêci zawsze tak mówi± nie suchajcie tych bredni radze


Harry RZ¡DZI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pawelpiwo19 dnia 07/10/2011 17:04
Bardzo dobry art. W.
Cyzia_Malfoy dnia 06/11/2011 13:09
Harry Potter wymiata!!!
A poza tym mora³ teej ksi±¿ki jest taki, ¿e nie patrzy siê na to czy kto¶ bogaty czy biedny, tylko na to jak osba postêpuje. No jest du¿o mora³ów. Nie zgadzam siê z antypotteromaniakami. A za artyku³ wybitny.
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, ¿eby móc dodawaæ komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostêpne tylko dla zalogowanych U¿ytkowników.

Proszê siê zalogowaæ lub zarejestrowaæ, ¿eby móc dodawaæ oceny.

Wybitny Wybitny 69% [129 G³osów]
Powy¿ej oczekiwañ Powy¿ej oczekiwañ 23% [43 G³osów]
Zadowalaj±cy Zadowalaj±cy 6% [11 G³osów]
Nêdzny Nêdzny 1% [1 G³os]
Okropny Okropny 1% [2 G³osów]
Logowanie
Login

Has³o

Zapamiêtaj mnie



Rejestracja
Zapomniane has³o?
Shoutbox
Tylko zalogowani mog± dodawaæ posty w shoutboksie.

yersinia
(Ja latam...)
08/02/2012 23:07
Tez sie zaraz bede zmywac. Na razie smiley

najgoorsza
(Magiê mam we krwi)
08/02/2012 23:06
ja sie ide kapac, dziewczeta XD
moze pozniej jak wroce, to jeszcze ktos bedzie ;> ;*

alette
()
08/02/2012 23:06
Dobra robaczki. Ja lece, bo oka mnie pieka... xD A musze miec jutro sile. Na razie : *

najgoorsza
(Magiê mam we krwi)
08/02/2012 23:06
aaa, too! XD

yersinia
(Ja latam...)
08/02/2012 23:05
Ahaaa...

alette
()
08/02/2012 23:05
Na dole jest... nagroda ADG... dla scenografii...

najgoorsza
(Magiê mam we krwi)
08/02/2012 23:05
wlaaasnie! ;>


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamieñ Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Wiêzieñ Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Ksi±¿e Pó³krwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter